• Goedenavond dames,

    heb zojuist een woordenwisseling met moeders gehad omdat ik niet 'eerlijk' schijn te zijn.
    Laat ik het even uitleggen (kan ik ook meteen mijn hart luchten)..

    Pas geleden heb ik iets besteld waar niet iedereen vanaf hoef te weten, en al helemaal mijn ouders niet (ben 21 jaar en vrijgezel, guess what :Y) ) .
    Omdat ik nog thuis woon wordt dit pakketje op het adres van mijn ouders geleverd.
    Op het moment was niemand thuis en heeft mijn moeder later dat pakketje opgehaald bij de buren.

    Mijn moeder is zo nieuwsgierig als het maar kan en vraagt meteen wat ik besteld heb, als ik het antwoord ontwijk en mompel 'op ebay gekocht' is ze niet tevreden en gaat door met het vragen uurtje.
    Net stond ze geïrriteerd bij mij op de kamer omdat ik niet eerlijk wou vertellen wat het was.
    En als ik niet eerlijk kon zijn over dingen ik anders maar het huis uit moet gaan.
    Het is wel drastisch en ze bedoeld het niet zo.

    Maar waarom moet ik altijd alles vertellen wat ik doe en wat ik koop, ze hoeven toch niet alles te weten?
    Wordt hier vaak zo moe van.. :(

    Iemand nog tips hoe ik hiermee om kan gaan?

    Update: En net kwam paps nog langs om verhaal te halen waarom ik zo geheimzinnig doe :Y)

    [ bericht aangepast op 27 juli 2016 - 21:39 ]


    "Don't look back, you're not going that way."

    Ik zou zeggen 'misschien wil ik het wel helemaal zeggen omdat het een cadeau is, maar nu heb je de verrassing verpest en hou ik het lekker zelf'.


    Your make-up is terrible

    Ik heb zelf ook een moeder die alles wil weten :') Wat ik doe, met wie ik praat, waarover ik praat... En als ik haar vragen niet beantwoord, ben ik opeens een acosiale dochter :')
    Veel sterkte. Ik ben zelf ook wel benieuwd of hier iets aan te doen valt.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Uhm ja dat is akward, maar je kunt misschien zeggen dat het volwassen dingen zijn. Als je het op een vage manier zegt dan houd ze misschien wel op zonder dat je het hardop hoeft te zeggen.=P


    You were born original, don't die as a copy.

    Nishinoya schreef:
    Ik heb zelf ook een moeder vader die alles wil weten :') Wat ik doe, met wie ik praat, waarover ik praat... En als ik haar zijn vragen niet beantwoord, ben ik opeens een acosiale dochter :')

    + Ik zeg gewoon vaak dat het hem/haar niks aangaat, ik het zelf koop en ik toch ook niet elke keer ga vragen wat diegene gekocht heeft. Lijkt me ook echt irritant. En als ik er echt niet onderuit komt, net zoals Assassin zegt, zeggen dat het een cadeautje is of liegen over wat het dan is.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Moltres schreef:
    Uhm ja dat is akward, maar je kunt misschien zeggen dat het volwassen dingen zijn. Als je het op een vage manier zegt dan houd ze misschien wel op zonder dat je het hardop hoeft te zeggen.=P


    Dat is een slimme methode dan zeg je deels de waarheid maar lieg je ook niet, thanks ga ik zo maar eens uitproberen :')


    "Don't look back, you're not going that way."

    Sableye schreef:
    (...)
    + Ik zeg gewoon vaak dat het hem/haar niks aangaat, ik het zelf koop en ik toch ook niet elke keer ga vragen wat diegene gekocht heeft. Lijkt me ook echt irritant. En als ik er echt niet onderuit komt, net zoals Assassin zegt, zeggen dat het een cadeautje is of liegen over wat het dan is.


    Had ik net ook gezegd dat dit voor mijzelf is en dat ze niet hoeven te weten wat het is, uiteindelijk worden ze boos en geïrriteerd omdat ik het niet wil zeggen.

    Had dit deels al wel verwacht, maar ach.. een beetje hoop hebben mag altijd (A)


    "Don't look back, you're not going that way."

    SummerSnow schreef:
    (...)

    Dat is een slimme methode dan zeg je deels de waarheid maar lieg je ook niet, thanks ga ik zo maar eens uitproberen :')


    Hahaha ja misschien snapt ze de hint.(': Hoop dat het werkt.(:


    You were born original, don't die as a copy.

    Zeg het gewoon recht in hun gezicht. Klaar met hun gezeur en dan kan je ook nog even lachen om hun reactie :'D Maar ik ben daar heel makkelijk in, ik kondig ook altijd mijn ongesteldheid aan etc.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Zeg gewoon iets van 'alles weten maakt niet gelukkig'. Bij mij werkt het altijd :W


    26 - 02 - '16

    SummerSnow schreef:
    (...)

    Had ik net ook gezegd dat dit voor mijzelf is en dat ze niet hoeven te weten wat het is, uiteindelijk worden ze boos en geïrriteerd omdat ik het niet wil zeggen.

    Had dit deels al wel verwacht, maar ach.. een beetje hoop hebben mag altijd (A)

    "Da's voor jou een vraag en voor mij een weet," werkt bij mij ook altijd.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Rayquaza schreef:
    Zeg gewoon iets van 'alles weten maakt niet gelukkig'. Bij mij werkt het altijd :W


    Als ik dat zeg heb ik oorlog thuis hahha, kan merken dat de sfeer gespannen is.
    Kort af antwoorden etc.

    Hoop dat het morgen afgezakt is!


    "Don't look back, you're not going that way."

    Gewoon zeggen wat het is, en er eventueel nog voor der neus mee zwaaien. Wrijf het der lekker in. Misschien schrikt ze zo erg dat ze haar lesje leert. Dan klopt ze misschien ook wel elke keer dat ze je kamer in wilt komen

    Heel herkenbaar. M'n ouders willen altijd alles weten (ze hebben al m'n wachtwoorden, van m'n email, facebook, schoolaccounts etcetera, daarom wil ik niet dat ze weten dat ik op Quizlet zit want dan lezen ze ook alles en dat hoeft van mij niet) en toen ik een week in Taizé zat en m'n telefoon thuisgelaten had, heeft m'n moeder ALLE appjes gelezen (m'n telefoon stond uit en lag in de kast, nog net niet in een kluisje oid). Ik heb niets te verbergen, maar ik vind het niet fijn. Ook niet omdat er dan gelijk kritiek komt van "Ik wil niet dat je met die en die contact hebt, blokkeer die persoon" of ze hebben de persoon al geblokkeerd. Want ze bepalen met wie ik om mag gaan en met wie ik afspreek, ook met vakantie wie ik een ansichtkaart stuur (ze willen ook alle kaarten lezen voor ze op de bus gaan).

    Bemoeizuchtige ouders, ugh. En mocht ik ooit iets bestellen dan zou 't probably allang open gemaakt zijn voordat ik weer thuis ben.

    Dus ik vind het echt ontzettend kut voor je, want bemoeizuchtige ouders zijn soms echt tering vervelend, o.a. bij dit soort dingen. Ik heb alleen helaas geen idee wat je ertegen kan doen


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Heel herkenbaar. M'n ouders willen altijd alles weten (ze hebben al m'n wachtwoorden, van m'n email, facebook, schoolaccounts etcetera, daarom wil ik niet dat ze weten dat ik op Quizlet zit want dan lezen ze ook alles en dat hoeft van mij niet) en toen ik een week in Taizé zat en m'n telefoon thuisgelaten had, heeft m'n moeder ALLE appjes gelezen (m'n telefoon stond uit en lag in de kast, nog net niet in een kluisje oid). Ik heb niets te verbergen, maar ik vind het niet fijn. Ook niet omdat er dan gelijk kritiek komt van "Ik wil niet dat je met die en die contact hebt, blokkeer die persoon" of ze hebben de persoon al geblokkeerd. Want ze bepalen met wie ik om mag gaan en met wie ik afspreek, ook met vakantie wie ik een ansichtkaart stuur (ze willen ook alle kaarten lezen voor ze op de bus gaan).

    Bemoeizuchtige ouders, ugh. En mocht ik ooit iets bestellen dan zou 't probably allang open gemaakt zijn voordat ik weer thuis ben.

    Dus ik vind het echt ontzettend kut voor je, want bemoeizuchtige ouders zijn soms echt tering vervelend, o.a. bij dit soort dingen. Ik heb alleen helaas geen idee wat je ertegen kan doen

    Wow gaat dat niet wat te ver? Appjes ongevraagd lezen laat toch wel zien dat je ouders geen respect hebben voor je eigen privacy... Heb je er niet veel last van?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Wat heb je gekocht dan? :Y)

    Ik bestel ook wel vaak dingen op AliExpress, maar dat maakt mijn ouders niet uit. Zolang ik maar niet teveel bestel, hebben ze ook geen commentaar. Meestal laat ik het wel zien, maar soms ook niet en daar hebben ze geen probleem mee. ^^


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!