• Ik weet het er zijn hier geen dokter maar toch wil ik het kwijt.

    Vorige week maandag had ik last van mn voeten. Ik vermoedde van de hele zomer op birckenstocks lopen. Dis op stage (kinderopvang) lekker op blote voeten gelopen binnen. Thuis zalfde ik mijn voet in tegen de pijn en ontdekte een sneetje onder mn voet. In het gedeelte waar je voet veel op leunt net daaronder.

    Deze zat vol vuil dus betadine pleisters en soda badjes. Afgelopen week met verband om mijn voet gelopen gezien de pijn en thuis liet ik het luchten. Nu is het sinds een paar dagen donker rood richting het vieze bruin als je je voeten niet wast kleur om de snee. Dit is niet van vuil gezien ik ze net wastte. Wel zit in het wondje nogsteeds vuil.

    Qua pijn gaat het al wel wat beter maar ik ben toch een beetje bang voor o tsteking. Ik denk deze week even aan te kijke


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Blijven verzorgen, schoon maken en ontsmetten tot het helemaal genezen is, zou ik zeggen. Ik zou er ook plakkers op blijven doen, want anders kan er vuil in blijven komen. Als je merkt dat echt niets meer lijkt te helpen en het even erg of zelfs erger wordt, moet je toch naar een dokter. Ik heb nu bovenop mijn voet een plek die constant ontsteekt en ik moet nu hetzelfde doen. :')


    What would Emma do?

    Femtastic schreef:
    Blijven verzorgen, schoon maken en ontsmetten tot het helemaal genezen is, zou ik zeggen. Ik zou er ook plakkers op blijven doen, want anders kan er vuil in blijven komen. Als je merkt dat echt niets meer lijkt te helpen en het even erg of zelfs erger wordt, moet je toch naar een dokter. Ik heb nu bovenop mijn voet een plek die constant ontsteekt en ik moet nu hetzelfde doen. :')
    autch klinkt ook pijnlijk. Het bedenken doe ik inderdaad. Het irritante is aan diezelfde voet zit een gekneusde teen waardoor ik toch iets anders loop en dat belast mijn overgevoelige knie. Dus het is echt rot. Ik ga morgen weer in soda en als het woensdag niet minder is die vlek toch even een afspraak. De snee was vrij diep en ik heb dus geen idee waarvan hij komt. Niet dat ik bewust de pijn voelde.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    (...)autch klinkt ook pijnlijk. Het bedenken doe ik inderdaad. Het irritante is aan diezelfde voet zit een gekneusde teen waardoor ik toch iets anders loop en dat belast mijn overgevoelige knie. Dus het is echt rot. Ik ga morgen weer in soda en als het woensdag niet minder is die vlek toch even een afspraak. De snee was vrij diep en ik heb dus geen idee waarvan hij komt. Niet dat ik bewust de pijn voelde.


    En denk je dat die al een beetje dicht is? :/ Klinkt vervelend!


    What would Emma do?

    Voor je eigen bestwil toch even naar de dokter gaan? Sowieso wel goed blijven schoonmaken en ontsmetten.


    16 - 09 - '17

    Femtastic schreef:
    (...)

    En denk je dat die al een beetje dicht is? :/ Klinkt vervelend!
    hij is nog niet dicht maar ik zie niet meer de felrode onderste laag huid dus wel een beetje


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Als hij ontstoken is, zal hij eerder fel rood eromheen zijn, doet het pijn om aan te raken en is het warmer dan de rest van je voet. Vaak heeft de wond een gelige korst.

    Ik denk eerder dat er bloed vlak onder je huid zit. Dat geeft een donkerrode vlek.


    Your make-up is terrible

    Wat Nikki zegt: zodra je die symptomen hebt is het ontstoken. Anders denk ik inderdaad dat het gewoon bloed is en niks om je zorgen over te maken. Sowieso is een bruine vlek in principe geen ontsteking. Misschien is het wel een beetje gekneusd bij die snee, mensen hebben ook wel eens geelbruinig gekleurde blauwe plekken ^^

    In ieder geval zou ik zeggen, als je echt zorgen hebt kan je altijd een afspraak bij de huisarts maken. Mijn vader werkt bij de ambu en roept altijd dat het werk van huisartsen voor 50% bestaat uit het geruststellen van mensen, dus het is echt niet vreemd als je het even wilt checken. Zolang je maar niet je symptomen op Google opzoekt hahaha

    Reigns schreef:
    Voor je eigen bestwil toch even naar de dokter gaan? Sowieso wel goed blijven schoonmaken en ontsmetten.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Villainess schreef:
    Wat Nikki zegt: zodra je die symptomen hebt is het ontstoken. Anders denk ik inderdaad dat het gewoon bloed is en niks om je zorgen over te maken. Sowieso is een bruine vlek in principe geen ontsteking. Misschien is het wel een beetje gekneusd bij die snee, mensen hebben ook wel eens geelbruinig gekleurde blauwe plekken ^^

    In ieder geval zou ik zeggen, als je echt zorgen hebt kan je altijd een afspraak bij de huisarts maken. Mijn vader werkt bij de ambu en roept altijd dat het werk van huisartsen voor 50% bestaat uit het geruststellen van mensen, dus het is echt niet vreemd als je het even wilt checken. Zolang je maar niet je symptomen op Google opzoekt hahaha
    wel ik had het er et over. De vlek is behoorlijk hard en de pijn valt mee. De snee lijkt nog verder dicht te zijn. Ik denk dat mn huid en eelt zonhard werddat het acheurde. Mama heeft er ook last van. Ik kijk deze week even aan en anders toch even voor een check. Naar bedankt voor jullie berichtjes


    Change is for weirdos ~ Niall Horan