• Vaak vind ik het erg vervelend dat mensen kunnen zien dat ik online (geweest) ben (omdat ik soms alleen even wil checken wat er gezegd is, zonder dat er reacties van me verwacht worden. Of dat ik mijn internet open en meteen op Q zit, omdat dat tabblad open staat op mijn mobiel). Een optie om in te stellen dat niemand kan zien dat je online bent zou erg welkom zijn.

    Omdat ik atm te lui ben om zelf te typen en anderen het altijd beter weten te verwoorden, hier een paar redenen om het te willen:

    Whinging schreef:
    Als mensen zien dat je online bent geweest maar je hebt niet geantwoord, vatten ze dat te persoonlijk op.

    Wheatley schreef:
    Net zoals dat ik het fijn zou vinden om onzichtbaar op een profiel te kunnen kijken, zonder dat het meteen lijkt alsof ik stalk. Onzichtbare modus wordt voor veel sites en social media's aangeboden, dus hier lijkt het me ook fijn.

    Ik zie het voor me als een optie bij het inloggen, zoals sites vaker hebben ("deze sessie incognito inloggen") of een optie bij instellingen die je aan en uit kan zetten wanneer je wil. Omdat je eerst moet uitloggen (als je 24/7 ingelogd bent) voor je kan inloggen met de incognito optie.


    Ik zie niet hoe iemand hier misbruik van zou kunnen maken, gezien berichten nog steeds verstuurt en beantwoord kunnen worden.
    En ik zou het ook heel fijn vinden als het voor alle leden onzichtbaar is. Ik bedoel, wat maakt het uit of je écht offline bent of incognito?

    [ bericht aangepast op 18 april 2017 - 21:28 ]

    ^ Precies, ik hoef ook niet direct al die berichten van iedereen. Dus online zijn terwijl anderen me offline zien zou heel welkome toevoeging zijn.

    Ik had ook even getest of een profiel bekijken in incognito werkt, maar dat werkt niet. Behalve als je niet ingelogd bent, maar dan heb je weer het probleem dat je je instellingen niet hebt.

    [ bericht aangepast op 18 april 2017 - 19:01 ]

    Ik vind het wel een handig idee, als het mogelijk is. ^^


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Revy schreef:
    Ik kan er, eerlijk gezegd, wel inkomen eigenlijk. Soms heb je dat beetje rust nodig zonder dat iemand wat van je verwacht of dat je een opgejaagd gevoel krijgt van bijv dat je een boel berichten moet antwoorden. Soms heb je dat beetje anonimiteit wel nodig, zeker in een wereld waar dat er bijna niet meer is, dus ik kan er zeker wel inkomen met dit. Quizlet is immers een forum waar je met plezier opzit en niet met de gedachte 'wat als...' en dat je het maar vermijdt / niet meer opkomt, omdat je er niet het gevoel hebt je rust te hebben.
          Naar mijn mening is dit een simpele, kleine toevoeging aan de forum. Vind je het onnodig? Goed, dan gebruik je het niet. Heb je het nodig? Dan zet je het aan. Ik ben namelijk erg gespannen, dat merk ik ook, en om elk stukje rust aan te pakken voor mij is erg noodzakelijk. Aan de andere kant, en daar moet ik ook weer erg eerlijk in zijn, ergens denk ik er ook gemakkelijker over met dat het me niks uitmaakt dat bijv men me online ziet.

