• ★ MELROSE HIGH ★




    STORY
    Melrose High is een middelbare school zoals geen ander. Onder de leerlingen spelen er veel zaken die bij het puberleven horen. De één streeft naar populariteit, de ander naar de beste cijfers. Er lopen werkelijk alle soorten leerlingen rond, van de cheerleaders tot de gevreesde drugdealers. De dienst wordt uitgemaakt door de succesvolle atleten van de school, zij bepalen de norm. Bezwijk jij onder de druk van medestudenten of weet jij je eigen weg te gaan op deze hectische school?


    MELROSE HIGH
    Stad: Melrose (fictief)
    Staat: California
    Grades: Freshmen (14—15 jaar), sophomores (15—16 jaar), juniors (16—17 jaar) en seniors (17—18 jaar)
    Schoolkleuren: geel en groen
    Sportteams:
    Football: The Wolves. De jongens moeten hier try-outs voor doen, omdat het zeer populair is.
    Cheerleaders: The Vipers. De meisjes moeten hier try-outs voor doen, omdat het zeer populair is.
    Overige sporten: Zwemteam, dansteam, atletiek, honkbal en basketbal
    Schoolclubs: Dramaclub, schoolband, schaakclub


    ROLLEN
    Naam • Grade • User • Status • Pagina
    Naam:
    Leeftijd:
    Grade:
    Status:
    Innerlijk: Graag meer dan alleen steekwoorden
    Uiterlijk: Probeer om geen dertigjarigen te gebruiken voor het uiterlijk van een zestienjarige
    Geschiedenis:
    Relaties: Geen toekomstige liefdesrelaties afspreken, vriendje en vriendinnetje mag wel zolang je maar geen ORPG gaat spelen
    Extra: Hobby's, clubs/sportteams, likes, dislikes etc.

    Mannen VOL
    — Isaiah Da Costa • Junior • Yugen • Wallflower • Diego Barrueco • 1.08
    — Caleb Montana • Senior • Horvath • Drugsdealer • Daniel Bederov • 1.05
    — Gus Charles Kingsley • Senior • Ziegler • Quarterback • Tim Borrmann • 1.07
    — Cristiano Ignazio Barone • Senior • Desierto • Badboy • Zayn Malik • 1.02
    — James Archibald MacTavish • Junior • PeterMaximoff • Weirdo • 1.11
    — Dallas Corey Eathons • Senior • Jughead • The athletic guy • Joe Collier • 1.11
    — Owen Cameron Green • Grade • Griffel • Geek • 1.11
    — Luke Isaac Hughes • Senior • Wemel • Rebel • 1.10
    — Osckar Chambers • Senior • Perrfect • Vreemde vogel • Olly Alexander • 1.10
    — Vincenzo Santino Alesi • Senior • Zelda • Jock • Stephen James • 1.10
    — Michael Gabriel Sherman • Senior • Griffel • Status • 1.11
    — Jeremiah Bodhi Geauxinue • Senior • Greenlight22 • Pitcher • Lucky Blue Smith • 1.10
    Vrouwen VOL
    — Kamryn Montgomery • Junior • Ziegler • The new girl • 1.11
    — Cassie Da Costa • Junior • Desierto • Cheerleader captain • 1.09
    — Stacey Sara Hale • Junior • Sunrises • Cheerleader • Baskin Champion • 1.10
    — Juniper Lia Ahearne • Senior • Marlow • Rebel • Faceclaim • 1.11
    — Roxy Sayen Pierce • Senior • Dougal • Bitch • Kimmy Schram • 1.06
    — Ayden Reynolds • Senior • McCrory • Gangbitch • 1.07
    — Aliz Nicola Harrington • Senior • Brinvi • Status • Taylor Hill • 1.10
    — Jacinta Isabelle Fray • Senior • Faolan • Dancer • 1.07
    — Libby McKenna • Senior • Ameliorate • Hippie • 1.11
    — Charlie Kate Green • Senior • Wemel • Punker • 1.11
    — Sofia Maria Edwards • Senior • Zelda • Rapper • 1.11


    REGELS
    — In deze RPG gelden de huisregels van Quizlet
    — Je schrijft een post van minimaal 300 woorden
    — Maximaal drie personages per persoon met verschillende geslachten en statussen
    — Geen perfecte personages
    — Nieuwe topics worden gemaakt door mij, tenzij anders aangegeven
    — Bespreek relaties en overige zaken in de praattopics
    — Heb je een vragen? Stel ze gerust
    — Have fun!

    Let op! Op dit moment geldt er de 4 post regel. Dat wil zeggen dat je minstens 4 posten wacht nadat jezelf gepost hebt, alvorens je weer een post mag plaatsen. Dit om te voorkomen dat de RPG bij de start al meteen in een sneltreinvaart schiet.


    Kyra Skye Carpenter
    “Men in books are better.”



    Ik houd van feestjes, ja. Maar vanavond wil het op een of andere manier niet lukken,’ vertelde hij mij en ik keek vragend naar hem op. Caleb fronsde zijn wenkbrauwen opnieuw en hij verplaatste zijn blik naar de bewegende menigte voor hen. Ook ik wierp een blik op de dansvloer. De feestgangers leken onvermoeibaar en iedereen was nog steeds even wild aan het dansen als aan het begin van de avond – hoewel ik het amper dansen wilde noemen. Wat sommige jongens en meisjes daar deden op de dansvloer had namelijk nog maar weinig weg van echt dansen... Ik zuchtte diep, wende mijn blik af en geeeuwde opnieuw. Het was zo stom dat ik, waarschijnlijk de enige persoon hier die geen druppel drank ophad en slechts één dansje had gewaagd, hier nu zat te gapen. ‘Wellicht vanwege het feit dat ik van iemand niet mag drinken,’ merkte Caleb op en ik keek hem verbaasd aan. Hij gunde mij een veelbetekende blik en hij leunde wat naar mij toe, zodat hij mij in mijn zij kon porren. Een mengeling van een gil, een giechel en een lach verliet mijn lippen en meteen schoten mijn armen de lucht in om mezelf te beschermen tegen nog meer eventuele porren, want ik kon dus echt niet tegen kietelen – en dat wist Caleb. Ik zette onschuldige ogen op en deed net alsof mijn neus bloedde.
          ‘Ik heb geen idee op wie je doelt, Cal-Pal,’ zei ik luchtig maar gaf Caleb een plagend duwtje tegen zijn schouder.
          ‘Ik moet je bekennen, Kyrs — Ik moet nog op jacht vanavond.’ Ik fronsde even kort en vroeg me af wat ik met deze informatie moest. Behalve dat ik me nu in ieder geval mentaal kon voorbereiden op third wheeling, gezien ik Caleb én zijn plus one naar huis mocht begeleiden. Echter kreeg ik nog net mee hoe Caleb met zijn wenkbrauwen wiebelde en mij met pretogen aankeek. Ik wilde hem vragen wat hij dacht, toen hij alweer verder ging met praten. ‘Of jij moet me gezelschap willen houden vannacht.’ Die ene zin had me volledig van mijn stuk gebracht en voor een aantal tellen kon ik hem enkel perplex aankijken. Mijn wangen waren waarschijnlijk knalrood geworden en ik hoopte vurig dat-dat niet te zien viel door het gedimde licht.
          ‘Nou eh... ik... wil je dat?’ wist ik uiteindelijk uit te brengen en ik, voor zover dat nog mogelijk was, begon nog heviger te blozen. ‘Ik bedoel... je weet wel...’ Ik maakte een vaag handgebaar terwijl een zenuwachtig lachje mijn lippen verliet. Ergens klonk het voorstel nog niet eens zo héél gek. Caleb was immers ontzettend aantrekkelijk en met mij vonden vele andere meisjes dat op Melrose. Soms was hij het belangrijkste gespreksonderwerp in de meisjeskleedkamers en ik kon niet ontkennen dat de verhalen die ik over Caleb te horen kreeg mij soms een beetje ongemakkelijk lieten voelen. Sommige details hoefde je immers niet per sé over je beste vriend te weten. Nope, Caleb had beslist geen probleem met het vinden van meisjes die wel een beschuitje met hem zouden willen eten. Echter vroeg ik me soms af of zij hem wel gaven wat hij nodig had. Ik stond op van de sofa en kwam tegenover Caleb staan. Nu konden we elkaar bijna recht in de ogen aankijken. ‘Ik denk dat als je een meisje zoekt als gezelschap voor vannacht, je opzoek moet gaan naar iemand die sexier is dan ik. Roxy bijvoorbeeld.’



