• ★ MELROSE HIGH ★




    STORY
    Melrose High is een middelbare school zoals geen ander. Onder de leerlingen spelen er veel zaken die bij het puberleven horen. De één streeft naar populariteit, de ander naar de beste cijfers. Er lopen werkelijk alle soorten leerlingen rond, van de cheerleaders tot de gevreesde drugdealers. De dienst wordt uitgemaakt door de succesvolle atleten van de school, zij bepalen de norm. Bezwijk jij onder de druk van medestudenten of weet jij je eigen weg te gaan op deze hectische school?


    MELROSE HIGH
    Stad: Melrose (fictief)
    Staat: California
    Grades: Freshmen (14—15 jaar), sophomores (15—16 jaar), juniors (16—17 jaar) en seniors (17—18 jaar)
    Schoolkleuren: geel en groen
    Sportteams:
    — Football: The Wolves. De jongens moeten hier try-outs voor doen, omdat het zeer populair is.
    — Cheerleaders: The Vipers. De meisjes moeten hier try-outs voor doen, omdat het zeer populair is.
    — Overige sporten: Zwemteam, dansteam, atletiek, honkbal en basketbal
    Schoolclubs: Dramaclub, schoolband, schaakclub


    ROLLEN
    Naam • Grade • User • Status • Pagina
    Naam:
    Leeftijd:
    Grade:
    Status:
    Innerlijk: Graag meer dan alleen steekwoorden
    Uiterlijk: Probeer om geen dertigjarigen te gebruiken voor het uiterlijk van een zestienjarige
    Geschiedenis:
    Relaties: Geen toekomstige liefdesrelaties afspreken, vriendje en vriendinnetje mag wel zolang je maar geen ORPG gaat spelen
    Extra: Hobby's, clubs/sportteams, likes, dislikes etc.

    Mannen VOL
    — Isaiah Da Costa • Junior • Yugen • Wallflower • Diego Barrueco • 1.08
    — Caleb Montana • Senior • Horvath • Drugsdealer • Daniel Bederov • 1.05
    — Gus Charles Kingsley • Senior • Ziegler • Quarterback • Tim Borrmann • 1.07
    — Cristiano Ignazio Barone • Senior • Desierto • Badboy • Zayn Malik • 1.02
    — James Archibald MacTavish • Junior • PeterMaximoff • Weirdo • 1.11
    — Dallas Corey Eathons • Senior • Jughead • The athletic guy • Joe Collier • 1.11
    — Owen Cameron Green • Grade • Griffel • Geek • 1.11
    — Luke Isaac Hughes • Senior • Wemel • Rebel • 1.10
    — Osckar Chambers • Senior • Perrfect • Vreemde vogel • Olly Alexander • 1.10
    — Vincenzo Santino Alesi • Senior • Zelda • Jock • Stephen James • 1.10
    — Michael Gabriel Sherman • Senior • Griffel • Status • 1.11
    — Jeremiah Bodhi Geauxinue • Senior • Greenlight22 • Pitcher • Lucky Blue Smith • 1.10
    Vrouwen VOL
    — Kamryn Montgomery • Junior • Ziegler • The new girl • 1.11
    — Cassie Da Costa • Junior • Desierto • Cheerleader captain • 1.09
    — Stacey Sara Hale • Junior • Sunrises • Cheerleader • Baskin Champion • 1.10
    — Juniper Lia Ahearne • Senior • Marlow • Rebel • Faceclaim • 1.11
    — Roxy Sayen Pierce • Senior • Dougal • Bitch • Kimmy Schram • 1.06
    — Ayden Reynolds • Senior • McCrory • Gangbitch • 1.07
    — Aliz Nicola Harrington • Senior • Brinvi • Status • Taylor Hill • 1.10
    — Jacinta Isabelle Fray • Senior • Faolan • Dancer • 1.07
    — Libby McKenna • Senior • Ameliorate • Hippie • 1.11
    — Charlie Kate Green • Senior • Wemel • Punker • 1.11
    — Sofia Maria Edwards • Senior • Zelda • Rapper • 1.11


    REGELS
    — In deze RPG gelden de huisregels van Quizlet
    — Je schrijft een post van minimaal 300 woorden
    — Maximaal drie personages per persoon met verschillende geslachten en statussen
    — Geen perfecte personages
    — Nieuwe topics worden gemaakt door mij, tenzij anders aangegeven
    — Bespreek relaties en overige zaken in de praattopics
    — Heb je een vragen? Stel ze gerust
    — Have fun!

    Let op! Op dit moment geldt er de 4 post regel. Dat wil zeggen dat je minstens 4 posten wacht nadat jezelf gepost hebt, alvorens je weer een post mag plaatsen. Dit om te voorkomen dat de RPG bij de start al meteen in een sneltreinvaart schiet.


    •

    JUNIPER LIA AHEARNE
    18 – Badass – Will’s house – Kit & Alison – happy & drunky


    Na een korte blik uitgewisseld te hebben met Alison, vouwde hij zijn vingers om Junipers polsen heen. “Jij bent leuker, Junip, maar ik wacht nog op iemand,” antwoordde de jongen. Juniper keek hem terug aan, niet goed begrijpend wat hij zojuist had gezegd. Ze legde de oorzaak daarvan op de grote hoeveelheid alcohol dat ze geconsumeerd had deze avond.
          ”Is dat niet even een afknapper?” Het horen van Alisons stem gaf haar de neiging om het roodharige meisje naast haar een klap te geven in het gezicht. Ze kon het echter houden bij een neiging tot en gaf het meisje een vuile blik ervoor in de plaats. Als het hier niet zo bevolkt was met mensen had ze haar waarschijnlijk wel een klap verkocht, maar nu haar broer ernaast stond, wist ze wel beter.
          Toen raakte het tweetal even kort met elkaar gesprek en Juniper raakte gedesinteresseerd en begon wat rond zich heen te kijken om zoveel mogelijk van dit gesprek te missen. Het ging over.. Ja, waar ging het eigenlijk over? Met haar dronken hoofd was ze driekwart alweer vergeten. “Waag het niet om vanavond met lege handen thuis te komen, want anders neem ik het hef in eigen handen en ga ik persoonlijk naar haar toe,” was het eerste dat Juniper weer volledig opving. Ze wendde haar hoofd terug naar het tweetal. Betekende deze opmerking nu dat ze eindelijk hen alleen ging laten? Wat zou dat toch prettig zijn.
          ”Dat zal niet nodig zijn, Al, maar bedankt voor het aanbo,” reageerde Kit nonchalant, waarna Alison het nodig vond om haar aandacht weer op Juniper te richten en haar mond weer open te trekken. ‘Fijne avond in ieder geval maar aan mijn broer zul je niet komen,” zei ze tegen haar, waarop Juniper haar ogen rolde.
          ”Ik kan niks beloven, tut. Tief je nu eindelijk een eind op?” antwoordde Juniper, waarna ze zich omdraaide naar Kit en besloot die mismaakte aardbei de rest van de avond te negeren.
          Kit richtte zich ook op Juniper en overhandigde een peuk aan haar. “June, misschien is het beter als je deze oprookt en we wat water halen” Juniper haalde haar schouders op. Ze had helemaal geen water nodig. Ze voelde zich prima. Kit hield zijn eigen sigaret klem tussen zijn lippen, zodat hij beide handen vrij had om de hare aan te steken. Daarna nam hij zelf de eerste trek en gaf hij de sigaret toen aan Juniper zelf, die gretig haar eerste trek nam.
          ”Daarbij, kan ik zelf ook wel iets gebruiken. Oh – en Al, verwacht mij maar niet thuis vanavond,” vervolgde Kit toen. Weer haalde Juniper haar schouder op. Ze zuchtte even. Eigenlijk wilde ze nog meer alcohol consumeren, in plaats van dat ze weer zou opnuchteren. Ze nam een volgende trek van haar sigaret en blies de rook zachtjes uit, waarna ze Kit aankeek.
          ”Eigenlijk wil ik helemaal geen water, maar nog een beker gevuld met… Wat er dan ook allemaal nog is. Mijn vorige beker is namelijk op de grond gevallen,” begon Juniper, waarna ze een korte blik wendde op Alison. “Maar goed, als we naar de dranktafel gaan, blijft mismaakte aardbei hier. Alleen. Achter,” zei Juniper, waarna ze kort glimlachte en Kit aan zijn arm weer meetrok naar binnen. Eenmaal binnen stuurde ze Luke snel een berichtje terug.

    LUKEY
    << I am gonna share my bed with Kit tonight *smirkyface*
    >> Lol. Echt niet.
    << Alsof jij me kan stoppennnnnn <3


    ”The sun is shining and so are you.. Not.”

    [ bericht aangepast op 26 april 2017 - 13:10 ]


    That is a perfect copy of reality.

    ———————————————————————————
    •••
    ———————————————————————————

    ——————————————————————————

    ———————————————————————————
    •••
    ———————————————————————————

    Jacinta Isabelle Fray

    ”If you show me you don't give a fuck, I'll show you that I'm better at it

    • Senior • Dancer • Eighteen • Dallas, Charlie & Vince • Outfit •

    ”Nu jij er bent is 'ie al helemaal compleet,” bitste Charlie me op haar sarcastische toon toen. Met een opgetrokken wenkbrauw wierp ik haar een vervaarlijke blik toe. “Wat is jouw probleem?” snauwde ik haar toe, niet gediend van het feit dat ze het nodig vind om zo tegen me te doen. Het was op zich geen groot probleem geweest als ik geweten had wat de oorzaak was, daar de blondine om de een of andere reden de laatste tijd besloten had om de bitch tegen me uit te hangen. Ik had haar niks misdaan, of althans toch niets waar ik vanaf wist. Echter kreeg ze niet veel tijd verder iets te zeggen. Vince bekogelde Dallas met enkele rake woorden, waarop Dallas hevig reageerde; alvorens hij me een van zijn meest kille blikken had geschonken, waarvan ik niet begreep waarom ik juist die verdiende als ik alleen maar mijn bezorging over hem uitte. Hij hoorde beter te weten.
          Alsof er vervolgens een startschot afgevuurd was in de keuken brak er een gevecht uit tussen beide heren. Er gebeurde op dat moment teveel in de keuken en mijn licht benevelde toestand wist niet precies waar ze nu moest ingrijpen. Een menigte vormde zich om ons heen, welke al snel een snauw van Charlie toegeworpen kreeg waar niet iedereen naar leek te luisteren. De drama die er zich afspeelde was daarvoor veel te interessant voor hen; wat zelfs mijn poging om de laatste kijkers weg te krijgen tevergeefs leek te maken. Een tikkeltje verbluft staar ik naar het tafereel voor me, maar net op het moment dat ik besluit om naar Dallas te schieten zodat ik hem overeind kan helpen, is de blondine me al voor en trekt ze hem resoluut aan zijn goede arm omhoog.
          ”Jullie zijn de twee grootste sukkels op deze verdomde planeet.Jullie kunnen wel dag zeggen tegen dit feestje – want jullie hebben een gratis retourtje gewonnen langs de dokter. Kijk maar niet verbaasd – die glassplinters moeten er toch uit? Of willen jullie met glas in jullie armen blijven rondlopen – dacht het ook niet nee.”
          Voor het eerst was ik het met Charlie eens toen deze een stroom aan ratelende woorden over haar lippen heen liet glijden, al kon ik het niet helpen een enkele keer met mijn ogen te rollen omdat ze ietwat als een betweterige moeder over leek te komen. Net echt hetgeen waar de meeste van ons op zaten te wachten, leek me zo. Hoofdschuddend blikte ik naar Vince, die ietwat geschokt tegen de muur aan stond en er met zijn eigen verwondingen wat slapjes bij leek te staan. Licht knauwde ik op de binnenkant van mijn wang en draaide me vervolgens om naar Dallas, wiens poelen op datzelfde moment over Charlie en zijn wonde heen gleden alvorens ze mijn kant op kwamen. Een ongemakkelijk gevoel overspoelt me als ik de vragende uitdrukking op zijn gezicht naar de blondine uit zag gaan en ik me vaag besef dat ik het ergens niet leuk vond. Maar waarom?
          Zacht zinken mijn tanden in mijn onderlip en nestelde zich een zwakke frons tussen mijn wenkbrauwen als mijn donkere kijkers in die van Dallas gehaakt blijven. Ik wilde hem helpen - er voor hem zijn zoals ik dat altijd gedaan had - maar iets in zijn houding hield me tegen en ik vond het vreselijk. Wat was er gebeurd tussen de twee mannen, of wat was de oorzaak van de escalatie en het feit dat mijn ex witheet van woede leek; wat had Vince gedaan om die trigger te veroorzaken? Allemaal vragen waar ik vermoedelijk nooit geen duidelijk antwoord op ging krijgen.
          Heel even blik ik vervolgens naar Vince en kantel mijn gezicht kort als ik de uitdrukking op zijn gezicht zie. Voor heel even heb ik medelijden met hem en wil ik hem helpen, maar mijn gekrenkte trots duwt haar hakken stevig in het zand en weigert naar hem toe te gaan. Ik blijf steevast staan waar ik sta. Resoluut grijp ik daarom dan ook mijn telefoon tevoorschijn, draai het nummer van de Spoed alvorens ik de juiste informatie doorspeel aan de telefoniste die het apparaat beantwoord en waarmee het gesprek uiteindelijk beëindigd met dat beide heren over een half uur verwacht worden mocht het noodzakelijk zijn.
          ”De spoed is op de hoogte,” breng ik uit. “Wil je dat ik meega?” breng ik vragend uit naar Dallas, waarbij mijn stem een vlakke toon lijkt aan te slaan als mijn poelen kort Charlie opnieuw lijken op te merken. “En wat doe jij?” vraag ik dan ook maar aan Vince, die nog altijd tegen de muur aangeleund staat.


    [I’m srry, het is uber slecht, maar posten zit me niet mee de laatste tijd..]

    [ bericht aangepast op 26 april 2017 - 20:31 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    —

    [ bericht aangepast op 30 april 2017 - 12:58 ]


    •



    Vincenzo Santino Alesi

    in the middle of the party • charlie, dallas, kamryn


    Het hele gebeuren bewoog eigenlijk erg snel na de eerste klap en het einde zelfs nog sneller, ergens hoopte ik dat het onopgemerkt was gegaan maar het groepje ramptoeristen die als een stel haaien het bloed roken, bewezen het tegendeel.
          Voordat ik tegen de muur belandde had ik mezelf van de grond afgeraapt en had Dallas een spoor van bloed op de grond achterlaten tussen de vele scherven.
    Ik was daarentegen vrij weinig opgelopen van de val naast een paar schrammetjes en een haast verdoofde kaak. Dallas had voor mij de val opgevallen en dat was zeker te zien aan de snee die hij in zijn arm had.
          ‘Jullie zijn de twee grootste sukkels op deze verdomde planeet. Jullie kunnen wel dag zeggen tegen dit feestje – want jullie hebben een gratis retourtje gewonnen langs de dokter. Kijk maar niet verbaasd – die glassplinters moeten er toch uit? Of willen jullie met glas in jullie armen blijven rondlopen – dacht het ook niet nee.’
    Charlie had aan een stuk door gerateld over hoe erg we het hadden verpest en dat we naar de eerste hulp moesten.
          Alsof dat niet het ergste was kreeg ik een hoofdschuddende blik van Jacinta toegeworpen, eentje die zowel mijn ego als mijn kansen met haar krenkte.
          ‘Charles, kun je nog even door blijven ratelen? Misschien dat het glas dan magisch uit mijn arm verdwijnt.’ Nu pas richtte ik mijn blik weer op Dallas waar ik opnieuw werd geconfronteerd met het glas wat uit zijn arm stak. Verdomme, wat zag dat er gruwelijk pijnlijk uit– zelfs ik kon hier niet van genieten.
          Voor ik het wist had Jacinta naar de Spoed gebeld en werden we daar verwacht over nu minder dan een halfuur, mijn blik kruiste nog eens die van haar maar het duurde niet lang voor ze zich weer wegdraaide.
          ‘De spoed is op de hoogte, wil je dat ik meega?’ Bracht Jacinta uit en ik keek nieuwsgierig naar Charlie die haar blik de hele avond van Dallas niet had kunnen afhouden en vroeg me af of zij niet liever meeging met de jongeman.
    ‘En wat doe jij?’ Even verward keek ik om me heen tot ik door had dat Jacinta het tegen mij had en haalde mijn schouders op terwijl ik mezelf met wat moeite van de muur afduwde.
          Ik negeerde de steek in mijn zij en keek over mijn schouder of ik Caleb misschien zou zien, ik ging nog liever naar huis dan dat ik naar de Spoedhulp zou gaan.
          Met wazig zicht sms’te ik Caleb iets in de richting van dat ik naar zijn huis zou willen en keek toen weer op naar de rest die volgens mij andere plannen had.
    ‘Wat doe ik?’ Ik dacht na over haar vraag en streek over mijn kaak en mijn arm die lichtjes beschadigd was.
          ‘Jacinta,’ negeerde ik vervolgens haar vraag, ‘kunnen we gewoon even onder vier ogen praten?’ Mijn blik ging naar Dallas en Charlie en haalde een keer diep adem, ‘alsjeblieft– ik weet dat ik stink en er zelfs een beetje niet uit zie,’ sprak ik op een wat zachtere toon met een zacht lachje in de hoop dat ze ook maar een klein beetje sympathie voor me kreeg.
          Het was niet dat ik verliefd op haar was– ik vond haar gewoon wel leuk. Ze was vreselijk aantrekkelijk maar gevoelens, nee. Daar wou ik het niet eens over hebben. Niet na het gedrocht genaamd Charlie die zich niet eens bekommerde over het feit dat ik haast verlamd tegen de muur had aangeleund. Charlie was een gevalletje apart en ik wilde er geld op wedden dat Dallas hij haar niet eens zou kunnen handelen.
          ‘Maar geloof me, ik wil het gewoon even uitleggen en dan vertrek ik gelijk. Beloofd.’ Ik stak mijn vingers op als een soort zweer zodat ze wist dat ik het meende en keek toen richting de andere. Mijn woede voor Dallas was nog steeds niet gestild maar ergens voelde ik me toch trots dat ik het gevecht was aangegaan.


    To;Caleb
    Hé dude! Ik zit nogal in trouble, ben je druk bezig? Anders kunnen we zo alvast gaan als het aan mij ligt

    [ bericht aangepast op 28 april 2017 - 20:01 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    KIT CASTIEL KENNEDY

    Senior • Alternative/Rebel • 18 • Outside > near the bathroom • Juniper & Alison > Kyra

    Juniper had een deel van zijn aanbod aangenomen en hij was er niet van overtuigd dat ze ook met het tweede deel zou instemmen. Ze stond een stap bij hem vandaan en nam een volgende trek om deze vervolgens zachtjes uit te blazen en Kit in zijn ogen aan te kijken.
          ’Eigenlijk wil ik helemaal geen water, maar nog een beker gevuld met… Wat er dan ook allemaal nog is. Mijn vorige beker is namelijk op de grond gevallen.’
          Kit schudde afkeurend zijn hoofd, hij was het hier totaal niet mee eens. Aan de andere kant, was hij niet iemand die de verantwoordelijkheid van een van zijn vrienden op zich zou nemen. Ze wisten zich zelf wel te redden, iets wat hij ook altijd had gedaan. Daarbij had hij een blik naar binnen geworpen en scheen er een schouwspel bezig te zijn waar alle drankflessen ook een rol in speelde.
          ’Maar goed, als we naar de dranktafel gaan, blijft mismaakte aardbei hier. Alleen. Achter.’ Kit wierp haar een schuine blik, terwijl Juniper hem glimlachend aan wist te kijken en voor hij het kon beseffen, stond hij binnen. Hij twijfelde geen moment om Juniper verder langs het schouwspel te trekken, daar wilde hij niet dat zij een deel van uit ging maken. Zo te zien waren er al genoeg verbale- en non-verbale acties naar elkaar gegooid en als Kit het goed had gezien, was er niet alleen drank, maar ook bloed gespild.
          ’Junip, mijn zusje is geen mismaakte aardbei,’ Kit keek haar met een doordringende blik aan, ‘daarbij, lijkt het me op dit moment geen verstandig idee om naar de dranktafel te gaan. Blijf hier en laat me wat water voor je halen.’
          Kit was niet verantwoordelijk voor Junipers daden, maar hij gaf wel om haar. Desalniettemin, zou het haar eigen zorg zijn wanneer zij verder zou gaan met drinken of zich wel zou mengen in het schouwspel. Hij had ondertussen zijn zinnen gezet op een kraan en ging zo de deuren af om deze te vinden, anders dan in de keuken.
          Plots ging er een deur voor zijn neus open en stond het kleine meisje met de lange donker blonde lokken voor hem, die hij waarschijnlijk onbewust probeerde te vermijden deze avond. Zijn ogen vlogen kort omhoog, waarna hij op zijn lip beet. Dit moment was echter snel over, gezien hij zichzelf wist te herpakken en zijn gezicht in de plooi wist te trekken. Kit zijn ogen gleden nieuwsgierig over haar heen en belandde bij de beker met, hoogstwaarschijnlijk, water.
          ’Nu al aan het water? Ik dacht dat jij dé party animal was?’ een korte grinnik verliet zijn lippen en verraadde de zenuwen die zich schijnbaar in zijn lichaam hadden genesteld. Hij bracht zijn hand onbewust naar haar gezicht en raakte haar kaaklijn even kort aan, een plek die zijn lippen maar al te vaak hadden onderzocht. 'Grapje, Gandalf.' wist hij met een zwakke glimlach uit te brengen. Voor luttele seconden beeldde hij zich in hoe hij haar zachtjes tegen de muur aan zou duwen en zijn lippen langs haar nek zou laten strijken, maar zodra hij zichzelf er op betraptte, verscheen er voor minder dan een seconden een frons op zijn gezicht. Hij mistte haar.



    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Aliz Nicola Harrington
    IN WILL'S BATHROOM || WITH LUKE || SENIOR || OUTFIT || FEELING UPSET
    sneakers instead of heels

    i thank god every day for the existence of french fries

    ’Maar het is, of was, een mooi shirt!’
          Aliz stak op nieuw haar tong uit naar Luke. ‘Als je geen wit shirt aan had gehad, dan was die nu ook niet zo verpest geweest,’ pruilde ze. ‘En witte t-shirts zijn kinda saai. Sorry.’ Onschuldig haalde ze haar schouders op, waarna ze hem vertelde dat ze hem hoe dan ook een nieuw shirt zou geven, mocht haar poging met de cola vlek falen.
          ‘Oh echt niet, ik neem 'm gewoon niet van je aan.’ Dat werd dus zijn shirt stiekem in zijn kast stoppen, maar niet dat ze dat aan zijn neus gingen hangen. Het zou al lastig geworden om het onopvallend te doen. Al kon ze altijd tegen zijn moeder doen dat hij nog een boek van haar had, en dan natuurlijk naar zijn huis gaan op een moment dat hij er niet was. Yes, dat moest werken. Wat niet zo snel ging werken, was het spul dat ze op zijn shirt had gesmeerd. Ugh, ze was veel te ongeduldig om een halfuur te wachten.
          ‘Probeer je soms van me af te komen, Harrington. Ik blijf hier gewoon samen met jou wachten.’
          ’Prima, maar dan moet je later niet tegen mensen gaan zeuren dat ik je dood verveeld heb hier.’ Een plagerige stoot met haar elleboog kwam achter haar woorden aan. ‘Niet dat je je hier vervelen kan.’ Ze keek rond in de badkamer. Een groot bubbelbad waar met gemak meerdere personen in konden, een douche met zo te zien massage stralen. Er lag zelfs handdoeken! Ze kon het niet laten er aan te voelen, en daarna ook niet om de handdoek tegen haar wangen te drukken. ‘Zo zacht!’ Om het te bewijzen drukte ze handdoek hierna tegen Luke’s wang. ‘Will’s gastenbadkamer is luxer dan mijn badkamer thuis, dat is toch ook triest.’






    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kyra Skye Carpenter
    “Men in books are better.”



    Uiteindelijk had ik een lege badkamer gevonden – kennelijk was het tegenwoordig een trend om slaapkamerpraktijken te verplaatsen naar de badkamer. Met een bekertje gevuld met water, wandelde ik de badkamer uit en ik wist nog net een botsing met een tegenligger te voorkomen. De deur – die ik nogal lomp had opengezwaaid – ging rakelings langs zijn gezicht en bíjna had ik de vreemde een klap voor zijn kop verkocht. Of nou ja, 'vreemde', zo onbekend was deze jongen niet. Kit.
    We keken elkaar zwijgzaam aan en onwillekeurig schoten mijn ogen naar de deur van de badkamer – was het te laat om te vluchten? Oké nee, dat was echt een heel slecht plan – ik kon maar beter gewoon de confrontatie aangaan. Ik zuchtte zachtjes en sloeg vervolgens mijn ogen naar Kit op. Zijn blik gleed over mijn gezicht heen, waarna hij deze verplaatste naar de beker in mijn hand.
          ‘Nu al aan het water? Ik dacht dat jij dé party animal was?’ Een grinnik rolde over zijn lippen en de verbazing viel vast van mijn gezicht af te lezen – hij had zowaar zenuwachtig geklonken. Vervolgens keek ik even naar de beker in mijn hand en hield 'm een stukje op, alsof ik me er niet van bewust geweest was. Ik wilde wat zeggen, antwoorden dat hij dondersgoed wist dat ik alles behalve een feestbeest was. Echter voelde ik toen zijn vingertoppen over mijn kaak glijden en liet mijn stem mij in de steek. Ik schraapte mijn keel en kuchtte kort.
          ‘W–wat doe je?’ vroeg ik hem zachtjes, hoogstwaarschijnlijk – en hopelijk – kon hij er niets van verstaan door de luide muziek. Ergens wilde ik mezelf nu heel graag slaan; dit was waarschijnlijk de eerste keer na een hele lange tijd dat ik weer tegen hem praatte en dan kwam er zoiets over mijn lippen?
          ‘Grapje, Gandalf.’ Hij glimlachte naar me en een nerveus lachje rolde over mijn lippen. Hierna leken zijn gedachten af te dwalen, waardoor hij even fronste en ik kon het niet laten om hem even nieuwsgierig aan te kijken.
          ‘Ik weet nog steeds niet zo goed of het een goed ding is dat je mij vergelijkt met een oude man.’ Ik knipperde even verbaasd toen ik me besefte dat-dat heel gemakkelijk over mijn lippen was gekomen – geen nerveus gestamel of gestotter. Ik gluurde even kort naar Kit en glimlachte treurig naar hem. Ik wilde 't hem zo graag vergeven – en bovenal vergeten, maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan. En ik zou liegen als ik zei dat het feit dat hij was vreemdgegaan mij niet nog steeds pijn deed. Desalniettemin zou het nog een grotere leugen zijn als ik zei dat ik hem niet mistte. Toen schoot mij opeens iets te binnen en ik blikte weer even naar de deur achter mij en toen naar Kit. ‘Oh, volgens mij wil je er langs... toch?’ Ik kwam naast hem staan en gebaarde naar de deur. ‘Sorry, ik wilde je niet ophouden.’



    17 • Senior • Girl next door • Athletics • Party • Alone > Kit


    I just caught the wave in your eyes

    Charlotte 'Charlie' Kate Green
    “Cutting class for the thrill of it – getting drunk on the past we were livin' in.”



    ‘Charles.’ Mijn ogen schoten richting Dallas, die mijn naam nogal emotieloos had uitgesproken. Ik keek hem vragend aan. ‘Kun je nog even door blijven ratelen? Misschien dat het glas dan magisch uit mijn arm verdwijnt.’ Hij keek mij vragend aan, maar ik wist eigenlijk zeker dat hij het cynisch had bedoeld. Ik trok dan ook mijn wenkrbauw naar hem op en rolde kort met mijn ogen.
          ‘Goede timing om sarcastisch te doen, Eathons.’
          ‘De spoed is op de hoogte,’ deelde Jacinta vervolgens mede. ‘Wil je dat ik meega?’ bracht ze vragend uit, waarbij ze naar Dallas keek. Ze keek vervolgens naar mij en ik merkte een soort vijandigheid op. Ik keek haar verbaasd aan en moest de neiging om mijn handen onschuldig in de lucht te steken, onderdrukken. ‘En wat doe jij?’ Ze keek opzij en ik volgde haar blik, die bleef rusten op Vince, die nog altijd tegen de muur aangeleund stond.
          ‘Jacinta, kunnen we gewoon even onder vier ogen praten?’ Ik blikte even naar Dallas en pakte voorzichtig zijn arm. Kort twijfelde ik of ik niet toch moest proberen die glasscherf uit zijn onderarm te trekken – maar ik wilde hem die marteling besparen. Bovendien was er een grote kans dat ik het alleen maar erger zou maken, vandaar dat ik zijn arm ook weer losliet.
          ‘Ik kan prima tegen bloed en ik heb genoeg Grey's Anatomy gekeken om mezelf een chirurge te kunnen noemen – maar ik laat het toch over aan de spoedeisende hulp,’ vertelde ik Dallas. Vince praatte op een gedempte toon verder tegen Jacinta, maar ik kon er vrijwel niets van verstaan. Hij wilde duidelijk alleen maar praten met Jacinta. Niet dat ik behoefte had aan aandacht van Vince – dat stadium had ik lang geleden al achter me gelaten. Echter vond ik het toch een tikkeltje vervelend. Vandaar dat ik hem even onderzoekend aankeek, maar hem kennende verwachtte hij dat ik de eerste stap zou maken – mooi niet dus. ‘Jacinta.’ Ik richtte me tot haar. ‘Ik denk dat er maar één van ons mee kan en ik stel voor dat jij–’ ik verplaatste mijn blik even kort naar Dallas en Vince ‘–met hen meegaat.’ Vince had duidelijk een zwak voor haar, ook tijdens onze relatie al en Dallas en zij waren close. Ik ging wel opzoek naar Micky, ik had hem de hele avond immers nog niet gezien.



    17 • Senior • Tough cookie Punker • Goalgetter @ Soccer team
    Party • Dallas, Jacinta, Vince


    I just caught the wave in your eyes

    DALLAS COREY EATHONS

    Senior • The athletic guy • 19 • kitchen of Will’s house • Charlie, Jacinta, Kamryn & Vince

    ‘Goede timing om sarcastisch te doen, Eathons.’
          Een grijns verscheen door de combinatie van haar stem, opgetrokken wenkbrauw en haar rollende ogen, maar was zo snel weer weg als dat het gekomen was. Het had voor even zijn aandacht weg weten te trekken, maar de binnensmondse grom die hij liet klinken en tevens niet wist te voorkomen, bracht hem weer bij de bizarre realiteit.
          ’De spoed is op de hoogte.’ Jacinta’s stem wist nog altijd de aandacht van zijn donkere poelen te trekken en ditmaal bevatte de zijne een glimp van dankbaarheid. Dit was echter ook van korte duur, hoewel haar ogen de zijne in een bepaalde greep wisten te houden waar hij niet van weg kon kijken. Hij zou er waarschijnlijk verschrikkelijk uit zien op het moment; doordrenkt door de verschillende smaken alcohol en een stuk glas uit iemands arm is nu ook niet bepaald charmant.
          ’Wil je dat ik meega?’ Dallas zijn wenkbrauwen waren na het moment van spreken in een vragende frons getrokken. De toon van haar stem sprak haar woorden tegen en hij geeft toe dat hij niet had verwacht dat ze mee zou willen gaan. Vooralsnog had hij meteen een besluit in zijn achterhoofd gemaakt, maar het niet direct ter sprake gebracht. Hij had haar voor zijn doen al te lang in haar ogen gekeken, waardoor een van de twee antwoorden al vrij snel werd uitgesteld.
          Hij had er niet eens over nagedacht om zijn blik af te wenden; echter, wierp hij voor kort een harde blik naar Vince zodra Jacinta het oogcontact tussen hen had weten te verbreken. Stond hij daar nu enigszins verbijsterd? Dallas schudde licht zijn hoofd zonder zijn blik daadwerkelijk ergens op te focussen en de woorden die tussen Jacinta en Vince werden gewisseld, ontgingen hem volledig.
          Dallas’ arm schokte eenmaal bij Charlies aanraking en zijn ogen vlogen vrijwel direct van zijn arm naar haar gezicht. ‘Ik kan prima tegen bloed en ik heb genoeg Grey’s Anatomy gekeken om mezelf een chirurge te kunnen noemen – maar ik laat het toch over aan de spoedeisende hulp.’ Een van zijn mondhoeken wist zich omhoog te trekken om haar zo een zwakke, maar oprechte glimlach te schenken.
          ’Het is oké.’ Bracht hij zacht uit om vervolgens toe te geven aan het trillende object in zijn broekzak. Tijdens de handeling probeerde hij zijn bezeerde arm zo goed als stil te houden, maar het leverde toch een aantal pijnlijke gezichtsuitdrukkingen op, waarvan hij hoopte dat niemand hier iets van had vernomen.
          Dallas knipperde vol ongeloof met zijn ogen en ging nogmaals over de woorden heen, maar daadwerkelijk beseffen wat er geschreven stond, kon hij niet. De alcohol en het hele gegeven had hem wankel gemaakt, iets waar dit bericht geen positieve wending aan gaf. Vandaar dat hij voor een moment zijn benen niet meer scheen te voelen en achteruit stommelden om al snel de deur van de koelkast tegen zijn rug aan te voelen. Maar goed ook, anders had hij voor een tweede keer op de grond gelegen.
          Caleb was weg.
          Met zijn duim wist hij het scherm te vergrendelen, maar daarmee waren de woorden nog niet uit zijn gedachten verdwenen. Dallas staarde onbewust naar het zwarte beeldscherm voor zich, waar hij zijn met bloed besprenkelde onderarm vanuit zijn ooghoek kon waarnemen.
          Wat voor narigheid kon deze avond hem nog meer brengen?



    [ bericht aangepast op 4 mei 2017 - 20:58 ]


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    KIT CASTIEL KENNEDY

    Senior • Alternative/Rebel • 18 • near the bathroom • Kyra

    Kit sloot zijn ogen op het moment dat Kyra haar ogen van hem af wendde en hij blies zacht wat lucht door zijn neus heen terwijl hij zijn lippen kort op elkaar perste. Er zat uiteraard een reden achter dat hij niet naar haar was toegestapt en dat was niet alleen het mannelijke gestalte wat met haar had staan dansen.
          Hij slikte wanneer zij haar ogen weer op hem had gericht. Hoewel hij boven haar uit stak en zij daardoor naar hem op moest kijken, voelde hij zich tien keer zo klein als zij. Het gaf hem een ongemakkelijk gevoel en niet wetend wat te doen, begon hij over de inhoud van haar bekertje.
          ’W – wat doe je?’ Kit zag haar lippen bewegen, maar het geluid wat zij hoogstwaarschijnlijk had geproduceerd, had zijn oren niet weten te bereiken. Daarbij was hij nooit een professional geweest in liplezen en zou hij dat ook nooit worden. Hij besloot er echter niet naar te vragen en haalde zijn hand al snel weer weg bij haar gezicht. Het zal waarschijnlijk geen handeling zijn geweest die ze ten zeerste kon waarderen.
          Een nerveus lachje verliet haar lippen nog voordat zijn gedachte een eigen leven gingen leiden. Kit baalde ervan dat hij zojuist niet had verstaan wat zij had verwoord, het zouden vermoedelijk de enige woorden zijn die zij met hem zou wisselen deze avond – niet dat hij haar dit geheel kwalijk kon nemen.
          ’Ik weet nog steeds niet zo goed of het een goed ding is dat je mij vergelijkt met een oude man.’
          Kit wist zijn zenuwen door middel van een zucht uit zijn lichaam te stoten bij het horen van haar iet wat zangerige stem en glimlachte kort naar de grond, waar hij zijn ogen voor luttele seconden had neergeslagen. Hij herkende zich niet op deze manier, maar hij wist daadwerkelijk niet hoe hij Kyra moest benaderen. Er was überhaupt de twijfel of het wel een goed idee was geweest om haar te benaderen; echter was het geen optie voor hem geweest om ijskoud langs haar te lopen. Zij heeft hem nooit iets misdaan.
          ’Hij mag dan wel oud zijn, hij weet mij zelfs te charmeren.’ Ditmaal haalde hij onbewust zijn schouders op om vervolgens haar blik te vangen. Kyra had een treurige glimlach op haar gezicht staan waar hij geen directe reactie op kon geven gezien hij daar niet toe in staat was. Kit mocht dan wel van zijn zenuwen af zijn gekomen, hij kon zijn nonchalante zelf niet geheel naar boven krijgen.
          Hij was in beslag genomen door haar ogen, evenals bij hun eerste ontmoeting zo het geval was. Echter verbrak zij het oogcontact door een blik te werpen op de deur achter haar en Kit met een vragende blik liet staan. ‘Oh, volgens mij wil je er langs… toch?’ Het duurde even voordat hij volledig door had waar zij het over had en in die tijd had zij haar lichaam naast de zijne gezet. ‘Sorry, ik wilde je niet ophouden.’
          Kit verplaatste zich naar de plek waar zij daarvoor had gestaan en keek haar resoluut aan. ‘Ky,’ hij pauzeerde kort om zijn woorden te kiezen en schudde zachtjes zijn hoofd om vervolgens zijn blik te verzachten. ‘Maak je geen zorgen.’
          Hij kon zichzelf wel driemaal neersteken nadat hij zijn mond gesloten had. Hij had willen zeggen dat zij hem nooit zou kunnen ophouden en dat wanneer zij dit wel deed, hij zich met plezier liet ophouden. Echter, het enige sullige wat er uit zijn mond kon komen was dat zij zich geen zorgen moest maken.
    Ben je – je ballen kwijtgeraakt in de ballenbak of heb je deze gewoon nooit gehad? Kit vroeg zich af hoe de gehele situatie zijn gedrag naar Kyra had weten te veranderen. Het is voor hem overduidelijk dat hij er spijt van heeft en normaliter weet hij zijn gevoel wel bespreekbaar te maken, maar op dit moment niet. Hij is er van overtuigd dat Kyra er niets aan gaat hebben om te horen hoe hij zich bij de situatie voelt. Het draait niet om hem, het gaat om haar en hoe zij zich erbij voelt.
          Kit draaide zich iet wat richting de deuropening van de badkamer en streek met het puntje van zijn tong over zijn lippen. ‘Oh, trouwens –‘ Kit draaide zijn hoofd naar haar toe en haakte zijn ogen in de hare.
          Come on, dude. Zeg het haar.
          ’Kijk uit voor het glas in de keuken, wil je?’


    [ bericht aangepast op 4 mei 2017 - 22:23 ]


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    ———————————————————————————
    •••
    ———————————————————————————

    ——————————————————————————

    ———————————————————————————
    •••
    ———————————————————————————

    Jacinta Isabelle Fray

    ”If you show me you don't give a fuck, I'll show you that I'm better at it

    • Senior • Dancer • Eighteen • Dallas, Charlie & Vince • Outfit •

    Een tikkeltje verward leek Vince een keer rond te kijken, alsof hij haast niet geloofde dat ik mijn laatste vraag aan hem gesteld had — waarop ik bijna met mijn ogen had willen rollen, daar er verder niemand anders dan hem en Dallas gehavend waren in deze keuken. “Wat doe ik?” herhaalde hij mijn vraag, waarna hij zacht een keer over zijn kaak strookte. “Jacinta.” Eens mijn naam over zijn lippen heen rolt slaan in mijn achterhoofd de alarmbellen die ik zo lang genegeerd had zowat op hol. Vince beantwoorde mijn vraag niet en de intonatie in het benoemen van mijn naam maakte dat al meer dan duidelijk. “Kunnen we gewoon even onder vier ogen praten?” Onbewust plaatste ik een stap naar achteren terwijl mijn lokken al zachtjes heen en weer schudden als een stille antwoord op deze vraag. “Alsjeblieft — ik weet dat ik stink en er zelfs een beetje niet uit zie.” Een sarcastisch geluidje verliet mijn lippen terwijl mijn donkere kijkers vluchtig over de jongen heen gleden en zo poogde te benadrukken dat hij er niet een beetje niet uit zag, maar gewoon totaal niet meer.
          Elk vezeltje in mijn binnenste schreeuwde me toe dat ik afstand moest bewaren van deze jongen, vooral nu mijn gevoelens een complete warboel leken en ik niet wist welke string het hardste aan me zou trekken. Daarbij haatte ik de wetenschap dat wat het gesprek ook zou doen, het mij alleen maar meer teleurstellingen op zou leveren die ik mezelf liever bespaarde. Ik had er geen zin in. “Maar geloof me, ik wil het gewoon even uitleggen en dan vertrek ik gelijk. Beloofd,” vervolgde hij en beet ik zacht op mijn onderlip. Toch moest ik Vince wel nageven dat hij zijn best trachtte te doen om me opnieuw in een subtiele manier in te pakken, waardoor een lichte aarzeling voor kort toe sloeg; althans totdat Charlie zich tot me wendde en me hierdoor nog een stap bij Vince vandaan liet zetten.
          ”Jacinta, ik denk dat er maar één van ons mee kan en ik stel voor dat jij —”subtiel blikte ze van Dallas naar Vince, alvorens de blondine verder sprak. “— met hen meegaat.” Heel even haakte mijn poelen zich vast in de hare en liet ik mijn harde houding voor luttele secondes jegens haar varen, die voornamelijk alleen maar uit defensiviteit waren aangescherpt. Ik knikte kort en opende mijn mond om nog iets te zeggen als ik vanuit mijn ooghoeken Dallas zie wankelen. “Dallas..” rolt er resoluut en ietwat geschrokken over mijn lippen heen als ik even bang ben dat de jongen met de vlakte gelijk gaat. Zijn gezicht leek lijkbleek en zijn poelen hadden een ongelovige gloed aangeslagen terwijl zijn rug tegen de koelkast aanbotst. Dankbaar voor het feit dat het witte ding er stond en onrustig over mijn ex zijn toestand stap ik direct op hem af en sla mijn poelen naar hem op alvorens ze over zijn gezicht heen glijden — waarbij mijn handen naar zijn goede arm grijpen om hem zo tegen te houden mocht hij opnieuw aan het duizelen raken.
          De vraag wat er aan de hand was brandde op het puntje van mijn tong en ik moest hard op de binnenkant van mijn wang bijten om hem niet te stellen. De aangeslagen toestand van Dallas vertelde me dat ik een antwoord hier binnen vermoedelijk sowieso niet ging krijgen, maar dat de oorzaak waarschijnlijk wel per bericht binnen was gekomen gezien hij zijn telefoon in de hand had. Subtiel haal ik hem iets van de koelkast af en laat een van mijn armen om zijn middel glijden terwijl ik zijn andere arm zacht over mijn schouders heen trok zodat ik hem de juiste steun kon bieden tijdens het lopen. Ik negeerde het feit dat ik hiermee misschien wellicht zelf ook onder wat vegen bloed kwam te zitten, mijn outfit was al geruïneerd geraakt door de klots drank die er overheen was gegaan en op dit moment kon het me dan ook compleet gestolen worden, waarnaast ik evengoed trachtte te verbergen hoe vertrouwd het ergens voelde om zo dichtbij hem te zijn; wat compleet los leek te staan van de situatie waarin we ons bevonden. Mijn enigste zorg nu was de jongen die ik vasthield en niet de warboel waar ikzelf doorheen leek te gaan. “Kom,” fluister ik Dallas zacht toe en weet een zwakke doch flauwe glimlach op mijn lippen te zetten, waarvan ik hoopte dat het hem de bemoediging schonk die hij wellicht kon gebruiken. “laten we dat glas uit je arm gaan halen.”
          Eens ik mijn weg naar de uitgang van de keuken wil maken vallen mijn poelen weer op Vince en kom ik er al snel achter dat ik hem nog geen enkel antwoord had gegeven op zijn vraag. Zacht schudde ik mijn donkere lokken daarom opnieuw en wierp hem nog net geen verontschuldigende blik toe als ik me realiseer dat ik hem die niet hoefde te geven.
          ”Ik wil nu niet praten, misschien later een keer.” Heel even gleden mijn poelen naar de blondine toe, waarna ik besloot dat het nu echt tijd was om Dallas naar de Spoed te brengen. “Ik ga alvast vooruit met Dallas, het zou geen kwaad kunnen als jij jezelf ook na laat kijken.” Nog eenmaal blik ik naar Vince alvorens ik definitief mijn donkere kijkers van hem af haal en ze zorgelijk op sla naar Dallas terwijl ik aanstalte maak om met hem de keuken te verlaten.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2017 - 16:40 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    JUNIPER LIA AHEARNE
    18 – Badass – Will’s house – Kit & Alison – happy & drunky

    Toen ze eenmaal binnen waren en langs de dranktafel liepen, twijfelde Kit geen moment om haar verder langs deze tafel te trekken, omdat er schijnbaar iets gaande was. Juniper zuchtte diep. Het was echt onmogelijk om een Melrose High party zonder gevechten te hebben. Die mensen hier hadden echt last van opgekropte frustraties die er om een of andere reden altijd bij feestjes uit kwamen. Misschien kwam het door de alcohol. Daar werden sommige mensen nu eenmaal idioten van, toch?
          ”Junip, mijn zusje is geen mismaakte aardbei,” zei de jongen en Kit keek haar met een doordringende blik aan, “daarbij, lijkt het me op dit moment geen verstandig idee om naar de dranktafel te gaan. Blijf hier en laat me wat water voor je halen,” vervolgde hij zijn woorden. Of was het een soort preek? Juniper rolde met haar ogen. “Ik vind d’r wel een mismaakte aardbei,” mompelde Juni, maar de jongen was al weggelopen om - dat dacht ze toch - een glas water voor haar te halen. Alleen, Kit kennende, bleef hij vast weer bij iemand hangen en kon ze net zo goed zelf een glas water halen.
          Juniper draaide even rondjes door de ruimte en keek rond, waarna ze besloot niet langer op Kit te wachten en zelf een glas water te halen. Alleen niet in de keuken, want daar was Kit en hij zou waarschijnlijk opmerkingen gaan maken. Ze besloot de andere kant op te gaan en een van de badkamers een bezoekje te brengen.
          Eigenlijk had ze geen idee welke kamers hier badkamers waren, dus ze opende verscheidene deuren, verstoorden enkele intieme momenten - waarbij ze deur weer hoofdschuddend had dichtgedaan - en kwam uiteindelijk aan bij een deur die op slot was gedaan. Ze zuchtte diep en begon op de deur te bonzen.
          ”Hey liefdesvogeltjes, is dit een badkamer? Zo ja, willen jullie dan de deur open doen en opsodemieteren? Dankuwel,” riep Juni toen hard, duidelijk dronken klinkend.

    ”The sun is shining and so are you.. Not.”


    That is a perfect copy of reality.



    Vincenzo Santino Alesi

    in the kitchen • charlie, dallas, jacinta


    Ik was zo duizelig dat ik niet eens doorhad dat ze niet eens bij me in de buurt wou komen en ik strook een hand door mijn haar die ik daar even liet rusten alsof het de hoofdpijn zou laten verdwijnen. Naast dat was ik nog aardig goed terechtgekomen in tegenstelling tot de jongen naast mij.
          Voordat Jacinta antwoord had kunnen geven had Charlie haar mond geopend en was ik de aandacht van het meisje voor mij verloren.
    ‘Jacinta, ik denk dat er maar één van ons mee kan en ik stel voor dat jij met hen meegaat.’ Charlie’s blik dwaalde even naar mij en toen weer terug naar Dallas.
          Niet wetende wat ik moest doen knaagde ik op de binnenkant van mijn wang en haatte het feit dat ik er als een zak zout bij stond.
    Nu klonk er een doffe klap door Dallas die niet meer kon opletten en bijna door zijn benen zakte, onbewust schudde ik mijn hoofd– geërgerd
          Jacinta die haast gelijk te hulp schoot pakte Dallas vast en ondersteunde hem zodat hij niet nogmaals om zou vallen wat bijna gedoemd was om te gebeuren.
    De telefoon in zijn hand had waarschijnlijk een groot verband met het feit dat hij de koelkast zojuist probeerde om te gooien maar op dit moment boeide het me echt niet wat voor schokkend nieuws hij had gekregen.
          Jacinta fluisterde hem nog wat toe voor ze hem meetakelde richting de uitgang van de keuken en ik negeerde de steken in mijn hoofd en het gevoel in mijn kaak.
    Tijdens het gebeuren kruiste mijn blik die van Jacinta en was het alsof ze mijn gedachten kon lezen over het feit dat ze nog geen eens een waardig antwoord had gegeven op mijn vraag.
          ‘Ik wil nu niet praten, misschien later een keer.’ Later een keer, ik kon haast niet geloven hoe gemakkelijk ze me aan de kant leek te zetten en ik slaakte een zachte zucht en had geen idee hoe ik hier op moest reageren waardoor ik maar mijn schouders ophaalde en iets in de richting van ‘prima’ mompelde voor ik mijn blik op Charlie wendde die blijkbaar niet eens mee zou gaan. Iets wat me verbaasde sinds zij en Dallas zojuist nog erg gehecht aan elkaar leken.
          ‘Ik ga alvast vooruit met Dallas, het zou geen kunnen als jij jezelf ook na liet kijken.’ Ze had me een vluchtige blik gegund voor ze weer zorgelijk naar Dallas keek en ze samen aanstalten maakte om richting de Spoed te gaan.
    Voor even twijfelde ik of ik mezelf zou laten na kijken maar schudde die gedachten ijzig snel weg, voor wat hoofdpijn en een donkerblauwe kaak was maar een medicijn en dat was een overdosis op paracetamol en wat ijs– althans dat had ik ergens gelezen. . .
          Nu ik zo met Charlie stond had ik het gevoel alsof ik mezelf moest verantwoorden waarom ik de twee niet volgde en ik duwde mezelf van de muur af en nadat ik mijn balans had gevonden staarde ik naar de chaos die de gebroken dranktafel had achtergelaten en keek toen naar Charlie.
    ‘Iets in mij zegt dat je dit hele gebeuren niet zo heel erg vond, jij had toch altijd een ding voor bad guys
    Een zacht sarcastisch lachje rolde over mijn lippen en een steek ging door mijn lijf waardoor ik even over mijn schouder keek.
          ‘Maar Charles, ik weet dat je een enorme hekel aan me hebt en waarschijnlijk nee gaat zeggen maar zou je met mij wat aspirines willen zoeken, want je weet dat ik het vertik om naar de Spoed te gaan.’
    Ik keek haar haast smekend aan, ‘wat zeg je ervan? Een rondtour van Alesi? Je hebt wel genoeg om mijn leedvermaak gelachen vandaag hoop ik.’
          Voor vanavond zou ik me nog wel kunnen verdoven maar Caleb en ik zouden morgen er vast en zeker behoorlijk slecht aan toe zijn, dat was wel het laatste waar ik naar uitkijk.
    Over Caleb gesproken pakte ik mijn telefoon even kort uit mijn broekzak om te zien of ik nog een berichtje had binnengekregen en verrek, het was nog echt zo.
    Toch opende ik hem niet en keek even op naar Charlie, ‘je hoeft nergens te zijn lijkt me, dus we hebben alle tijd.’ Een zwakke glimlach schemerde door op mijn gezicht maar ik kon niet ontkennen dat ik niet helemaal in orde meer was.



    Everything is illuminated by the light of our past.

    Kyra Skye Carpenter
    “Men in books are better.”



    Kit leek zowaar nerveus, iets wat mij een klein beetje verbaasde, gezien hij vrij stoïcijns en onverstoorbaar kon zijn, zeker emotioneel gezien. Het feit dat hij ook moeilijk te lezen viel was een struikelblok waar we vaker over waren gestruikeld en wat de laatste keer had geleid tot een enorme ruzie voordat hij... nou ja, je weet wel. Ik speelde nerveus met de zoom van mijn shirtje en ontweek zijn blik, gezien ik mezelf geen houding wist te geven.
          ‘Hij mag dan wel oud zijn, hij weet mij zelfs te charmeren.’ Hij haalde zijn schouders op om vervolgens mijn blik toch te vangen. Hij hield deze gevangen en onbewust droomde ik een beetje weg bij het zien van zijn ogen. Focus, Kyra. Ik schudde mijn hoofd om mezelf weer bij de les te halen en knipperde een paar keer verward met mijn ogen.
          ‘Maakt dat je dan geen homoseksuele gerontofiel?’ flapte ik eruit en keek hem met grote ogen aan. Kit kwam weer tegenover me staan, ditmaal aan de kant van de deur en keek me resoluut aan.
          ‘Ky. Het viel even stil en ik keek hem vragend aan en een tikkeltje verwachtingsvol aan, hoewel ik eigenlijk niet eens wist wat ik hoopte dat hij zou zeggen. Echter schudde hij enkel zachtjes zijn hoofd om vervolgens mij met een vriendelijke blik aan te kijken. ‘Maak je geen zorgen.’ Ik fronsde en keek hem onebgrijpend aan. Zorgen maken? Ik wilde vragen om een verduidelijking, maar hij had zich al een beetje van mij weggedraaid, dus besloot ik mijn mond te houden. Ik zuchtte en wilde van 'm weglopen.
          ‘Oh, trouwens –’ meteen hield ik mijn pas in en draaide me om. Ik kon er niets aan doen, maar waarschijnlijk was er een verwachtingsvolle sprankeling te zien in mijn ogen en een hoopvolle glimlach op mijn gezicht. Play it cool, Kyra, beheers je.
          ‘Ja?’
          ‘Kijk uit voor het glas in de keuken, wil je?’ De glimlach op mijn gezicht verdween als sneeuw voor de zon en ik keek om mij heen, waarna mijn blik bleef rusten op een willekeurige kamer in het huis, gezien ik eigenlijk geen idee had waar de keuken nu zat. Vervolgens keek ik Kit weer aan en zocht ik naar woorden. Een paar keer ging mijn mond enkel open en dicht.
          ‘Bedankt...’ bracht ik uiteindelijk uit en probeerde niet al te teleurgesteld te klinken. ‘Ik was ook niet van plan naar de keuken te gaan, eigenlijk.’ Ik hief mijn nog volle beker met water op. ‘Doe jij eh- doe ook voorzichtig in de keuken, denk ik.’



    17 • Senior • Girl next door • Athletics • Party • Kit

    [ bericht aangepast op 9 mei 2017 - 23:46 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Charlotte 'Charlie' Kate Green
    “Cutting class for the thrill of it – getting drunk on the past we were livin' in.”



    ‘Het is oké.’ Bracht Dallas zacht uit om vervolgens zijn telefoon uit zijn broekzak te vissen. Ergens was het heel verleidelijk om over zijn schouder het gesprek mee te lezen, maar ik respecteerde zijn privacy genoeg om dat niet te doen. Wat er echter ook in dat berichtje werd gezegd, bleek niet mals, gezien Dallas achteruit stommelde. Enkel de koelkast weerhield hem ervan om opnieuw op de grond te belanden. Ik wilde hem te hulp schieten, maar Jacinta was me al voor. Ze ondersteunde hem en draaide zich om, in de richting van de voordeur, waar de mensen van de spoedeisende hulp weldra zouden verschijnen, om Dallas alvast daar naartoe te brengen.
          ‘Ik wil nu niet praten, misschien later een keer,’ sprak Jacinta nog tegen Vince. Ik perstte mijn lippen op elkaar, maar waarschijnlijk was het duidelijk dat ik mijn best moest doen niet geamuseerd te grijnzen. Rejection much? Vervolgens keek ze naar mij en ik beantwoordde haar blik met een onbegrijpende, bevreemde blik – kon ik alsjeblieft buiten hun seksuele spanningen gehouden worden? Dat ze duidelijk op mijn ex viel was al ongemakkelijk genoeg voor mij. ‘Ik ga alvast vooruit met Dallas, het zou geen kwaad kunnen als jij jezelf ook na laat kijken.’ Ze liep samen met Dallas weg en liet mij met Vince achter. Over ongemakkelijk gesproken. Ik schopte tegen een verloren glasscherf aan.
          ‘Iets in mij zegt dat je dit hele gebeuren niet zo heel erg vond, jij had toch altijd een ding voor bad guys.’ Ik keek op naar Vince en lachte sarcastisch.
          ‘Dat maakt mij toch geen psychotische sadist, of wel soms?’ Ik schudde mijn hoofd. ‘Met zulke moves verbaasd het me niets dat je Jacinta nog niet heb gestrikt.’
          ‘Maar Charles, ik weet dat je een enorme hekel aan me hebt en waarschijnlijk nee gaat zeggen maar zou je met mij wat aspirines willen zoeken, want je weet dat ik het vertik om naar de Spoed te gaan.’ Ik trok een wenkbrauw naar hem op en wilde inderdaad bijna meteen een felle ‘nee’ antwoorden. Echter hield ik mijn lippen nog even op elkaar en dacht ik na over zijn... vraag? Onderzoekend gleden mijn ogen even over hem heen en pakte ik zijn armen om ze te bekijken. Ik was geen dokter, maar zelfs een blinde kon zien dat hij er veel minder erg aan toe was dan Dallas. Waarschijnlijk hielp het feit dat hij geen stuk glas ter grootte van de Mount Everest uit zijn arm had steken.
          ‘Vooruit, voorlopig nog niet, maar je moet wel langs de dokter binnen nu en snel,’ zei ik beslist, en met een toon die geen tegenspraak dulde. Ik pakte een glas uit de kast, die ik vulde met water en na wat andere kastjes opengetrokken te hebben, vond ik een potje Advil. Ik gaf hem twee tabletjes en het glas water. ‘Hier. Drink.’
          ‘Wat zeg je ervan? Een rondtour van Alesi? Je hebt wel genoeg om mijn leedvermaak gelachen vandaag hoop ik.’ Ik keek hem bevreemd aan. Waarom deed hij opeens zo vriendschappelijk naar mij toe? Nog geen uur geleden waren we zowat elkaars aardsvijanden. ‘Je hoeft nergens te zijn lijkt me, dus we hebben alle tijd.’
          ‘Misschien.’



    17 • Senior • Tough cookie Punker • Goalgetter @ Soccer team
    Party • Dallas, Jacinta, Vince


    I just caught the wave in your eyes