Vaak vind ik het erg vervelend dat mensen kunnen zien dat ik online (geweest) ben (omdat ik soms alleen even wil checken wat er gezegd is, zonder dat er reacties van me verwacht worden. Of dat ik mijn internet open en meteen op Q zit, omdat dat tabblad open staat op mijn mobiel). Een optie om in te stellen dat niemand kan zien dat je online bent zou erg welkom zijn.
Omdat ik atm te lui ben om zelf te typen en anderen het altijd beter weten te verwoorden, hier een paar redenen om het te willen:
Ik zie het voor me als een optie bij het inloggen, zoals sites vaker hebben ("deze sessie incognito inloggen") of een optie bij instellingen die je aan en uit kan zetten wanneer je wil. Omdat je eerst moet uitloggen (als je 24/7 ingelogd bent) voor je kan inloggen met de incognito optie.
Ik zie niet hoe iemand hier misbruik van zou kunnen maken, gezien berichten nog steeds verstuurt en beantwoord kunnen worden.
En ik zou het ook heel fijn vinden als het voor alle leden onzichtbaar is. Ik bedoel, wat maakt het uit of je écht offline bent of incognito?
[ bericht aangepast op 18 april 2017 - 21:28 ]