• Vanaf volgende week moeten we op onze opleiding presentaties geven in groepen. Elke groep behandelt een ander onderwerp. Vanaf woensdag konden we hiervoor inschrijven.
    Ik dat vrolijk gedaan natuurlijk, en blij dat er nog leuke groepjes open waren bij de leukste onderwerpen.

    Krijg ik vanochtend een appje van een onbekend iemand: 'ja ik wilde eigenlijk al bij dat groepje en we hadden dit al afgesproken, maar ik kon nog niet inschrijven omdat mijn deelname aan dit vak nog niet was verwerkt. Dus wil je bij een ander groepje?'

    WAT

    Misschien is het goed om even terug te gaan naar enkele weken eerder. Ook toen moesten we presentaties geven. Mijn groepje was ronduit kut. Er was geen planning, geen plan van aanpak en geen communicatie. Ik heb hier uitgebreid met de docent over gesproken om dat project alsnog tot een goed einde te brengen. Op de valreep kregen we een 5,5. Hakken over de sloot dus.

    Daarom was ik woensdag zo blij dat ik in een fijn groepje terecht kwam. Ik ken deze mensen en ik weet dat zij wel gemotiveerd zijn, in tegenstelling tot die idioten van het vorige project. Ik ben dan ook niet van plan om dat wijf (je weet wel, van dat appje) haar zin te geven. Echt niet. Ze bekijkt het maar. Het is haar schuld en haar probleem.

    IK. HAAT. GROEPSWERK.

    Jullie ook?


    oi, suzy

    Wow, zij is ook echt niet zo aardig. Ik zou gewoon iets terugsturen in de trant van: 'Het is super vervelend dat je aanmelding niet goed is verwerkt, maar daar kan ik niets aan doen en het is voor mij heel belangrijk dat ik nu een goed cijfer krijg. Het spijt me dat je dit flauw vindt, maar ik heb niets te maken gehad met jouw aanmeldingsproces en ik ben heel vaak genaaid met groepjes dus nu wil ik gewoon liever niet meer wisselen. Ik wil ook gewoon ook dit vak halen.'

    Ze klinkt niet bijster sympathiek, maar zij baalt waarschijnlijk ook maar van haar aanmelding.


    Tijd voor koffie.

    Ik heb een duidelijk appje teruggestuurd inderdaad, met de mededelig dat ik niet ga wisselen. Mijn schoonouders vinden ook dat ik goed en assertief heb gehandeld. Hopen dat ze het nu laat zitten. En anders zoekt ze zelf maar een oplossing. (:


    oi, suzy

    Samenwerken in een groepje kan of heel fijn zijn of ronduit gekmakend. Jammer dat het bij jou zo vaak is misgelopen. Wel fijn dat je nu in een groep zit die wel gemotiveerd is.

    Het appje dat je kreeg vind ik wel apart, het is natuurlijk naar voor haar dat de aanmelding nog niet was verwerkt, maar dat kon jij niet weten. Daarbij je groepsgenoten hebben ook niks gezegd terwijl zij zegt dat het al afgesproken was. Iets wat ik vreemd vind, want zij zouden dan ook moeten weten dat zij zich nog niet kon inschrijven.

    Haar tweede appje vind ik juist flauw, ik snap dat ze teleurgesteld is en graag bij het groepje wil, maar je hebt niet met opzet haar plek ingepikt.

    Wel schrok ik dat je haar een kutwijf noemde.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    Samenwerken in een groepje kan of heel fijn zijn of ronduit gekmakend. Jammer dat het bij jou zo vaak is misgelopen. Wel fijn dat je nu in een groep zit die wel gemotiveerd is.

    Het appje dat je kreeg vind ik wel apart, het is natuurlijk naar voor haar dat de aanmelding nog niet was verwerkt, maar dat kon jij niet weten. Daarbij je groepsgenoten hebben ook niks gezegd terwijl zij zegt dat het al afgesproken was. Iets wat ik vreemd vind, want zij zouden dan ook moeten weten dat zij zich nog niet kon inschrijven.

    Haar tweede appje vind ik juist flauw, ik snap dat ze teleurgesteld is en graag bij het groepje wil, maar je hebt niet met opzet haar plek ingepikt.

    Wel schrok ik dat je haar een kutwijf noemde.


    Ik heb ook niet tegen haar gezegd dat ik haar een kutwijf vind, haha. Ik noem haar in gedachten een kutwijf.


    oi, suzy

    Wat rot zeg...
    Ik zou niet toegeven als ik jou was. Jij was het eerst en hebt ook recht op een fatsoenlijk groepje.

    En yup... Ik haat groepswerk ook. Veel te lastig om met andere mensen te werken, al die verschillende meningen. Ik doe het liever op mijn manier, alleen.

    Er zit niks anders op. Ik ben de gebeten hond en ik moet weg uit het groepje. Doe ik dat niet, dan schrijven de drie groepsleden zich bij een ander (nog leeg) groepje in zodat dat stomme grietje er ook bij kan. En dan ben ik alsnog in mijn eentje. Ik heb me dan maar uitgeschreven en me aangesloten bij een andere groep - met een stom onderwerp. Het enige fijne is dat ik twee van deze mensen wel aanzie voor gemotiveerde mensen. De andere ken ik niet, maar dat zie ik dan wel weer.

