• Vanaf volgende week moeten we op onze opleiding presentaties geven in groepen. Elke groep behandelt een ander onderwerp. Vanaf woensdag konden we hiervoor inschrijven.
    Ik dat vrolijk gedaan natuurlijk, en blij dat er nog leuke groepjes open waren bij de leukste onderwerpen.

    Krijg ik vanochtend een appje van een onbekend iemand: 'ja ik wilde eigenlijk al bij dat groepje en we hadden dit al afgesproken, maar ik kon nog niet inschrijven omdat mijn deelname aan dit vak nog niet was verwerkt. Dus wil je bij een ander groepje?'

    WAT

    Misschien is het goed om even terug te gaan naar enkele weken eerder. Ook toen moesten we presentaties geven. Mijn groepje was ronduit kut. Er was geen planning, geen plan van aanpak en geen communicatie. Ik heb hier uitgebreid met de docent over gesproken om dat project alsnog tot een goed einde te brengen. Op de valreep kregen we een 5,5. Hakken over de sloot dus.

    Daarom was ik woensdag zo blij dat ik in een fijn groepje terecht kwam. Ik ken deze mensen en ik weet dat zij wel gemotiveerd zijn, in tegenstelling tot die idioten van het vorige project. Ik ben dan ook niet van plan om dat wijf (je weet wel, van dat appje) haar zin te geven. Echt niet. Ze bekijkt het maar. Het is haar schuld en haar probleem.

    IK. HAAT. GROEPSWERK.

    Jullie ook?


    oi, suzy

    Ja! Met echt heel mijn hart. Dingen doen in groepjes is echt verschrikkelijk.


    I am an idiot, I move.

    Oh, dat is inderdaad echt wel rot. Je hebt echt wel gelijk - als dat meisje erbij wilde, had ze het beter moeten regelen. Maar goed. Ik hoop voor je dat je inderdaad bij dat groepje kan blijven. ^^

    En jap, ik haat groepswerk met heel mijn hart. Het. Is. Vreselijk. Altijd zit ik met ongemotiveerde mensen, of enorm koppige en eigenzinnige mensen die enorm foute/domme dingen willen doen en absoluut hun gelijk, dat geen gelijk is, willen halen. En dan ben ik de bitch omdat ik het gewoon goed wil doen. (':


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Zelfde hier! Ik heb ook echt een hekel aan groepswerk. Het lijkt wel alsof sommige mensen hun studie niet willen halen ofzo en dat alles lang leve de lol is.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Groepswerk is niet direct ellendig wanneer je terecht komt in een groep waar iedereen honderd procent gemotiveerd is. En waar iedereen wel laat zien dat zij hun opleiding en hun taken serieus nemen. Maar *en nu komt het*; Zodra je in een groep terecht komt waar op zijn minst de helft niet gemotiveerd is, begint de ellende pas echt: geen communicatie, geen richtlijnen, geen plan, geen begrip en noem maar op. Ik werk nog liever al mijn projecten en werkstukken alleen af, dan dat ik in een groep terecht kom waar zo iets gebeurd. Man, man, wat verschrikkelijk.

    Daarnaast heb je volledig gelijk! Als zij echt in ditzelfde groepje had willen zitten, had zij dit eerder moeten regelen of aangeven. Ik zou op dit moment gewoon eindelijk genieten dat je in een serieus en gemotiveerd groepje terecht bent gekomen!

    [ bericht aangepast op 16 juni 2017 - 13:29 ]


    “Find what you love and do it for the rest of your life” - Matthew Gubler

    Waddles schreef:
    Ja! Met echt heel mijn hart. Dingen doen in groepjes is echt verschrikkelijk.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Waddles schreef:
    Ja! Met echt heel mijn hart. Dingen doen in groepjes is echt verschrikkelijk.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Wat ik nu op de uni merk is dat het ook aan je eigen instelling ligt. Als jij achter haar rug zegt "ja dat wijf met haar appjes ga ik echt niet dr zin geven" klink je niet echt als iemand waar ik graag mee zou samenwerken, bijvoorbeeld. Een eigen positieve houding verandert niet altijd alles maar met dat negatieve schiet je bij groepswerk ook niks mee op. Idk maar dat heb ik heel erg gemerkt, weet niet of het ook voor jullie geldt


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Pff, als ze dat zogezegd hadden afgesproken, hadden die andere groepsleden het dan tenminste meteen moeten laten weten aan je. En dan nog moet je instemmen ermee of niet. Inderdaad je plekje niet afgeven.

    Ik hou ook niet van groepswerk. Ik doe liever individueel projecten. Iedereen heeft ook een eigen manier van aanpak en ander manier van schrijven. En je geraakt niet altijd overeen met beslissingen die genomen moeten worden.


    Ik wil een tuin vol egels

    Eledhel schreef:
    Wat ik nu op de uni merk is dat het ook aan je eigen instelling ligt. Als jij achter haar rug zegt "ja dat wijf met haar appjes ga ik echt niet dr zin geven" klink je niet echt als iemand waar ik graag mee zou samenwerken, bijvoorbeeld. Een eigen positieve houding verandert niet altijd alles maar met dat negatieve schiet je bij groepswerk ook niks mee op. Idk maar dat heb ik heel erg gemerkt, weet niet of het ook voor jullie geldt

    Ik ben al zo vaak misbruikt en belazerd dat ik de hoop op een goede samenwerking vaak al bij voorbaat opgeef. Misschien negatief of cynisch, maar als je beseft wat ik heb moeten doorstaan, heel realistisch.


    oi, suzy

    Wij hebben nog niet echt groepwerk gehad, maar wel tweetallen... wat ik heb gemerkt is dat ik niet met vrienden samen moet gaan werken. Ik erger me altijd aan mijn werkpartner, dus dat is niet erg positief voor een vriendschap, haha.

    Ik vind het belangrijk om uiteindelijk een goed eindproduct af te leveren, en dat de hoeveelheid werk op een normale manier verdeeld is. Tot nu toe nog niet echt slechte samenwerkingen gehad.

    Je kunt het misschien wel iets netter brengen aan dat meisje: hey, wat vervelend voor je dat je nog niet ingeschreven stond. Helaas heb ik met reden voor dit groepje gekozen en mijn groep heeft ook niet laten weten dat er geen ruimte meer was. Ik wens je veel succes!

    Ik snap het heel goed hoor. Als je eenmaal voor een groepje gekozen hebt, wil je niet dat gekke mensen hun plek komen opeisen. Dan hadden ze gewoon eerder moeten zijn.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    Wij hebben nog niet echt groepwerk gehad, maar wel tweetallen... wat ik heb gemerkt is dat ik niet met vrienden samen moet gaan werken. Ik erger me altijd aan mijn werkpartner, dus dat is niet erg positief voor een vriendschap, haha.

    Ik vind het belangrijk om uiteindelijk een goed eindproduct af te leveren, en dat de hoeveelheid werk op een normale manier verdeeld is. Tot nu toe nog niet echt slechte samenwerkingen gehad.

    Je kunt het misschien wel iets netter brengen aan dat meisje: hey, wat vervelend voor je dat je nog niet ingeschreven stond. Helaas heb ik met reden voor dit groepje gekozen en mijn groep heeft ook niet laten weten dat er geen ruimte meer was. Ik wens je veel succes!

    Ik snap het heel goed hoor. Als je eenmaal voor een groepje gekozen hebt, wil je niet dat gekke mensen hun plek komen opeisen. Dan hadden ze gewoon eerder moeten zijn.


    Ja natuurlijk, ik ga haar niet uitmaken voor kutwijf. Zo achterlijk ben ik niet. Maar ik heb lang genoeg over mezelf heen laten lopen. Ik heb een net appje teruggestuurd, en krijg geen begripvolle reactie terug. "Ik had hetzelfde, ik ben zelfs in een ander groepje geplaatst. En ik vind dit een beetje flauw van je." Die strekking. Wat moet ik hier nou weer mee?


    oi, suzy

    Iversen schreef:
    (...)

    Ja natuurlijk, ik ga haar niet uitmaken voor kutwijf. Zo achterlijk ben ik niet. Maar ik heb lang genoeg over mezelf heen laten lopen. Ik heb een net appje teruggestuurd, en krijg geen begripvolle reactie terug. "Ik had hetzelfde, ik ben zelfs in een ander groepje geplaatst. En ik vind dit een beetje flauw van je." Die strekking. Wat moet ik hier nou weer mee?


    Fijn! Ik dacht ik zeg het even voor de zekerheid haha.

    Pff wat een stomme reactie! Ik zou het kort en bondig houden: oké. Succes met de opdracht.

    Idk het lijkt alsof ze je hiermee nog wil wringen in een overgave ofzo haha.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    (...)

    Fijn! Ik dacht ik zeg het even voor de zekerheid haha.

    Pff wat een stomme reactie! Ik zou het kort en bondig houden: oké. Succes met de opdracht.

    Idk het lijkt alsof ze je hiermee nog wil wringen in een overgave ofzo haha.

    Ik weet niet wat ze wil. -.-' En nu wordt ze nog ongeduldig ook! Omdat ik niet meteen reageer. Als ze nog even doorgaat ben ik helemaal niet meer bereid om water bij de wijn te doen.


    oi, suzy

    Waddles schreef:
    Ja! Met echt heel mijn hart. Dingen doen in groepjes is echt verschrikkelijk.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Iversen schreef:
    (...)
    Ik weet niet wat ze wil. -.-' En nu wordt ze nog ongeduldig ook! Omdat ik niet meteen reageer. Als ze nog even doorgaat ben ik helemaal niet meer bereid om water bij de wijn te doen.


    Wow serieus?

    Ik zou gewoon zeggen (iets in de trand van): ik blijf bij dit groepje. Succes nog. (Duidelijkheid is altijd beter)

    [ bericht aangepast op 16 juni 2017 - 16:23 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.