Perffect schreef:
(...)
Ik werd (misschien wel door een creepy bouwvakker maar ja) "mooie vrouw" genoemd - en eigenlijk vind ik "lekker ding", "oeehh billen" of ander gefluit helemaal niet zo erg.
Hoer en slet en dat soort dingen vind ik respectloos (wat dus weer op mijn punt terugkomt), maar daarmee voel ik mij niet persoonlijk aangesproken, dus ik loop gewoon verder.
Ik snap echt niet zo goed waarom je je er zo door zou laten beïnvloeden.
Ik vind 'waarom je je er zo door zou laten beïnvloeden' een beetje een vreemde nekslag op de discussie. Feit is dat er mensen zich door laten beïnvloeden en dat is niet de fout van de ontvanger, maar de oorzaker. In dit geval dus de catcaller.
Het feit dat jij je niet aangesproken voelt, betekent niet dat andere meiden hetzelfde voelen - vandaar de ontstane discussie. Er zijn blijkbaar genoeg meiden die er wel last van hebben.
Ik vind het wel vervelend. Ik ben niet 'oehh billen'. Ik ben niet 'lekker ding'. Ik ben niet een lopend ding waar je maar dingen naar kunt roepen. Ik ben mijn ledematen niet, ik ben een mens.
Als ik op straat loop, wil ik gewoon mezelf zijn zonder dat ik word nageroepen of nagefloten. Als ik over straat loop en ik heb net een onvoldoende gehaald of ik ben chagrijnig of ik heb ruzie gehad, wil ik niet geconfronteerd worden door dat soort types. Als ik vrolijk ben of met mijn vriend over straat loop, wil ik niet dat er om me heen naar me wordt gedaan alsof ik niets anders ben dan mijn benen/borsten/gezicht/whatever. Als er gezegd word dat ik moet glimlachen, vind iemand dus dat ze me bevelen kunnen geven alsof ik minder ben. Op straat heb ik óók persoonlijke ruimte en iemand die shit naar me roept respecteert dat overduidelijk niet.
Bovendien wil ik niet dat als ik boos reageer op nagefloten worden, ik een hoer of een slet ben (ha, ironie). En ik wil niet dat als ik in het donker door de stad loop, er groepen jongens naar me roepen dat ze me willen neuken en dat ik maar doorloop om erger te voorkomen - en dat zou helemaal niet een rare 'wil' moeten zijn.
Ha, hierbij mijn manifest over catcalling.
[ bericht aangepast op 26 maart 2017 - 23:13 ]
Tijd voor koffie.