Vroeger voelde ik me daar ook wel eens onzeker door, eigenlijk voelde ik me niet onzeker vanwege het feit dat ik nog nooit gezoend had, maar omdat ik bang was dat het impliceerde dat ik sociaal minderwaardig of zo zou zijn. Dat waren natuurlijk maar mijn eigen paardenlappen, want er zijn genoeg gevallen geweest van jongens die hints hebben uitgezonden. Ik had gewoon geen behoefte om erop af te gaan.
Heel vaak ligt het het niet aan het feit dat jongens niet in je geïnteresseerd zouden zijn hoor. Volgens mijn mama ligt het vooral aan mijn eigen karakter. Dat is wel waar. Ik ben vrij afstandelijk met mensen die ik nog niet ken en niet super sociaal. Ik spaar mijn affectie liever voor mensen uit mijn eigen kring en fysiek contact zoeken met iemand waar ik geen gevoelens/diepe band mee heb, is niet aan mij besteed. Komt er nog eens bij dat ik ook niet bepaald snel onder de indruk ben van een man. Ik ben best kieskeurig en wil niet kussen met zomaar iedereen. Dat je nog niet gezoend hebt, betekent niet dat de rest al verder staat in de liefde dan jou en het al allemaal gevonden hebben, maar ze zijn misschien iets losser op dat vlak, of opener of sneller verliefd of leggen de lat minder hoog daarvoor. Of ze komen meer de deur uit, waardoor ze sneller iemand gevonden die bij hen past of ze hebben gewoon geluk gehad al iemand tegen te zijn gekomen.
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.