• Serieus, ik moet hier een taak van geschiedenis maken over 'het Marxisme' en ik snap er echt gene fuck van. Die tekst is net Chinees, ik zou er evenmin iets van begrijpen. Ik haat het. En nu ben ik serieus pissed.


    I did not hit you. I just high-fived your face.

    Ik wist ooit wat het was, maar ik ben het vergeten.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    daar heb ik het ook over
    alleen snap ik het ook niet-_-'


    Real love story's never have happy endings, 'cause real love story's never end..

    scary schreef:
    daar heb ik het ook over
    alleen snap ik het ook niet-_-'

    ik ben ongeloofelijk blij dat ik niet de enige ben :'D
    het is echt zever.


    I did not hit you. I just high-fived your face.

    Daar heb ik nog nooit van gehoord x_x


    I'm not a complete idiot, some parts are missing.

    Heb het precies nog niet geleerd of ooit van gehoord!

    Restless schreef:
    Daar heb ik nog nooit van gehoord x_x


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Google?

    voorloper van het communisme ? :$


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Nvd schreef:
    voorloper van het communisme ? :$

    Ja nou, maar wat is het dan precies?


    I did not hit you. I just high-fived your face.

    Rhoselyn schreef:
    (...)
    Ja nou, maar wat is het dan precies?

    oh gossie.
    ik weet wel wat het communisme is ;x
    dat is wanneer alle productiefactoren ofzo in de handen van de regering zijn om zo het kapitalisme tegen te gaan. dat is dan wanneer je alles voor winst over hebt enzeu .. :X euhm ja wat moet je weten dan ? :o


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Nvd schreef:
    (...)
    oh gossie.
    ik weet wel wat het communisme is ;x
    dat is wanneer alle productiefactoren ofzo in de handen van de regering zijn om zo het kapitalisme tegen te gaan. dat is dan wanneer je alles voor winst over hebt enzeu .. :X euhm ja wat moet je weten dan ? :o

    zie je, wat jij net getypt hebt snap ik al niet. Ik doe geen economie dus ik begrijp al die begrippen als kapitalisme en productiefactoren en meerwaarde en what the heck nog allemaal niet >.<
    maar bedankt dat je wil helpen, me likes you (:


    I did not hit you. I just high-fived your face.

    Wat ik ervan weet (even uit m'n duim gezogen): Karl Marx en Friedrich Engels zijn de grondleggers voor het communisme, een systeem waarin de staat bezit heeft over al het eigendom en het dus zodanig over de mensen verdeelt dat iedereen een ongeveer gelijk deel krijgt. Grond en alles wat erop staat is dus van de staat.
    Karl Marx heeft o.a. Das Kapital geschreven. In een van zijn andere boeken, Het Kapitalistisch (Of Communistisch) Manifest beschreef hij de industrialisatie aan het eind van de 19e eeuw. Dat was voor hem de reden om te gaan schrijven, de vreselijke uitbuiting van de arbeiders dat gelijkstond als slavernij. In zijn boek beschreef hij dat de enorme laag uitgebuite arbeiders op een dag in opstand zou komen tegen de kleine rijke elite. En dit betekende revolutie. Aangezien de arbeiders de productie in feite zelf in handen hebben zullen zij de revolutie winnen en een ideale samenleving ontstaat (utopie) waarin iedereen gelijk behandeld wordt en evenveel heeft.

    In Rusland heeft o.a. Lenin dit idee doorgevoerd nadat de Romanovs vermoord waren en na zijn dood kwam Stalin aan de macht die met maatregelen kwam zoals vijfjarenplannen (waarin boeren een bepaalde productie binnen die tijd moesten afgeven aan de staat) en andere zaken. In de praktijk liep dit communisme echter enorm mis omdat de boeren nauwelijks voor zichzelf konden produceren. In theorie lijkt het communisme een mooi idee maar in de praktijk pakt het vaak rampzalig uit. Let bijv. alleen al op corruptie binnen de regering. Je zult ALTIJD een kleine rijke elite overhouden.

    Hedendaagse communistische staat: China (meer op papier dan in werkelijkheid, Noord - Korea, Cuba geloof ik ook).

    [ bericht aangepast op 5 nov 2009 - 15:39 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    DAAR HEB IK HET OOK OVER GEHAD :'DD oh, sorry. euh. geen idee, ik ben echt zo slecht in geschiedenis >< ik weet alleen dat het over Karl Marx gaat, en dat het zijn idee was. ik weet ook dat hij het communisme heeft uitgevonden.


    Destroy what destroys you.

    Rhoselyn schreef:
    (...)
    zie je, wat jij net getypt hebt snap ik al niet. Ik doe geen economie dus ik begrijp al die begrippen als kapitalisme en productiefactoren en meerwaarde en what the heck nog allemaal niet >.<
    maar bedankt dat je wil helpen, me likes you (:

    graag gedaan, maar wat hier net getypt is is more helpful I guess =)


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Proletariërs, aller landen, verenigt U!

    -Karl Marx.

    @Aurelia; Cuba idd, en ik dacht ook Vietnam en Zimbabwe.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2009 - 16:08 ]


    Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.