• Goedenavond iedereen!

    Ik zit met een persoonlijk dilemma.
    Ik zal bij het begin beginnen:

    [zomer 2015]

    Mijn relatie met mijn vriend is uitgegaan, mijn ex was tevens ook de broer van een hele goeie vriendin van mij.
    Y (afkorting naam vriendin) vond het blijkbaar wel prima zo en heeft zonder pardon al het contact laten vallen.
    Zelf vond ik dit ontzettend jammer omdat ik haar juist in deze tijd hard nodig had.
    Ik kon natuurlijk niet van haar verlangen dat ze mij kant zou kiezen, maar dat ze er wel voor mij zou zijn als vriendin.
    Andersom was dat wel zo als zij problemen had met haar vriend.
    (Eerder werd er ook weleens gezegd als ik haar nodig had, dat ze te druk was met haar problemen in haar relatie, en dat ze daarom geen tijd voor mij had)

    Blijkbaar heb ik haar laten vallen -wat ik mij niet kan herinneren-, maar dat werd op facebook later duidelijk gemaakt door een tekst over vriendschap wat door haar moeder bij haar geplaatst was.
    Ook toen het uit was met mijn ex belde ze me op en vroeg een verklaring waarom het uit was, en vertelde mij nog even dat als ik hem terug wou dat het niet ging lukken.
    Ik heb haar toen gezegd dat het tussen hem en mij was en als ze het wou weten ik het face tot face wou doen of dat ze het aan hem moest vragen, maar niet via de telefoon.
    Daarna heeft ze mij verwijderd van facebook en heeft nooit meer wat van zich laten horen.

    Mijn vraag is, zou ik haar een berichtje kunnen sturen met wat er nou precies aan de hand was en waarom ze de vriendschap zo heeft weggegooid.
    Een vriendschap kwijtraken door een relatie met de broer of zus hoor je wel vaker.
    Maar van mijn kant wou ik graag de vriendschap normaal voortzetten.

    De relatie tussen mijn ex en ik is normaal uitgegaan, het werkte niet meer en hebben toen beide besloten dat het niet meer ging.

    Moet ik dit laten rusten, of kan ik nog een poging doen om de vriendschap te herstellen?
    Het knaagt behoorlijk aan me namelijk.

    Bedankt voor het lezen,

    Liefs (flower)

    [ bericht aangepast op 4 okt 2016 - 20:33 ]


    "Don't look back, you're not going that way."

    Ik zou het niet doen als iemand mij zo behandelde. Maar je kan het altijd proberen en kijken hoe het gaat. Wie weet is ze erg veranderd.

    Als ze jou zo makkelijk laat vallen, lijkt ze me niet echt een vriendin. Vriendinnen doen zoiets niet. Bovendien, een vriendschap moet van twee kanten komen, en dat is duidelijk niet het geval. Mijn verwachting is dat je het deksel keihard op je neus krijgt als je nog contact zoekt - zij is duidelijk geweest. De wereld is hard en oneerlijk, dat weet ik, maar de makkelijkste manier is haar simpelweg proberen te vergeten en je er niet meer druk om te maken.


    oi, suzy