• Ik zat te luisteren naar Fool's Overture, en wauw wat is het toch een ontzettend prachtig nummer. Alles klopt, de maat, de muziek, de tekst, zijn stem. Alles. Ik kan zo ongelooflijk genieten van dit nummer. Maar dat heb ik ook met Hotel California, Stairway to heaven, November rain, Bohemian rhapsody etc. Maar ik denk dat dit mijn favoriet is.

    Dus de vraag: Wat is het allermooiste nummer ooit gemaakt? En waarom? Tell me :Y)


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik heb wel twee nummers die allebei van context in mijn ogen zouden veranderen als of het andere geslacht het zou zingen of als je een andere kleur kwa zang aan het nummer geeft.

    Dan heb ik het dus over het nummer Toen ik je zag van Antonie Kamerling, origineel wel geschreven door Guus Meeuwis,
    Antonie is niet bepaald en geweldige zanger maar hij zingt het nummer dat over verliefd moet zijn gaan wel op een manier alsof iemand die heel erg depressief is ineens een hele andere kijk op het leven krijgt omdat hij een bepaald persoon ontmoet.
    Voorbeeld: Hero - Toen ik je zag


    En mijn beleving met dit nummer vind ik als een vrouw dit zingt wordt het meer een beetje een wat sneller en vrolijker nummer echt een liefdesliedje waarmee je weg kan dromen. Terwijl als je de versie van Antonie luistert meer een soort verdrietig gevoel bij krijgt.
    Voorbeeld: Melany & Stephanie - Toen ik je zag (The Voice Battle)


    En dan nu nummer twee, denk ook dat je er een beetje de verhaallijn er bij moet weten om het te snappen. Turks Fruit is een Roman van Jan Wolkers en daar is in 2005 een musical over gemaakt.

    De hoofdpersoon Rick wordt verliefd op een meisje genaamd Olga, Eerst is het heel leuk, totdat Olga met iemand flirt waarna Rick het niet pikt en haar een klap geeft. Einde huwelijk maar Rick is niks zonder Olga, later komen ze elkaar weer tegen en dan willen ze het weer proberen alleen dan krijgt Olga de diagnose kanker. En ze overleefd het niet.
    Even onder de spoiler knop de dingen, maar over het laatste gedeelte is voor de musical een nummer geschreven genaamd Heelal van Jouw hart.

    Als bijvoorbeeld Jelka dit nummer als Olga zingt krijg je een soort van gevoel bij dat als je bijvoorbeeld een relatie eigenlijk had voort moeten zetten of niet de juiste beslissingen hebt genomen wat het nu allemaal had kunnen zijn. Een soort van toekomst die je samen gehad zou kunnen hebben. Het leven wat je zou gehad hebben als het niet zo gelopen was.

    Voorbeeld: Turks Fruit - Heelal van jouw hart.

    En nu komt het leuke, Jelka de actrice die Olga gespeeld heeft deed vorig jaar mee met Talenten zonder centen met Nick en Simon en Kees Tol, en daar hadden ze haar verrast met dit nummer en Jelka's werd natuurlijk verlegen maar hoe ze het nummer hadden uitgevoerd en gezongen gaf een hele andere sfeer af dan dat je zou hebben bij Olga in het ziekenhuis. De manier hoe Simon Keizer dit nummer zong voor Jelka was meer een soort van liefdesliedje met een belofte en hoeveel hij van haar houd.

    Voorbeeld: Nick en Simon zingen Heelal van jouw hart voor Jelka.

    Dat zijn eigenlijk in mijn beleving ook twee hele mooie nummers ook omdat de manier waarop ze gezongen worden het liedje zo drastisch veranderd kan worden.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known


    i put the fun in funeral

    Ik heb een heel lijstje met alle artiesten die ik mooie muziek vind maken. Ik hou heel erg van Fleetwoodmac-The Chain (verbazend dat niemand dat kent)
    Midnight Oil-Beds are burning
    The Crusaders-Streetlife
    Falco-Jeanny

    En heel veel andere muziek, maar dit zijn de nummers die in me opkomen. Teveel om het beste nummer uit te kiezen. Natuurlijk is de een leuker dan de ander, maar op een bepaald niveau is ieder nummer op zijn eigen manier goed.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ik houd het meestal op liedjes van 3FM of Radio 538, maar dit liedje vind ik echt heel erg mooi.

    Deze misschien wel:



    I am an idiot, I move.



    Deze vind ik prachtig, omdat je het gevoel kan horen.

    [ bericht aangepast door een moderator op 20 maart 2017 - 18:23 ]


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    ^
    Heb even het filmpje onder een quote gezet, zodat de pagina niet meer vastloopt.(:

    Hmm, ik vind deze echt nog pittig moeilijk, maar ik ga denk ik toch voor dit nummer:



    Omdat, ondanks het en heel droevig nummer is, wel echt een prachtige stem en boodschap is. Ook de samenwerking tussen viool en piano is erg mooi.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2017 - 18:26 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Blackbird door the Beatles / Paul McCartney.



    Waarom? Luister een keertje naar de lyrics zonder kippenvel te krijgen door zijn stem... ik kan het gewoon niet uitleggen.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    cobblepot schreef:
    Blackbird door the Beatles / Paul McCartney.

    (...)

    Waarom? Luister een keertje naar de lyrics zonder kippenvel te krijgen door zijn stem... ik kan het gewoon niet uitleggen.


    Absoluut deze!


    Yesterday/all my troubles seemed so far away – The Beatles, uit Yesterday (Help, 1965)

    Lugano schreef:
    (...)

    Absoluut deze!

    yes finally somebody who understands my love for them ^^


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ik vind Toen ik je zag, van Hero / Antonie Kamerling nog altijd echt bloedmooi. Ik vond het het allermooist in de old stars film - huilen.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Ik vind Toen ik je zag, van Hero / Antonie Kamerling nog altijd echt bloedmooi. Ik vond het het allermooist in de old stars film - huilen.


    Same.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Die vraag is echt enorm moeilijk. Er zijn zo veel mooie nummers!

    Ik luister graag naar klassiek. Er zijn heel veel stukken die echt heel mooi zijn, maar dit is toch wel één van de stukken waar ik echt rustig van word en wat ik gewoon moet luisteren met mijn ogen dicht:



    Hier is mijn lijstje met andere geweldige stukken: https://www.quizlet.nl/lijstje/3383/geweldige-klassieke-muziekstukken/

    Debbaut schreef:
    ^
    Heb even het filmpje onder een quote gezet, zodat de pagina niet meer vastloopt.(:

    Hmm, ik vind deze echt nog pittig moeilijk, maar ik ga denk ik toch voor dit nummer:

    (...)

    Omdat, ondanks het en heel droevig nummer is, wel echt een prachtige stem en boodschap is. Ook de samenwerking tussen viool en piano is erg mooi.


    Oh sorry wist niet dat dat moest.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.