• Het Grote Originele Creaties Topic
    _____________________________________________________

    Voor iedereen die originele creaties in de aanbieding heeft of zoekt!



    Wat is het idee?
    In dit topic wordt een lijst bijgehouden van originele creaties, om zo de wat meer bijzondere creatieve uitspattingen van users onder de aandacht te brengen. Er worden geen creaties geweigerd en er mag zowel door lezers als makers opgegeven worden. Het verschilt immers per persoon wat je als origineel beschouwt. Wel is het een vereiste om aan te geven vanuit welk opzicht deze creatie origineel is. Zo kunnen potentiële lezers beter inschatten of die vorm van originaliteit hetgeen is wat ze zoeken. Daarnaast is het ook vrij aan iedereen om kleine positieve "reviews"/"reacties" te plaatsen op de creaties die al in de lijst staan, om zo een nog beter beeld te geven van wat die creatie nou zo origineel maakt! Zowel de ingevulde lijstjes om creaties op te geven als de "reviews" kunnen in dit topic geplaatst worden. Wees ook vrij om te kletsen over de originele creaties. Hoe gezelliger en positiever, hoe beter!


    In te vullen
          Type creatie:
          Naam + Link:
          Origineel in het volgende opzicht:

    Reviews
    Geef in je reactie duidelijk en dikgedrukt aan dat dit is bedoeld als review/reactie en zet hierbij om welke creatie het gaat. Probeer kort en bondig te zijn en wees positief. Dit topic is niet bedoeld voor opbouwende kritiek. Dat kan altijd bij de creatie zelf of in een pb naar de maker, mocht die dit appreciëren. Het gaat er hier echt om waarom de creaties origineel zijn en aan te raden zijn voor mensen die zoeken naar originele creaties. Dat is het hele doel van dit topic immers.




    Lijst van originele creaties


    Stories

    Doodsspel
    Dit verhaal is net begonnen maar ik ben er nu al verliefd op. Het is goed geschreven maar bovenal: ik zie tot nu toe nog geen standaard clichés die je vaak tegenkomt in dit genre. Als je houdt van thriller verhalen, ga je je hierin zeker kunnen vinden.
    Reviews:


    365 ongedichten (van Bert)
    Erg leuke story met bij elk hoofdstuk een gedicht. Vooral de gedichten maken de story bijzonder, want het zijn hele goeie gedichten vol humeur. Dit is wat poëzie zo mooi maakt!
    Reviews:


    De prins en de stalknecht.
    Zoals ook in de flaptekst al wordt genoemd, worden vaak verhalen geschreven over prins en prinses die verliefd op elkaar worden. De liefde tussen man en vrouw is mooi, maar een aanzienlijk deel van de maatschappij voldoet niet aan deze norm. Het is mooi dat er nu ook een verhaal wordt geschreven over de liefde tussen twee mannen, want in de literatuur wordt dit onderwerp nog altijd vaak gemeden.
    Reviews:


    Gekke Dave || OP
    Ik heb eigenlijk nog geen vergelijkbaar verhaal gelezen. Het karakter vanuit wie je het leest, Dave, is een geval apart, wat het verhaal een hele bijzondere invalshoek geeft. De schrijfstijl speelt hier perfect op in, waardoor de originaliteit ervan nog beter uitkomt. Het leest daarnaast zeer prettig en wekt ontzettend veel nieuwsgierigheid op. Ook is de hoofdstukindeling zeer origineel. Echt een pareltje voor de mensen die eens iets compleet anders willen proberen!
    Reviews:


    Liefde op het eerste gehoor
    Van dit verhaal is vooral de plot en de hoofdpersoon ontzettend origineel. Het is ontzettend knap geschreven vanuit het "oogpunt" van een blinde jongen. Waar in de meeste verhalen beschrijvingen staan van wat de hoofdpersoon ziet, is dat hier dus juist niet het geval, wat het een ontzettend bijzondere story maakt. Bovendien is de titel ook al echt geweldig creatief bedacht.
    Reviews:


    Drizella
    Een ontzettend origineel concept. Waar in het oorspronkelijke sprookje Assepoester haar stiefzussen ontzettend voorspelbare en hatelijke flat characters zijn, wordt hier meteen in het eerste hoofdstuk al duidelijk dat de schrijfster van Drizella juist een heel complex en round character, zonder van Drizella opeens een heel ander persoon te maken. Daarnaast, heeft iemand ooit al eens een fanfic gelezen over de stiefzus van Assepoester? Heel creatief bedacht en geweldig geschreven!
    Reviews:


    And Yet We Die
    Hoewel het een oorlogsverhaal is, focust het niet op het front. Het is daarom ook zeker geschikt voor mensen die helemaal niet graag over de wereldoorlogen lezen, wat het in mijn opzicht al een stuk origineler maakt dan 'klassieke' oorlogsverhalen. Daarnaast is het ook nog eens vanuit het standpunt van een vrouw geschreven, een invalshoek die zelfs in de historiografie eigenlijk nog niet voldoende aandacht heeft gekregen. Dat het om een verpleegster gaat, is misschien dan weer niet zo heel origineel, maar de schrijfster maakt dat ruimschoots goed door er twee andere aspecten bij te halen: het koloniale en dat van ouders die hun kinderen verliezen aan de oorlog. Zeker dat laatste omdat vaders vaak zelf niet meer werden opgeroepen als soldaat en waarschijnlijk een heel ander soort idee van oorlog voeren hadden, dan hun zonen zouden meemaken.
    Reviews:


    Verblind door liefde
    Ik denk gewoon dat de titel al alle punten voor originaliteit verdient. Het allerfijnst, en origineelste?, vond ik dat dit verhaal blindheid niet enkel als een handicap liet zien. Ik bedoel: ja het was natuurlijk niet leuk voor de personages dat ze blind waren, maar tegelijk was het ook wel zo dat alle personages veel meer waren dan hun blindheid. Stuk voor stuk waren ze om andere redenen interessant. Ook het einde vond ik origineel en goed bedacht (eveneens al de reden voor de blindheid!), maar dat kan ik omwille van de spoilers niet goed uitleggen. Een ander goed punt is de wereld waarin het verhaal zich afspeelt: een groot deel van het verhaal speelt zich in een woud af en zowel de wezens die daar leven als het woud zelf, vond ik écht goed bedacht. In het eerste opzicht is een woud waarin je kan verdwalen etc niet zo heel origineel, maar door de manier waarop het een rol speelde in dit verhaal werd het dat wel. Daarnaast slaagt de schrijfster er in al haar verhalen er overigens in om erg sarcastische en grappige hoofdpersonages neer te zetten, wat gewoonweg op Quizlet al iets origineel is. Zeker omdat de personages heel erg normaal en realistisch overkomen.
    Reviews:


    Quizzen

    Wat voor cosplay type ben jij?
    De enige goede zeer uitgebreide en leuke quiz omtrent cosplay die ik tot nu toe gevonden heb hier. Een leuke, goede en originele quiz dus. Echt een aanrader!
    Reviews:


    Lijstjes


    Gedichten

    Grotemensenpleisters
    Het is een gedicht wat je vanuit de ogen van een kind leest.
    Reviews:



    Blogs


    Overige/nog aan te vullen



    Nieuwe topics worden aangemaakt en bijgehouden door Evaethas & Delphini

    [ bericht aangepast op 30 mei 2017 - 20:02 ]


    At the end we're all cursed

    ♥ Let's go! Ik zal hier straks/morgen mijn favorieten eventjes neerzetten.


    Geloof niet alles wat je denkt

    Dit is echt een super leuk initiatief! ! (flower)


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Leuk idee!

    Type creatie: (Short) Story
    Naam + Link: Iversen - Doodsspel
    Origineel in het volgende opzicht: Dit verhaal is net begonnen maar ik ben er nu al verliefd op. Het is goed geschreven maar bovenal: ik zie tot nu toe nog geen standaard clichés die je vaak tegenkomt in dit genre. Als je houdt van thriller verhalen, ga je je hierin zeker kunnen vinden.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    TinyTina schreef:
    Leuk idee!

    Type creatie: (Short) Story
    Naam + Link: Iversen - Doodsspel
    Origineel in het volgende opzicht: Dit verhaal is net begonnen maar ik ben er nu al verliefd op. Het is goed geschreven maar bovenal: ik zie tot nu toe nog geen standaard clichés die je vaak tegenkomt in dit genre. Als je houdt van thriller verhalen, ga je je hierin zeker kunnen vinden.


    My god, thank youu! (flower)


    oi, suzy

    Ohh wat een leuk idee! Ik zal eens even kijken!


    True evil only comes from corrupting something truly good.

    Super leuk idee! Ik ga dit even in de gaten houden (A)


    It's about time that I came to start the party

    Type creatie: (gedichten) story
    Naam + Link: 365 ongedichten (van Bert)
    Origineel in het volgende opzicht: Erg leuke story met bij elk hoofdstuk een gedicht. Vooral de gedichten maken de story bijzonder, want het zijn hele goeie gedichten vol humeur. Dit is wat poëzie zo mooi maakt!


    ~My Mind Is Free~

    Wat een leuk idee (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Grotemensenpleisters door Saltzman

    Waarom ik dit origineel vind.

    Tja, ik weet niet zozeer. Het is een gedicht wat je vanuit de ogen van een kind leest.

    Wat een ontzettend tof idee! (:


    26 - 02 - '16

    Smyth schreef:
    Wat een ontzettend tof idee! (:


    Heaven is a place that we all have

    Smyth schreef:
    Wat een ontzettend tof idee! (:


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Quattro schreef:
    Super leuk idee! Ik ga dit even in de gaten houden (A)


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    *quote van iemand hierboven als mt*


    Mhm?

    HAHAHAHAHA Tamatoa. Goed gezegd.


    Geloof niet alles wat je denkt