    17 • Senior • Girl next door • Athletics • Party • Caleb


    I just caught the wave in your eyes

    ROXY SAYEN PIERCE
    "I like to make people who hate me, hate me even more."


    18 • SENIOR • BITCH • PARTY • CALEB & KYRA

    Nadat ik Micah en Alison alleen heb gelaten op dit slaapverwekkend saaie feest, zie ik binnen Caleb en Kyra samen staan praten. Wel, Kyra en ik verschillen nogal maar ik kan niet zeggen dat ik haar per se haat en Cal en ik kunnen zeker weten met elkaar overweg. Ik bedoel, vanmorgen was echt heerlijk en dat had ik zeker gemist na de vakantie. Voor de verandering waren mijn ouders toen thuis en kon ik niet zoveel maken als wanneer ze (godzijdank) weg zijn. Dan heb ik tenminste mijn eigen leven en kan ik doen en laten wat ik zou willen.
          Ik loop in de richting van het tweetal met een drankje in mijn hand en ik vang nog net de laatste zin van Kyra op die ze tegen Caleb zegt: '... iemand die sexier is dan ik. Roxy bijvoorbeeld.'
          Lachend voeg ik me bij de twee en ik trek het petje meer over mijn hoofd heen, waarna ik mijn arm toch om Calebs middel leg en naar ze kijk. 'Ik moet zeggen dat ik het daarmee eens ben,' grijns ik breed naar ze, 'ik ben inderdaad heel sexy.' Ik neem een slokje van de alcohol die zich al snel een weg baant door mijn slokdarm. Het brandt omdat het vrij sterk is en ik moet zeggen dat ik het erg prettig vind. Ik heb wel wat nodig na verder een saaie dag op school en thuis. Het enige leuke aandenken is het petje dat Caleb me gaf, ook al betekent dat zo veel voor hem. voor zijn ego, in ieder geval. De rest weet ik niet precies. Ik kijk ook even naar Kyra en ik glimlach kort, maar besluit verder niet al te veel aandacht aan haar te besteden. 'Ik verveel me,' merk ik op.

    [ bericht aangepast op 20 april 2017 - 20:25 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    CALEB MONTANA

    Senior • 18 • Dealer • Alcoholic • Kyra @ Party

    Wanneer Caleb zijn woorden uit heeft gesproken, weet hij plotseling op te merken dat Kyra’s wangen enigszins rood kleuren — een gegeven waardoor hij een onbekend en week gevoel in zijn maagstreek weet te krijgen. Waarom reageerde Kyra op deze wijze? Alhoewel de twee elkaar al vanaf hun vroege jeugdjaren kenden, was er nooit ofte nimmer sprake van een relatie meer dan simpelweg vriendschappelijk. Toch?
          ‘Nou eh. . . Ik. . . Wil je dat? Ik bedoel, je weet wel. . .’
          Caleb kan niets anders doen dan geamuseerd kijken hoe Kyra voor hem weet te gaan staan, zodat ze elkaar in de kijkers aan kunnen kijken. Als hij volledig de waarheid zou moeten spreken, zou hij bekennen dat hij geen flauw idee heeft wat Kyra’s volledige reactie zal zijn op zijn aanbod. Toegegeven — in het begin van zijn tienerjaren had hij meerdere malen in bed na liggen denken hoe het zou zijn om Kyra als vriendin te hebben, naast hem. Echter, doordat ze zo’n vriendschappelijke band hadden durfde hij nooit ofte nimmer de volgende stap te nemen.
          ‘Ik denk dat als je een meisje zoekt als gezelschap voor vannacht, je op zoek moet gaan naar iemand die sexyer is dan ik — Roxy, bijvoorbeeld.’
          Caleb lacht zachtjes, maar geeft niet meteen antwoord. Kyra had gelijk wat betreft het sexy gedeelte, Roxy is hoogstwaarschijnlijk één van de meest sexy personen op hun school (en daarbuiten). Kyra zelf straalde een soort huiselijk uit die op een andere manier aantrekkelijk was — geborgenheid en warmte.
          ‘Ik moet zeggen dat ik het daarmee eens ben. Ik ben inderdaad heel sexy.’
          Voordat Caleb heeft kunnen antwoorden, weet Roxy te verschijnen — als je het over de Duivel hebt. Nu staat er één sexy meisje naast hem met haar arm rondom zijn middel en één warm meisje voor hem met een afwachtende blik in haar kijkers. Wellicht zou deze avond alsnog beter eindigen dan hij van te voren had kunnen verwachten. Dit is wat hij nodig heeft — het gevoel te hebben om nodig te zijn en geliefd te worden.
          ‘Ik verveel me.’
          Caleb laat een bulderende lach over zijn lippen rollen en slaat vervolgens zijn arm rondom Roxy’s middel om haar zo dichter tegen zich te trekken. Uit het zicht van Kyra laat hij zijn hand even op Roxy’s achterwerk rusten, voordat hij hem netjes op haar heup plaats laat nemen.
          ‘Hé, Muppet — je staat hier net vijf seconden. Geef het tijd, ja? Daarnaast. . . Dit is een oase van rust in deze wanorde.’
          Caleb knikt even naar Kyra en laat een trotse glimlach rondom zijn mondhoeken krullen. ‘Kyra vertelde me net hoe fantastisch ze het zou vinden om de nacht met me door te brengen. Ik moet wel zeggen, daardoor zou ze Kit binnen drie seconden vergeten.’
          Caleb laat zijn wenkbrauwen heen en weer glijden, maar geeft Kyra dan een speelse knipoog om te laten weten dat ze het niet al te serieus moet nemen.
          ‘Geintje, Kyrs. Als je maar dat ik die vraag in gedachten houdt, oké? Ik meende wat ik zei.’ Hopelijk zou Kyra begrijpen dat hij doelde op het samen blijven deze nacht. Hij had iemand nodig, wie dan ook. ‘En Rox, al wat versierd vanavond? Je bent nogal rustig voor jouw doen.’