    Het vak is nog niets eens begonnen en er is nu al een heleboel gezeik geweest. Ik ben het zo kotsbeu. Ik word er hartstikke ziek van. Elke keer weer.


    oi, suzy

    Whut, dat is echt superlullig. Met zulke mensen zou ik tbh niet eens samen willen werken.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Dus met andere woorden wordt je gewoon aan de kant gezet? Precies één van de redenen waarom ik groepsprojecten haat. Wat ongelooflijk kut voor je zeg. Maar misschien is het beter dat die rotte appels gelijk weggaan, want dat zou je werk sowieso beïnvloeden. Ik hoop dat je wel in dit nieuwe groepje kan werken dan.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Mirinae schreef:
    Dus met andere woorden wordt je gewoon aan de kant gezet? Precies één van de redenen waarom ik groepsprojecten haat. Wat ongelooflijk kut voor je zeg. Maar misschien is het beter dat die rotte appels gelijk weggaan, want dat zou je werk sowieso beïnvloeden. Ik hoop dat je wel in dit nieuwe groepje kan werken dan.

    Ja, ik word gewoon glashard uit de groep gekickt. Zonder ook maar een greintje begrip voor mijn situatie. Maar deze hele kutsituatie volwassen oplossen? Nee, dat gaat écht véél te ver! Stel je toch eens voor dat we hier zonder kinderachtig gezeik uit zouden komen.


    oi, suzy

    Iversen schreef:
    Er zit niks anders op. Ik ben de gebeten hond en ik moet weg uit het groepje. Doe ik dat niet, dan schrijven de drie groepsleden zich bij een ander (nog leeg) groepje in zodat dat stomme grietje er ook bij kan. En dan ben ik alsnog in mijn eentje. Ik heb me dan maar uitgeschreven en me aangesloten bij een andere groep - met een stom onderwerp. Het enige fijne is dat ik twee van deze mensen wel aanzie voor gemotiveerde mensen. De andere ken ik niet, maar dat zie ik dan wel weer.

    Het vak is nog niets eens begonnen en er is nu al een heleboel gezeik geweest. Ik ben het zo kotsbeu. Ik word er hartstikke ziek van. Elke keer weer.


    Was al bang dat er zoiets zou gebeuren. Ik vind dat je groepsleden het meteen aan je hadden moeten melden dat ze blijkbaar liever iemand anders erbij willen. Rot voor je. Ik hoop dat je nieuwe groep gemotiveerd is en je een goed cijfer krijgt. Misschien kan je het er alsnog met je leraar/lerares over hebben?



    Physics is awesome

    Als er weer geen goed project van de grond komt, met deze nieuwe groep, ga ik zeker weer op tijd aan de bel trekken. Die docent ziet me aankomen. In mei moesten we ook zoiets doen en ook toen liep het grandioos mis. Ligt het aan mij of zo?


    oi, suzy

    Ik heb ook altijd een hekel aan groepswerken gehad, omdat ik eigenlijk 'die ambetanterik' van het groepje ben, haha. Niet dat ik andere mijn werk laat doen, maar mijn groepsleden staken er gewoon te veel werk in. En ja, dat is mogelijk, want het is gewoon niet de bedoeling dat je een powerpointpresentatie van 130 dia's hebt en een heel lesuur je tekst vanbuiten begint af te rammelen. Dat is saai en het leert je absoluut niets bij. Ik haatte het eigenlijk gewoon dat ik altijd bij dezelfde mensen werd gezet, terwijl iedereen in dat groepje het eens was dat we goede vriendinnen waren, maar op school gewoon niet moesten gaan samenwerken. De methodes waren gewoon te verschillend. Maar goed, daar ben ik nu vanaf, godzijdank (x


    Mhm?

    Iversen schreef:
    (...)
    Ja, ik word gewoon glashard uit de groep gekickt. Zonder ook maar een greintje begrip voor mijn situatie. Maar deze hele kutsituatie volwassen oplossen? Nee, dat gaat écht véél te ver! Stel je toch eens voor dat we hier zonder kinderachtig gezeik uit zouden komen.

    Oh, preach it, sister. Het lijkt er ook op dat ze liever bij personen zitten die ze kennen i.p.v. zich op het werk te richten. But then again, dat komt zo bij mij over, anders had het ze immers niet zoveel uitgemaakt.
    Ik vind het trouwens ook behoorlijk hypocriet dat ze het groepje al overlegd hadden en daarna nog eens achter jou om hebben besloten het zo maar eens "op te lossen", want inderdaad, wat volwassen.

    [ bericht aangepast op 17 juni 2017 - 18:11 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Dr is nu wel allemaal haat naar hun, maar tbh snap ik het wel. Oke, misschien hadden ze het beter moeten regelen of eerder moeten laten weten.
    Maar als je een vriendengroepje hebt en eentje kan dr opeens niet meer bij, natuurlijk ga je dan proberen om toch bij elkaar te komen.

    En voor dat meisje zelf. Ze wilde bij haar vrienden en wanneer dan een onbekend iemand zegt van 'nee, sorry. Ik heb me bij ze aangemeld dus ik ga er nu bij.' Dan snap ik dat je dat een keilullige actie vind. Je bent immer vrienden met ze en die ander niet.

    Als het in mijn vriendengroepje was gebeurd, dan waren we ook met zn allen maar naar een ander onderwerp gegaan. Zou heel lullig zijn tegenover je vrienden als je dan zegt je diegene dr maar buiten laat, want ze had zich niet er bij ingeschreven. Ondanks dat ze dr niks aan kon doen.

    Ik snap het ook van jouw kant hoor. Maar ik snap hun acties ook zeker.
    Ik zou hetzelfde hebben gedaan in jouw situatie, maar ook hetzelfde als ik in hun situatie zat.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]