• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Of, voor mensen onder de achttien die niet voor de volle 50k willen gaan, bij de Young Writers Program afdeling van NaNo. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site. (De uitzondering is het Young Writers Program, waar je wél zelf een doel kunt kiezen in november.)

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Naamloos superheldenverhaal
    Devinsport | Asmodom | Dodenlied
    Booker | Nolanverse | Silent Lucidity
    Trivial | Virtues | Like a Drop of Blood
    Tracker | Elladan | Luotisade II
    Tyki | MayLynn | Razernij (waarschijnlijk)
    Skrivbar | ? | ?
    LJGibbs | McAbbs | Trans Terminum | DM
    Metamorphoses | Metamorphoses | De Kunde
    Jaylah | Veerlaa | ?
    Thunderfvck | Normified | ?
    xTrueStoryx | ? | Spoorloos
    Wiarda | Wiarda | Het sokkenverhaal
    Necessity | Contritus_angelus | Rebel
    Reigns | xSunshineee | Butterfly Effect
    SergeantBarnes | GreyWolfMoon | Kil
    Kiliphilia | Himies | The Curse (Lange versie van mijn short story)
    Krolock | Silverlance | Kiss of death
    Westwick | xSofie | De zoektocht naar vlinders
    Lizor | Lizor | H_NGM_N
    Adelyna | Adelyna | ?
    Draconis115 | Draconis115 | Ravenheart
    Douleur | xClaudiaaa | (on)Vruchtbaar
    Bloodborne | Zwadderaar | Gemaskerd
    Tony_Stark | Constante | Unforgettable - Like Father, Like Son || Harry Potter & Ginny Weasley
    JDM | Fayan | Roarien
    Sonar | Amber_2404 | Behind the brown eyes
    Savvy | Sugarflake | the lighthouse
    xShaw | TheMelodyOfShippingx | Cop Car
    Raisei | SoulKey | Nog geen titel
    TubbieTommo | Chanou | Inside The Woods
    Macabre | Lestrange | ?
    HaldirOfLorien | Elvithien | Verdwaald
    Tubbietoost | Irmiej | x
    Soldat | Faelain | Vuurvogel
    Overkill | Chanice | Limbo


    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 1 nov 2016 - 1:11 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Jaylah schreef:
    Ik ben nu zo ver dat ik met mijn zus afgesproken heb dat we beiden hetzelfde plot gaan schrijven en aan het einde gaan kijken hoe anders het is. Ik was namelijk echt verliefd op haar plot, hehe. Vandaag ga ik verder met het uitwerken want het is allemaal nog heel pril. We hebben ook nog een titel nodig, haha! Ik ben overigens naar de kick-off geweest. Was weer erg gezellig. Denk dat ik ook wel van de partij zal zijn bij enkele write ins in Utrecht. (:


    Oh, wat een grappig idee! Ik ben echt benieuwd of jullie verhalen uiteindelijk nog op elkaar lijken. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan



    Ik wanneer mensen zeggen dat ik mijn doel nooit van mn leven ga halen. (:


    all because i liked a girl

    Ik verlang naarde tijd dat de ideeën uit de lucht vielen...

    Meh, weet nog altijd niet waar ik over moet gaan schrijven. Zo wordt Nano niks :' (

    Nog 2 nachtjes slapen!


    I was an angel living in the garden of evil

    Sinds maanden eindelijk weer n vlaag van inspiratie en ideeën... IK WIL NU BEGINNEN!!! maar ik begin vandaag met een nieuwe baan dus die neemt ook veel van mijn aandacht weg..
    Dus nu heb ik zenuwen voor vandaag, zenuwen voor morgen, en overmorgen, want ik heb me opgegeven voor een proefcursus schrijven van een weekje, en die start woensdag!
    (geen idee wat jullie met deze info moeten.... maar ik ben hier n beetje hyperactief rond aan het stuiteren en moet t ergens kwijt!) (fish)

    [ bericht aangepast op 31 okt 2016 - 6:46 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Nog 1ntje!!!
    Ik kan niet wachten!!


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    Ik weet nog steeds niet wat ik ga schrijven, aaaaah.


    Your make-up is terrible

    Nog zo'n vier uur en dertien minuten tot het startschot. :9~

    Ik ben van plan om meteen om middernacht van start te gaan. Zijn er nog meer mensen die een vreselijk slaapschema hebben? :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Nog zo'n vier uur en dertien minuten tot het startschot. :9~

    Ik ben van plan om meteen om middernacht van start te gaan. Zijn er nog meer mensen die een vreselijk slaapschema hebben? :Y)

    Vier uur? Maar dan is het pas acht uur?
    Bedoel je niet acht uur?

    Ik ga trouwens om twaalf uur vannacht beginnen, heb morgen namelijk toch vrij (:

    [ bericht aangepast op 31 okt 2016 - 15:52 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Square schreef:
    Nog zo'n vier uur en dertien minuten tot het startschot. :9~

    Ik ben van plan om meteen om middernacht van start te gaan. Zijn er nog meer mensen die een vreselijk slaapschema hebben? :Y)

    Hmm misschien ga ik dat ook wel doen.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Square schreef:
    Nog zo'n vier uur en dertien minuten tot het startschot. :9~

    Ik ben van plan om meteen om middernacht van start te gaan. Zijn er nog meer mensen die een vreselijk slaapschema hebben? :Y)

    Aye! Ik slaap toch pas tegen één of twee uur, dus waarom niet? Nu het toch nog herfstvakantie is. Maareh... Vier uur en dertien minuten? Zit je in een andere tijdszone?


    Ex astris, sciencia

    Square schreef:
    Nog zo'n vier uur en dertien minuten tot het startschot. :9~

    Ik ben van plan om meteen om middernacht van start te gaan. Zijn er nog meer mensen die een vreselijk slaapschema hebben? :Y)


    Hallo waar zit jij D:

    En nop, morgen gewoon school dus ik lig na TWD in bed. Voordeel is dat we morgen niet veel nuttigs hebben dus ik kan tijdens de les mooi schrijven :"D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    JDM schreef:
    (...)

    Hallo waar zit jij D:

    En nop, morgen gewoon school dus ik lig na TWD in bed. Voordeel is dat we morgen niet veel nuttigs hebben dus ik kan tijdens de les mooi schrijven :"D


    Ik heb een paar uur dat ik achter computers mag volgens mij, dus dat komt goed uit


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Hello it's me
    Ik doe ook weer een poging dit jaar. Moet nu toch echt eens lukken, aangezien ik basicallly niks anders hoef te doen deze maand.
    Overkill - Chanice - Limbo

    Ik denk dat ik ook ga proberen wakker te blijven vanavond


    i put the fun in funeral

    Oh help, hahaha, ik bedoelde inderdaad acht uur. Ik had het uitgerekend, wilde acht uur typen, en keek toen waarschijnlijk nog een keer naar de tijd en typte vier uur. Oeps. (krul) Maar goed dat dit om schrijven gaat, niet rekenen.

    Anywayyy, leuk dat er meer mensen om twaalf uur beginnen! ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan