Sinds kort is er op de Nederlandse Televisie het programma ''Het is hier Autistisch''. De presentator weet niet zeker of hij autisme heeft en gaat hiervoor op onderzoek uit. Ook maakt hij kennis met verschillende mensen met verschillende soorten autisme.
Kijken jullie dit programma ook? Ik ben nu op het ogenblik de aller eerste aflevering aan het kijken online, want ik heb niet de mogelijkheid gekregen het op TV te volgen. De presentator maakte zojuist de opmerking dat er nog best een taboe heerst op het uiten dat je autisme hebt -als je het hebt. Wat vinden jullie hier eigenlijk van? Is er inderdaad nog steeds een taboe op, of valt dat opzich wel mee? En als ik een persoonlijke vraag mag stellen; Heb jij (een vorm van) autisme?
Ik heb last van tics en als ik de psycholoog/psychater mag geloven valt dit onder licht autisme. Verder als ik mijn ouders mag geloven ben ik licht autistisch, omdat ik het zo vol kan houden met de muziek. Maar eigenlijk weet ik lang niet genoeg over autisme. Ik heb zelf dan ook niet officieel het label ''autisme'' en vraag me af of ik het uberhaupt wel zou krijgen als ik er voor onderzocht zou worden. But oh well, I wouldn't mind it. Ik bedoel, er is niks met autisme in mijn ogen. (:
Maar ik vroeg me eigenlijk gewoon af hoe jullie hier tegen aan kijken? ^^
Liefs!
• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •