• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Of, voor mensen onder de achttien die niet voor de volle 50k willen gaan, bij de Young Writers Program afdeling van NaNo. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site. (De uitzondering is het Young Writers Program, waar je wél zelf een doel kunt kiezen in november.)

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Naamloos superheldenverhaal
    Devinsport | Asmodom | Dodenlied
    Booker | Nolanverse | Silent Lucidity
    Trivial | Virtues | Like a Drop of Blood
    Tracker | Elladan | Luotisade II
    Tyki | MayLynn | Razernij (waarschijnlijk)
    Skrivbar | ? | ?
    LJGibbs | McAbbs | Trans Terminum | DM
    Metamorphoses | Metamorphoses | De Kunde
    Jaylah | Veerlaa | ?
    Thunderfvck | Normified | ?
    xTrueStoryx | ? | Spoorloos
    Wiarda | Wiarda | Het sokkenverhaal
    Necessity | Contritus_angelus | Rebel
    Reigns | xSunshineee | Butterfly Effect
    SergeantBarnes | GreyWolfMoon | Kil
    Kiliphilia | Himies | The Curse (Lange versie van mijn short story)
    Krolock | Silverlance | Kiss of death
    Westwick | xSofie | De zoektocht naar vlinders
    Lizor | Lizor | H_NGM_N
    Adelyna | Adelyna | ?
    Draconis115 | Draconis115 | Ravenheart
    Douleur | xClaudiaaa | (on)Vruchtbaar
    Bloodborne | Zwadderaar | Gemaskerd
    Tony_Stark | Constante | Unforgettable - Like Father, Like Son || Harry Potter & Ginny Weasley
    JDM | Fayan | Roarien
    Sonar | Amber_2404 | Behind the brown eyes
    Savvy | Sugarflake | the lighthouse
    xShaw | TheMelodyOfShippingx | Cop Car
    Raisei | SoulKey | Nog geen titel
    TubbieTommo | Chanou | Inside The Woods
    Macabre | Lestrange | ?
    HaldirOfLorien | Elvithien | Verdwaald
    Tubbietoost | Irmiej | x
    Soldat | Faelain | Vuurvogel
    Overkill | Chanice | Limbo


    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 1 nov 2016 - 1:11 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Hebben jullie nog interessante bestandsnamen voor jullie verhalen?
    Mijne heet inhoudsopgav1


    i put the fun in funeral

    Wasikowska schreef:
    Nu ik jullie hier allemaal zo enthousiast zie schrijven, begint het eeecht te kriebelen. Maar ach, wat doe je eraan. Ik heb geen plot. :'D

    Het verhaal waar ik mee bezig ben heeft ook zo goed als geen plot dus dan kunnen we lekker samen plotloze dingen doen

    @Saar mijn document heet "Spirk fanfic NaNoWriMo", wat op zich niet heel interessant is, maar het programma waar ik mee werk heeft zeg maar alle documenten die je nodig hebt links in een soort lijstje staan die bij hetzelfde project horen en die documenten heten 'jip schrijft dronken' 'en dan nu het echte verhaal', 'echte verhaal poging twee' en 'james t kirk doet aan diplomatieke bondage' so there's that

    [ bericht aangepast op 1 nov 2016 - 14:43 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Overkill schreef:
    Hebben jullie nog interessante bestandsnamen voor jullie verhalen?
    Mijne heet inhoudsopgav1


    De mijne is super saai "NaNo 2016", helaas. (krul) Ik heb wel al een tijdelijk bestand van gisternacht waarin mijn Writer's Block resultaat van het eerst half uur is opgeslagen dat "superheldenpinda's" heet.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    erg inspirerend allemaal


    i put the fun in funeral

    Wiarda schreef:
    (...)
    Het verhaal waar ik mee bezig ben heeft ook zo goed als geen plot dus dan kunnen we lekker samen plotloze dingen doen

    @Saar mijn document heet "Spirk fanfic NaNoWriMo", wat op zich niet heel interessant is, maar het programma waar ik mee werk heeft zeg maar alle documenten die je nodig hebt links in een soort lijstje staan die bij hetzelfde project horen en die documenten heten 'jip schrijft dronken' 'en dan nu het echte verhaal', 'echte verhaal poging twee' en 'james t kirk doet aan diplomatieke bondage' so there's that


    Diplomatieke bondage, oh God. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wasikowska schreef:
    Nu ik jullie hier allemaal zo enthousiast zie schrijven, begint het eeecht te kriebelen. Maar ach, wat doe je eraan. Ik heb geen plot. :'D


    Ugghh, I feel you :'D


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik heb al precies 0 geschreven vandaag.

    Nog steeds geen plot. HELP? Iemand tips?

    Overkill schreef:
    Hebben jullie nog interessante bestandsnamen voor jullie verhalen?
    Mijne heet inhoudsopgav1


    "Dodenlied-the story" De andere bestanden zijn bijvoorbeeld "Dodenlied-personages" en "Dodenlied-the song". Super saai :')


    Happy Birthday my Potter!

    Vraagje over Word 2007: bij een nieuwe alinea gebruik ik tab, maar dat is echt een enorme sprong. Hoe maak ik dat kleiner? Er is een knopje "inspringing verkleinen'' maar dat doet dus niks. En ik vind het echt een huuuuge gat en dat staat lelijk.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    JDM schreef:
    Vraagje over Word 2007: bij een nieuwe alinea gebruik ik tab, maar dat is echt een enorme sprong. Hoe maak ik dat kleiner? Er is een knopje "inspringing verkleinen'' maar dat doet dus niks. En ik vind het echt een huuuuge gat en dat staat lelijk.


    Ik vind de tabs in Word inderdaad ook veel te groot, dus ik typ altijd gewoon vijf spaties, haha. Ik heb geen flauw idee of er een elegantere oplossing bestaat. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ik vind de tabs in Word inderdaad ook veel te groot, dus ik typ altijd gewoon vijf spaties, haha. Ik heb geen flauw idee of er een elegantere oplossing bestaat. (krul)


    Volgens mij is het er wel, maar ik zou het zo gauw even niet weten. Ik ga het even voor je navragen ^^
    Ik ben er zelf gewend aan geraakt, dus heb er geen problemen meer mee :'D


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    JDM schreef:
    Vraagje over Word 2007: bij een nieuwe alinea gebruik ik tab, maar dat is echt een enorme sprong. Hoe maak ik dat kleiner? Er is een knopje "inspringing verkleinen'' maar dat doet dus niks. En ik vind het echt een huuuuge gat en dat staat lelijk.

    Als je het liniaal inschakelt kan je ook zelf je inspringing bepalen door de bovenste "marker" op je liniaal te verschuiven. En anders kan je ook de tab grootte aanpassen. (bij pagina-indeling, alinea menu open doen en dan bij tabs).
    Zelf pas ik de 'No spacing' (geen idee wat dat in het Nederlands is, geen afstand of iets in die trant) aan naar een eerste lijn inspringing van 0.2 inch, en zet ik bij m'n normaal dat de stijl voor de volgende paragraaf 'no spacing' moet zijn, dan doet Word dat uit zichzelf. Dan klik ik gewoon als ik een nieuwe alinea begin eerst op 'normal'.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2016 - 15:55 ]


    Ex astris, sciencia

    Jep. Je kunt naar het tabblad 'start' en dan naar het vak 'alinea', daar klik je op het mini-vierkantje met het pijltje (rechtsonder dat vak). Dan opent een scherm genaamd 'alinea'. Linksonder kun je op 'tabs' klikken en dan de gewenste afstand invullen (ik heb altijd 0,5).

    Als je wilt dat hij automatisch inspringt zodra je op enter hebt gedrukt, doe je hetzelfde. In plaats van op 'tabs' vul je dan de afstand in bij achter 'Inspringen links'. Daarnaast staat 'speciaal' en daar moet je dan 'eerste regel' aanklikken. Je 'moet' (althans zo hoort het ;p) alleen de inspring na een witregel weghalen, want die maakt hij dan ook automatisch. :Y)

    Ik hoop dat het zo lukt haha.

    Oké nevermind, ik heb volgens mij geen Word 2007 maar een nieuwere versie. :'D

    [ bericht aangepast op 1 nov 2016 - 15:56 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Aha, weer wat geleerd! ^^

    Ik blijf gewoon bij mijn spaties, want dat doe ik al zolang dat het vanzelf gaat en vind ik wat handiger voor als stukken tekst naar een ander programma kopieer, maar het kán dus wel anders. Mooi. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Tracker schreef:
    Jep. Je kunt naar het tabblad 'start' en dan naar het vak 'alinea', daar klik je op het mini-vierkantje met het pijltje (rechtsonder dat vak). Dan opent een scherm genaamd 'alinea'. Linksonder kun je op 'tabs' klikken en dan de gewenste afstand invullen (ik heb altijd 0,5).

    Als je wilt dat hij automatisch inspringt zodra je op enter hebt gedrukt, doe je hetzelfde. In plaats van op 'tabs' vul je dan de afstand in bij achter 'Inspringen links'. Daarnaast staat 'speciaal' en daar moet je dan 'eerste regel' aanklikken. Je 'moet' (althans zo hoort het ;p) alleen de inspring na een witregel weghalen, want die maakt hij dan ook automatisch. :Y)

    Ik hoop dat het zo lukt haha.

    Oké nevermind, ik heb volgens mij geen Word 2007 maar een nieuwere versie. :'D

    Dit doe ik ook altijd haha


    in love with the fictional characters, I'm sorry