• Haai allemaal (doeg)

    Sinds een tijdje zit ik op kamers en ja, ik moet nu plots volwassen dingen doen zoals koken en de was.

    Duusss, het zou me niets verbazen als er meer users zijn hier die ook net op kamers zijn gegaan (of binnenkort gaan) en tegen dingen aanlopen.
    Is het een idee om een (algemeen) topic aan te maken waar we tips met elkaar kunnen uitwisselen?
    Kook je elke dag? Hoe doe je het goedkoopst boodschappen? Hoe maak je afspraken met je huisgenoten?

    Dat soort dingetjes dus. :Y)

    Om zelf het spits af te bijten:
    Ik gebruik bijna geen melk, maar soms heb ik het nodig om door m'n eten te gooien (bepaalde groentenschotels bijv). Dus ik heb altijd van die houdbare minipakjes. Dan hoef je dus je melk niet telkens weg te flikkeren omdat het bederft voordat je het opgedronken hebt.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    Ik koop trouwens ook vaak een paar kant en klare maaltijden in als ik boodschappen doe. Het is altijd een fijn idee om wat achter de hand te hebben als koken een keer niet lukt. Ik heb toen één keer besteld maar dat was takkeduur en niet eens zo lekker.
    's Middags eet ik ook trouwens vaak restjes van avonden ervoor, maar eet 's avonds dan vaak alsnog gewoon warm omdat ik van veeeel eten houd. :')

    Hebben jullie recepten die lekker/gezond/goedkoop/makkelijk zijn trouwens?


    Ben je van Nederland? Ik kijk zelf vaak in de Allerhande of op de AH site voor goedkope en snelle recepten c:
    Wat ik ook zelf maak is gewoon pasta, en dan de saus maken met crème fraiche. Dan kan je de smaak helemaal maken zoals je zelf wilt en dan nog gewoon groenten en eventueel kip of spek er bij. Het klinkt raar, maar met kerrie poeder, citroen sap en crème fraiche kan je best een lekkere saus maken. Of met paprika poeder, citroen sap en crème fraiche.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Mag ik de site van Lekker en Simpel recepten aanraden? ;3
    Ze hebben recepten voor kleinere hoeveelheden en recepten waar je relatief weinig ingrediënten voor hoeft te kopen ;3


    26 - 02 - '16

    Je kan ook kijken naar de filmpjes van loïc met kotfood, allemaal snel klaar, ook nog eens gezond en niet al te duur.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    @ Zusak, dat klopt, maar van elke dag eten weggooien wordt ook niemand vrolijk...


    oi, suzy

    Eventje mijn topics. Hier ga ik wel wat dingen aan toevoegen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Escherichia schreef:
    @ Zusak, dat klopt, maar van elke dag eten weggooien wordt ook niemand vrolijk...


    Naja, je kunt toch gewoon voor twee dagen koken? Of het goed afsluiten, dan kan je het een paar dagen later nog prima eten c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Super leuk en handig topic!

    Ik ga als het goed is snel op kamers - maar het wil nog niet echt vlotten.