• De stelling van deze week luidt:
    Reclame over alcohol moet worden afgeschaft.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Eens. Reclames over sigaretten mogen niet doordat sigaretten slecht zijn, maar alcohol wel terwijl dat ook niet gezond is. Dat vind ik krom. Eveneens mogen de reclames van Second Love ook permanent verdwijnen als het aan mij zou liggen, maar dat is meer vanwege mijn principes :')


    26 - 02 - '16

    Nieuwe stelling: reclame moet worden afgeschaft. :'D

    Ik ben het niet eens met de stelling trouwens. Dat recht moeten die bedrijven/merken ook gewoon hebben. Wat jij met die reclame doet, is je eigen verantwoordelijkheid.

    Hmmm, mijn eerste reactie was oneens maar eigenlijk heb ik niet echt een heel grondige reden dat pleit voor het tonen van reclame over alcohol. Ik bedoel maar, het is algemeen bewezen dat alcohol drinken niet gezond is en ik denk dat het tonen van reclame kan aanzetten tot het drinken van meer, ik zeg nu maar iets, bier omdat het echt zo als een ding wordt voorgesteld dat mannen gewoonweg drinken als ze samenzijn.
    Dus eigenlijk ben ik het eens, of misschien moet gewoon de reclame wat aangepast worden.


    The soul needs autumn.

    KyloRen schreef:
    Nieuwe stelling: reclame moet worden afgeschaft. :'D

    Dit gewoon! Reclame kan soms zo irritant zijn


    And then we'll see it.

    Ik heb op zich niets tegen reclame over alcohol (er wordt ook reclame gemaakt voor tal van dingen die ongezonder zijn dan bier), maar hoe die reclames van bier eruit zien vind ik wel niet oké. Precies alsof je moet bier drinken om een echte man te zijn ('Mannen weten waarom' is bijvoorbeeld zo'n slogan.)

    [ bericht aangepast op 31 dec 2017 - 14:25 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Oneens. Alcohol is inderdaad niet gezond, maar dat zijn gewoonweg al die koekjes en shizzle niet. Het is verslavend, ja, maar niet zo verslavend als sigaretten, dus daar ligt voor mij het verschil. Af en toe een wijntje of een biertje zou volgens sommige onderzoeken zelfs positieve effecten hebben (iets wat ik nu ook weer niet echt geloof, maar goed, haha). En ik vind niet dat de reclame rond alcohol aanzet tot (overmatig) drinken, dus ik zie er het kwaad niet in. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke ervaring.


    Mhm?

    Oneens alcohol is inderdaad meschien niet heel gezond maar dat zijn meerdere dingen niet (bv: Junkfood, snoep etc etc) waar ook gewoon reclames over gemaakt worden (de mac, Haribo etc)


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Delacroix schreef:
    Hmmm, mijn eerste reactie was oneens maar eigenlijk heb ik niet echt een heel grondige reden dat pleit voor het tonen van reclame over alcohol. Ik bedoel maar, het is algemeen bewezen dat alcohol drinken niet gezond is en ik denk dat het tonen van reclame kan aanzetten tot het drinken van meer, ik zeg nu maar iets, bier omdat het echt zo als een ding wordt voorgesteld dat mannen gewoonweg drinken als ze samenzijn.
    Dus eigenlijk ben ik het eens, of misschien moet gewoon de reclame wat aangepast worden.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Eon schreef:
    Ik heb op zich niets tegen reclame over alcohol (er wordt ook reclame gemaakt voor tal van dingen die ongezonder zijn dan bier), maar hoe die reclames van bier eruit zien vind ik wel niet oké. Precies alsof je moet bier drinken om een echte man te zijn ('Mannen weten waarom' is bijvoorbeeld zo'n slogan.)


    Dit.


    -

    Mee eens

    Oneens


    What worries you, masters you.

    Oneens.
    Als we reclame afschaffen voor alles wat eigenlijk slecht is voor je, blijft er weinig over.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Eens. Tijdens prime time wordt je er nog steeds mee gebombardeerd terwijl jongeren niet meer zouden mogen drinken :/


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Eens. Alcohol- en gokreclames mogen allebei van beeld verdwijnen.


    Ex astris, sciencia