• Oke oke oke oke. Zo dus ik was even op google aan het kijken naar textposts over iets. Want dat is mijn hobby. En geloof het of niet, ik kom langs een post die gaat over hoe Jonathan en David uit de Bijbel niet alleen bros for life waren, maar ook baes for life. Compleet met bijbelteksten en al. Ik kan de post nu even niet vinden, maar ik zet er zo misschien nog een linkje bij.
    Nou. Ik zag die post dus en het was extreem hilarisch, omdat ik natuurlijk alleen hoor over wat een geweldig goede vrienden ze waren en dat ze moesten huilen bij hun afscheid en blablblalal, maar ik wilde er wel iets meer over weten, dus zocht ik op tumblr ''jonathan and david'' en IK KRIJS WANT ER WORDT FANART GEMAAKT OVER BIJBELSE FIGUREN EN ZELFS FANFICTION. TUMBLR SLAAT OP HOL. EVA OOK.
    EN ER IS EEN PERSOON DAT HUN HELE LEVEN SAMEN HEEFT SAMENGEVAT MAAR DAN WAT EXPLICIET GAYER EN WAT IS HET LEVEN

    MAAR DIT STAAT LITERALLY IN DE BIJBEL.

    “David rose from beside the mound and prostrated himself on the ground three times before Jonathan in homage. They kissed each other and wept alowed together”


    EN ALSO
    I grieve for you, my brother Jonathan! You were so dear to me! Your love was more amazing to me than the love of women.

    In elke vertaling staat dat Jonathan's liefde voor David beter was dan die van vrouwen. Dit voelt net zo gay als The Picture of Dorian Gray en dat is Very Gay.

    EN BLIJKBAAR HEEFT HET HELE INTERNET BESLOTEN DAT JONATHAN EN DAVID HET GAYE KOPPEL VAN DE BIJBEL ZIJN????/? Dit is wild.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    haha de titel was nog niet ready lov this


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Ik had ooit een streng gelovig karakter dat Jonathan heette en stiekem gay was. Ik vind het geweldig^^


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ah ja, de wondere wereld van Bijbelfanfic. Daar heb ik ooit zelfs een topic over aangemaakt (even opgezocht, en dat was in 2011, help), haha, want dat verbijsterde mij toen ook. Tegenwoordig ben ik me te zeer bewust van het bestaan van Barack Obama/Harry Styles en George Weasley/Fred Weasley/een hond om nog van iets te kunnen schrikken, tbh. Ik zou wíllen dat ik deze dingen uit mijn duim zoog, God. (no_chears)

    Maar goed, Jonathan en David, jep. Ik moet zeggen dat ik niet zo heel erg bekend ben met de minder standaard Bijbelse verhalen/figuren, maar over hen heb ik inderdaad wel eens gehoord, volgens mij via een Tumblr post, ook. Erg mooi, erg mooi. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Haha ja, ik heb dat ook wel eens aan mijn ouders vertelt - die ook behoorlijk streng gelovig zijn - en die stonden wel even met hun mond vol tanden :W


    26 - 02 - '16

    Hahaha, dat is echt cool. :'D Ik vind het enkel zo dubbel, want langs de ene kant staat dit in de Bijbel en langs de andere kant staat er dat omgang hebben met een man zoals met een vrouw een gruwel is, dus wat ik daaruit moet concluderen, ik weet het niet meer.
    Maar ik ben verbaasd waar mensen allemaal fanfic kunnen over schrijven, haha. :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried