Ik ging gisteren, over het algemeen vond ik het best een goede film. Toch had ik ook wat opmerkingen: het verhaal neigde op sommige punten nogal naar langdradigheid, niet doordat er te weinig actie inzat, maar net doordat er te veel actie inzat, waardoor het effect verzadigde. Het viel mee, maar ik had dit toch bij momenten wel. De karakterontwikkeling, de emoties, dat soort dingen waren niet optimaal genoeg uitgewerkt. Een vriendin van mij zei dat ze eigenlijk na die hele film niet eens wist wie Newt Salamander was en ook andere personages die heel interessante potentie in zich droegen, zoals die Koenraad vond ik iets te oppervlakkig uitgewerkt, voor mij hadden ze de emotionele intrige en de actie - spanning wat beter kunnen balanceren, want ik vond het emotionele spanningsaspect er op sommige momenten wat aan ontbreken. Ook ergerde ik me aan de valse, maar vingerdikke suggesties mbt wie de dader was, terwijl het dan uit het niets iemand anders bleek. Die twist hadden ze beter moeten voorbereiden want nu voelde ik me als kijker gewoon 'tricked' en niet op de goede manier. Dus ik vond hem goed, maar er waren enkele dingen waardoor ik toch niet ''laaiend enthousiast'' te noemen viel, goed maar niet zò goed. Ik miste die integrerende vonk omdat de personages en hun emoties iets te oppervlakkig bleven in de film. Er zaten personages in met echt een fascinerende potentie in zich en het is jammer dat ze te weinig diepgang aan ze heeft gegeven in de film zelf. Een echt goed personage kan je soms al bij de kraag grijpen, dus dat soort zaken hadden meer naar voren moeten komen. Het was alleen maar actie, actie, actie, van de ene gebeurtenis naar de andere, waardoor het soms wat sloom, langdradig voelde. Personages, emoties, relaties tegenover actie hadden beter in evenwicht moeten staan.