• Vaak vind ik het erg vervelend dat mensen kunnen zien dat ik online (geweest) ben (omdat ik soms alleen even wil checken wat er gezegd is, zonder dat er reacties van me verwacht worden. Of dat ik mijn internet open en meteen op Q zit, omdat dat tabblad open staat op mijn mobiel). Een optie om in te stellen dat niemand kan zien dat je online bent zou erg welkom zijn.

    Omdat ik atm te lui ben om zelf te typen en anderen het altijd beter weten te verwoorden, hier een paar redenen om het te willen:

    Whinging schreef:
    Als mensen zien dat je online bent geweest maar je hebt niet geantwoord, vatten ze dat te persoonlijk op.

    Wheatley schreef:
    Net zoals dat ik het fijn zou vinden om onzichtbaar op een profiel te kunnen kijken, zonder dat het meteen lijkt alsof ik stalk. Onzichtbare modus wordt voor veel sites en social media's aangeboden, dus hier lijkt het me ook fijn.

    Ik zie het voor me als een optie bij het inloggen, zoals sites vaker hebben ("deze sessie incognito inloggen") of een optie bij instellingen die je aan en uit kan zetten wanneer je wil. Omdat je eerst moet uitloggen (als je 24/7 ingelogd bent) voor je kan inloggen met de incognito optie.


    Ik zie niet hoe iemand hier misbruik van zou kunnen maken, gezien berichten nog steeds verstuurt en beantwoord kunnen worden.
    En ik zou het ook heel fijn vinden als het voor alle leden onzichtbaar is. Ik bedoel, wat maakt het uit of je écht offline bent of incognito?

    [ bericht aangepast op 18 april 2017 - 21:28 ]

    Zelf heb ik het niet echt nodig, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt. Desondanks lijkt het me nogal een geprogrammeer om die modus wel voor mods te hebben en niet voor users.


    Tijd voor koffie.

    Ik vind het persoonlijk erg overbodig, Q is geen chatbox. Als je wil controleren zonder dat iemand je kan zien, kan je altijd uitloggen.


    Ex astris, sciencia

    SergeantBarnes schreef:
    Ik vind het persoonlijk erg overbodig, Q is geen chatbox. Als je wil controleren zonder dat iemand je kan zien, kan je altijd uitloggen.

    Het is wel een forum. Dus waarom zou die functie er niet mogen zijn/ alleen op een chatbox mogen zijn? Er zijn zoveel niet-chatbox sites die het hebben.

    [ bericht aangepast op 17 april 2017 - 18:48 ]

    Yrden schreef:
    (...)
    Het is wel een forum. Dus waarom zou die functie er niet mogen zijn/ alleen op een chatbox mogen zijn? Er zijn zoveel niet-chatbox sites die het hebben.


    het forum is openbaar dus je kan alles zien zonder ingelogd te zijn (ik denk dat dat is wat de user bedoelt (?))


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Nee, ik vind het echt niks om ''stiekem'' online te moeten komen zodat ik anderen niet heel misschien zou kunnen kwetsen als ik wat later reageer. Dat is dan het probleem van de ander en niet van mij. Daarvoor ga ik mezelf niet 'verbergen', zeg maar. Ik snap je redenen wel, maar zie het zelf niet als nodig, snappie.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Yrden schreef:
    (...)
    Het is wel een forum. Dus waarom zou die functie er niet mogen zijn/ alleen op een chatbox mogen zijn? Er zijn zoveel niet-chatbox sites die het hebben.

    Omdat daar buiten zo'n functie (naar mijn mening) heel weinig zin heeft. Ook al is iemand online, als je die een PB of een GB stuurt, dan weet je dat je niet meteen een antwoord krijgt, het 'online' zijn hier heeft weinig tot geen invloed op een user, tenzij het misschien om te weten of die persoon nog regelmatig terug op het forum komt.


