Als we die hele term "plus-size" nou eens even aan de kant gooien en gewoon eens kijken naar iedereens gezondheid, wat kun je daar dan uit concluderen? Ja, dat overal waar "te" voor staat, niet gezond is. Dus ben je te dik, dan vind ik dat dat niet gepromoot moet worden. Ik kan begrijpen dat mensen die een maatje meer hebben ook graag kleding willen zien waar zij in kunnen passen, maar als dat ten koste gaat van de gezondheid, dan zou ik dat vooral niet gaan aanmoedigen.
Te dun is natuurlijk ook niet goed. Die modellen zie je ook genoeg helaas. Ik zie het nut er niet zo van in om bijvoorbeeld je kleding te gaan promoten met ongezonde modellen.
Dus de stelling had net zo goed kunnen zijn; men zou ongezonde modellen niet moeten aanmoedigen.
Maar even als disclaimer: omdat iemand toevallig dunner is dan de ander en je daardoor bijvoorbeeld de sleutelbenen ziet zitten, wil nog niet zeggen dat diegene ongezond is. Ik heb zelf ook "last" van het feit dat ik alles kan eten wat ik wil, maar niet aankom. Daardoor heb ik ook vaak genoeg mee gemaakt dat mensen zelfs geïrriteerde opmerkingen naar me maakten omdat ik toevallig dun ben en zij dan bijvoorbeeld niet. Iemand heeft me zelfs een keer uitgemaakt voor anorexia-patiënt... nou, dat gaat me echt wel te ver. Maar zo zal dat ook wel zijn als je wat meer spek op de botten hebt zitten, dat wil ook niet altijd zeggen dat je er wat aan kan doen. Zolang je maar goed op jezelf let, gezond eet (met passende hoeveelheden), genoeg beweegt en de risico's op bepaalde ziekten e.d. zo laag mogelijk houdt.