• Hoi hoi,

    Mijn broertje moet voor zijn scriptie zijn samenvatting in het Engels schrijven. Hij is daar vrij rampzalig in, dus vroeg hij of ik kan helpen. Helaas ben ik ook niet zo'n wonder in Engels, dus is er iemand anders hier die het misschien kan vertalen? (:


    In het huidige (aardrijkskunde)onderwijs wordt tegen twee problemen aangelopen. De intrinsieke motivatie van leerlingen is laag en de lesstof beklijft onvoldoende. Hierdoor is het leerrendement in het onderwijs lager dan gewenst. Om beide problemen aan te pakken moet er in de didactiek van het aardrijkskundeonderwijs iets veranderen.
    Dit onderzoek laat een nieuwe didactische aanpak voor het aardrijkskundeonderwijs zien en biedt handvaten voor het ontwerpen en effectief inzetten van dit soort werkvormen. De volgende onderzoeksvraag is opgesteld: Wat zijn de ontwerpprincipes voor fysiek verbeeldende werkvormen voor het verduidelijken van geografische processen, en wat zijn de voorwaarden voor effectief toepassen in de praktijk? Voor fysiek verbeeldende werkvormen kan de volgende definitie worden gebruikt: leerlingen leren door lichamelijk activiteiten (zich verplaatsen door het lokaal of handelingen op hun plaats), waardoor (geografische) processen worden verduidelijkt, nagebootst en/of vereenvoudigd.
    De beantwoording van de onderzoeksvraag is opgesplitst in twee delen. Deel een is het voorbereidend onderzoek, wat is gebaseerd op interviews en literatuurstudie. Het tweede deel is een ontwerponderzoek, gebaseerd op de stappen van Educational Design Research. Deze onderzoekmethode bestaat uit het formuleren van een productvoorstel, een screening, focusgroep, walkthrough en een try-out. Uit het onderzoek blijkt dat fysiek verbeeldende werkvormen zowel vanuit de theorie als de praktijk een waardevolle toevoeging voor het onderwijs zijn en dat betrokken vakdidactici, docenten en leerlingen erg enthousiast zijn.
    De werkvormen en ontwerpprincipes kunnen direct worden toegepast in de praktijk van het voortgezet onderwijs. Vervolgonderzoek zou zich kunnen richten op het experimenteel uittesten van het leereffect of het steekproefsgewijs onderzoeken naar de algemene houding docenten en leerlingen tegenover fysiek verbeeldende werkvormen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Niemand? c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik wil het wel voor je proberen, maar het is gemakkelijker om dit soort dingen te vertalen als je ook de vaktermen kent.


    I am an idiot, I move.

    Fisher schreef:
    Ik wil het wel voor je proberen, maar het is gemakkelijker om dit soort dingen te vertalen als je ook de vaktermen kent.

    Snap ik! Ik heb het even nagevraagd. Is het mogelijk om die termen tussen haakjes te laten staan? Dan kan hij ze zelf opzoeken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zie onder spoiler. Mooi vertalen is moeilijk x). Ik heb de termen tussen aanhalingstekens gezet.
    Als hij vragen heeft, kun je me altijd pb'en.

    In het huidige (aardrijkskunde)onderwijs wordt tegen twee problemen aangelopen.
    The current education of geography is faced with two problems.
    De intrinsieke motivatie van leerlingen is laag en de lesstof beklijft onvoldoende.
    The intrinsic motivation of students is low and study material is not remembered suffeciently.
    Hierdoor is het leerrendement in het onderwijs lager dan gewenst.
    Because of this, the ‘learning yield’ in education is lower than wanted.
    Om beide problemen aan te pakken moet er in de didactiek van het aardrijkskundeonderwijs iets veranderen.
    To tackle both problems, chances are needed in the didactics of geography education.

    Dit onderzoek laat een nieuwe didactische aanpak voor het aardrijkskundeonderwijs zien en biedt handvaten voor het ontwerpen en effectief inzetten van dit soort werkvormen.
    The research shows a new didactical approach for geography education and offers guidelines for designing and effectively applying this approach.
    De volgende onderzoeksvraag is opgesteld:
    This lead to the following research questions:
    Wat zijn de ontwerpprincipes voor fysiek verbeeldende werkvormen voor het verduidelijken van geografische processen, en wat zijn de voorwaarden voor effectief toepassen in de praktijk?
    What are the ‘design principles’ for ‘physical, graphical approaches’ to clearify geographical processes and what are the prerequisites for effective application in practice?
    Voor fysiek verbeeldende werkvormen kan de volgende definitie worden gebruikt: leerlingen leren door lichamelijk activiteiten (zich verplaatsen door het lokaal of handelingen op hun plaats), waardoor (geografische) processen worden verduidelijkt, nagebootst en/of vereenvoudigd.
    For ‘physical, graphical approaches’ is defined as: Students learn by physical activities (either in class or on location) by which geographical processed are clarified, simulated, and/or simplified.

    De beantwoording van de onderzoeksvraag is opgesplitst in twee delen.
    To answer the research question, it is split in two questions.
    Deel een is het voorbereidend onderzoek, wat is gebaseerd op interviews en literatuurstudie.
    Part one serves as preperation for the study, and comprises interviews and a literature study.
    Het tweede deel is een ontwerponderzoek, gebaseerd op de stappen van Educational Design Research.
    Part two entails designing and is based on the steps of ‘Educational Design Research’.
    Deze onderzoekmethode bestaat uit het formuleren van een productvoorstel, een screening, focusgroep, walkthrough en een try-out.
    This method consists of formulating a product proposal, a screening, a focus group, a walkthrough, and a try-out.
    Uit het onderzoek blijkt dat fysiek verbeeldende werkvormen zowel vanuit de theorie als de praktijk een waardevolle toevoeging voor het onderwijs zijn en dat betrokken vakdidactici, docenten en leerlingen erg enthousiast zijn.
    Both theoretical and practical research shows that ‘physical, graphical approaches’ are a valuable contribution to education, and that didactics, docents, and students are enthusiastic about it.
    De werkvormen en ontwerpprincipes kunnen direct worden toegepast in de praktijk van het voortgezet onderwijs.
    The approaches and design principles can directly be applied in secondary education.
    Vervolgonderzoek zou zich kunnen richten op het experimenteel uittesten van het leereffect of het steekproefsgewijs onderzoeken naar de algemene houding docenten en leerlingen tegenover fysiek verbeeldende werkvormen.
    Further research could aim on testing the learning effect experimentally or on investigating the attitudes of docents and students on ‘physical, graphical approaches’.


    I am an idiot, I move.

    Aaah super bedankt! Veel beter dan ik zou kunnen in elk geval. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fisher schreef:

    The current education of geography is faced with two problems. The intrinsic motivation of students is low and study material is not remembered sufficiently.
    Because of this, the ‘learning yield’ in education is lower than wanted. To tackle both problems, changes are needed in the didactics of geography education. This research will show a new didactic approach for geography education and offers guidelines for designing and effectively applying this approach. This leads to the following research question:
    What are the design principles for physical imaginative approaches to clarify geographical processes and what are the prerequisites for an effective application in practical situations? Physical imaginative approaches can be defined as: Students learn by physical activities (either by moving around in class or by performing actions in one place) by which geographical processes are clarified, simulated, and/or simplified.
    The answer to the research question is split in two parts. The first part serves as preparation for the study, and is based on interviews and a literature review.
    The second part is a design research and is based on the steps of ‘Educational Design Research’. This method consists of formulating a product proposal, a screening, a focus group, a walkthrough, and a try-out. Both theoretical and practical researches show that physical imaginative approaches are a valuable contribution to education, and that didactics, teachers, and students are enthusiastic about it. The approaches and design principles can directly be applied to secondary education.
    Further research could focus on testing the learning effect experimentally or on investigating the attitudes of teachers and students on physical imaginative approaches.


    Ik heb wat spel- en grammaticafoutjes aangepast, plus wat 'rare' woorden, maar sommige woorden ogen nog steeds een beetje ongemakkelijk :p. Ik durfde niet veel te veranderen, omdat ik niet veel van de context weet.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2016 - 16:32 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.