• Bradley Lowery uit County Durham is vijf jaar oud en hij lijdt aan kanker. Zijn ouders willen nu zijn grootste wens nog vervullen, want het ziet er niet goed uit voor Bradley. Het jongetje van vijf houdt enorm veel van kerstkaartjes. Die willen ze nu massaal voor hem verzamelen van over de hele wereld.
    De vijfjarige Bradley lijdt al een tijdje aan kanker, het is de tweede keer dat hij er tegen vecht in zijn korte leventje. Hij heeft de ziekte van Hutchinson, of ook wel een neuroblastoom genoemd, een tumor die vaak voorkomt bij kleine kinderen. Hij krijgt nu een heel intensieve behandeling, maar zijn kanker is al in een heel ver stadium. De dokters vertelden aan zijn moeder Gemma dat de opties en kansen voor Bradley op lange termijn schaars zijn.

    Zijn mama en papa willen nu zijn grootste wens waarmaken: Bradley wil zo veel mogelijk kerstkaartjes krijgen. Die vraag proberen ze nu te verspreiden, terwijl ze hopen dat veel mensen hun oproep in daden omzetten. “Bradley vindt kerstkaartjes absoluut geweldig. Als hij er krijgt, doet hij er altijd heel traag over om ze open te doen, ze te bekijken, ermee rond te lopen en ervan te genieten.” Bradley heeft een enthousiaste boodschap ingesproken voor alle mensen die hem al een kaartje hebben toegestuurd.

    Bradley is ook een grote fan van Sunderland, een Engelse voetbalclub uit de Premier League. Duizenden van hun fans gaven de kleine jongen een staande ovatie na hun wedstrijd in Birmingham. Vanaf nu mag hij ook mascotte zijn voor hun ploeg.




    Wil je zelf ook graag een kerstkaartje sturen naar Bradley? Dat kan naar

    Bradley Lowery
    5 Attlee Avenue
    Blackhall Rocks
    Hartlepool TS27 4BY
    England


    Zonet las ik dit bij de gazet van Antwerpen en ik dacht dat het misschien wel een leuk idee zou zijn als er users zijn die ook een kaartje willen sturen naar het jongetje. Ik vond het echt erg om te lezen en vond het wel een lief gebaar. Daarom ga ik, samen met mijn ouders, ook een kaartje sturen. Doet er iemand mee? (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Phichit schreef:
    (...)

    Ik ben niet van mening dat hij dit alleen verdient omdat hij terminaal is eigenlijk. Ik vind dat alle lieve mensen (die het leuk vinden) kerstkaartjes verdienen met kerst, of dat nu van vreemden is, of van familie/vrienden.
    Dan moet ik natuurlijk wel toegeven dat het voor mij extra hoog zit, omdat hij niet zo heel lang meer heeft, dus dan zit er voor mij persoonlijk wel meer 'prioriteit' achter dan voor een onbekende, kerngezonde jongen die 1000 kilometer verderop woont, om het zo dan maar uit te drukken. Voor mij heeft ook iedereen het recht om dan 'misbruik' (over deze bewoording kan ook nog gedebatteerd worden natuurlijk) te maken van de situatie, aangezien je daar verder ook niemand mee benadeelt, maar enkel voordeel voor het zieke kind mee kan bereiken.


    misbruik is een moeilijk woord, want sommigen mensen misbruiken hun ziekte echt voor allerlei zaken (en daar heb ik gewoon al vreselijk akelige ervaringen mee) en sommigen (kinderen gewoonlijk) maken er geen opzettelijk misbruik van en ja in dit geval is echt enorm onschuldig (hoewel zoals eerder geopperd, de ouders erachter kunnen zitten)
    bolt1: dat is echt een heel mooi standpunt maar helaas denkt niet iedereen zo en heeft niet iedereen dat over voor een random gezond kind dat niets bijzonders 'te bieden heeft' buiten gewoon een goed persoon zijn (hedendaagse mentaliteit)
    er zijn massa's eenzame oudjes die geen enkel kerstkaartje zullen krijgen (als voorbeeld)
    bolt2: ja dat bedoel ik dus, maar ik snap je echt volledig en het is alleen positief voor het jongetje


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Standal schreef:
    (...)

    Het spijt me voor het niet vermelden van "ik vind"


    er is een enorm verschil tussen een argumentatie voeren waarin de partijen met meningen praten of met feiten die eigenlijk meningen zijn

    <=>

    ik vind dat er een enorm verschil is tussen een argumentatie voeren waarin de partijen met meningen praten of met feiten die eigenlijk meningen zijn

    ik doe dit niet om mensen van gedachten te doen veranderen of om in een ruzie te belanden maar omdat het gewoon enorm interessant kan zijn eens je je opengesteld hebt de kant te horen van de andere partij
    met wederzijds respect en om heel eerlijk te zijn vind ik dat je laatste post wat sarcastisch is onderbouwd


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    het zou wel leuk zijn om met een klas of vriendengroep een kaart te maken


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Menswear schreef:
    het zou wel leuk zijn om met een klas of vriendengroep een kaart te maken

    Dat is inderdaad wel leuk! c:


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ik vind het een heel leuke actie om kerstkaarten te sturen!

    Verder wil ik heel kort even mijn mening geven op Qing - overigens heb ik geen feitelijke argumenten oid, dus zeg ik niet dat ik helemaal goed zit - maar in mijn hoofd is het eigenlijk helemaal niet oneerlijk om een jongetje van vijf jaar oud met kanker wat leuks te laten doen. Het is misschien oneerlijk tegenover andere vijfjarige kinderen, maar die hebben hun hele leven nog om hun wens waar te maken. Dat jongetje bereikt hoogstwaarschijnlijk de achttien niet eens. Is het dan echt zo oneerlijk om voor hem een wens in vervulling te laten gaan en voor andere kinderen niet?


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ik vind het mooi dat dit soort initiatieven er zijn. Of dit eerlijk of oneerlijk is, zou me een rotzorg wezen.

    Tbh vind ik een discussie hierover echt belachelijk, maar goed. Ik hoop dat het jochie veel kaartjes zal krijgen


    26 - 02 - '16

    Ik hoop ook dat het jongetje veel kerstkaarten zal krijgen. ^^ Al ben ik daar wel zeker van.


    Ik wil een tuin vol egels

    Ooooh, hier ga ik echt aan meedoen! c: Ik ben nu toch bezig met brieven te sturen naar random mensen en ik vind ook dat iedereen een kaartje verdient, dus deze jongen kan er zeker nog bij! c:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Wat een super schattig initiatief! Ik hoop dat hij heel veel kaartjes krijgt.

    Verder vind ik het geen misbruik. Dan zou iemand ten onrechte iets moeten krijgen, maar ik vind dat het jongetje (en diens ouders) niet iets krijgen wat ze niet 'verdienen'. Niet iedereen krijgt een kaartje of media-aandacht en dat is jammer, maar dat betekent niet dat wanneer iemand dat wél krijgt, we het maar niet moeten doen omdat niet iedereen dat krijgt.
    Bovendien durf ik te wedden dat die ouders ieder Kerstcadeautje en ieder voetbalkaartje in een flits zouden omruilen voor één week/dag/uur langer met hun stervende zoontje.


    Tijd voor koffie.

    Ik snap het van beiden kanten wel. Maar ik denk wel dat ik hierin Metamorphoses een beetje gelijk geef. Ik ga zelf geen kaartje sturen. Niet omdat dat jongetje het niet verdient tho.

    [ bericht aangepast op 14 dec 2016 - 14:43 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.