Firgun schreef:
God WAAROM krijg ik altijd dezelfde vragen voorgeschoteld als ik zeg welke studierichting ik wil doen volgend jaar. "En Leah, ben je op de hoogte van de positie van de vrouw in het MO?" Oh neen hoor zo naïef ben ik wel WAT HEEFT DAT DAAR NU MEE TE MAKEN het is toch niet omdat ik islam en arabistiek ga studeren dat ik naar het midden-oosten moet verhuizen of wel soms???? En zelfs als ik het doe, wat dan nog? Ik weet ook wel dat de positie van de vrouw daar verre van goed is, ik ben niet achterlijk, oké?
Of "en zou je je dan ooit bekeren tot de islam?" JA WEET IK VEEL. Misschien. Misschien wordt ik moslim, misschien wordt ik jood, misschien hindoe of bij god zelf sikh WAT WEET IK NOU WAT DE TOEKOMST BRENGT? misschien ga ik dood als ik 25 ben en misschien niet. Misschien beland ik achter een bureau voor de rest van m'n leven en misschien doe ik niets anders dan op locatie werken. WEET IK VEEL. IK KAN NIET IN DE TOEKOMST KIJKEN HE.
sorry frustraties
Oh man, ik kan me voorstellen dat je daar een hoop gezeur mee krijgt, maar oehhh, dat is zo'n gave studiekeuze!
En hé, ik heb dit blok een vak over minderheden in Europa en we moesten de introductie lezen van het boek van een jonge vrouw die begin dit millennium helemaal in haar uppie veldonderzoek heeft gedaan bij de Yezidi, een soort Koerdische minderheid in Irak en omstreken (met een heel interessant geloof dat telkens wordt beschreven als een soort mashup van allerlei meer bekendere geloven), en die vrouw leeft nog, voor zover ik weet, tenzij er een heel rare plottwist kwam aan het einde van het boek. Dus ha. Super overtuigend bewijs dat het helemaal goedkomt. Take that, haters.
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan