• Kennen jullie dat gevoel... Dat je in een groep bent en dat je praat over dingen. En dan probeer je mee te praten maar dat je dan een soort van perongelukexpres door iedereen die aan het gesprek deelneemt wordt genegeerd?
    Of dat je geen inbreng hebt in het gesprek ondanks dat je het wel echt probeert? Dan zeg je iets en dan kijken mensen even en dan lachen ze en dan gaan ze weer verder met elkaar praten...

    Wat the fuck is dat nou voor een belabberde omgang met elkaar? Je kan toch gewoon normaal iemand erin betrekken of is dat echt zo lastig?
    Zit hier een gedachte achter? Waarom doen mensen dit?

    Ik ken mezelf wel als een redelijk sociaal vaardig persoon en met genoeg mensen kan ik wel gewoon een fijn gesprek hebben (ook in groepen) maar soms dan ben je bij mensen waar dat dan niet gaat. En ik snap echt niet wáárom dan?

    Herkennen mensen dit?
    En wat doen jullie dan? Geef je het aan, laat je het zitten en loop je weg, of iets anders?

    Het maakt me echt een beetje onzeker. Ik kan vaak wel goed aangeven als ik iets niet prettig vind, maar hoe ik dit moet aanpakken... Géén idee.

    [ bericht aangepast op 6 juli 2016 - 23:21 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Dit probleem heb ik ook zodra ik in een groep zit met meer dan drie mensen :') Maar ja, ik heb dan ook 0 sociale vaardigheden. Maar even een MT, ik ben nieuwsgierig of iemand hier tips voor heeft.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dat is zeer herkenbaar! Ik denk dat je daar zelf niets aan kan doen aangezien je met andere mensen dit wel kan. Wanneer ik dit meemaak is het altijd anders, maar vaak zeg ik dan gewoon een tijdje niets meer tegen hen. Niet dat dat de beste oplossing is.


    I wanna be a wizard!

    Ik heb dit ook vrij vaak. Meestal wacht ik op een stilte om het dan nogmaals te herhalen of kies ik er inderdaad zoals hierboven al gezegd wordt voor om ze gewoon allemaal even te negeren. Ik vind het echt verschrikkelijk irritant maar ik denk eigenlijk echt dat mensen het niet door hebben.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ergens ''blij'' om te horen dat meer mensen het hebben. Denk inderdaad zelf ook wel dat mensen het vaak stomweg niet door hebben, Maar ik vraag me ook wel vaak af of het niet expres is.
    Ik had gisteren bijvoorbeeld een situatie dat ik met een volwassen persoon en een ander meisje van mijn leeftijd aan het praten was. Maar eigenlijk was zij vooral aan het woord met die volwassene en zat ik er maar een beetje bij. En elke keer als ik wat wilde inbrengen kreeg ik wel eventjes een momentje praatruimte, maar er werd vervolgens niet op in gegaan, dat vond ik zo jammer. Je voelt je dan een beetje een spook ofzo.

    Meestal als iemand iets doet of zegt waar ik me niet prettig bij voel kan ik dat prima aangeven en wordt daar ook fijn op gereageerd. Maar zulke situaties gebeuren zo ''onzichtbaar'' en ik kan mijn vinger er niet op leggen of het bewust gebeurd of niet. Die dingen killen dan echt een beetje je goede zelfbeeld. :')


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Founder schreef:
    Dat is zeer herkenbaar! Ik denk dat je daar zelf niets aan kan doen aangezien je met andere mensen dit wel kan. Wanneer ik dit mee maak is het altijd anders, maar vaak zeg ik dan gewoon een tijdje niets meer tegen hen. Niet dat dat de beste oplossing is.

    + Ik heb totaal geen social skills, maar verder kan het mij eigenlijk weinig schelen. Ik voel me het fijnst als ik alleen ben en geen mens me stoort.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Tarrant schreef:
    (...)
    + Ik heb totaal geen social skills, maar verder kan het mij eigenlijk weinig schelen. Ik voel me het fijnst als ik alleen ben en geen mens me stoort.

    Maar als je de hele tijd alleen bent, word je op een geven moment dan niet helemaal gek van jezelf en alle gedachten?


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    (...)
    Maar als je de hele tijd alleen bent, word je op een geven moment dan niet helemaal gek van jezelf en alle gedachten?

    Nee, ik vind het eigenlijk wel best zo. Geen mens die tegen me zeurt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Herkenbaar van de schooltijden, maar doe zoiets niet bij hen of ze zijn op hun tenen getrapt. Ik had dit vooral de laatste jaren in school met mijn klasgenoten. In het begin zweeg ik gewoon, maar op het einde begon ik er elke keer iets van te zeggen en dat schoot dan weer in het verkeerde keelgat. Op een gegeven moment liep ik gewoon weg en negeerde het, omdat het mij nog weinig kon schelen. Trek het je echt niet aan, je hebt helaas zo van die mensen... Ik ben zelf ook een sociaal persoon, maar tegenwoordig is het beter dat je wat meer op jezelf bent.


    16 - 09 - '17

    Dit heb ik werkelijk waar constant, want ik ben echt lucht voor de meeste mensen. Zodra er al een derde persoon bij komt, gaat het mis :/ Dit is dan ook een stiekeme MT, gezien tips super fijn zouden zijn.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Dit heb ik ook soms en vaak gebeurt het steeds bij dezelfde groep. Bij anderen groepen heb ik die problemen zelden. Het hangt gewoon af van de soort groep, volgens mij. Uiteindelijk luister ik maar gewoon naar wat er gezegd wordt zonder inbreng te geven of ik word afgeleid door mijn eigen gedachten. Ik hecht er niet zoveel belang aan omdat ik genoeg groepen heb waarbij ik wel gewoon een leuk gesprek kan hebben.


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    Dit heb ik ook soms en vaak gebeurt het steeds bij dezelfde groep. Bij anderen groepen heb ik die problemen zelden. Het hangt gewoon af van de soort groep, volgens mij. Uiteindelijk luister ik maar gewoon naar wat er gezegd wordt zonder inbreng te geven of ik word afgeleid door mijn eigen gedachten. Ik hecht er niet zoveel belang aan omdat ik genoeg groepen heb waarbij ik wel gewoon een leuk gesprek kan hebben.

    Dit. Als mensen niet naar me willen luisteren, zal ik wel naar hen luisteren. Heb ik tenminste weer wat roddelmateriaal voor achteraf :Y). En het is wat Dysphoria zegt, zolang er mensen zijn waarmee je wel leuke gesprekken kan hebben, is er voor mij niet echt een probleem.


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Oh dit heb ik ook wel. Bij groepen gaat dat ook sneller. Zoals je ziet aan hierboven allemaal ben je niet de enige. Maar onthoud: het ligt sws aan die mensen en niet aan jou. Overigens doen mensen het ook vaak genoeg onbewust hoor, in een groep iedereen betrekken is soms lastiger dan je denktm


    Aan niets denken is ook denken.

    Jup ik heb dat ook als ik in grote groepen ben. Meestal probeer ik dan een vraag te stellen ofzo. Dat kunnen ze moeilijk negeren en dan betrekken ze je er meer bij, omdat jij degene bent die de vraag stelt. Maar dat doe ik niet vaak hoor, meestal hebben ze het over onderwerpen die me niet zo interesseren.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik heb dat met mijn "oude" vriendinnengroep van de middelbare.
    Dat zijn allemaal meisje-meisjes (niet dat daar iets mis mee is, maar) dat ben ik dus totáál niet. Daarnaast zitten hun echt in de huisje-boompje-beestje fase en ik ben nog steeds single.... -.-
    Dus het gaat óf over dingen waar ik niet bij was (dubbel dates, weekendjes weg met hun vriend), óf dingen die me gewoon totaal niet interesseren (welke gordijnen passen het beste bij mijn nieuwe bankstel?). Hun mogen wel over hun werk (of stage) praten, ik niet want dat is vies (operatieverhalen, cistes, abcessen etc.) of eng (spinnen, slangen etc.). En kindjes die op de dagopvang alles onderschijten is niet ranzig?!

    Anyway. Ik probeer meestal gewoon te luisteren (of ga ergens anders staan en begin daar een gesprek). Ze hebben geen idee hoe de vork in de steel zit en eerlijk gezegt wil ik niet eens de moeite doen om het ze uit te leggen. Na de middelbare ben ik gedurende mijn opleidingen mensen tegen gekomen die meer zijn zoals mij, die dezelfde interesses en passies hebben en ook graag met dieren werken. Ik heb maar besloten om in deze mensen mijn aandacht en energie te steken, deze mensen zijn dat iig wel waard. Zij zijn iig geinteresseerd in de dingen die ik meemaak op mijn werk of bij mijn vrijwilligerswerk. Mijn middelbare school vriendinnen zie ik een paar keer per jaar op een vermaardag en dat vindt ik prima zo.

    [ bericht aangepast op 7 juli 2016 - 11:00 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik denk dat iedereen dat onbewust wel eens doet. (Er zijn natuurlijk uitzonderingen, waarbij mensen iemand echt een beetje negeren of diegene's mening niet veel waard vinden.) Maar over het algemeen komt dit vaker voor dan je denkt.

    Ik heb mezelf er ook wel eens op betrapt hoor. Dan ben ik in een gesprek met iemand (of zelfs discussie, waardoor ik nog feller met die persoon praat en eigenlijk geen onderbrekingen wil) en dan besluit iemand anders zijn of haar mening er ook bij in te gooien. Helemaal niets mis mee, maar dan kan het zo zijn dat ik diegene even een kort antwoord terug geef, en dan weer verder discussieer met de andere persoon.

    Het is dus echt niet altijd met opzet. Het is natuurlijk niet zo fijn dat het gebeurt, maar zo ben ik ook vaak genoeg afgekapt. Soms moet je gewoon denken; achja laat die mensen maar even kletsen. En als je je er echt zo graag bij wilt mengen, denk ik dat je misschien een soort "met de deur in huis vallen"-opmerking klaar moet hebben staan. Wat in feite goed de aandacht van iedereen trekt.

    Maar goed, het ligt natuurlijk vaak ook wel aan de situatie.

    [ bericht aangepast op 7 juli 2016 - 10:59 ]