• Bradley Lowery uit County Durham is vijf jaar oud en hij lijdt aan kanker. Zijn ouders willen nu zijn grootste wens nog vervullen, want het ziet er niet goed uit voor Bradley. Het jongetje van vijf houdt enorm veel van kerstkaartjes. Die willen ze nu massaal voor hem verzamelen van over de hele wereld.
    De vijfjarige Bradley lijdt al een tijdje aan kanker, het is de tweede keer dat hij er tegen vecht in zijn korte leventje. Hij heeft de ziekte van Hutchinson, of ook wel een neuroblastoom genoemd, een tumor die vaak voorkomt bij kleine kinderen. Hij krijgt nu een heel intensieve behandeling, maar zijn kanker is al in een heel ver stadium. De dokters vertelden aan zijn moeder Gemma dat de opties en kansen voor Bradley op lange termijn schaars zijn.

    Zijn mama en papa willen nu zijn grootste wens waarmaken: Bradley wil zo veel mogelijk kerstkaartjes krijgen. Die vraag proberen ze nu te verspreiden, terwijl ze hopen dat veel mensen hun oproep in daden omzetten. “Bradley vindt kerstkaartjes absoluut geweldig. Als hij er krijgt, doet hij er altijd heel traag over om ze open te doen, ze te bekijken, ermee rond te lopen en ervan te genieten.” Bradley heeft een enthousiaste boodschap ingesproken voor alle mensen die hem al een kaartje hebben toegestuurd.

    Bradley is ook een grote fan van Sunderland, een Engelse voetbalclub uit de Premier League. Duizenden van hun fans gaven de kleine jongen een staande ovatie na hun wedstrijd in Birmingham. Vanaf nu mag hij ook mascotte zijn voor hun ploeg.




    Wil je zelf ook graag een kerstkaartje sturen naar Bradley? Dat kan naar

    Bradley Lowery
    5 Attlee Avenue
    Blackhall Rocks
    Hartlepool TS27 4BY
    England


    Zonet las ik dit bij de gazet van Antwerpen en ik dacht dat het misschien wel een leuk idee zou zijn als er users zijn die ook een kaartje willen sturen naar het jongetje. Ik vond het echt erg om te lezen en vond het wel een lief gebaar. Daarom ga ik, samen met mijn ouders, ook een kaartje sturen. Doet er iemand mee? (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Jajaja, ik doe zeker mee! Ik hoop dat mijn vader weet hoe dat ik een brief naar Engeland verstuur (qua postzegels dan he). Ik weet enkel nog niet zo goed wat ik er in zou zetten.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ga hier ook aan mee doen met mijn moeder. (: Dank je wel voor dit topic, anders had ik dit niet gezien. Ik vind het heel mooi dat zijn ouders zijn laatste wens willen geven en ik hoop ook dat hij veel kerstkaartjes krijgt. (:


    One Who Travels A Higher Path.

    idk misschien gaan mensen me nu hardvochtig vinden of me willen afschieten om wat ik nu ga zeggen
    je mag kritiek hebben op deze reactie

    ik ga geen kaartje sturen en ga niet meedoen en ik vind het ook een beetje raar om dat te doen
    het jongetje 'gebruikt' (niet bewust of course) zijn ziekte om zijn wens te vervullen (als je dat op z'n fault in our stars zou zeggen 'kankervoordeeltjes')
    zoals dat jochie naar de spelers van die engelse ploeg mag gaan 'omdat hij terminaal (of niet ver van) is'
    ja oke dat is erg maar een heleboel kinderen zijn op dit eigenste moment stervende en krijgen geen enkele kans en ja zo zit de wereld in elkaar want ja de wereld is nu eenmaal voor iedereen oneerlijk maar wat ik bedoel is dat ik situaties waar terminaal zieke kinderen grote wensen vervuld willen zien gewoon nogal dubbel vind en misschien ben ik gewoon iets te kritisch aangezien het toch allemaal 'maar onschuldig is' of misschien heb ik gewoon slechte ervaringen met kankervoordelen

    ik vind niet dat het jongetje geen wens mag doen
    voor mij ligt het gewoon dubbel
    ik vind het wel mooi dat hij het kan doen maar in mijn ogen is het gewoon heel oneerlijk

