Ik ben niet gelovig c:
Alle geloven zijn zo erg uitgewerkt en gedetailleerd dat het niet meer te geloven is, vind ik.
Ik sluit zeker niets uit, maar ik weet wel zeker dat de geloven hoe we ze kennen niet de 'echte' is.
Als ik eerlijk ben denk ik dat geloof is ontstaan om de massa in toom te houden, om hoop te geven en als excuus voor dingen zoals oorlog.
Mocht er een God zijn, dan denk ik niet dat het een personificatie heeft. Ik denk dat 'God' dan eerder alles om ons heen is: dood, liefde, oorlog, natuur, etc.
Ik sluit echter niet uit dat er wel iets 'boven' ons is, maar ik zal dan eerder in een theorie van mijn vader geloven: dat er een andere soort is dat ons als experiment gebruikt. Ik ben vergeten hoe hij het nou noemde en wat het precies inhoudt, maar ik vond het wel een interessante theorie. Eentje die mij veel logischer in de oor klinkt dan een man die boven ons is, ons heeft gemaakt en dan zich de hele tijd bezig houdt met hoe wij ons gedragen.
Vooral omdat het niet de goede mensen zijn die overleven, maar de harde overlevers (in ieder geval, dat was zo voordat de mens zich ging gedragen zoals we nu doen).
Ik respecteer wel alle geloven, though. En ik vind het ook uiterst interessant ^^
"I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]