• Even een korte samenvatting, aangezien er enkel liveblogs zonder echte info te vinden is. Of onbevestigde info. Wat er nu bekend is:

    •Rond 15.40 uur Belgische tijd reed een auto meerdere mensen aan op Westminster Bridge, de brug naast het parlementsgebouw. minstens 12 mensen zijn zwaargewond geraakt, sommigen zijn er erg aan toe.
    • Een agent is vervolgens neergestoken aan het parlementsgebouw.
    • De dader is neergeschoten.
    • Premier Theresa May is in veiligheid gebracht.
    • Parlementsleden zijn binnen in veiligheid gebracht.
    • Politie gaat uit van terroristische incidenten.
    • Nog geen officiële bevestiging doden en gewonden.

    Voorlopige bron: hln.be


    Queer zijn is gewoon alles

    Ja ik kreeg er ook al meldingen van NOS van. Bah. Ik weet echt even niet hoe ik moet reageren.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Op de dag dat de aanslagen in België precies een jaar geleden zijn. Coincidence? I think not.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Op de dag dat de aanslagen in België precies een jaar geleden zijn. Coincidence? I think not.

    Uiteraard niet, helaas. Terwijl er kaarsjes worden gebrand in Brussel, doen ze dit. :/
    Ik heb ook gelezen dat de autobestuurder en de man in het parlement één en dezelfde persoon zijn. Weet iemand of dit al min of meer is bevestigd?


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Dit soort dingen doen me walgen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Het is idd weer een walgelijke daad. bah.

    Maar ben ik eigenlijk de enige die er rekening mee houdt dat dit wel eens een wraakactie van iemand die anti-brexit is kan zijn? I mean, het feit dat het parlement een uitdrukkelijk doelwit was. IS richt zich toch uitsluitend op druk bezochte plaatsen?


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Het is idd weer een walgelijke daad. bah.

    Maar ben ik eigenlijk de enige die er rekening mee houdt dat dit wel eens een wraakactie van iemand die anti-brexit is kan zijn? I mean, het feit dat het parlement een uitdrukkelijk doelwit was. IS richt zich toch uitsluitend op druk bezochte plaatsen?


    + Vergeleken met eerdere aanslagen van IS was dit niet echt een groot 'statement' te noemen. Of het was weer een eenmansactie.
    (Don't get me wrong, het is alsnog verschrikkelijk.)


    •

    Oh bah, wat naar. Hopelijk gaat het goed met de gewonden :/
    Ik vraag me af of het een aanslag was of meer een gek die gewoon doorsloeg.


    Tijd voor koffie.

    Debbaut schreef:
    Het is idd weer een walgelijke daad. bah.

    Maar ben ik eigenlijk de enige die er rekening mee houdt dat dit wel eens een wraakactie van iemand die anti-brexit is kan zijn? I mean, het feit dat het parlement een uitdrukkelijk doelwit was. IS richt zich toch uitsluitend op druk bezochte plaatsen?


    Ik kan niet oordelen maar denk het ook wel ja. Want ze gaan de 29e uit de EU toch?


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Kamerling schreef:
    (...)

    Ik kan niet oordelen maar denk het ook wel ja. Want ze gaan de 29e uit de EU toch?


    Ze gaan er nog niet uit, maar dan start de officiële procedure voor een scheiding.


    Ook vervelend:



    The London Eye, het beroemde reuzenrad in de Britse hoofdstad, is gestopt met draaien. Mensen worden voorlopig niet vrijgelaten uit de attractie. Dat meldt The London Eye zelf op Twitter. De bezoekers zitten er al meer dan een uur vast.


    "Er is een incident gaande op Westminster Bridge en in de buurt van het Westminster Palace. Dit incident is nog niet voorbij en we kunnen op dit moment geen details geven over wat er precies gebeurd is. We houden op dit moment al onze bezoekers in de attractie, zoals de veiligheidsprocedures voorschrijven. De veiligheid van onze bezoekers en van ons personeel zullen altijd onze eerste prioriteit zijn", klinkt het op Twitter.

    Het is niet duidelijk hoeveel mensen zich momenteel in The London Eye bevinden. Volgens een Spaanse toerist die zich op het rad bevindt, zitten de bezoekers al zeker een uur vast, meldt de website van The Guardian.

    Bron: hln.be

    [ bericht aangepast op 22 maart 2017 - 17:44 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik tril er gewoon van. Walgelijk. Ik ben daar ontelbaar vaak langsgelopen. Hopelijk is er niemand bij betrokken die ik ken.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik heb BBC World News aanstaan en die zeggen dat het ziekenhuis al één dode heeft bevestigd. Een vrouw. Zeker vier, mogelijk oplopend tot 12 gewonden. Sommige gewonden hebben catastrofale verwondingen. Verder is er ook één politieagent neergestoken.
    En de politie behandelt dit als een terroristische aanslag.


    Deep inside, I've never felt alive

    ):
    Wat een ellende allemaal..


    26 - 02 - '16

    Weet je, dit is verschrikkelijk, maar wat ik ook heel erg vind, is dat het nieuws bij mij is aangekomen gewoon als "ja, dat zat eraan te komen". Met een fuck-niet-weer-gevoel, maar het kwam zo, zo gewoon aan. Het kwam niet minder vreselijk aan, maar ... je begrijpt het wel. Fuck dit. Echt waar.

    [ bericht aangepast op 22 maart 2017 - 18:38 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Wie er ook aan de "basis" ligt van deze aanslagen, het blijft onmenselijk dat er zulke dingen gebeuren op deze aarde. Het angstwekkende is dat er bijna niets aan te doen valt, je kan niet alle plaatsen continue beschermen en zelfs dan nog. Als mensen schade willen aanrichten bij anderen zullen ze altijd wel een manier vinden om dat te doen. Ik walg hier echt van. Op sommige momenten wordt het gewoon beschamend te bedenken dat die mensen net zoals wij ook maar gewoon mens zijn. Al zou ik de personen die dit soort dingen aanrichten niet meer mens willen noemen en dat meen ik oprecht.
    Hopelijk vallen er niet nog meer doden, elke dode is er één te veel.
    Moet ook wel confronterend zijn voor de mensen die betrokken waren bij de aanslagen in Brussel. Sowieso is dit voor hen een zware dag waar ze proberen dit alles een plaatsje te geven en steun te zoeken bij anderen in hoeverre dat mogelijk is. Maar als je dan hoort dat dit gebeurt, die aanslagen in Londen, dan heb je het volgens mij nog veel moeilijker om dit alles te verwerken.
    Echt schandalig gewoon, ik heb hier geen woorden voor. Er is niets of niemand die zo'n daden goed kan praten.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Eraser schreef:
    Weet je, dit is verschrikkelijk, maar wat ik ook heel erg vind, is dat het nieuws bij mij is aangekomen gewoon als "ja, dat zat eraan te komen". Met een fuck-niet-weer-gevoel, maar het kwam zo, zo gewoon aan. Het kwam niet minder vreselijk aan, maar ... je begrijpt het wel. Fuck dit. Echt waar.


    Dat is normaal, zeker in België heb je dat, de aanslagen in Brussel waren erg dichtbij en erg ingrijpend, waardoor het dieptepunt al bereikt is en alles wat niet het dieptepunt is, minder erg aanvoelt. Het is natuurlijk even erg, maar emotioneel begin je eraan te wennen. Het is niet meer zo schokkend en uit het niets als in Parijs (de eerste keer) en in Brussel (de eerste keer hier). Uiteraard is het even erg voor de doden en erg dat er voor hen niet meer bij wordt stilgestaan, maar dat je niet meer geschokt bent is normaal en dat je je schuldig voelt dat je niet meer zo geschokt bent, is ook normaal.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.