    KIT CASTIEL KENNEDY

    Senior • Alternative/Rebel • 18 • Outside • Juniper & Alison

    Kit volgde Alisons vingers die zorgvuldig een sigaret uit zijn pakje wisten te halen, iets wat er bij hem waarschijnlijk veel lomper uit zou zien. Hij voelde echter zijn spieren in zijn rug wat aanspannen bij het horen van Junip haar opmerking en zijn blik gleed tussen zijn wimpers door van het pakje sigaretten naar Alisons donkere poelen om haar reactie te pijlen. Het was dat Juniper naar zijn mening erg veel alcohol binnen had gekregen, anders had Kit er wel een nonchalante reactie achteraan gegooid.
          ’Alisooon… Geef dat pakje terug,’ Het verbaasde Kit enigszins dat zijn zusje geen gehoor gaf aan haar eerdere opmerking, maar zelfs nadat Juniper het pakje uit haar handen had weten te gristen, gaf ze geen kik. Hij wist licht beduusd met zijn ogen te knipperen alvorens hij de sigaretten van Juniper wist aan te nemen om er vervolgens een tweetal uit te halen. Alison had een geërgerde zucht laten horen, iets wat zij thuis waarschijnlijk niet had gedaan wanneer het om een situatie was gegaan waar hun ouders bij betrokken waren. Iets wat Kit juist probeerde te stimuleren, gezien zij alleen weerstand van Kit over zich heen krijgen.
          ’Kit,’ begon Juniper dan giechelend. Zijn ogen gleden van zijn sigaret, die hij een aantal seconden eerder had weten aan te steken en daarom nog steeds met zijn hand een windschild aan het vormen was, naar Juniper. Kit nam zijn eerste haal om, nog voordat Juniper haar lippen op zijn wang plantte, de rook tussen zijn lippen te laten glippen.
          ’Ik vind je leuk,’
          Kit voelde de nabijheid van Juniper en daarmee haar lichaamswarmte. Hij kon er weinig slechts van denken en wist haar een zwakke glimlach te schenken. Hij had Juniper altijd gemogen, ze was over het algemeen wel van de partij wanneer het op een feestje aan kwam en hij kon zo van haar enthousiasme genieten – iets waar hij in tekort schoot.
          Na een korte blik uitwisseling met Alison, waarin hij alleen zijn wenkbrauwen wist op te halen, vouwde hij zijn vingers om Junipers polsen heen. ‘Jij bent leuker, Junip, maar ik wacht nog op iemand.’ Onbewust bracht de gedachte aan de donker blonde meid een glimlach op zijn gezicht, maar tegelijkertijd gaf het hem een leeg gevoel. Het was niet meer zoals vroeger.
          ’Is dat niet even een afknapper?’ Alisons stem deed hem opkijken en tegelijkertijd beseffen dat hij nog twee polsen in zijn greep had. En uitgerekend hier wist ze dan wel weer een opmerking overheen te gooien, Alison was niet de meest voorspelbare persoon die hier rondliep.
          ’Sinds wanneer wachten de Kennedys? Ik heb namelijk van mijn ouders geleerd dat als ik iets wil. . .’ Kit liet zijn sigaret in de lucht hangen, terwijl hij haar met grote verbaasde ogen aan wist te staren. Had ze hem zojuist geclassificeerd als ‘Kennedy’? Hij mocht dan wel wettelijk deze achternaam dragen, hij heeft zich nooit gevoeld als een van hen.
          Ze haalde nonchalant haar schouders op, een beweging die ze waarschijnlijk van hem had overgenomen door de jaren heen, en nam nog een haal. ‘Dat ik het moet halen. Daarbij maak je me gek met al dat getwijfel en weet je wie je waarschijnlijk ook gek maakt. . .’ vervolgde ze om vervolgens naar binnen te hinten met haar hoofd.
          ’Waag het niet om vanavond met lege handen thuis te komen, want anders neem ik het hef in eigen handen en ga ik persoonlijk naar haar toe.’
          Alisons reactie had Kit niet aan zien komen; echter, kon hij haar gelijk niet ontkennen. Misschien moest hij wel naar haar toe gaan, maar wat zou hij moeten zeggen? Dat het hem speet? Woorden die voor haar waarschijnlijk geen enkele betekenis meer hadden, gezien hij dit al had gedaan. Kit is in dit opzicht ander dan Alison, hij loopt niet achter iemand anders aan. Normaliter zou hij ook niet op mensen wachten en juist wel het initiatief nemen, maar op het moment heeft hij niet het gevoel alsof zijn woorden – of bijzijn in het algemeen – haar opfleuren.
          ’Dat zal niet nodig zijn, Al, maar bedankt voor het aanbod.’ Reageerde hij nonchalant om vervolgens haar opmerking naar Juniper aan te horen. Eerlijk gezegd wist hij niet wat er gaande was tussen de twee meiden voor hem, maar dit soort drama liet hem koud en hij kon er dan ook niet zozeer een reactie op formuleren. Niet dat hij dat überhaupt wilde doen.
          Kit richtte zich op Juniper en overhandigde een peuk aan haar. ‘June, misschien is het beter als je deze oprookt en we wat water halen.’ Hij hield zijn eigen sigaret klem tussen zijn lippen, zodat hij beide handen vrij had om de hare aan te steken en haar eerste haal te stelen.
          ’Daarbij, kan ik zelf ook wel iets gebruiken. Oh – en Al, verwacht mij maar niet thuis vanavond.’



    [ bericht aangepast op 20 april 2017 - 22:09 ]


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Kyra Skye Carpenter
    “Men in books are better.”



    Ik moet zeggen dat ik het daarmee eens ben. Ik ben inderdaad heel sexy.’ Ik schrok op en wierp een blik over mijn schouder, waarna Roxy in mijn gezichtsveld verscheen. Ze keek ons allebei aan met een grijns van oor tot oor en ik glimlachte zwakjes naar haar. Roxy en ik waren... niet echt vriendinnen. We hadden niets tegen elkaars bestaan en ik had eigenlijk niet veel tot vrijwel niets tegen haar überhaupt, maar de verschillen tussen ons vielen enorm te noemen. Daar waar zij een chocolate chip cookie was, had ik meer iets weg van een zandkoekje. Caleb daarintegen leek heel erg op Roxy gesteld te zijn en ergens was dat ook wel logisch – ze leken op elkaar. Eigenlijk was mijn en Calebs vriendschap een stuk minder logisch dan die van hem en Roxy, nu ik er zo over nadacht. Roxy wikkelde haar arm om Calebs middel en mijn blik gleed even naar het petje op haar hoofd. Was dat niet het petje van Caleb? Er verscheen een iet wat verbaasde en vragende blik op mijn gezicht.
          ‘Hoe kom j–’ begon ik maar ik had eigenlijk wel een idee hoe ze aan dat petje gekomen was. Vandaar dat ik mijn hoofd schudde en het wegwuifde. ‘Oh... weet je laat maar, that wasn't rocket science.’
          ‘Ik verveel me.’
          ‘Hé, Muppet — je staat hier net vijf seconden. Geef het tijd, ja? Daarnaast. . . Dit is een oase van rust in deze wanorde.’ Caleb knikte mijn kant op en ik keek hem verontschuldigend aan, gezien ik me een beetje schuldig voelde dat een feestganger als hij het halve feest aan een muurbloem als ik had vastgezeten. Op zich was dat probleem nu wel opgelost met de komst van Roxy. ‘Kyra vertelde me net hoe fantastisch ze het zou vinden om de nacht met me door te brengen. Ik moet wel zeggen, daardoor zou ze Kit binnen drie seconden vergeten.’ Hoewel ik niets te drinken had, kreeg ik het toch voor elkaar om me van de schrik en verbazing te verslikken. Echter bleek algauw dat Caleb gewoon wat aan het dollen was met mij, gezien hij mij vlug een speelse knipoog schonk, waardoor ik een kop als een boei kreeg. ‘Geintje, Kyrs. Als je maar dat ik die vraag in gedachten houdt, oké? Ik meende wat ik zei.’ De radertjes in mijn hoofd kwamen in actie terwijl ik probeerde uit te vogelen waar hij op doelde. Het alleen zijn vannacht misschien? ‘En Rox, al wat versierd vanavond? Je bent nogal rustig voor jouw doen.’ Ik keek een beetje verloren om mij heen en toen weer naar de twee voor mij. Ergens vermoedde ik, dat als ik hier bleef staan, het een avondje third wheelen voor mij zou worden. Aan Roxy's gehele houding viel af te lezen dat ze niet noodzakelijk mijn aanwezigheid nodig had. Bovendien leek Caleb zijn gezelschap voor vannacht gevonden te hebben en gezien hij mij bepaald niet nodig had als wingwoman – wie eigenlijk wel – besloot ik maar een ommetje te maken.
          ‘Ik ga wat te drinken halen,’ zei ik en keek Caleb even aan. ‘Laat het me maar weten wanneer je wilt gaan... of wanneer je gaat.’ Ik keek even naar Roxy en schonk haar een glimlach voordat ik wegwandelde en op zoek ging naar kraanwater. In eerste instantie ging ik voor de keuken – maar toen ik binnenwandelde, zag ik nog net hoe er een fles drank werd leeggegoten boven het hoofd van Vince. Oké, andere kraan. Ik draaide me om en liep richting de badkamer.



