Naam:Sebastian King.
"I don't like being limited, so I choose not to be."
|Honkman || Pukwudgie student| In Salem | Talking to Ivy
Van tijd tot tijd trok ik Ivy iets dichter tegen mij aan, al was het puur om gemakkelijker te kunnen lopen. Ivy was mijn beste vriendin en ik zag dat niet heel snel veranderen, op geen enkele manier. Soms voelde het een beetje raar om met andere meiden te flirten terwijl ik ook op deze manier met Ivy door de stad liep, maar zij had vast ook haar eigen crushes. Natuurlijk had ik er wel over nagedacht Ivy mee te vragen naar het bal, maar ik kon het niet laten om me af te vragen of zij niet liever met een jongen ging die ze echt als boyfriend-material beschouwde. ik wist zeker wel wie ik mee zou vragn als ik iemand mee moest vragen die ik als Girlfriend-material beschouwde, maar met Ivy voelde het net iets comfortabeler, iets minder als een verplichting om me charmant en complimenteus te gedragen.
'Seb, ik heb wel echt een jurk nodig. Niet omdat ik er niet genoeg heb, maar ik wil geen jurk aan die ik al ooit eerder heb gedragen. Help me even, oké. Dan ben ik je voor eeuwig dankbaar.' zei Ivy iets het niets. Ik keek even naar de smekende groene ogen en begon te lachen.
"Maar beauty, hoe moet ik helpen kiezen als ik vind dat je er altijd prachtig uitziet, wat je ook aan hebt," lachte ik terug. Ho, nee, ik was niet aan het proberen om mijn beste vriendin te versieren, maar er was een reden dat ik en Ivy net iets beter bevriend waren dan misschien goed voor ons was, en het feit dat ik Ivy toch zeker wel als aantrekkelijkk beschouwde was daar één van. En daarbij kon ik ook niks raars vinden in het feit dat ik mijn beste vriendin graag een goed gevoel gaf over zichzelf.
"We kunnen daar even kijken," zei ik wijzend naar een winkeltje met een aantal jurken in de etalage die op de knie vielen en ietwat simpel waren."Of wil je echt een jurk die opvalt?" Mijn pak had ik al, daar zorgde ik altijd ruim van de voren voor, dus hoefde we eigenlijk alleen de kijken voor een jurk en hoewel de meeste jongens shoppen altijd een straf leken te vinden, had ik er geen problemen mee om Ivy de ene na de andere jurk te zien passen.
Naam: Alexia Aurora Smith .
"She had an ongoing storm in her mind, but her eyes only showed happiness."
|| Horned Serpent student || Animagi ||In Salem || Talking to Mason
We liepen wel enkele winkeltjes voorbij, maar dat waren geen winkels waar je echt gala kleding had kunnen kopen. Ik had gewoon een weekend naar mijn pa in New York moeten gaan, daar had ik sowieso een jurk gevonden die ik had kunnen meenemen vanaf huis. Niet vanaf thuis, dat was onderhand de boerderij, niet New York. Te druk, te luid, te haastig. Ik was alleen altijd al dol geweest op shoppen en dat was toch echt iets wat niet echt kon in de buurt van de boerderij naar mijn mening, maar een mens kon niet alles hebben.
"Als je wil dat je op je teentjes word getrapt door de slechtste danspartner ooit, dan prima." antwoorde Mason. Ik lachte, aangezien ik geen moeite had met een plaatje maken van hoe het eruit zou zien. Toch waren er maar wenig jongens waarmee ik liever voor shut zou staan dan Mason. Dan kon ik er achteraf ten minste nog met hem om lachen.
"Het is misschien schandalig dat ik het vergeten ben te vragen, maar wil je mijn date zijn op het bal?" zei hij alsof hij een soort van verwachtte dat we sowieso al samen zouden gaan. Ik lachte een beetje ongemakkelijk en knikte met een glimlach. Okay, misschien niet de manier waarop ik gevraagd wilde worden, en misschien geen uitnodiging van een van de jongens waar ik al jaren stiekem iets voor voelde, maar ik mocht niet klagen aangezien mijn beste vriend er ook zeker wel goed uitzag en ik mezelf kon zijn rondom hem. Met hem zou ik tenminste de hapjes tafel kunnen leegroven stukje bij beetje, of vroeg weg gaan om een film te kijken als het echt saai was. Misschien had ik het in dat op zicht nog wel heel goed getroffen.
"Ik denk dat ze hier wel wat galaspul hebben." zei Mason, terwijl hij mij een winkeltje mee in trok. Ik keek even naar de etalage poppen, zodat ik ten minste een beeld zou hebben van wat ik kon verwachten van het winkeltje. In de etalage stond niks dat mij aansprak, maar eenmaal binnen zag ik in één oogopslag een aantal jurken die wilde passen.
"Okay, wacht hier," zei ik tegen Mason, voordat ik door de rekken begon te snuffelen. Ik besloot een
Blauwe te passen en
een roze,
een geel goudachtige en als laatste
een jurk met bloemen erop. Daarin bleef ik even buiten het kleedhokje staan.
"En? Welke vind je het leukst? Of vind je ze allemaal niks? Eerlijk zijn," vroeg ik een Mason.
[ bericht aangepast op 8 juli 2016 - 14:48 ]
We've lived in the shadows for far too long.