Bradley Lowery uit County Durham is vijf jaar oud en hij lijdt aan kanker. Zijn ouders willen nu zijn grootste wens nog vervullen, want het ziet er niet goed uit voor Bradley. Het jongetje van vijf houdt enorm veel van kerstkaartjes. Die willen ze nu massaal voor hem verzamelen van over de hele wereld.
De vijfjarige Bradley lijdt al een tijdje aan kanker, het is de tweede keer dat hij er tegen vecht in zijn korte leventje. Hij heeft de ziekte van Hutchinson, of ook wel een neuroblastoom genoemd, een tumor die vaak voorkomt bij kleine kinderen. Hij krijgt nu een heel intensieve behandeling, maar zijn kanker is al in een heel ver stadium. De dokters vertelden aan zijn moeder Gemma dat de opties en kansen voor Bradley op lange termijn schaars zijn.
Zijn mama en papa willen nu zijn grootste wens waarmaken: Bradley wil zo veel mogelijk kerstkaartjes krijgen. Die vraag proberen ze nu te verspreiden, terwijl ze hopen dat veel mensen hun oproep in daden omzetten. “Bradley vindt kerstkaartjes absoluut geweldig. Als hij er krijgt, doet hij er altijd heel traag over om ze open te doen, ze te bekijken, ermee rond te lopen en ervan te genieten.” Bradley heeft een enthousiaste boodschap ingesproken voor alle mensen die hem al een kaartje hebben toegestuurd.
Bradley is ook een grote fan van Sunderland, een Engelse voetbalclub uit de Premier League. Duizenden van hun fans gaven de kleine jongen een staande ovatie na hun wedstrijd in Birmingham. Vanaf nu mag hij ook mascotte zijn voor hun ploeg.
Wil je zelf ook graag een kerstkaartje sturen naar Bradley? Dat kan naar
Bradley Lowery
5 Attlee Avenue
Blackhall Rocks
Hartlepool TS27 4BY
England
Zonet las ik dit bij de gazet van Antwerpen en ik dacht dat het misschien wel een leuk idee zou zijn als er users zijn die ook een kaartje willen sturen naar het jongetje. Ik vond het echt erg om te lezen en vond het wel een lief gebaar. Daarom ga ik, samen met mijn ouders, ook een kaartje sturen. Doet er iemand mee? (:
Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.