    17 • Senior • Girl next door • Athletics • Party • Caleb & Roxy > Alone


    I just caught the wave in your eyes

    Aliz Nicola Harrington
    IN WILL'S GARDEN || WITH LUKE || SENIOR || OUTFIT || FEELING UPSET
    sneakers instead of heels

    i thank god everyday for the existence of french fries

    'Oh houd je mond, ik ben de leukste.’
          Aliz glimlachte lichtelijk naar Luke en haalde haar schouders op, waarna ze haar groen-blauwe ogen op de grond richtte. Het had een leuk feestje moeten worden, niet getreur over Caleb. Ugh, misschien had ze gewoon niet moeten gaan en een filmavond met Dallas moeten houden. Met heel veel zoute popcorn en French fries en alcohol, dan had ze deze stomme situatie nu ook niet.
          ‘Het komt wel goed, denk ik. Ik denk dat ik ook eens met Caleb moet gaan praten.’ Luke kwam overeind en trok haar mee. ‘Wil je wat te drinken?’
          Aliz wiebelde haar nog halfvolle bekertje in Luke’s gezicht. ‘Ik heb nog.’ Na die woorden sloeg ze het bekertje achterover. Ze moest gaan opletten met hoeveel ze dronk, gezien ze nu al twee glazen had gehad. Maar oh well, ze was nu toch al op het feest. ‘Maar nu niet meer. Dus ja, ik wil graag iets te drinken.’ Het lege bekertje liet ze achterop de veranda toen ze Luke naar binnentrok.
          ‘Denk je dat het een goed idee is als je met Caleb gaat praten? Ik wil niet dat hij nog bozer op je wordt.' Ze keek keurend over de drankflesjes op het kookeiland. 'Ik denk dat ik maar helemaal niet meer met hem moet praten...'

    To Caleb
    Je weet prima dat ik je respecteer en om je geef! Anders zou ik niet mijn best voor je doen om een SAT-toets en college applications voor je te regelen. En Luke is ook mijn vriend! Is het zo vreemd dat ik vraag of ik met hem mee kan rijden naar school? Je weet hoeveel ik het haat om zelf te rijden. Ik snap sowieso niet waarom het je uitmaakt met wie ik wat doe, gezien je toch wilt dat ik stik in Owen’s lul. Wat uit is, by the way.

    [ bericht aangepast op 21 april 2017 - 4:30 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered



    Vincenzo Santino Alesi

    in the middle of the party • charlie, dallas, kamryn


    Charlie had geen goed humeur vandaag en dat bleek niet alleen uit haar opmerkingen maar ook aan de manier waarop ze zich gedroeg.
    Kamryn daarentegen had zich geexcuseerd van de groep met een ‘telefoontje’ van haar vader, ik had haar nog even nagekeken en had me toen gericht op Dallas.
    Voor ik überhaupt mijn zin kon afmaken tegen de atletische jongeman naast mij bekroop een vloed van Bacardi zich over mijn rug en stapte ik automatisch onder de straal vandaan voordat ik zag wie de dader was.
          ‘Heb je toevallig ooit wel eens gehoord van karma?’ Mijn ogen haakte ik strak in die van Charlie toen ze zonder een kik te geven de inhoud boven mijn hoofd leegde.
    Naast het feit dat ik nu van top tot teen zou plakken besloot Charlie niet alleen dat– maar ook nog om te vertellen wat ik wel en niet moest doen. Dacht ze nou echt dat zij daar ook maar iets over te zeggen had? Na dit?
          ‘En mocht ik te horen krijgen dat je hem toch weer hebt lastig gevallen, dan weet ik je te vinden en wordt er niet enkel wat rum vergoten.’ Ik fronste enkel en wrong mijn shirt iet wat uit voor ik mijn rug weer rechtte en nu een stap vooruit zette, een spottend lachje rolde over mijn lippen; ‘Charlie, je kent mij toch wel beter dan dat? Ik weet namelijk nog wel dat jij ook niet altijd de liefste bent geweest tegen een heel specifiek iemand. . . Zoals tegen mij.’
    Voor ik mijn handen op haar schouders kon zetten om haar een zacht duwtje te geven sprong er iemand voor.
          ‘Dallas. . .’ Had ik kort gemompeld toen hij een soort heldendaad probeerde uit te oefenen, als hij echt indruk op Charlie had willen maken dan waren daar andere manieren voor. Geloof me, ik kon het weten.
          ‘Ik vind het echt rot voor je.’ Mijn poelen had ik in die van hem gehaakt en had hem een uitdagende blik gegeven iets wat ik misschien beter niet had kunnen doen toen hij zijn vuist regelrecht in mijn kaak kegelde.
    Ik zou liegen als ik zei dat ik er niks van voelde en duizelde even na door de klap, het drinken in mijn hand had ik losgelaten maar het maakte geen verschil met het feit dat het over me heen droop.
          ‘Waag het niet om ooit nog zo’n opmerking te maken, Alesi. Caleb mag je dan wel fantastisch vinden, ondanks dat je hem meesleurt in jouw ellendige leven, bij mij kun je vanaf nu beter uit de buurt blijven.’
    Ik schudde mijn hoofd, ‘is dit een dreigement Dallas? Ik had altijd al gedacht dat je een jaloers type was maar zó jaloers? Misschien is het nooit in je opgekomen dat. . .’
          Het meisje dat nu binnen was gekomen liet me echter even over mijn schouder kijken, Jacinta. Alsof het niet erger kon worden.
    Een gevoel van schaamte overviel me nu en het feit dat ik nog steeds niet stevig op mijn benen stond hielp daar niet echt bij.
          ‘Wat een feest hier.’ Jacinta’s blik ging van Charlie naar Dallas en ze gunde mij geen eens een blik waardig iets waardoor ik haar expres wat langer aankeek in de hoop dat ze terug zou kijken.
    Tuurlijk had ik spijt van wat ik had gedaan met Kamryn, daarbij had ik vanavond echt mijn zinnen gezet op Jacinta maar mijn hormonen speelde een grotere rol dan mijn hersenen.
    Voorzichtig keek ik Dallas weer aan en haalde mijn schouders op, ‘Caleb geeft geen moer om je moeder.’
    Dallas was het niet eens met mijn woorden en dat was al gauw te merken aan zijn gehele houding die veranderde; 'Leugens Vince. Hoe haal je het in je hoofd om zo voor Caleb te spreken.'
    De ruwe zet die ik vervolgens kreeg liet me even wankelen en nu was de druppel die de emmer liet overlopen bij mij. Haast woedend stapte ik op hem af en deelde een klap uit waardoor we allebei half ons balans verloren en zo tegen de dranktafel aanvielen althans was het meer Dallas die daar de klap van op ving en zo het gekletter van glas naast ons viel.
          Langzaam kwam ik overeind maar toen ik het glas in Dallas zijn arm zag stokte mijn adem wat, ik keek weg en zo naar Charlie, Jacinta en een klein groepje wat voor de drama rondom wat voorheen de tafel was, had verzameld.
          Mijn tong was ik op dit moment echter verloren en ik sloot mijn ogen kort terwijl ik tegen de muur leunde. Nuttelozer dan dit zou ik niet worden.