    [ bericht aangepast op 11 dec 2016 - 20:56 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Metamorphoses schreef:
    idk misschien gaan mensen me nu hardvochtig vinden of me willen afschieten om wat ik nu ga zeggen
    je mag kritiek hebben op deze reactie

    ik ga geen kaartje sturen en ga niet meedoen en ik vind het ook een beetje raar om dat te doen
    het jongetje 'gebruikt' (niet bewust of course) zijn ziekte om zijn wens te vervullen (als je dat op z'n fault in our stars zou zeggen 'kankervoordeeltjes')
    zoals dat jochie naar de spelers van die engelse ploeg mag gaan 'omdat hij terminaal (of niet ver van) is'
    ja oke dat is erg maar een heleboel kinderen zijn op dit eigenste moment stervende en krijgen geen enkele kans en ja zo zit de wereld in elkaar want ja de wereld is nu eenmaal voor iedereen oneerlijk maar wat ik bedoel is dat ik situaties waar terminaal zieke kinderen grote wensen vervuld willen zien gewoon nogal dubbel vind en misschien ben ik gewoon iets te kritisch aangezien het toch allemaal 'maar onschuldig is' of misschien heb ik gewoon slechte ervaringen met kankervoordelen

    ik vind niet dat het jongetje geen wens mag doen
    voor mij ligt het gewoon dubbel
    ik vind het wel mooi dat hij het kan doen maar in mijn ogen is het gewoon heel oneerlijk


    Oké, eens, ik ben het wel deels met je eens, maar van de andere kant is dat wel een klein beetje licht in zijn korte leventje. Als ik hem op die manier eventjes gelukkig kan maken, dan zal ik dat met alle plezier doen.
    Hun kanker wordt op die manier inderdaad wel "misbruikt", maar hun leven is dan ook een stuk crappier dan een normaal leven. Zo'n mensen/kinderen verbrengen het grootste deel van hun leven door in een ziekenhuis.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Oké, eens, ik ben het wel deels met je eens, maar van de andere kant is dat wel een klein beetje licht in zijn korte leventje. Als ik hem op die manier eventjes gelukkig kan maken, dan zal ik dat met alle plezier doen.
    Hun kanker wordt op die manier inderdaad wel "misbruikt", maar hun leven is dan ook een stuk crappier dan een normaal leven. Zo'n mensen/kinderen verbrengen het grootste deel van hun leven door in een ziekenhuis.

    + Ik denk dat dit jongetje net iets te jong is om met zijn ziekte te schermen. Misschien zitten de ouders er inderdaad wel achter maar die doen het enkel om hun zoontje gelukkig te maken tijdens de feestdagen. Al kan ik best begrijpen dat dit maar een erg klein lichtpuntje is voor hem. Ik ga het in ieder geval wel doen, het is een klein gebaar maar het zal hem wel blij maken en dat verdiend iedereen wel met de feestdagen. (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik wilde ook graag meedoen! Moest iemand weten hoe het juist zit met de postzegels, je mag mij altijd uit de nood helpen. :Y)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    ik wilde jullie zeker niet overtuigen om het niet te doen want ik wilde gewoon even mijn mening geven

    @melissa: dat werkt met een postzegel naar europa
    je hebt drie soorten: belgie, europa, wereld


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Metamorphoses schreef:
    idk misschien gaan mensen me nu hardvochtig vinden of me willen afschieten om wat ik nu ga zeggen
    je mag kritiek hebben op deze reactie

    ik ga geen kaartje sturen en ga niet meedoen en ik vind het ook een beetje raar om dat te doen
    het jongetje 'gebruikt' (niet bewust of course) zijn ziekte om zijn wens te vervullen (als je dat op z'n fault in our stars zou zeggen 'kankervoordeeltjes')
    zoals dat jochie naar de spelers van die engelse ploeg mag gaan 'omdat hij terminaal (of niet ver van) is'
    ja oke dat is erg maar een heleboel kinderen zijn op dit eigenste moment stervende en krijgen geen enkele kans en ja zo zit de wereld in elkaar want ja de wereld is nu eenmaal voor iedereen oneerlijk maar wat ik bedoel is dat ik situaties waar terminaal zieke kinderen grote wensen vervuld willen zien gewoon nogal dubbel vind en misschien ben ik gewoon iets te kritisch aangezien het toch allemaal 'maar onschuldig is' of misschien heb ik gewoon slechte ervaringen met kankervoordelen