    Ik ben het hier mee eens. Eigenlijk alles wat Revy zegt, haha.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oké, ik heb hier toch het een en ander op te zeggen en ik weet dat ik bot ga overkomen, dus dat hoef je me niet te vertellen. Er worden hier een aantal redenen aangehaald om anderen mensen niet butthurt te laten zijn. Je bent bang dat mensen zien dat je online geweest bent, maar je hebt niet gereageerd op hun bericht? So what? Jij bepaalt toch wanneer je antwoord? Ik beantwoord regelmatig mijn pb's een paar dagen later en gb's vergeet ik de helft van de tijd omdat ik niet direct antwoord. Ik vind niet dat mensen moeten gaan huilen omdat jij nu niet wilt antwoorden. Of er zijn mensen die berichten sturen of je online bent? Wat is er mis met te zeggen dat je nu geen tijd hebt om te praten, of geen zin, of wat er dan ook is? Alweer; je bent bang dat mensen butthurt gaan zijn? En dus? Stel nu voor, jij stuurt zo'n berichtje naar iemand, of dit soort situaties komen voor bij jou, en die ander stuurt terug dat die nu even geen tijd heeft of iets, dan snap jij dat toch ook? De volgende keer als je online komt, dan stuur jij toch een berichtje terug of iets? Ik vind het eerlijk gezegd eerder over komen alsof je nu achter iemands rug bezig bent, en dat vind ik persoonlijk erger dan eerlijk tegen iemand zeggen dat je nu liever niet reageert.
    Ik ben niet hard tegen deze incognito functie, noch voor, maar ik vind het wel vreemd om deze incognito functie te nemen om anderen hun gevoelens te besparen. Dat is net alsof jij niet af en toe een boterham met pindakaas mag eten omdat je vriendin niet tegen de geur van pindakaas kan. Ik snap dat je dan voor haar niet die boterham met pindakaas gaat eten, maar soms moet je ook aan jezelf denken en die boterham eten als je daar zin op hebt.
    Nogmaals, hiermee val ik niemand persoonlijk aan, sterker nog, ik val niets aan. Ik heb zelfs geen idee wie die argumenten gebruikt heeft die ik hier genoemd heb en ik ben te lui om het op te zoeken. En ja, dit is misschien wat kort door de bocht gezegd en het is ingewikkelder dan dat, maar dat is gewoon wat ik even kwijt wilde.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Oké, ik heb hier toch het een en ander op te zeggen en ik weet dat ik bot ga overkomen, dus dat hoef je me niet te vertellen. Er worden hier een aantal redenen aangehaald om anderen mensen niet butthurt te laten zijn. Je bent bang dat mensen zien dat je online geweest bent, maar je hebt niet gereageerd op hun bericht? So what? Jij bepaalt toch wanneer je antwoord? Ik beantwoord regelmatig mijn pb's een paar dagen later en gb's vergeet ik de helft van de tijd omdat ik niet direct antwoord. Ik vind niet dat mensen moeten gaan huilen omdat jij nu niet wilt antwoorden. Of er zijn mensen die berichten sturen of je online bent? Wat is er mis met te zeggen dat je nu geen tijd hebt om te praten, of geen zin, of wat er dan ook is? Alweer; je bent bang dat mensen butthurt gaan zijn? En dus? Stel nu voor, jij stuurt zo'n berichtje naar iemand, of dit soort situaties komen voor bij jou, en die ander stuurt terug dat die nu even geen tijd heeft of iets, dan snap jij dat toch ook? De volgende keer als je online komt, dan stuur jij toch een berichtje terug of iets? Ik vind het eerlijk gezegd eerder over komen alsof je nu achter iemands rug bezig bent, en dat vind ik persoonlijk erger dan eerlijk tegen iemand zeggen dat je nu liever niet reageert.
    Ik ben niet hard tegen deze incognito functie, noch voor, maar ik vind het wel vreemd om deze incognito functie te nemen om anderen hun gevoelens te besparen. Dat is net alsof jij niet af en toe een boterham met pindakaas mag eten omdat je vriendin niet tegen de geur van pindakaas kan. Ik snap dat je dan voor haar niet die boterham met pindakaas gaat eten, maar soms moet je ook aan jezelf denken en die boterham eten als je daar zin op hebt.
    Nogmaals, hiermee val ik niemand persoonlijk aan, sterker nog, ik val niets aan. Ik heb zelfs geen idee wie die argumenten gebruikt heeft die ik hier genoemd heb en ik ben te lui om het op te zoeken. En ja, dit is misschien wat kort door de bocht gezegd en het is ingewikkelder dan dat, maar dat is gewoon wat ik even kwijt wilde.

    Het is inderdaad een zeer botte en eigenlijk vind ik het juist wel een aanvallende reactie naar iedereen die dit wel als functie zou willen zien.

    "Ik vind het eerlijk gezegd eerder over komen alsof je nu achter iemands rug bezig bent, en dat vind ik persoonlijk erger dan eerlijk tegen iemand zeggen dat je nu liever niet reageert."

    Het is gewoon een functie om lekker ongestoord en ongezien je gang te gaan, lekker op offline staan zoals dat ook bij facebook kan. Hoe is het iets achter iemand rug omdoen? Het gaat niet alleen om niet reageren op berichten. Het werd alleen ergens genoemd door iemand.


    / Dit is helemaal GEEN moraal discussie, dus kunnen we daarmee stoppen?

    [ bericht aangepast op 18 april 2017 - 20:18 ]

    Ik ben bang dat, als oud mod zijnde, deze functie er niet gaat komen, omdat het een misbruikgevoelige functie zou zijn. Het is eventueel instelbaar dat mods wel het een en ander kunnen zien, maar ik persoonlijk vind dat nog steeds gevaarlijk, omdat je als user veel meer mogelijkheden krijgt (en dan doel ik met name op cyberpesten). Ik snap dat dat jouw intentie niet is, maar helaas zijn er hier wel meerdere dingen op Q, die ook verboden worden, omdat er een te grote kans is dat het misbruikt wordt. Ik snap je vergelijking met andere sociale media, maar ik denk dat Q hiervoor te kleinschalig is, in vergelijking met "de rest".
    Pin me er niet op vast, hoor, maar vind dat dit wel een belangrijke weging heeft.

    Persoonlijk kan ik me ook niet vinden in jouw argumentatie, maar dat ligt ook puur aan het feit dat die heel persoonlijk is.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik zou echt niet weten hoe het voor cyberpesten gebruikt kan worden? Je bent offline voor iemand, verder niet. Normall heb je een groene stip. Hoe kan je iemand pesten?

    En pesten is sowieso al niet toegestaan op Q.

    [ bericht aangepast op 18 april 2017 - 21:29 ]

    Ledecky schreef:
    Voor bepaalde modzaken moeten we kunnen zien of iemand online is geweest, dus ik denk niet dat zoiets er gaat komen.


    + Om de functie voor mods en admins uit te zetten is gewoon een heel gedoe qua programmeer werk. Rutger heeft het op het moment al heel druk en ik betwijfel of dit de voorkeur krijgt tegenover meerdere kleine suggesties die gedaan zijn.

    Maar ik begrijp het wel hoor. Soms ben ik online voor bijvoorbeeld modwerk en heb ik ook nog een RPG waar ik al even op moet reageren en dan voel ik me wel een beetje vervelend omdat ik weet dat ik wel op online sta. :3 Maar gewoon op technisch vlak komt er heel veel bij kijken, zeker omdat er dus een uitzondering moet komen voor ons. :c

    [ bericht aangepast op 18 april 2017 - 21:32 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    (...)

    + Om de functie voor mods en admins uit te zetten is gewoon een heel gedoe qua programmeer werk. Rutger heeft het op het moment al heel druk en ik betwijfel of dit de voorkeur krijgt tegenover meerdere kleine suggesties die gedaan zijn.

    Ik had dit ook al uit de beginpost gehaald omdat het wel te doen is als moderators en anderen die het moeten zien niet tegen andere users zeggen dat ze wel online zijn (geweest).

    Yrden schreef:
    (...)
    Ik had dit ook al uit de beginpost gehaald omdat het wel te doen is als moderators en anderen die het moeten zien niet tegen andere users zeggen dat ze wel online zijn (geweest).


    Ik verwijs je even opnieuw naar mijn punt over het programmeer werk. Zo'n functie opzetten opzichzelf is al moeilijk, maar uitzonderingen maken voor moderators en admins is nog een extra opstakel.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    (...)

    Ik verwijs je even opnieuw naar mijn punt over het programmeer werk. Zo'n functie opzetten opzichzelf is al moeilijk, maar uitzonderingen maken voor moderators en admins is nog een extra opstakel.

    Dat had ik gelezen en ik snap dat, maar daar gaat mijn vorige reactie niet om. Het gaat er om dat onzichtbare users niet verlinkt worden.

    Hmmm, ik denk dat ik het niet zo zeer nodig vindt omdat je in principe ook gewoon op het forum kan als je niet ingelogd ben.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Misschien dat het niet helpt of al een keer genoemd is, maar je kunt in je eigen post history, zelfs als je uitgelogd bent.
    Hier kun je zeg maar ook gewoon in als je niet online bent.


    Tijd voor koffie.

    Merodeadores schreef:
    Hmmm, ik denk dat ik het niet zo zeer nodig vindt omdat je in principe ook gewoon op het forum kan als je niet ingelogd ben.

    Je hebt denk ik niet eerdere reacties gelezen in dit topic?

    [ bericht aangepast op 19 april 2017 - 7:04 ]