    [ bericht aangepast op 21 april 2017 - 15:53 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Charlotte 'Charlie' Kate Green
    “Cutting class for the thrill of it – getting drunk on the past we were livin' in.”



    Ik voelde dat een hand zich om mijn bovenarm sloot en ik deinsde wat terug. Ik probeerde mijn arm los te rukken – mag zag toen dat het Dallas maar was. Ik ontspande wat en keek hem onbegrijpend aan. Wat deed hij nou – ik was nog niet klaar met het utifoeteren van Vince. Van zijn lang zal hij leven niet... Echter keek Dallas mij veelbetekend aan, waarna hij zijn hoofd schudde. Ik kneep mijn ogen een beetje samen, keek heen en weer tussen hem en Vince en besloot voor nu te luisteren naar Dallas.
          ‘Ik vind het echt rot voor je.’ Dit leek niet in goede aarde te vallen bij Dallas, want zijn gezicht vertrok en zijn grip rond mijn bovenarm verstrakte zich. Ik fronste en begreep niet goed waar Vince op doelde – maar desalniettemin was het een grote genoege trigger om onze Yoda behoorlijk kwaad te maken. Hij haalde met zijn vuist uit naar Vince' kaak.
          ‘Waag het niet om ooit nog zo’n opmerking te maken, Alesi. Caleb mag je dan wel fantastisch vinden, ondanks dat je hem meesleurt in jouw ellendige leven, bij mij kun je vanaf nu beter uit de buurt blijven.’
          ‘Is dit een dreigement Dallas? Ik had altijd al gedacht dat je een jaloers type was maar zó jaloers? Misschien is het nooit in je opgekomen dat. . .’ Nu was ik degen die voor de zekerheid Dallas' bovenarm pakte en ik gunde Vince een waarschuwende blik. Hem kennende zou dat echter niet veel uithalen, hij was daar koppig genoeg voor. Echter hoopte ik voor his sake dat hij eens een keer verstandig zou doen en zijn mond zou houden.
          ‘Wat een feest hier.’ Ik keek op en zag Jacinta staan. Fijn – een tweede bitch erbij konden we nu echt goed gebruiken.
          ‘Nu jij er bent is 'ie al helemaal compleet,’ zei ik sarcastisch.
          ‘Caleb geeft geen moer om je moeder.’
          ‘Leugens Vince. Hoe haal je het in je hoofd om zo voor Caleb te spreken.’ En voor ik het wist had Dallas – Vince een flinke duw gegeven. Mijn hand om zijn bovenarm had weinig uitgehaald en viel nu nutteloos langs mijn lichaam. Een beetje schaapachtig en verward keek ik toe hoe de twee jongens begonnen te stoeien als twee enorme kleuters. Vince verkocht Dallas een rechtse, waarna ze vervolgens tegen de tafel met drank vielen. Mijn mond viel open en ik keek toe hoe er een aantal flessen drank met een hoop kabaal op de grond vielen. Scherven vlogen in het rond en een aantal mensen keken geschrokken op, waarna ze vervolgens als een stelletje ramptoeristen naar het schouwspel gingen staan kijken. Ik keek even Jacinta's kant op, toen naar de menigte die een kringetje om ons heen had gevormd.
          ‘Waar staan jullie naar te kijken? Ga je bemoeien met je eigen zaken!’ blafte ik ze toe en stuurde ze weg. Daarna trok ik Dallas overeind en zag ik dat zijn arm was gaan bloeden – er stak een stuk glas uit. Echter durfde ik 'm niet zelf eruit te halen, daar ik de wond niet erger wilde maken en er glassplinters zouden kunnen blijven zitten in de wond. Vervolgens keek ik naar Vince, die een beetje zielig tegen een muur stond aangeleund. ‘Jullie zijn de twee grootste sukkels op deze verdome planeet,’ zei ik, een tikkeltje boos. ‘Jullie kunnen wel dag zeggen tegen dit feestje – want jullie hebben een gratis retourtje gewonnen langs de dokter. Kijk maar niet verbaasd – die glassplinters moeten er toch uit? Of willen jullie met glas in jullie armen blijven rondlopen – dacht het ook niet nee.’ Ik keek de twee jongens doordringend aan.



    17 • Senior • Tough cookie Punker • Goalgetter @ Soccer team
    Party • Dallas, Kamryn, Vince


    I just caught the wave in your eyes

    Lucas 'Luke' Isaac Hughes
    “I seek to cure what's deep inside, frightened of this thing that I've become.”



    Aliz wiebelde haar nog halfvolle bekertje in mijn gezicht, waardoor ik zachtjes lachte. De inhoud van het bekertje klotste tegen de randen op en eigenlijk zag ik het al bijna gebeuren dat ze de nog resterende inhoud gewoon zo, perongeluk over de veranda zou leeggooien. Hoppa.
          ‘Ik heb nog.’ Na die woorden sloeg ze het bekertje achterover. Ik hield mijn hoofd een tikkeltje scheef en grinnikte zachtjes. Ik vroeg me eigenlijk af hoeveel Aliz al ophad. Gezien de situatie tussen haar en Caleb kon ik me zo inbeelden dat-dat al behoorlijk wat was. Voor Caleb gold dat in ieder geval zeker – dat had ik met mijn eigen ogen mogen aanschouwen. Ik besloot dat ik voor de rest van het feestje een oogje in het zeil zou houden en een beetje op Aliz zou letten. Dat omdat ik, wonder boven wonder, nog compleet nuchter was en dat ook van plan was te blijven. ‘Maar nu niet meer. Dus ja, ik wil graag iets te drinken.’ Het lege bekertje liet ze achter op de veranda, waarna ze mij naar binnen trok. ‘Denk je dat het een goed idee is als je met Caleb gaat praten? Ik wil niet dat hij nog bozer op je wordt.’ Ik haalde mijn schouders op en leunde met mijn armen op het kookeiland, waarna ik mijn blik op Aliz richtte.
          ‘Soms hoeft iets niet per sé verstandig of slim te zijn om alsnog wel het juiste te zijn.’ Ze keek keurend over de drankflesjes op het kookeiland.
          ‘Ik denk dat ik maar helemaal niet meer met hem moet praten...’ Ik keek Aliz twijfelend aan en schudde toen mijn hoofd. Ik kwam wat dichterbij en leunde met mijn lichaam op één onderarm, zodat ik met mijn lichaam naar haar toegedraaid stond.
          ‘Jullie zijn, of waren teminste, beste vrienden. Is het niet zonde om die vriendschap zo weg te gooien? Zoals ik al zei zou ik het gewoon even wat tijd geven.’ Ik gunde haar een opbeurende glimlach. ‘En nu stel ik voor dat we dit onderwerp afsluiten. We zijn nog steeds op een feestje en jij–’ ik porde haar in haar zij ‘–moet je niet zoveel zorgen maken. Daar word je sneller oud van.’ Ik knipoogde naar haar.



    18 • Senior • Bad News/Troublemaker • Outside • Aliz


    I just caught the wave in your eyes

    Aliz Nicola Harrington
    IN WILL'S KITCHEN || WITH LUKE || SENIOR || OUTFIT || FEELING UPSET
    sneakers instead of heels

    i thank god everyday for the existence of french fries

    'Soms hoeft iets niet per sé verstandig of slim te zijn om alsnog wel het juiste te zijn.’ Aliz haalde haar schouders op een beet voor de zoveelste keer op haar lip. Ze wilde niet dat Caleb Luke straks nog slaan, al beweerde Caleb dat hij niks meer van haar wilde, dus zou het hem ook niet uit moeten maken of ze nog met Luke praatte of niet. Op haar mompelende opmerking dat ze maar niet meer met Caleb moest praten, kwam de jongen naast haar dichterbij haar staan.
          ‘Jullie zijn, of waren tenminste, beste vrienden. Is het niet zonde om die vriendschap zo weg te gooien? Zoals ik al zei zou ik het gewoon even wat tijd geven.’
          ’Dallas is mijn beste vriend.’ Ze wist niet eens hoe of wat ze Caleb moest noemen. Gewoon een vriend of ex leek ook niet genoeg te zijn. ‘En ik wil die vriendschap ook zeker niet weggooien, maar met hoe hij doet? Ik kan er niet mee omgaan.’ Ze kon het nog steeds niet verkroppen dat hij zelfs boos was dat Dallas met haar naar het feest was gegaan.
          ‘En nu stel ik voor dat we dit onderwerp afsluiten. We zijn nog steeds op een feestje en jij–,’ Aliz gaf Luke een zachte klap op zijn arm toen hij zijn vinger in haar zij drukte, ‘–moet je niet zoveel zorgen maken. Daar word je sneller oud van.’ Ze stak haar tong naar hem uit.
          ’Als ik snel oud word, dan verf ik mijn haar wel gewoon. En wat botox hier en daar.’ Ze prikte met haar vinger in zijn wang. ‘En dan is er niks van te zien.’ Aliz merkte op hoe dicht bij elkaar ze wel niet stonden en ze voelde de lichaamswarmte van hem afkomen. Ze kon niet zeggen dat ze het erg vond. Haar ogen bleven voor enkele seconden vast hangen op zijn lippen, zijn volle lippen, waarna ze terug gleden naar zijn ogen. ‘Dus eh, wat w-wil je drinken?’ vroeg ze, voor even van haar stuk gebracht. Om haarzelf iets anders te doen te geven pakte ze een willekeurige fles drank, een fles cola en twee rode plastic bekertjes. In haar onhandigheid gooide ze een van de bekertjes om, waardoor er een lading drank gemixt met frisdrank op Luke’s shirt belandde.
          ’Oh shit!’ Met een vochtige aanrechtdoekjes (een schone die in een van de keukenkastjes lag), begon ze voorzichtig zijn shirt te deppen. ‘Als het niet schoon wordt, dan koop ik een nieuwe voor je,’ beloofde ze. ‘Ik denk dat je misschien je shirt uit moet trekken, als ik het goed schoon wil krijgen…’

    [ bericht aangepast op 24 april 2017 - 4:01 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lucas 'Luke' Isaac Hughes
    “I seek to cure what's deep inside, frightened of this thing that I've become.”



    Als ik snel oud word, dan verf ik mijn haar wel gewoon. En wat botox hier en daar.’ Ze prikte met haar vinger in mijn wang en ik grinnikte zachtjes. ‘En dan is er niks van te zien.’ Ik schudde lachend mijn hoofd.
          ‘Liever niet zeg, laat die troep je mooie koppie niet verpesten.’ Er viel een stilte tussen ons en ik en Aliz keken elkaar voor een aantal tellen aan. Mijn ogen gleden onderzoekend over haar gezicht heen, terwijl haar ogen duidelijk op één punt gefixeerd waren... mijn lippen? Ik kon het lieten haar met een opgetrokken wenkbrauw aan te kijken toen ze haar blik weer verplaatse naar mijn ogen
          ‘Dus eh, wat w-wil je drinken?’ vroeg ze stamelend en ik grijnsde scheef naar haar.
          ‘Hm v-verras m-me maar,’ zei ik. Ik stamelde expres om haar een beetje te pesten en knipoogde naar haar, om duidelijk te maken dat ik alleen maar een beetje met haar aan het dollen was. God strafte echter gelijk, gezien er een bekertje omviel, met inhoud, en mijn shirt onder de cola kwam te zitten.
          ‘Oh shit!’ Een beetje van mijn stuk gebracht, blikte ik naar beneden en keek ik toe hoe Aliz voorzichtig mijn shirt begon te deppen. ‘Als het niet schoon wordt, dan koop ik een nieuwe voor je. Ik denk dat je misschien je shirt uit moet trekken, als ik het goed schoon wil krijgen…’ Ik keek even naar de vlek, die volgens mij alleen maar erger geworden was en vervolgens naar haar. Twijfelend beet ik op de binnenkant van mijn wang. Na het hele gesprek over Caleb, zou het wat zijn als ik nu mijn shirt zou uittrekken voor Aliz' neus – en die van alle pottenkijkers die er om ons heen stonden. Dat zou echt de roddel van het jaar worden en dan hadden we al helemaal de poppen aan het dansen.
          ‘Vooruit,’ verzuchtte ik en trok Aliz mee een lege badkamer in. Mijn ogen bleven even hangen op het slot. Zou Aliz het raar vinden als ik de deur nu op slot draaide? ‘Geen rare dingen denken nu, oké? Ik wil alleen niet dat mensen nu rare dingen gaan denken en vage conclusies gaan trekken als ze ons... zien.’ Ik glimlachte een tikkeltje ongemakkelijk naar Aliz en draaide toen de deur opslot. ‘En als deze vlek niet eruit gaat, heb ik maar een shirt minder in mijn kast,’ zei ik nonchalant en haalde mijn schouders op, ook al was het mijn geluksshirt, maar goed, dat hoefde zij niet te weten. Ik keek Aliz voor een aantal tellen aan en zuchtte toen. ‘Hier kom ik niet onderuit volgens mij,’ concludeerde ik en trok toen mijn shirt over mijn hoofd en gaf 'm aan Aliz, gezien ik geen flauwbenul had hoe je een cola-vlek uit een wit shirt moest krijgen.



    18 • Senior • Bad News/Troublemaker • Outside • Aliz

    [ bericht aangepast op 24 april 2017 - 7:21 ]


    I just caught the wave in your eyes

    ROXANA SAYEN “ROXY” PIERCE
    "I like to make people who hate me, hate me even more."


    18 • SENIOR • BITCH • PARTY • CALEB & KYRA

    Caleb slaat zijn arm dichter om me heen en trekt me tegen zich aan, waardoor ik grijns en kort naar Kyra kijk die tegenover ons staat. 'Hé mupper, je staat hier net vijf seconden. Geef het tijd, ja? Daarnaast... dit is een oase van rust in deze wanorde.' Ik schud mijn hoofd eventjes en grinnik. Kyra begint dan een zin terwijl ze naar het petje op mijn hoofd kijkt, maar stokt haar zin al na tweeënhalf woord en ik haal mijn schouders op. Het is wel duidelijk, toch? Op zich is het geen geheim op onze school dat Caleb en ik elkaar best kunnen vinden tussen de lakens. Of onder de tribunes, ik ben niet kieskeurig. Caleb maakt opmerkingen over Kyra, de wallflower voor ons, die voor mijn gevoel amper jongens heeft aangeraakt door alleen hun hand te schudden, laat staan dat ze met ze gezoend heeft. Oké, ze had iets met Kit (denk ik) maar dat zegt nog niks. Ik moet toegeven dat ik me ook niet heel erg bezighoud met de relaties die er op deze school ontstaan en om nog eerlijk te zijn interesseert het me geen lor.
          'En Rox, al wat versierd vanavond? Je bent nogal rustig voor jouw doen.' Ik glimlach liefjes naar Cal en ik haal mijn schouders op.
          'Ik wachtte op jou,' zeg ik overdreven en ik laat nu ook mijn hand op zijn achterwerk rusten. Vanmorgen met hem was heerlijk, maar ik zou het niet erg vinden om het te herhalen. Ik heb ook zo mijn behoeften en die zijn nu eenmaal niet gestild met één vrijpartij na een week zonder seks. Heel simpel. Ik heb dingen nodig en seks staat prominent bovenaan mijn lijstje.
          Kyra loopt weg en daardoor hebben Caleb en ik nu soort van vrij spel. Ik grinnik als ik hem aankijk en ik sla mijn armen dan over elkaar heen als ik voor hem ga staan. 'Mis je je petje niet?' vraag ik en ik houd mijn hoofd schuin zodat ik net een puppy lijk. Als ik een Pikachu zou hebben, zou ik ook zo op Ash van Pokémon lijken. Die draagt immers ook altijd een petje. Tot zover mijn kennis van anime. Of wat voor soort programma het ook mag zijn. 'Hij staat me wel goed, moet ik zeggen. Beter dan hij ooit op jouw hoofd heeft gestaan.' Ik grinnik kort en richt mijn blik op de jongen. Zou hij Aliz nou eindelijk een paar uur vergeten? Is hij nu eindelijk die stoere drugsdealer die zogenaamd geen gevoelens heeft? 'Trouwens...' brom ik dan ik prik met mijn vinger in zijn borst, 'je had me nog wat drugs beloofd, voor de vakantie.'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Aliz Nicola Harrington
    IN WILL'S BATHROOM || WITH LUKE || SENIOR || OUTFIT || FEELING UPSET
    sneakers instead of heels

    i thank god everyday for the existence of french fries

    LLuke’s plagerige gestamel, wat hij duidelijk expres deed, hielp haar nou niet bepaald. If anything, het maakte haar enkel onhandiger, waardoor ze een van de bekertjes omgooide en Luke een vlek in zijn shirt bezorgde. Zijn witte shirt nog wel. Slim, Aliz. Het shirt schoonkrijgen terwijl die hij nog aan had zou echter een lastige opgave worden, wat ze hem meldde. Het was maar goed dat de muziek oorverdovend luid was, want ze had geen zin in rare blikken van andere mensen.
          ‘Vooruit.’ Luke begon haar mee te trekken door de menigte en niet veel later bevonden ze zich in de badkamer op de eerste verdieping. De tweede badkamer die ze tegen kwamen. De eerste was… bezet.
          ‘Geen rare dingen denken nu, oké? Ik wil alleen niet dat mensen nu rare dingen gaan denken en vage conclusies gaan trekken als ze ons... zien.’ Met die woorden draaide Luke de deur op slot. ‘En als deze vlek niet eruit gaat, heb ik maar een shirt minder in mijn kast. Hier kom ik niet onderuit volgens mij.’ Toen hij zijn shirt uittrok sprak Aliz zichzelf prekend toe dat ze niet moest staren. Ze hoopte dat hij niet één of andere opmerking zou maken dat het eerlijker zou zijn als zij ook haar shirt uittrek. Ten eerste, pervert alert. Ten tweede, ze droeg een jurkje, dus dan stond ze ook gelijk in haar ondergoed. Thanks but no thanks.
          Aliz pakte zijn shirt aan en naar even rommelen in de kastjes had ze de nodige dingen gevonden en ging ze aan het werk. ‘Wie draagt er dan ook een wit shirt naar een feest?’ Ze stak haar tong uit naar hem. Ze had zelf ook ooit eens die fout gemaakt. Never again. ‘Als ik het er niet uitkrijg, dan heb je niet een shirt minder. Ik koop een nieuwe voor je, punt.’ Als hij het shirt niet aan nam, dan stopte ze het wel stiekem in zijn kast of iets dergelijks. Het bleef een jongen. Misschien had hij het wel niet eens door wanneer er nieuw shirt in zijn kast lag. ‘Of het werkt weten we pas later, het moet een halfuur in koud water liggen. Sorry dat ik je weghoudt van het feestje.’ Ze nam plaats op de rand het bad, terwijl ze nog steeds probeerde om niet naar zijn bovenlichaam te staren. ‘Als je het niet erg vindt topless rond te lopen, mag je wel terug gaan naar het feest. Ik bewaak je shirt wel.’


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lucas 'Luke' Isaac Hughes
    “I seek to cure what's deep inside, frightened of this thing that I've become.”



    Ik zag Aliz even kijken naar mijn nu ontblote bovenlijf en ik krabte een beetje ongemakkelijk achter mijn oor. Ik zag haar nadenken en wist bijna zeker dat ze verwachtte dat ik zou vragen of ze ook haar t-shirt – in haar geval haar jurkje – zou willen uittrekken om het weer eerlijk te maken. Echter was ik niet plan om dat te doen, simpelweg omdat dat behoorlijk fout zou zijn en oneerlijk tegenover Caleb. Ik hield daarom wijselijk mijn mond en leunde tegen een muur aan – wat overigens behoorlijk koud was, maar dat ter zijde. Aliz begon te rommelen in de kastjes en haalde er een aantal spulletjes uit. Ik keek nieuwsgierig toe, maar begreep eigenlijk niet goed wat ze nu aan het doen was. Als ik een vlek niet met water en zeep uit mijn kleding kreeg, gaf ik meestal gewoon op, gooide ik het kledingstuk weg of gooide ik het ergens achterin mijn kast. Misschien moest ik voortaan maar bij Aliz aankloppen, hoewel Caleb dat nooit zou toelaten.
          ‘Wie draagt er dan ook een wit shirt naar een feest?’ Ze stak haar tong uit naar mij en ik pruilde.
          ‘Maar het is, of was, een mooi shirt!’ zei ik quasi-verontwaardigd.
          ‘Als ik het er niet uitkrijg, dan heb je niet een shirt minder. Ik koop een nieuwe voor je, punt.’ Ik trok mijn wenkbrauw naar haar op en schudde eigenwijs mijn hoofd.
          ‘Oh echt niet, ik neem 'm gewoon niet van je aan,’ zei ik protesterend en sloeg demonstratief mijn armen over elkaar heen.
          ‘Of het werkt weten we pas later, het moet een halfuur in koud water liggen. Sorry dat ik je weghoudt van het feestje. Als je het niet erg vindt topless rond te lopen, mag je wel terug gaan naar het feest. Ik bewaak je shirt wel.’
          ‘Probeer je soms van me af te komen, Harrington,’ vroeg ik met een scheve grijns. Ik kwam naast haar op de badrand zitten en keek haar met een gekanteld hoofd aan. ‘Ik blijf hier gewoon samen met jou wachten.’



    18 • Senior • Bad News/Troublemaker • Outside • Aliz

    [ bericht aangepast op 25 april 2017 - 13:36 ]


    I just caught the wave in your eyes

    DALLAS COREY EATHONS

    Senior • The athletic guy • 19 • kitchen of Will’s house • Charlie, Jacinta, Kamryn & Vince

    ‘Is dit een dreigement Dallas? Ik had altijd al gedacht dat je een jaloers type was, maar zó jaloers? Misschien is het nooit in je opgekomen dat. . .’ Vince schudde met zijn hoofd, iets wat Dallas verbaasde gezien de harde klap die hij zojuist had geïncasseerd. Zeker gezien het een aantal seconden geleden duidelijk te zien was dat hij niet helemaal helder uit zijn ogen keek.
          Moest Vince dit zojuist benadrukking of had hij gewoon daadwerkelijk geen hersens in die kop van hem? Niet dat hij anders zou weten hoe zijn hersenen te gebruiken. Echter begreep Dallas niet geheel waar zijn andere opmerking vandaan kwam, want zover hij wist, was hij juist niet het jaloerse typ.
          Dallas had ondertussen zijn mobiel in zijn broekzak voelen trillen, maar niet de kans of de wil gehad om er naar te kijken. Daarbij had hij al een vermoede wie de afzender zou zijn en scheen ze achter hem te zijn opgedoken. Waarschijnlijk de reden dat Vince zijn bek dicht hield – hij had niet verwacht dat Vince dat ooit voor iemand zou doen.
          ’Wat een feest hier,’ klonk de stem van zijn zwartharig ex, wat Dallas zijn aandacht voor enkele seconden wist te grijpen. Op dat moment leek er echter een spoor van bezorgdheid in haar gezichtsuitdrukking te zitten die al weer snel verdwenen was nadat ze stilzwijgend had gevraagd of hij oké was. Hier had Dallas op zijn beurt geen antwoord op gegeven en haar alleen met een, misschien iets té, kille blik had aangekeken om vervolgens zijn verbale frustraties jegens Vince in te slikken.
          ’Caleb geeft geen moer om je moeder.’
          Dallas nagels hadden zich in zijn handpalm geboord bij het ballen van zijn vuisten. Hoe had hij het lef om deze uitspraak uit zijn strot te krijgen? Als er iemand om zijn moeder gaf, was het Caleb wel – op een bepaalde manier misschien zelfs meer dan Dallas. Hij was er in ieder geval van overtuigd dat Caleb degene was die zijn dankbaarheid en waardering duidelijk aan haar wist over te brengen, iets wat Dallas ongetwijfeld minder deed.
          ’Leugens Vince. Hoe haal je het in je hoofd om zo voor Caleb te spreken.’ Dallas had het gevoel alsof zijn ogen rood waren van woede en zijn haar overeind stond. Hij had zich in tijden niet zo kwaad gevoeld – misschien was dit zelfs wel de eerste keer. De opmerking over jaloezie, die betrekking had op hemzelf, had hem koud gelaten. Zijn andere opmerkingen daar in tegen, hadden hem razend gemaakt. Niemand zou dit zonder consequentie tegen hem kunnen hebben gezegd en zeker niet wanneer Caleb en zijn moeder hierbij worden betrokken.
          De tengere vingers van Charlie hadden zich al eerder om zijn bovenarm geklemd, maar het weerhield hem er niet van om Vince een flinke zet te geven. Dallas gaf toe niet te weten waarom Vince hem juist deze avond zo ontzettend wist te triggeren. Normaal is hij helemáál niet gevoelig voor dit soort lamlendig gelul, maar deze avond leek ieder woord wat zijn mond verliet alsof iemand hem een flinke trap in zijn ballen gaf.
          De zet was misschien niet zijn slimste plan en Dallas wist Vince zijn bewegingen al snel te signaleren. Echter langzamer dan normaal en hij kreeg de kans en ruimte niet om zijn klap te ontwijken. Dallas verloor zijn balans en trachtte zichzelf staande te houden door de dranktafel vast te pakken, maar in plaats daarvan schoof zijn arm de drankflessen van tafel en over het keukeneiland heen.
          Een pijnscheut schoot door zijn linkerarm heen gevolgd door een tintelend gevoel in zijn vingers die zich langzamerhand door zijn arm verspreidde. Dallas knipperde met zijn ogen om de waas als een ruiten wisser weg te krijgen. Zijn donkere poelen gleden over het kookeiland naar het verspreide glas waarna hij zijn eigen arm in het vizier kreeg. Dallas is niet de grootste fan van bloed, maar hij heeft er geen moeite mee om er naar te kijken. Toegegeven, zag het er nogal onrealistisch uit. Hij ziet niet iedere dag een stuk glas van ongeveer zes centimeter uit zijn arm steken.
          ’Jullie zijn de twee grootste sukkels op deze verdomde planeet. Jullie kunnen wel dag zeggen tegen dit feestje – want jullie hebben een gratis retourtje gewonnen langs de dokter. Kijk maar niet verbaasd – die glassplinters moeten er toch uit? Of willen jullie met glas in jullie armen blijven rondlopen – dacht het ook niet nee.’ Charlie ratelde maar door en begon zelfs op scenario’s te reageren waarin Dallas en Vince geantwoord zouden hebben. Echter had ze hier wel een punt, zelfs een bezopen persoon zou Dallas op dit moment naar de spoedeisende hulp sturen. Al stond dit totaal niet op zijn planning en was hij hier duidelijk niet blij mee.
          Dallas merkte dat de alcohol die hij genuttigd had, zijn lichaam wat had weten te verdoven en hem niet de volledige pijn laat voelen. Hij had zichzelf met behulp van Charlie omhoog weten te krijgen en stond hij daar, tegen het keukeneiland, met zijn rechterelleboog die ondertussen roodgekleurd was rustend in zijn linkerhand. Zijn hoofd raasde en hij gunde Vince geen enkele blik, hij was klaar met deze jongen.
          ’Charles,’ haar naam kwam zonder enig emotie uit zijn mond. ‘kun je nog even door blijven ratelen? Misschien dat het glas dan magisch uit mijn arm verdwijnt.’
          Dallas zijn ogen gleden van de wond naar Charlie met een iet wat vragende blik. Hij twijfelde om aan haar te vragen of ze de spoedeisende hulp wilde bellen, maar besefte zich dat hij zichzelf zwak zou maken op dat moment – iets wat niet bepaald samengaat met zijn karakter. Hij besloot zijn mond te houden en te wachten op een reactie, terwijl zijn donkere irissen afgleden naar het gezicht van Jacinta.



    [ bericht aangepast op 26 april 2017 - 15:03 ]


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'