    Ex astris, sciencia

    SergeantBarnes schreef:
    (...)
    Omdat daar buiten zo'n functie (naar mijn mening) heel weinig zin heeft. Ook al is iemand online, als je die een PB of een GB stuurt, dan weet je dat je niet meteen een antwoord krijgt, het 'online' zijn hier heeft weinig tot geen invloed op een user, tenzij het misschien om te weten of die persoon nog regelmatig terug op het forum komt.

    Precies dat laatste is waarom ik een incognito modus fijn zou vinden. Dagen doen alsof ik offline ben terwijl ik wel online ben en op het forum kijk.

    Yrden schreef:
    (...)
    Precies dat laatste is waarom ik een incognito modus fijn zou vinden. Dagen doen alsof ik offline ben terwijl ik wel online ben en op het forum kijk.

    Dat kan toch ook terwijl je uitgelogt bent? Dan moet je wel inloggen wanneer je toch op iets wil reageren, maar je zou op die manier zelfs in incognito modus kenbaar maken dat je online bent.

    [ bericht aangepast op 17 april 2017 - 21:48 ]


    Ex astris, sciencia

    SergeantBarnes schreef:
    (...)
    Dat kan toch ook terwijl je uitgelogt bent? Dan moet je wel inloggen wanneer je toch op iets wil reageren, maar je zou op die manier zelfs in incognito modus kenbaar maken dat je online bent.

    Dan heb ik mijn actieve topics niet en mijn instellingen ook niet. Als het zo makkelijk was had ik dat al lang gedaan. (:

    Ik zelf vind het een beetje onnodig?? Ik denk niet dat mensen bewust gaan kijken wanneer een ander online is geweest?
    + je kunt altijd (als je een profiel wilt checken zonder dat diegene het ziet) die pagina in incognito openen ^^

    [ bericht aangepast op 17 april 2017 - 22:01 ]


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Het gaat niet om profielen bekijken, want daar kijk ik normaal ook nooit op. Maar echt om gewoon de optie te hebben lekker onzichtbaar te zijn.

    Morty schreef:
    Ik heb er geen last van, mensen mogen het best zien als ik ongegeneerd aan het stalken ben. Vind ook niet dat ik me hoef te verantwoorden als ik niet direct reageer maar wel online ben. (cat)


    It's never gonna happen, Guys.

    xSunshineee schreef:
    Ik snap niet waarom het een probleem zou zijn als mensen je online zien? Als je niet wil reageren op hen, dan doe je dat toch gewoon later of zo? Ik vind dit dus wel onnodig.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik kan er, eerlijk gezegd, wel inkomen eigenlijk. Soms heb je dat beetje rust nodig zonder dat iemand wat van je verwacht of dat je een opgejaagd gevoel krijgt van bijv dat je een boel berichten moet antwoorden. Soms heb je dat beetje anonimiteit wel nodig, zeker in een wereld waar dat er bijna niet meer is, dus ik kan er zeker wel inkomen met dit. Quizlet is immers een forum waar je met plezier opzit en niet met de gedachte 'wat als...' en dat je het maar vermijdt / niet meer opkomt, omdat je er niet het gevoel hebt je rust te hebben.
          Naar mijn mening is dit een simpele, kleine toevoeging aan de forum. Vind je het onnodig? Goed, dan gebruik je het niet. Heb je het nodig? Dan zet je het aan. Ik ben namelijk erg gespannen, dat merk ik ook, en om elk stukje rust aan te pakken voor mij is erg noodzakelijk. Aan de andere kant, en daar moet ik ook weer erg eerlijk in zijn, ergens denk ik er ook gemakkelijker over met dat het me niks uitmaakt dat bijv men me online ziet.


    † Love? I want to sleep.

    Ik zelf zou er veel baat bij hebben als er een onzichtbare modus zou zijn. Ik ben meestal heel erg veel bezig met lijstjes maken of mijn profiel weer bij te werken en dan krijg ik gelijk berichten als: 'Hey, ben je online?' Terwijl ik op dat moment helemaal geen zin heb om te praten.

    En tbh, het feit dat er dan zo'n eentje staat boven mijn inbox vind ik zeer irritant en dan moet ik er perse van mijzelf op drukken haha.