    ik vind niet dat het jongetje geen wens mag doen
    voor mij ligt het gewoon dubbel
    ik vind het wel mooi dat hij het kan doen maar in mijn ogen is het gewoon heel oneerlijk


    Ik kan het begrijpen, maar basically zeg je nu "andere kinderen krijgen geen kans voor hun wens, dus mag geen één kind een wens vervullen" en dat is een beetje krom.

    [ bericht aangepast op 11 dec 2016 - 21:39 ]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    (...)

    Ik kan het begrijpen, maar basically zeg je nu "andere kinderen krijgen geen kans voor hun wens, dus mag geen één kind een wens vervullen" en dat is een beetje krom.


    dat heb ik niet gezegd (zie laatste alinea)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Metamorphoses schreef:
    idk misschien gaan mensen me nu hardvochtig vinden of me willen afschieten om wat ik nu ga zeggen
    je mag kritiek hebben op deze reactie

    ik ga geen kaartje sturen en ga niet meedoen en ik vind het ook een beetje raar om dat te doen
    het jongetje 'gebruikt' (niet bewust of course) zijn ziekte om zijn wens te vervullen (als je dat op z'n fault in our stars zou zeggen 'kankervoordeeltjes')
    zoals dat jochie naar de spelers van die engelse ploeg mag gaan 'omdat hij terminaal (of niet ver van) is'
    ja oke dat is erg maar een heleboel kinderen zijn op dit eigenste moment stervende en krijgen geen enkele kans en ja zo zit de wereld in elkaar want ja de wereld is nu eenmaal voor iedereen oneerlijk maar wat ik bedoel is dat ik situaties waar terminaal zieke kinderen grote wensen vervuld willen zien gewoon nogal dubbel vind en misschien ben ik gewoon iets te kritisch aangezien het toch allemaal 'maar onschuldig is' of misschien heb ik gewoon slechte ervaringen met kankervoordelen

    ik vind niet dat het jongetje geen wens mag doen
    voor mij ligt het gewoon dubbel
    ik vind het wel mooi dat hij het kan doen maar in mijn ogen is het gewoon heel oneerlijk


    Zoals je zelf al aangeeft, het hele leven is oneerlijk, dan kan het vervullen van de grootste wens van een jongen die aan kanker lijdt, er ook niet nog bij? Ik kan me niet voorstellen dat je iemand (ziek, of niet), van iets leuks zou willen behouden, enkel omdat niet iedereen op de hele wereld hetzelfde 'kan' of 'mag'. Misschien dat je niet vindt dat het helemaal behouden moet worden, dat kan ik niet helemaal opmaken uit je tekst. En voor de rest is het natuurlijk gewoon helemaal aan jezelf of je wel of geen kaatje stuurt.

    [ bericht aangepast op 11 dec 2016 - 21:42 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Metamorphoses schreef:
    (...)

    dat heb ik niet gezegd (zie laatste alinea)


    Het gaat niet om dat jongetje alleen, het gaat over alle kinderen. Je hebt het niet direct gezegd, maar dat spreekt uit je boodschap (voor mij en ik denk niet alleen voor mij).


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Phichit schreef:
    (...)

