Catmint schreef:
(...)
Daar heb je een punt, maar ik heb het over de asociale buitenlander die denkt dat hij blanken mag discrimineren, omdat ze hier in Nederland meer mogen, want ja, zij zijn de slachtoffers van racisme. Dat soort mensen. Of de oh zo lieve anti-racist, die het zo goed voor heeft met de ethnic minorities en zijn/haar eigen ethniciteit daarvoor de grond in zou stampen. In de USA heb je dus serieus een programma dat gelijk gekwalificeerden dus op basis van ras kiest. Dan wordt een zwarte dus verkozen boven een blanke, vanwege het ras, wat in feite positief racisme is en ook dat vind ik fout, to be honest. Dat is net zoiets als per se vrouwen moeten aannemen in plaats van te kijken wat jij in je bedrijf wilt hebben als vertegenwoordigers.
maar weet je, dat soort racisme komt echt nog niet eens in de buurt van wat er in het verleden (en nu nog steeds) gebeurde (racisme van blanken tegenover andersgekleurden). ja, daar zijn jullie niet schuldig aan, maar voor mij komt het gewoon over alsof jullie voor het minst aan het zeuren zijn. oh well, we staan eens in het nadeel. ik keur wat er gebeurt niet goed, maar ik denk echt niet dat het doordringt dat het gewoon niet te vergelijken valt. het gaat erom dat jullie, blanken, als groep worden uitgesloten, als groep in de minderheid staan. jullie hebben elkaar, jullie kunnen het iet wat van je afzetten omdat jullie elkaar hebben. jullie hoeven niet 's avonds in je bed te huilen omdat je die dag in elkaar geslagen bent omdat je
anders bent. ik denk echt niet dat jullie half beseffen hoe erg het is om een eenzaam slachtoffer te zijn van racisme. om elke dag te horen dat je een kutbelg/nederlander bent, dat je westerse ogen echt fucking lelijk zijn, etc.
i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys