• Haaai

    Zoals altijd schrijf ik offline enorm veel en kan ik het nooit laten om ineens weer van koers te veranderen. strangely enough - ik zit al op 40 000 woorden en dit is wel een recordaantal voor mij!
    Maar afijn, de wending lijkt mij dus wel tof alleen vraag ik me af of het "te doen" is en niet te druk en ingewikkeld:

    het verhaal ligt binnen de thema's paranormaal, romantiek (ja ook 16+) en fantasy. Nu kreeg ik het idee om het te verwikkelen met sci-fi, niet heel extreem denk ik maar het lijkt me wel tof.

    Het verhaal zoals ik het nu heb gaat over Ava, die nachtmerries heeft over haar eigen dood en een vreemde schaduw ziet die langzaam de vorm aan lijkt te nemen van een jongen. daar krijgt ze een hechte band mee terwijl ze probeert om alles eromheen [denk een beetje aan geesten enzo maar niet te letterlijk] te begrijpen. nu wil ik eigenlijk het hele paranormale aspect van de geesten zoals ik ze nu even noem een tintje van science fiction geven in de verder loop van het verhaal.

    Zou dat net té zijn of totaal niet samenhangend met de andere thema's? vooral ook omdat het begint als een paranormaal/romance en langzaam meer fantasy word en dan pas sci-fi trekken zou krijgen...

    Ik heb geen idee of iemand me nu nog begrijpt of überhaupt nog leest (if u did; you rock) maar heeft iemand tips? of een ideetjes?
    En zou je eigenlijk wel zo'n soort verhaal willen lezen?



    'Imagination is the only weapon in a war against reality' - Cheshire Cat

    Sci-Fi en fantasy loopt vaak in elkaar over, dus ik zou niet weten waarom het niet kan. Ik zou me niet zoveel aan genres vasthouden en gewoon schrijven wat je leuk vindt. Later kun je altijd nog bepalen welk genre het meest overheersend is, mocht dat nodig zijn. (:

    Wat je nu hebt samengevat, vind ik niet als iets onwerkelijks klinken ofzo.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik vind het ook best wel kunnen! c:
    Het klinkt in ieder geval wel erg interessant n.n


    soul made of stardust and chaos.

    Hmm, mag ik vragen hoe je die sci-fi tint er precies in gaat verwerken? Op zich vind ik dat een genretwist maken gewoon kan, zeker bij fantasy/sci-fi, omdat die twee genres sowieso al vaak tegen elkaar leunen. Je moet alleen zien dat de overgang niet te plots wordt (dus dat er bijvoorbeeld niet opeens robots komen die nooit eerder in het verhaal kwamen). Ik vind het altijd gevaarlijk om middenin een verhaal een genretwist te maken, want dat geeft je verhaal ook net een andere sfeer en als je het té fel doet, kun je de lezer misschien verliezen. Als je het heel subtiel gaat doen (dus, weet ik veel, dat die geesten er misschien komen door een of ander experiment op haar hersenen, of dat alles misschien één groot complot is met een sci-fi randje), dan gaat zoiets zeker, maar je moet er zeker op letten dat je het niet te abrupt doet (opeens aliens betrekken ofzo XD), en als je het toch heel erg sci-fi wil maken, zou ik sowieso in het verhaal al een paar hints geven, zodat het niet te plots komt.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ja, dat ben ik wel met Romi eens. Je moet wel wat hintjes geven. Maar die kun je er altijd later nog in verwerken, als je aan herschrijfrondes doet tenminste.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Thank you guys! voor de tips! ik heb mijn schrijfplan al wat aangepast en ben begonnen met herschrijven om inderdaad alles een beetje te laten doorschemeren enzo!

    Ik denk dat ik het binnenkort ga beginnen te posten hier op Q!


    'Imagination is the only weapon in a war against reality' - Cheshire Cat

    Je hebt het over sci-fi en fantasy en die twee genre's liggen niet ver van elkaar.

    Persoonlijk vind ik het verfrissend als er genres worden gecombineerd op een manier die je niet verwacht.
    Wel moet je er uiteraard goed over nagedacht hebben zodat het in elkaar overloopt. Dat is alles.

    In een verhaal Secret Moments (staat hier overigens op Q) heb ik fantasy met fanfictie gecombineerd met een vleugje Disney.
    Ik vraag me af of iemand er ooit achter is gekomen waar ik mijn fantasie vandaan haalde voor dit verhaal. LOL

    Voor als je dit aanklikt en nieuwsgierig bent, het is een combinatie van 1D met Doctor Who en een vleugje van Peter Pan erin.
    In genre is het een komedie - actie - romantiek - drama. Het heeft eigenlijk alles en dat in 100 hoofdstukken gepuzzeld. ;p


    ~ I'm a writer. Anything you say or do may be used in a story. ~