Jo Mari Gold
"I am a Ghost of a Girl"
Ik zag dat Levi wat zat te klungelen met zijn boeien, het zag er allemaal niet erg prettig uit, ik ben blij dat ik dat niet heb hoeven doorstaan, dat was erger dan Rumple bij me had gedaan, ik keek verwonderd op toen Levi vrij was gekomen, wow, hij heeft talent! Ik glimlachte, "Goedzo Levi, het is je gelukt!" ik keek hem aan, hopelijk komt Rumple niet snel terug want... ik kon de zin niet eens afmaken in mijn hoofd want daar stond Rumple al, shit! Hij leek verdrietig en boos geweest te zijn. Ik slikte, betekent niet veel goeds... Hij zei iets tegen Levi wat ik niet verstond en gooide hem terug in zijn cel, ik kneep even mijn ogen dicht, ik hoefde dit allemaal niet te zien...
Rumple keek grijnzend naar mij, ik bleef hem aankijken, nors, maar van binnen voelde ik grote angst opkomen, 'Lieverd nu is het jou beurt.' ik bleef hem aankijken, laat dit niet waar zijn, alsjeblieft, laat dit gewoon een nare droom zijn, ik rammelde aan de boeien om te proberen om hier toch uit te komen. Meteen stond ik voor Rumple, geketend. Ik probeerde me los te wringen maar het was al te laat, Rumple sleurde me mee naar de martelkamer. Ook bij mij pakte hij de zweep, de slagen van eerder vandaag waren nog goed te zien, het ergste vond ik nog dat Levi ook kon zien dat hij dit vandaag nog had gedaan. Hij sloeg, het deed verschrikkelijk veel pijn door de andere wonden nog. Ik begon de slagen te tellen als afleiding, toch kon ik een traan niet onderdrukken, ik besloot ook geen weerstand te bieden, dat zou het allemaal nog erger maken, ik merkte dat hij langer bleef slaan dan bij Levi, komt vast omdat hij boos was. Eindelijk hield hij op, mijn rug voelde nog pijnlijker als eerst, het brandde helemaal. Hij trok me op dezelfde dingen waar hij Levi ook op had gehad, wat ik bij allemaal merkte was dat hij het bij mij langer deed, de helse pijn, mijn lichaam kon dit niet volhouden, mijn ademhaling was sneller gegaan en mijn hart klopte in mijn keel. Nog een traan kon ik niet onderdrukken, de pijn, tja dat had ik waarschijnlijk wel verdient, maar dat Levi keek vond ik het ergste.
'Durf ooit nog eens Neal erbij te halen en je vriendjes gaan eraan!' ik keek Rumple nijdig aan, "Door jou Rumple, heb ik helemaal geen vriendjes meer! Door jou en die stomme vloek van je!" schreeuw ik in zijn gezicht, "Ik kan net zo lang over Neal blijven praten als ik wil, je weet dat ik dat kan, je weet dat ik geen vrienden heb..." ik grijnsde, ik moest toch wat, ik moest toch even boven hem uitkomen, "Net zoals Neal, hij had door jouw ook geen vrienden..." zei ik spottend, ik wist dat dit een stomme set was. Ik wist dat ik dit niet had moeten doen, ik kan niet tegen hem op, ik zit vast. Toch moest ik hem iets terugzeggen, het moest gewoon van mezelf, ongeacht wat de consequenties daarvan waren.
het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]