    Zoals je zelf al aangeeft, het hele leven is oneerlijk, dan kan het vervullen van de grootste wens van een jongen die aan kanker lijdt, er ook niet nog bij? Ik kan me niet voorstellen dat je iemand (ziek, of niet), van iets leuks zou willen behouden, enkel omdat niet iedereen op de hele wereld hetzelfde 'kan' of 'mag'. Misschien dat je niet vindt dat het helemaal behouden moet worden, dat kan ik niet helemaal opmaken uit je tekst. En voor de rest is het natuurlijk gewoon helemaal aan jezelf of je wel of geen kaatje stuurt.


    daarom is het juist dubbel (; en daarom is het juist ethisch: enerzijds mag de jongen zijn laatste wens vervullen? ja; want dat is iets leuks voor hem aangezien hij terminaal, maar dan maakt hij/de ouders ook 'misbruik' van zijn ziekte aangezien andere (gezonde en niet gezonde) kinderen dat niet kunnen bereiken en dan denk je: goh iedereen wilt dat jochie zijn wens ter vervulling laten komen omdat hij terminaal is, niemand zou het doen voor een kerngezond kind
    ziekte wordt gebruikt als medelijde-ding en speelt in op gevoelens maar het is een kankervoordeel en dat ligt dubbel

    @standal: en is dat dan krom of is dat jouw mening? (;


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Metamorphoses schreef:
    (...)

    daarom is het juist dubbel (; en daarom is het juist ethisch: enerzijds mag de jongen zijn laatste wens vervullen? ja; want dat is iets leuks voor hem aangezien hij terminaal, maar dan maakt hij/de ouders ook 'misbruik' van zijn ziekte aangezien andere (gezonde en niet gezonde) kinderen dat niet kunnen bereiken en dan denk je: goh iedereen wilt dat jochie zijn wens ter vervulling laten komen omdat hij terminaal is, niemand zou het doen voor een kerngezond kind
    ziekte wordt gebruikt als medelijde-ding en speelt in op gevoelens maar het is een kankervoordeel en dat ligt dubbel

    @standal: en is dat dan krom of is dat jouw mening? (;


    Ik ben niet van mening dat hij dit alleen verdient omdat hij terminaal is eigenlijk. Ik vind dat alle lieve mensen (die het leuk vinden) kerstkaartjes verdienen met kerst, of dat nu van vreemden is, of van familie/vrienden.
    Dan moet ik natuurlijk wel toegeven dat het voor mij extra hoog zit, omdat hij niet zo heel lang meer heeft, dus dan zit er voor mij persoonlijk wel meer 'prioriteit' achter dan voor een onbekende, kerngezonde jongen die 1000 kilometer verderop woont, om het zo dan maar uit te drukken. Voor mij heeft ook iedereen het recht om dan 'misbruik' (over deze bewoording kan ook nog gedebatteerd worden natuurlijk) te maken van de situatie, aangezien je daar verder ook niemand mee benadeelt, maar enkel voordeel voor het zieke kind mee kan bereiken.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Metamorphoses schreef:
    (...)

    daarom is het juist dubbel (; en daarom is het juist ethisch: enerzijds mag de jongen zijn laatste wens vervullen? ja; want dat is iets leuks voor hem aangezien hij terminaal, maar dan maakt hij/de ouders ook 'misbruik' van zijn ziekte aangezien andere (gezonde en niet gezonde) kinderen dat niet kunnen bereiken en dan denk je: goh iedereen wilt dat jochie zijn wens ter vervulling laten komen omdat hij terminaal is, niemand zou het doen voor een kerngezond kind
    ziekte wordt gebruikt als medelijde-ding en speelt in op gevoelens maar het is een kankervoordeel en dat ligt dubbel

    @standal: en is dat dan krom of is dat jouw mening? (;


    Het spijt me voor het niet vermelden van "ik vind"


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    guys, iedereen heeft zo zen eigen kijk hierop.
    ik sluit me deels aan bij wat qing zegt, het is gewoon zo een kerngezond jongetje zou zoiets als dit niet krijgen. en er zijn ook allemaal stichtingen voor kinderen met kanker. en natuurlijke verdienen die het wel eens maar het zijn wel 'kankervoordeeltjes' voor zover ik deze benoeming kan gebruiken. iedereen heeft hier zo zijn mening over maar ik ga hier verder niet men vingers aan branden. ik hoop dat de wens van dit jongetje een succes wordt, ik doe niet mee (niet bot bedoelt of sarcastisch haha) : )

    [ bericht aangepast op 11 dec 2016 - 22:12 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt