• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Of, voor mensen onder de achttien die niet voor de volle 50k willen gaan, bij de Young Writers Program afdeling van NaNo. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site. (De uitzondering is het Young Writers Program, waar je wél zelf een doel kunt kiezen in november.)

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Naamloos superheldenverhaal
    Devinsport | Asmodom | Dodenlied
    Booker | Nolanverse | Silent Lucidity
    Trivial | Virtues | Like a Drop of Blood
    Tracker | Elladan | Luotisade II
    Tyki | MayLynn | Razernij (waarschijnlijk)
    Skrivbar | ? | ?
    LJGibbs | McAbbs | Trans Terminum | DM
    Metamorphoses | Metamorphoses | De Kunde
    Jaylah | Veerlaa | ?
    Thunderfvck | Normified | ?
    xTrueStoryx | ? | Spoorloos
    Wiarda | Wiarda | Het sokkenverhaal
    Necessity | Contritus_angelus | Rebel
    Reigns | xSunshineee | Butterfly Effect
    SergeantBarnes | GreyWolfMoon | Kil
    Kiliphilia | Himies | The Curse (Lange versie van mijn short story)
    Krolock | Silverlance | Kiss of death
    Westwick | xSofie | De zoektocht naar vlinders
    Lizor | Lizor | H_NGM_N
    Adelyna | Adelyna | ?
    Draconis115 | Draconis115 | Ravenheart
    Douleur | xClaudiaaa | (on)Vruchtbaar
    Bloodborne | Zwadderaar | Gemaskerd
    Tony_Stark | Constante | Unforgettable - Like Father, Like Son || Harry Potter & Ginny Weasley
    JDM | Fayan | Roarien
    Sonar | Amber_2404 | Behind the brown eyes
    Savvy | Sugarflake | the lighthouse
    xShaw | TheMelodyOfShippingx | Cop Car
    Raisei | SoulKey | Nog geen titel
    TubbieTommo | Chanou | Inside The Woods
    Macabre | Lestrange | ?
    HaldirOfLorien | Elvithien | Verdwaald
    Tubbietoost | Irmiej | x
    Soldat | Faelain | Vuurvogel
    Overkill | Chanice | Limbo


    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 1 nov 2016 - 1:11 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wiarda schreef:
    Ik luister naar vanalles en uiteindelijk luister ik naar niks omdat mijn in-ear oortjes pijn beginnen te doen lol

    is er nog iemand die zich hopeloos onvoorbereid voelt en toch van plan is om met volle vaart de afgrond in te storten? Dan kunnen we handjes vasthouden namelijk want dat wordt mijn tactiek deze maand

    Me! Volle vaart de afgrond in, en recht door tot we als een hoop verbrande chips in China (of December) uitkomen, met of zonder 50.000 woorden.

    [ bericht aangepast op 31 okt 2016 - 23:54 ]


    Ex astris, sciencia

    I mark the hours, every one, Nor have I yet outrun the Sun. My use and value, unto you, Are gauged by what you have to do.
    Ik heb mijn Tijdverdrijver maar om mijn nek gedaan. Hopelijk heb ik hem niet nodig :W


    Deep inside, I've never felt alive

    Alright guys, hééééééél veel succes, want ik ga mijn Cold Turkey weer gebruiken. Opgevist en afgestoft om het zo te zeggen, hahaha.
    YOU CAN DO THIS! *O*

    Ohja, Q is weer bedekt met vlaggetjes, hahahah. Nuja, denk maar zo: ook Q moedigt iedereen aan voor NaNo x'D

    [ bericht aangepast op 1 nov 2016 - 0:01 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Heel veel succes iedereen! (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Good luck! ^^

    Hahaha, oh gosh, ik vergeet de vlaggetjes altijd, maar dit is wel een geweldig bemoedigende NaNo-start. (bloos)

    HEEL VEEL SUCCES MENSEN. *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Succes iedereen!


    Your make-up is terrible

    Het is weer tijd voor eerste zinnen! Show meeee. Ik ben enorm benieuwd, mensen. (bloos)

    De mijne is heerlijk zinloos (ha, see what I did there?): Het was een mooie, zonnige dag.

    Hier daarom de eerste alinea, omdat ik die stiekem ook wil delen:
    Het was een mooie, zonnige dag. Buiten floot een vogeltje, maar dat hoorde niemand, want er stonden een halve meter dikke, geluidsdempende muren in de weg. Andersom werd het vogeltje ook niet gestoord door het geschreeuw van de man die op de labtafel was vastgebonden. Dit was, in het perspectief van menig vogelliefhebber, ongetwijfeld een geluk bij een ongeluk.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    jaaaaa eerste zinnen!

    There were many things Jim found exciting about discovering new planets.

    Of, met eerste (twee) alinea('s): Of course, they scanned them all before beaming down, but there was always the element of surprise, the idea of never really knowing what he was going to find down there. The idea that he could go down blind, open his eyes and be filled with wonder to the brim just because of the color of a sky, or the unique sight of the alien flora and fauna, or - most importantly - meeting people that he didn’t even know existed out there. Those kinds of visits were the visits he loved most, even if it came with a free dose of forced diplomacy and mismatched social cues and awkward conversations at the best of times (and really terrible and hasty escapes at the worst). Those were the visits he always hoped for. The social ones. The wondrous ones.

    This was, decidedly, not one of those visits.


    Want mijn Jim Kirk is stiekem niet zo stiekem gewoon een ontzettende starry eyed space nerd en ik ben te moe om er iets om te geven of dat wild OOC is


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Square schreef:
    Het is weer tijd voor eerste zinnen! Show meeee. Ik ben enorm benieuwd, mensen. (bloos)

    De mijne is heerlijk zinloos (ha, see what I did there?): Het was een mooie, zonnige dag.

    Hier daarom de eerste alinea, omdat ik die stiekem ook wil delen:
    Het was een mooie, zonnige dag. Buiten floot een vogeltje, maar dat hoorde niemand, want er stonden een halve meter dikke, geluidsdempende muren in de weg. Andersom werd het vogeltje ook niet gestoord door het geschreeuw van de man die op de labtafel was vastgebonden. Dit was, in het perspectief van menig vogelliefhebber, ongetwijfeld een geluk bij een ongeluk.

    Omygod Inge, wat ga schrijven. Een horrorstory? Ik ben wel vet nieuwsgierig though.

    Mijn eerste zin (die niet zo eerste zin van dit verhaal was, though x'D): Toen ze terugkwamen, was Molly echter nog niet thuis gekomen.
    Ik heb nu alweer 833 op mijn naam staan voor deze maand. Ik stop nu bij: ‘Was dat nodig?’ zei Ginny, terwijl ze hem vinnig aankeek.
    Mooie open plek om weer verder te kunnen morgen. Ik moet nu echt naar bed, want ik had vorige nacht ook maar iets van vijf/vier uur slaap.
    Nighty-night en succes aan de mensen die nog eventjes doorbikkelen vannacht! ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Tony_Stark schreef:
    (...)
    Omygod Inge, wat ga schrijven. Een horrorstory? Ik ben wel vet nieuwsgierig though.

    Mijn eerste zin (die niet zo eerste zin van dit verhaal was, though x'D): Toen ze terugkwamen, was Molly echter nog niet thuis gekomen.
    Ik heb nu alweer 833 op mijn naam staan voor deze maand. Ik stop nu bij: ‘Was dat nodig?’ zei Ginny, terwijl ze hem vinnig aankeek.
    Mooie open plek om weer verder te kunnen morgen. Ik moet nu echt naar bed, want ik had vorige nacht ook maar iets van vijf/vier uur slaap.
    Nighty-night en succes aan de mensen die nog eventjes doorbikkelen vannacht! ^^


    Nee, gosh, gelukkig niet, want daar zou ik heel erg in falen. Het is een soort superheldenkomedie/-parodie. :Y) Ik zie trouwens dat er in de beginpost nog iets staat over bestek, maar dat klopt inmiddels al niet meer, want dit is iets heel anders.
    833 is een mooie start! Slaap lekker. ^^


    @Jip: Dat is niet OOC, dat is perfect. Yay for space nerd Jim Kirk. (bloos)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ben een uur geleden gestopt voor vannacht met 2042 woorden. Ik ben heel tevreden. ^^

    Laatste zin: Een tel later werd het lijstje met dingen die vielen onder “wow, ik realiseerde me nooit hoe lastig dit kon zijn” uitgebreid met “je ogen open houden”, “overeind blijven staan” en “bij bewustzijn blijven”.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik kan ook beginnen ^^ Mijn eerste zin: Toen hij probeerde op te staan, hoorde hij het gerinkel van een metalen ketting, die bij nader onderzoek aan zijn been vast bleek te zitten.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Vanmorgen vroeg opgestaan om voor het werk nog een klein kwartiertje iets te kunnen doen.. eerste 385 zijn binnen

    Eerste zin:

    Haar ogen keken zenuwachtig naar het staafje in haar handen.


    Laatste zin:
    Het gevoel was zo overweldigend dat ze er een beetje misselijk van werd.


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Yesss, wat een mooie start-aantallen al!
    Goed bezig joh! *O*


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.