• Ja, hier ben ik weer. Ik ga op dit moment door mijn laatste lesweek middelbaar onderwijs OOIT (wel, hopelijk dan toch), maar dat is klaarblijkelijk geen garantie op vredevolle lessen. Laat me even uitleggen.
    Er zit zo'n meisje in mijn klas met wie ik een hele historie heb, maar de laatste jaren gaat het (gelukkig) beter. We gaan nooit BFF's worden, maar laat ons zeggen dat de haatgevoelens van mijn kant grotendeels weg zijn. :') We hadden vandaag dus leesexamen Nederlands (wat, als het jullie interesseert, trouwens IMMENS gefaald is. :') "Vergelijk de speech van Max Havelaar met die van Sarkozy in 2007 in Dakar." Yeah right.) en er was een vraag bij die als volgt geformuleerd stond:
    "Haal voorbeelden uit de tekst over Sarkozy van vier stijlfiguren aan." Een vriend van me had daar dus een vraag over, en mijn leerkracht antwoordde dat het dus gewoon de bedoeling was dat je vier verschillende stijlfiguren besprak.

    Dus toen begon die klasgenoot van me een heel drama te maken dat dat helemaal niet in de vraag stond en dat ze het anders had gedaan enzoverder enzovoort en zei ik dat dat eigenlijk wel vrij duidelijk in de vraag stond, gezien er "voorbeelden van vier stijlfiguren" en niet "vier voorbeelden van stijlfiguren" stond. Nu goed, die kijkt me dus super kwaad aan en doet verder. Doorheen de les heb ik haar nog een paar keer nijdig naar me zien staren. Nu moet je weten ze de lessen Nederlands en Duits vult met zo'n drama maken van alles en eigenlijk losweg super arrogant doen naar de leerkracht toe en dat me dat toch een beetje tegenstak.

    Maar goed, na de les komt houdt ze dus mooi een tirade tegen me hoe ik er helemaal niets positief uit haalde, dat dat voor mij voor niets nuttig was om dat te zeggen en hoe dat gewoon haar ondermijnen was en haar willen kloten en dat dat tegenwerken was om irritant te doen, enzovoort. Dus ik zeg dat ze sowieso geen punten gekregen ging hebben mocht ze het op haar manier gedaan hebben en dan krijg ik nog eens dezelfde preek over m'n kop, waar iedereen bij stond en het kon horen. Niet dat me dat wat kon schelen, maar het is maar om aan te tonen wat voor een drama ze ervan maakte. Dus ik heb tegen haar gezegd dat ze misschien gewoon eens moet ophouden met zo arrogant te neuten (Vlaams voor zagen/zeuren) op alles wat ons leerkracht deed omdat dat ook het énige is dat ze doet tijdens die lessen. Dus ja, nu is ze boos op me.

    Het kan me in principe bitterweinig schelen dat ze boos is, maar dit frustreert me zó hard, want ik ben lang niet de enige die er zo over denkt (en ik houd me er ook al een heel semester lang over in, trouwens), maar dat ik wel altijd de enige ben die er iets over zégt om daarna in het stil van anderen te horen "ik vind eigenlijk wel dat je gelijk hebt, hoor". Zeg het dan verdomme ook eens. Geen wonder dat ik zo het statuut van bitch verwerf, godverdomme. (cat)

    Pfoe, sorry, frustraties. :W Kennen jullie dit gevoel? :')

    [ bericht aangepast op 6 juni 2017 - 21:13 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Gewoon een klap in het gezicht geven XD Grapje, maar wel serieus, haar gewoon ff op haar plek zetten is wel eens goed.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    maar dat ik wel altijd de enige ben die er iets over zégt om daarna in het stil van anderen te horen "ik vind eigenlijk wel dat je gelijk hebt, hoor"

    Aaaah, dat is inderdaad zo hatelijk!
    Ik vind in elk geval dat je goed hebt gehandeld. Dat zij er een enorm drama van maakt, lijkt me vooral haar eigen probleem aangezien ze de opgave dan maar twee keer had moeten lezen. Als ze kinderachtig wilt doen door boos te zijn op jou, is dat haar eigen keuze, want uiteindelijk kan jij niet veranderen dat zij de vraag fout heeft opgelost.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2017 - 21:37 ]


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    "ik vind eigenlijk wel dat je gelijk hebt, hoor". Zeg het dan verdomme ook eens. Geen wonder dat ik zo het statuut van bitch verwerf, godverdomme.


    I know the feeling.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.