• Zweinsteins hogeschool voor hekserij en hocus-pocus 2017. 19 jaar geleden was de slag om Zweinstein, daarna is Zweinstein weer opnieuw opgebouwd en het gewone leven is weer opgepakt. Nu zijn er misschien mensen nieuwsgierig hoe het daar aan toe gaat. Dus waar wacht je nog op? Laten we met z'n allen naar Zweinstein gaan en zie hoe het daar is. We volgen in deze RPG leerlingen in het 5e, 6e en 7e jaar.
    ©GinnyWeasley8 & Ortuexsy


    Rollen

    Griffoendor

    Meisjes
    •
    Layla Victoria Wilson —Choctaw 1.1
    •
    Tera Deborah Jones Helenoorx 1.4

    Jongens
    •
    Kayliam Tyeson Blaze —Samanthablaze 1.5

    Ravenklauw

    Meisjes
    •
    Feline Sophie Potter — GinnyWeasley8 1.1
    •
    Jess Quinty Malfidus — GinnyWeasley8 1.1
    •
    Dawn Helia Dysis — Samanthablaze 1.2
    •
    Diana Julie Harper — Grimmlove 1.6

    Jongens
    •
    Avian Reth Snape — DarkOne 1.4

    Huffelpuf

    Meisjes
    •
    Nova Kaylinn Armstrong Helenoorx 1.4


    Zwadderich

    Meisjes
    •
    Sophie Belle Lestrange — HuffleFluf 1.2
    •
    Catherin Chrysanthe Riddle — DarkOne 1.3
    •
    Jo Snape — JoSnape 1.5

    Jongens
    •
    Cináed Maccabee — Necessity 1.1




    Regels
    Algemeen:
    • De huisregels van quizlet.
    • Hou de jongens en meisjes een beetje gelijk.
    • Vraag toestemming voor speciale dingen zoals Transformagiër of Faunaat.
    • Er is geen deadline voor wanneer je rol af moet, maar ik ga niet eeuwig wachten voordat ik het speeltopic open. Als het me te lang duurt, geef ik een deadline.
    • Alleen ik (GinnyWeasley8) en Ortuexsy maken nieuwe topics aan.
    • Compleet in Nederlands.
    • Geen ruzie buiten het topic.
    • Minimaal 200 woorden per post.
    • Geef username veranderingen door.
    • Geef het door wanneer je een tijdje niet beschikbaar bent.
    • Hou het realistisch, niemand is perfect.
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming.
    •Als je iets samen wil gaan doen in de RPG bespreek dat dan met elkaar. Ik heb geen zin om elke keer te zeggen dat het niet klopt.




    Topics
    • Rollentopic
    • Praattopic
    • Speeltopic




    Waar beginnen we?
    31 augustus 12:00
    Iedereen stapt de trein in en zoekt elkaar op (dat kan ook voordat ze de trein in gaan). De klassenoudsten gaan naar een coupé voor uitleg voor het nieuwe jaar. Daarna gaan ze ook naar een coupé. In de coupé kunnen ze bijvoorbeeld alvast hun huiswerk maken, lezen, met hun vrienden praten of lunchen.

    [ bericht aangepast op 16 nov 2016 - 18:31 ]

    Mt!

    Mt


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Mt

    Mt


    If no one else will defend the world then I must

    CINÁED      "CIN"      MACCABEE
    “"Even if I’m completely unsure, I’ll pretend I know exactly what I’m talking about."”
    Slytherin ~ Year 7 ~ 18 years old ~ Keeper


