• Puellae, Tracker en ik presenteren: Quizlet's allereerste coverwedstrijd! In deze wedstrijd strijden jullie om de titel van Q's beste covermaker, met elke week nieuwe opdrachten, jurrycommentaren en heel wat gezellige topics.
    We zijn op zoek naar:
    * minimum 15 kandidaten - maximum 25
    We zoeken gemotiveerde users, die zich dus niet na één week uitschrijven. Het is de bedoeling dat je covers maakt met de 'skills' die jij hebt, dus maak je geen zorgen als je niet zo beoefend bent als sommige cover-makers hier op Q. Ook als je een totaal verschillende stijl hebt, kun je je kans wagen. De covers die jullie maken zijn namelijk ook voor echte users hier op Q, dus wie weet valt jouw stijl juist wel in de smaak!

    Deelnemers: - VOL
    - Valkyries
    - Krolock
    - Skrivbar
    - Trivial
    - Approval
    - Gibbs
    - Lizor
    - trasecolare
    - Shocker
    - Bloodborne
    - Stangster
    - Darling
    - BloemetjeR
    - DreamerN
    - Anaklysmos
    - Sidekicks

    * 3 juryleden - VOL
    Ook hier zoeken we naar hetzelfde: gemotiveerde users die niet zomaar uit de wedstrijd stappen. Als je geen ervaring hebt binnen het cover-maken is dat geen probleem, zolang je maar een uitgebreide, goed geformuleerde mening kan vormen.

    - GinnyWeasley8
    - Disneyworld
    - Bismuth

    * users die een cover willen voor hun verhaal - VOL
    Een kleine opmerking: je kunt ons alles zeggen wat je in je cover wilt, maar het kan zijn dat er aan sommige eisen niet voldaan wordt. Het voordeel is wel dat je heel veel verschillende covers zult krijgen.
    Als je mee wil doen vul je het onderstaande lijstje in en stuur je dat naar de drie organisatoren:
    Titel:
    Beschrijving:
    Sfeer:
    Wensen/concreet:
    Faceclaim(s):
    Extra:

    Zoals jullie kunnen zien, zullen de opdrachten komen vanuit andere Q'ers die een cover nodig hebben. Zo maken jullie covers die ook echt gebruikt zullen worden. Er is echter wel een kleine toevoeging: bij elke opdracht leggen wij de nadruk op een ander aspect binnen het cover-maken (bijvoorbeeld dat we expliciet willen dat de titel op een bepaalde plek staat). Zo testen we de vaardigheden die wij denken dat de beste covermakers moeten hebben.
    Voor degenen die willen weten hoe lang het zal duren: we zijn van plan om 6 opdrachten te geven en op het einde een grote finale, waarbij de users van Q mee kunnen stemmen op hun favoriete cover!

    Inleveren/uitstel:
    We zouden graag om de week een opdracht willen geven. Natuurlijk zijn we niet onmenselijk en mag je altijd uitstel vragen. Die uitstel duurt drie dagen. Iedere user krijgt ook één joker om in te zetten. Als je je opdracht niet inlevert en je hebt geen joker ingezet of je hebt deze al gebruikt, krijg je minder punten op de volgende cover die je maakt.
    Je levert je cover in door hem naar naar ieder van de organisatoren te sturen in een pb'tje. Je mag hem ook altijd in dit topic zetten, maar dan willen we nog steeds een mailtje krijgen.

    Prijzen:
    Zoals eerder gezegd, wordt de winnaar gekroond als Q's beste covermaker en mag deze titel dan ook met trots op zijn profiel zetten (met bijpassende foto, die nog in de maak is). De tweede en derde plaats krijgen een plaatsje op onze profielen (of reclame voor jullie coverstore, mochten jullie die hebben). En de eer natuurlijk!

    Regels:
    * De huisregels van Quizlet
    * Als je een joker wilt of uitstel, laat je het op tijd weten
    * Geef naamsveranderingen door, zodat we alles in orde kunnen houden
    * Zeg het gerust als je het niet met een opdracht eens bent. Er is echter geen garantie dat we hem dan gaan veranderen, maar zeker wel bekijken
    * Wees aardig voor elkaar en heb respect voor elkaars werk


    We hopen op een gezellige wedstrijd met heel wat mooie kunstwerkjes. Wij hebben er alvast heel veel zin in, hopelijk jullie ook!

    we hebben toestemming voor deze wedstrijd van Ledecky

    De story


    [ bericht aangepast op 22 okt 2016 - 16:50 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    FIuttershy schreef:
    ^ we hebben juist zoveel juryleden en commentaren omdat iedereen een andere mening heeft, dus ik vind het juist goed dat de scores zo uiteen lopen. Meningen over covers kunnen gewoon niet eenzijdig zijn.
    Maar je het wel gelijk over de objectieve criteria. Je moest bij deze opdracht niet alle foto's gebruiken, dat stond duidelijk in het lijstje en daar moeten wij ons dus ook aan houden.

    Daarbij wil ik even zeggen dat het nu nog allemaal heel slordig kan lijken, maar wij geen van allen ooit al een wedstrijd hebben georganiseerd. We doen onze uiterste best, dus hopelijk zal de tweede opdracht beter gaan (:


    Ik snap absoluut dat iedereen andere meningen heeft! Dat die soms meer uiteenlopen bij het ene commentaar dan bij het andere snap ik dan ook volledig. Maar het ging mij bij deze opmerking inderdaad om 'objectieve' criteria. Als ik had geweten dat ik een 10/10 kon scoren door gewoon letterlijk alle afbeeldingen te gebruiken (en het hoofdletter gebruik, had ik inderdaad niet door), dan had ik dat wel gedaan. Maar ik ging er juist vanuit dat het niet erg was als ik dat niet deed en dat ik dat dan niet in de beoordeling terug zou zien (:

    En ik vind het niet slordig, tot nu toe is de organisatie heel erg strak en ziet alles er heel overzichtelijk uit, maar dit was gewoon even een kleine heads up en misschien een puntje van aandacht voor de volgende beoordelingen (:

    Skrivbar schreef:
    (...)

    Ik snap absoluut dat iedereen andere meningen heeft! Dat die soms meer uiteenlopen bij het ene commentaar dan bij het andere snap ik dan ook volledig. Maar het ging mij bij deze opmerking inderdaad om 'objectieve' criteria. Als ik had geweten dat ik een 10/10 kon scoren door gewoon letterlijk alle afbeeldingen te gebruiken (en het hoofdletter gebruik, had ik inderdaad niet door), dan had ik dat wel gedaan. Maar ik ging er juist vanuit dat het niet erg was als ik dat niet deed en dat ik dat dan niet in de beoordeling terug zou zien (:

    En ik vind het niet slordig, tot nu toe is de organisatie heel erg strak en ziet alles er heel overzichtelijk uit, maar dit was gewoon even een kleine heads up en misschien een puntje van aandacht voor de volgende beoordelingen (:


    Jep, daar heb je gelijk in! Als jullie je aan het lijstje moeten houden, moeten wij dat ook (:
    Ik heb net je beoordeling bekeken en er zijn inderdaad een aantal users die niet gelet hebben op de objectieve criteria. Ik stel voor dat je deze users daarover aanspreekt, zodat ze hun beoordeling en misschien ook hun punten kunnen aanpassen.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    FIuttershy schreef:
    (...)

    Jep, daar heb je gelijk in! Als jullie je aan het lijstje moeten houden, moeten wij dat ook (:
    Ik heb net je beoordeling bekeken en er zijn inderdaad een aantal users die niet gelet hebben op de objectieve criteria. Ik stel voor dat je deze users daarover aanspreekt, zodat ze hun beoordeling en misschien ook hun punten kunnen aanpassen.


    Ik wil dat best doen, maar is het niet eerlijker als jullie dat centraal regelen? Mocht er iemand aan deze wedstrijd meedoen die zelf ook twijfels heeft over de beoordeling van de objectieve criteria maar niet als 'zeuderig' over wil komen en het daardoor niet vraagt, ontstaan er gelijk oneerlijke verschillen. Het lijkt mij dat het eerste punt misschien bij iedereen gewoon even nagekeken moet worden? (:

    Skrivbar schreef:
    (...)

    Ik wil dat best doen, maar is het niet eerlijker als jullie dat centraal regelen? Mocht er iemand aan deze wedstrijd meedoen die zelf ook twijfels heeft over de beoordeling van de objectieve criteria maar niet als 'zeuderig' over wil komen en het daardoor niet vraagt, ontstaan er gelijk oneerlijke verschillen. Het lijkt mij dat het eerste punt misschien bij iedereen gewoon even nagekeken moet worden? (:


    Dat was sowieso het plan (;


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Klopt het trouwens ook dat niet alles door iedereen is nagekeken? Want ik zie velen met zes beoordelingen, maar ook een aantal met vijf en zelfs met vier..


    Credendo Vides

    Ahhh super blij met mijn feedback ^^! Dat van die letters is inderdaad een beetje een domper. Ik vroeg het me al af, omdat de titel met hoofdletters was gegeven, maar ik wist het niet zeker. Eerst wilde ik het vragen, maar dat kon uiteindelijk toch niet. Nah ja, dan weet ik het voor de volgende keer c; en Justine, congrats dat je cover is gekozen (:


    I just caught the wave in your eyes

    Note btw: ik zal de cover nu nog niet gebruiken, maar wel als ik ga herschrijven c:


    how dare you speak of grace

    Ik ben happy met m'n beoordelingen en zit helemaal van (bloos) dat m'n cover gekozen is :3

    Ik mis inderdaad wel 2 'uitgebreide' beoordelingen, wat ik jammer vind, en wat ik ook wat mis is het gemiddelde cijfer wat een cover behaald heeft, van alle juryleden bijeen. Of komt dit nog?

    En inderdaad, bij de opmerking van Skrivbar kan ik me ook wel vinden, betreft de 'objectieve' criteria, maar daar wordt naar gekeken en ga ik verder ook niet moeilijk over doen.

    En met de organisatie zijn jullie zelf ook goed bezig (; In het begin is het altijd wat zoeken, zeker wanneer iets de allereerste keer is, maar jullie doen dat goed!


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik ben een van de mensen die niet alles heeft kunnen nakijken. Ik ben al sinds zondag niet helemaal lekker, dus ik kon niet lang achter het scherm zitten en een cover beoordelen duurt voor mij algauw een halfuur. Van vrijdagochtend tot vanavond ben ik van huis met alleen 3G, dus toen kon ik niets doen. Er was geen ruimte voor uitloop en later de beoordelingen doen kon ook niet, dus dat is de reden dat ik helaas niet iedereen een beoordeling heb kunnen geven.

    Wat de criteria betreft, objectiviteit is wel belangrijk maar ik denk dat de een iets completer vindt dan een ander. Iedereen heeft neem ik aan zijn eigen criteria en als hij die bij iedere user hetzelfde toepast maakt dat voor de beoordeling niets uit.

    Verder weet ik niet of dat van het toepassen van alle plaatjes op mij slaat, maar ik interpreteerde het lijstje als dusdanig dat de gegeven foto's er niet per se in hoefden, maar dat die aspecten (dus de hand, de meiden, maar met keuzevrijheid van de afbeelding) er wel op moesten komen. Maar misschien heb ik dat dan verkeerd geïnterpreteerd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tracker schreef:

    [...]

    Verder weet ik niet of dat van het toepassen van alle plaatjes op mij slaat, maar ik interpreteerde het lijstje als dusdanig dat de gegeven foto's er niet per se in hoefden, maar dat die aspecten (dus de hand, de meiden, maar met keuzevrijheid van de afbeelding) er wel op moesten komen. Maar misschien heb ik dat dan verkeerd geïnterpreteerd.

    Dit geld voor mij precies hetzelfde.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2016 - 18:08 ]


    She wanted a storm to match her rage.

    Bedankt voor jullie beoordeling.
    Ik ben inderdaad niet zo gevorderd als de rest, maar ik zal zeker mijn best doen.
    Nu ik weet hoe het er een beetje aan toe gaat en wat de mededeelnemers maken kan ik me daar aan aanpassen.
    Ik zal hier van leren en me beste beentje voor zetten.
    Klopt het trouwens dat ik van de 5 maar 3 beoordelingen had?

    bloemetjeR schreef:
    Bedankt voor jullie beoordeling.
    Ik ben inderdaad niet zo gevorderd als de rest, maar ik zal zeker mijn best doen.
    Nu ik weet hoe het er een beetje aan toe gaat en wat de mededeelnemers maken kan ik me daar aan aanpassen.
    Ik zal hier van leren en me beste beentje voor zetten.
    Klopt het trouwens dat ik van de 5 maar 3 beoordelingen had?


    Nee maar je hebt van de 6 maar 5 beoordelingen. Tracker mist nog.

    Valkyries schreef:
    Ik ben happy met m'n beoordelingen en zit helemaal van (bloos) dat m'n cover gekozen is :3

    Ik mis inderdaad wel 2 'uitgebreide' beoordelingen, wat ik jammer vind, en wat ik ook wat mis is het gemiddelde cijfer wat een cover behaald heeft, van alle juryleden bijeen. Of komt dit nog?

    En inderdaad, bij de opmerking van Skrivbar kan ik me ook wel vinden, betreft de 'objectieve' criteria, maar daar wordt naar gekeken en ga ik verder ook niet moeilijk over doen.

    En met de organisatie zijn jullie zelf ook goed bezig (; In het begin is het altijd wat zoeken, zeker wanneer iets de allereerste keer is, maar jullie doen dat goed!


    Ik kwam ook een beetje in tijdnood, dus heb in ieder geval ieders puntentelling gedaan, en ik hoop begin van de week bij iedereen uitgebreid commentaar te kunnen leveren.

    Disneyworld schreef:
    (...)
    Dit geld voor mij precies hetzelfde.


    Er is volgens mij geen 'goed' of 'fout' hierin, maar ik vind het verwarrend dat de juryleden bij objectieve criteria naar andere dingen kijken. Dat is het enige (:

    Sorry, ik heb alleen die van DreamerN nog niet beoordeeld, dat was ik van plan vandaag te doen maar ik had tot nu toe nog geen tijd, ik ga het nu meteen doen! Excuses c:

    Edit: Ik heb die van DreamerN er nu ook bij gezet!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2016 - 19:09 ]


    Just doing what I can