    De trein ging Cin niet snel genoeg. De teller van de vertraging nam steeds meer toe. Vijf minuten, zes, tien, vijftien… “Kom op,” mompelde hij chagrijnig. Hij zat al uren in de Internationale van Ierland naar London toe en hij was het inmiddels wel zat. De hele nacht had hij doorgehaald. Hij had misschien wel in de trein kunnen slapen, maar afgezien hijzelf hadden er alleen drie schimmig uitziende mannen in de coupé gezeten en hij had weinig zin in een beroving gehad. Natuurlijk had hij kunnen verschijnselen in plaats van de nachttrein nemen, maar hij vond de afstand te groot. De trein reed ook. Tenminste, normaal gesproken.
    Natuurlijk haalde hij wel vaker een nacht door, maar meestal dook hij dan rond deze tijd zijn bed in. Ook was er vaak wat meer alcohol in het spel, wat het makkelijker maakte om wakker te blijven. Misschien zou hij in de Hogwarts Express nog wat slaap kunnen pakken.
    Vijf minuten voor hij op zijn volgende trein moest zijn, kwam zijn trein eindelijk aan en kon hij zich door de douane banen. Altijd leuk, zo’n internationale trein. Het enige voordeel was dat het ook een nachttrein was, anders had hij hier ook nog de hele nacht vastgezeten.
    Vier minuten. De rij schoot niet op. Drie. Hij was er eindelijk doorheen en zette het op een rennen. Zijn gitaarkoffer – met zijn bezem er heel kunstig ingepakt aan vast gemaakt – had hij op zijn rug en zijn koffer vloog ergens achter hem aan. Als hij het perron maar op tijd haalde, dan zou het wel goed komen.
    “Sorry!” riep hij tegen de booskijkende man die hij bijna omver liep. Maar hij haalde het perron op tijd. Toen hij de trein binnensprong en in een nog lege coupé ging zitten, had hij zelfs nog twee minuten over. Zijn ademhaling was snel en zijn lichaam had een hoop nutteloze adrenaline gemaakt, maar hij had zijn trein gehaald.
    Het was een gek idee dat dit zijn laatste jaar was dat hij met de Hogwarts Express zou gaan, haast net zo vreemd als het idee dat al die mensen met wie hij begonnen was hier dit jaar niet meer zouden zitten. Volgend jaar zou hij alleen nog weten dat de trein weer vertrok, maar zou hij niet op dit perron te vinden zijn, maar ergens op een nu nog onbekende plek.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Layla Victoria Wilson


    15 • Gryffindor • Seeker • year 5 Outfit •



    Met haar koffer in haar ene hand en de kattenreismand van Baloe in haar andere hand liep Layla het station van London binnen. Net bij de ingang draaide ze zich nog om en zwaaide naar haar dreuzel ouders, die nog in de auto zaten. Layla had erop gestaan dat ze niet meegingen naar het perron. Ja het klopte, ze schaamde zich voor haar dreuzel ouders. Ze schaamde zich voor haar bloedstatus. Maar ondanks dat alles was ze vrij populair op school en nu het schooljaar weer bijna begon kon ze zich daar weer op focussen. "Dit belooft weer een super jaar te worden Baloe," sprak Layla tegen haar kat. Thuis was Baloe de enige met wie ze uitgebreid over Zweinstein kon praten, aangezien de kat er ook vele jaren heeft doorgebracht. "Hey Layla, ziet er goed uit!" klonk een jongensstem, die de blondine niet kon plaatsen, maar al snel zag Layla een jongen door de muur verdwijnen waardoor ze wist dat het één van haar vele bewonderaars was. Ze volgde de jongen door de stenenmuur, die haar bij perron 9, 3/4 bracht. Layla's ogen vielen neer op de glanzende rooie trein, die elk jaar haar deed bewonderen. "We zijn alweer bijna thuis," fluisterde ze. Het bagage wegbrengen duurde langer dan gedacht, want het duurde nog enkele minuten voordat de trein alweer vertrok, terwijl Layla toch ruim op tijd aanwezig was. Alle coupés zaten vrij vol, maar desondanks werd Layla door vele uitgenodigd om bij hun coupé te komen zitten, maar dit weigerde ze vriendelijk. Na een lange zoektocht vond ze een lege coupé met maar één persoon. Even was er twijfel af te lezen van haar gezicht, omdat deze persoon Cin was, een Slytherin. "Mag ik plaats nemen?" vroeg de Gryffindor vriendelijk aan Cin. "Voor de rest zit het al vrij vol..."

    [ bericht aangepast op 21 nov 2016 - 15:59 ]


    If no one else will defend the world then I must

    CINÁED      "CIN"      MACCABEE
    “"Even if I’m completely unsure, I’ll pretend I know exactly what I’m talking about."”
    Slytherin ~ Year 7 ~ 18 years old ~ Keeper


    Langzaam maar zeker wist Cin zijn ademhaling weer onder controle te krijgen en zijn hartslag begon ook omlaag te gaan. Hij was wel wat gewend qua hardlopen, maar hij was meer een langeafstandloper dan een sprinter. Hij had over het algemeen een iets minder moordend tempo dat hij kilometers kon volhouden.
    Hij trok zijn toverstok en liet zijn koffer en gitaar voorzichtig in de daarvoor bedoelde rekken belanden. Hij wist nog wel hoe hij daar ieder jaar moeite mee had gehad, zelfs al was hij nooit de kleinste geweest. Die rekken hingen net iets te hoog, zeker voor eerstejaars, en het was altijd een gevecht geweest om de koffers in de rekken te krijgen. Dat hij meerderjarig was en dus nu gewoon magie kon gebruiken was ook echt een opluchting.
    Toen de koffer eenmaal netjes in het rek lagen, ging hij op de bank zitten en hij plantte zijn voeten op de bank tegenover hem. Hij had net zijn ogen gesloten om nog wat slaap te pakken toen hij de deur van de coupé open hoorde gaan. Een scherpe opmerking om de lastige eerstejaars weg te jagen lag al op zijn lippen toen degene die binnen was gekomen begon te praten.
    “Mag ik plaats nemen?” klonk een stem die hem vaag bekend voorkwam. “Voor de rest zit het al vrij vol…” Toen Cin zijn ogen weer opende, zag hij dat hij gelijk had. Zoals hij al had vermoed toen hij de stem hoorde, was de ander Layla Wilson. Ze was zeker geen lelijk meisje, maar een beetje te jong voor Cin. Als ze een jaar of twee ouder was geweest, zou ze een mooie jacht zijn geweest. Nu vond hij dat hij niks kon doen. Al zou hem dat niet weerhouden om licht te flirten als hij dat wilde. Hij flirtte immers met iedereen.
    “Natuurlijk Wilson,” antwoordde Cin. Hij ging heel iets rechterop zitten – al bleven zijn voeten op de bank liggen – en hij haalde een hand door zijn haar. Het aanspreken met de achternaam was iets wat hij bijna altijd deed bij iedereen met wie hij niet goed bevriend was. Het was begonnen als iets om anderen te irriteren, maar inmiddels was het een gewoonte geworden.
    “Hoe vol zijn de andere coupés dat je hier komt zitten?” vervolgde hij met een halve, uitdagende grijns. Hij wist best dat Layla het niet echt op Slytherin in het algemeen had, iets waar hij schaamteloos misbruik van zou kunnen maken.



    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Feline Sophie Potter

    ___________________________________________________
    Ravenclaw • Year 5 • Girl • Seeker • 15 years old
    ___________________________________________________


    ___________________________________________________
    Ik zit verveeld voor me uit te staren in de auto. Mijn ouders gaan elk jaar met de auto naar het station. Voor mij is het niks bijzonders, maar Albus gaat voor het eerst naar Zweinstein en is nogal zenuwachtig. Ik hoop voor hem dat hij in Gryffindor komt, maar voor Harry en Ginny maakt het niet uit. Dat hadden ze ook gezegd tegen mij, toen ik in Ravenclaw werd ingedeeld. Nu vind ik het super leuk in Ravenclaw en heb een aantal goede vriendinnen. Ook dit keer heb ik met Jess Malfoy afgesproken tot ergernis van onze ouders. Ik kijk op wanneer we er zijn. Even later stap ik de auto uit en kijk naar het station, Kings Cross. Ik pak mijn hutkoffer uit de kofferbak en wacht totdat mijn ouders en zusje en broertjes klaar zijn. Het duurt langer dan ik had gehoopt en als we eindelijk klaar zijn loop ik rustig met mijn familie naar binnen.
    Als we op perron 9 3/4 zijn zie ik Jess en loop ik naar haar toe. Mijn vader laat me echter niet zo snel gaan en hij loopt achter me aan. Ik zie Jess staan bij haar vader, moeder en haar kleine broertje Scorpius. Jess luisterde verveeld naar haar vader, die haar waarschijnlijk een preek geeft ver hoe slecht ik en familie wel niet zijn en hoe goed zij zijn.
    Ik loop dichter naar Jess toe en tik op haar schouders. Ze kijkt meteen om en ziet mij staan. Ze vergeet dat haar vader er nog is en begroet mij luid. Draco Malfoy, haar vader is net Scorpius wat aan het vertellen, maar kijkt verstoord naar Jess en van Iess naar mij. Hij loopt van Scorpius weg en komt naar ons toe. "Jess je weet dat dit niet mag, zomaar met die Potter omgaan. Weet je wel wat haar vader allemaal gedaan heeft?" Schreeuwt hij boos tegen haar. "Ja dat weet ik, je hebt het me maar zo'n honderd keer verteld." Bijt Jess hem toe. Ik zucht, waarom kunnen onze vaders gewoon niet eens normaal doen. Het loopt elke keer zo. Ik haal een keer diep adem om helemaal rustig te worden en stap op Jess en haar vader af. "Stop met zo tegen elkaars schreeuwen." Zeg ik luid en ze stoppen meteen met ruziën. "Waarom maken jullie ruzie op mij? En waarom betrekken jullie mij er niet bij? Het gaat tenslotte over mij." Vraag ik en kijk meneer Malfoy kalm aan. Hij kijkt mij woedend aan en loopt om me af. "Bemoei je je er niet mee trut, het zijn jouw zaken niet!" Schreeuw hij boos tegen mij.
    Daar wordt ik nou echt boos om. Ik ben dan misschien goed in me rustig en kalm houden, maar ruziën met je eigen dochter over mij terwijl ik notabene naast je sta en dan ook nog een zeggen dat het mijn zaken niet zijn gaat me echt te ver. "Die trut is wel de beste vriendin van uw dochter meneer Malfoy. En u kunt mij niet verbieden om met Jess om te gaan." Ik probeer kalm te blijven maar dat lukt niet zo goed. Meneer Malfoy loop naar me toe en opeens voel ik mijn wang branden.

    Jess Quinty Malfoy

    ___________________________________________________
    Ravenclaw • Year 5 • Girl • Chaser • 15 years old
    ___________________________________________________


    ___________________________________________________
    Ik kijk met open mond toe terwijl mijn vader Feline slaat. Dan stap ik er boos naartoe en kom tussen beide. "Papa blijf uit haar buurt." Zeg ik waarschuwend terwijl ik hem dreigend aankijk. Hij doet zijn mond open om boos tegen me te zeggen dat ze de dochter van Harry Potter is ofzo. Ik haat dat verhaal, niet alleen omdat het over de vader van mijn beste vriendin gaat, maar ook omdat ik het al ongeveer honderd keer heb gehoord. Maar voordat mijn vader iets tegen me kan zeggen komt Feline haar vader tevoorschijn. Hij kijkt me even vriendelijk aan waaruit ik opmaak dat hij alles gezien heeft. Hij schreeuwt iets lelijks tegen mijn vader en dan trekken ze allebei hun toverstok. Ik zucht en Feline ook, dit gebeurd nou elke keer wanneer die twee elkaar zien. Kunnen ze niet voor een keer gewoon normaal tegen elkaar doen?
    Ik wil er naartoe lopen om ze te kalmeren, maar Feline is me voor. "Rustig Papa en meneer Malfoy." Zegt ze in een poging om ze te kalmeren. "Kop dicht Feline! Hou je erbuiten." Grommen te allebei tegelijkertijd. "En nu ben ik het zat! Waarom doen jullie nooit eens normaal tegen elkaar?" Zegt Feline boos en tovert voordat ze vervloekingen uit kunnen spreken een schild tussen ze. Dan loopt ze naar mij toe. "Dat houd ze wel even bezig. Voordat dat schild weg is zijn wij al weg en komen onze moeders ze wel ophalen en kalmeren." Ik knik. In tegenstelling tot onze vaders hebben onze moeders geen moeite met elkaar zien.
    We stappen samen de trein in. "Oh ja, ik moet nog naar een coupé met de andere klassenoudsten om wat te bespreken!" Schrikt ze. Ik frons en vraag: "Ben je klassenoudste dan?" Ze knikt. "Zoek maar alvast een coupé ik zoek je straks wel op tot zo." Zegt ze terwijl ze een andere kant op rent. Oké een coupé zoeken. Ik loop een tijdje rond en kom tot de conclusie dat er bijna geen niet volle coupés meer zijn.
    Ik zie nog maar een bijna lege coupé dus klop ik maar en ga naar binnen. Ik zie dat Cin er is en zucht luid. Hij merkt me op en ik kijk hem half boos, half geïrriteerd aan. Dit gaat nog een lange reis worden. Ik zet mijn spullen neer en ga zitten. Terwijl ik Cin zoveel mogelijk probeer te negeren.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2016 - 19:15 ]

    Diana Julie Harper
    15 years old//Year 5//Ravenclaw//Hunter



    Ik stap uit de auto en zwaai naar mijn ouders en mijn broertje, volgend jaar mag hij gaan voor de eerste keer. Hij heeft er al heel veel zin in, hij hoopt heel erg dat hij ook een uitnodiging voor Zweinstein krijgt, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat hij die gaat krijgen. Ik loop naar het perron waar ik snel door de muur heen ren, naar de trein. Ik kijk rond, bijna alle coupés zijn vol, ik ben denk ik ook een van de laatste die nu nog binnen komt. Ik ben deze keer best wel laat, dan vind ik er eentje met een paar mensen, waaronder mijn vriendin Jess. 'Hoi jongens,' zeg ik tegen Chin, Layla en Jess. Ik leg mijn spullen op z'n plek en ga dan naast Jess zitten. Ik kijk naar haar en dan naar Chin, ik snap het al. Die twee mogen elkaar niet, gewoon niet. Ik hoop dat ik Avian weer snel ga zien dit jaar, ik heb hem gemist en Feline zal hier ook wel ergens zijn. Ik kijk naar Jess. 'Weet jij waar Feline is?' Ze zal het vast wel weten, ze zijn tenslotte dikke vriendinnen, er komt niks tussen die twee, zelfs hun vaders niet.

    [ bericht aangepast op 21 nov 2016 - 21:41 ]

    Grimmlove schreef:
    Diana Julie Harper
    15 years old//Year 5//Ravenclaw//Seeker



    Diana was toch jager?

    GinnyWeasley8 schreef:
    (...)

    Diana was toch jager?


    Haha ik keek naar jullie ding en toren heb ik per ongeluk het verkeerde opgeschreven xD

    Layla Victoria Wilson


    15 • Gryffindor • Seeker • year 5 Outfit •



    Het leek net of Cin wilde slapen of aan het slapen was, want langzaam kwamen zijn pupillen achter zijn oogleden weer tevoorschijn. “Natuurlijk Wilson,” klonk het antwoord van the Slytherin. Layla gaf hem een klein knikje uit dankbaarheid en ging tegenover de jongen zitten. Het viel mee dat Layla hier mocht zitten, want de meesten Slytherins wilden niks hebben van mudbloods en iedereen wist dat Layla er één was. “Hoe vol zijn de andere coupés dat je hier komt zitten?” een uitdagende grijns was van het gezicht van Cin te lezen. Keep it cool Layla, sprak ze tegen haarzelf. "Zo vol dat jij ook eerst in je eentje moest zitten." Nu was het haar beurt om een uitdagende grijns op haar gezicht te toveren. Het was dat Cin een bij Slytherin hoorde, anders was ze zeker wel voor hem gegaan, desnoods voor maar een enkele keer, maar ze moest er nu niet aandenken. Het was zijn laatste jaar op Hogwarts, dus hij zou het wel druk krijgen met zijn examens en Layla zou geen last hebben van hem. Ze zouden elkaar enkel treffen op het zwerkbalveld of heel soms op de gangen, wat voor Layla voldoende was. De blik van Layla gaat van Cin naar de coupédeur, waar Jess in de opening staat. zonder iets te zeggen nam ze plaats in de coupé. Layla wierp een vriendelijke glimlach naar het meisje uit Ravenclaw. "Hey," begroette Layla haar, waarna al gauw haar blik van Jess naar Cin gaat. Was dit even een leuke treinreis voor die gozer. 'Hoi jongens,' opnieuw was iemand de coupé binnengekomen en ditmaal was het Diana ook weer een meisje uit Ravenclaw, maar wel weer uit het =zelfde jaar als Layla. Ook Diana groette de blondine terug, waarna ze haar aandacht weer naar Cin bracht. "Je laatste jaar, zenuwachtig?"


    If no one else will defend the world then I must

    Jess Quinty Malfoy

    ___________________________________________________
    Ravenclaw • Year 5 • Girl • Chaser • 15 years old
    ___________________________________________________


    ___________________________________________________
    Ik zit in de coupé chagrijnig voor me uit te staren. Ik had gehoopt dat ik samen met Feline in een coupé kon zitten en praten over alles en nog wat. Nu zit ik bij Cin. Ik haat hem echt en dat heeft hij natuurlijk gemerkt. Dus kan het nog erger? Ik dacht balein dat dat niet kon nadat mijn vader en die van Feline een flinke ruzie hadden gehad en Feline tussen beide moest komen. Ze leken wel kleine kinderen.
    Ik merk dat er iemand binnen komt dus kijk ik op en zie dat het Diana is. Mijn gezicht klaart op. Eindelijk iemand die ik beter ken en ik aardig vind "Hey Diana, hoe gaat het en hoe was jouw zomer? Vraag ik nieuwsgierig aan haar. Terwijl ik wacht op een antwoord beantwoord ik haar vraag. "Dat weet ik niet precies." Zeg ik eerlijk. "Maar ze zei dat ze naar een coupé moest omdat ze klassenoudste is." Vervolg ik en kijk naar Diana voor haar reactie. Als ze niet zo snel reageert wend ik mijn blik af en kijk naar de andere mensen in de coupé.
    Met Cin wil ik niet praten ik vind het al erg genoeg om met hem in een coupé te zitten. Dus richt ik me tot Layla. "Hoi Layla, hoe gaat het?" Vraag ik aan haar.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2016 - 19:18 ]

    Jo Snape The Dark Angel || Slytherin year 5
    "Heroes Don't Exist and even if They did, I wouldn't be One of Them..."


    Ik stap rustig het perron op. Wat een zooitje hier zeg! Ach, ik mag blij zijn dat ik thuis weg ben. Avian is zo verschrikkelijk vervelend!
    Ik stap snel de trein in zonder nog om te kijken naar familie of vrienden. Om me heen zie ik allemaal kinderen zitten, waarom is alles ook zo vol altijd!?
    Ik loop langs een coupé waar het een mengsel is tussen Ravenclaw, Gryffindor en Slytherin. Mooie combi man! Ik blijf even voor dat raampje staan en kijk rustig naar binnen, ik herken een paar gezichten, niet dat ze me herkennen als een erg aardig meisje, ik heb nooit zoveel respect voor die 'bovenbouwers'. Toch grijns ik even naar Cin. Ik kijk de anderen nog even bedachtzaam aan en loop daar weer verder. Daar wil je ook gewoon niet bij zitten! Denk ik... Is er verder wel plek? Niet alsof het daar niet zo druk is maar toch..
    Niet ver bij me vandaan zie ik zo'n Potter's kindje, ze krijgt net een klap van een Malfoy. Een grinnik kan ik niet onderdrukken, toch loop ik rustig verder. Op de eerste dag al ruzie krijgen, het is iets voor mij, aar of het ook slim is?
    Mijn blik valt op een bijna verlaten coupé, alleen een kind die ik niet ken, ach, het kan erger...
    Ik gooi de coupé open en dump mijn tas naar boven, het kind kijkt me geschrokken aan, vast een nieuwe, "Ik zit hier ook... Vind je het erg?" vraag ik en glimlach vaag, het kind schud zijn hoofd waarna ik ga zitten. Ik ben benieuwd wie hier komen zitten, of er komt niemand meer, dat kan ook...


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]