Charles "Chuck" Diggory
Don't you lie, I know you love me...
Horned Serpent 17 Seventh year Pureblood Salem with Zed
Zed verscheen, hij was een grote en gespierde jongen met donker haar dan langer was dan de gemiddelde jongen had. Ook bij begon te glimlachen bij het zien van mij. We hadden wel wat contact gehad via brieven deze zomer, maar elkaar in het echt zien was altijd leuker.
Hij sloeg me als begroeting op mijn rug en ik volgde zijn voorbeeld.
"Ready?" vroeg hij. "Heb je trouwens een date voor vanavond?" Vervolgende hij terwijl hij zijn handen in zijn zakken stopte. "Want zo ja, dan moet je me even helpen om iemand te fixen. Ik heb echt werkelijkwaar geen enkel meisje tegen het lijf gelopen vandaag."
Dat was vreemd.. dacht ik even bij mezelf. De hele school krioelde van de meisjes, maar ik besloot geen vragen te stellen.
"Fuck." zei ik slechts. "Ik heb nog niet eens over een date nagedacht, en dat is niks voor mij." Gezien de gladde gentlemen die ik was, had ik meestal al ver van te voren uitgeplant met wie ik zou gaan. Maar voor vanavond had ik nog helemaal niks bedacht.. wie zou ik meevragen en wie zou er nog geen date hebben? Het feest was vanavond al. "Nou denk dat we allebei nog een date moeten zien te fixen..." vertelde ik hem. "Ik heb ook nog niemand gevraagd."
Ik zou natuurlijk ook alleen kunnen gaan, en zien wat de avond me bracht. Er zouden vast wel wat gasten zijn die het totaal zouden verpesten bij hun dates.. en dan zou ik klaar staan. Maar aan de andere kant, wat als dat niet gebeurd. Dan ben ik alleen. Eigenlijk had ik wel zin in wat vrouwelijk contact.
"Laten we eerst naar Salem gaan." stelde ik voor. "Daar zijn vast genoeg meisjes die nog kleding aan het kopen zijn en ons wel als date willen."
We vervolgenden onze weg naar Salem en gebruikten de geheime passage, die inmiddels allang niet meer zo geheim was en door iedereen gebruikt mocht worden en werd gebruikt. In Salem scheen het zonnetje ook nog steeds en het was er redelijk druk. Ik zag al wat meer leerlingen van onze school staan en scande even alle aanwezige meisjes. Hoe kon ik zo laat zijn met een date regelen? Dacht ik nog even bij mezelf, waar was ik met mijn hoofd...
"Goed, moet jij eigenlijk nog iets kopen? Zelf heb ik eigenlijk niks meer nodig..." vroeg ik Zed. "Behalve een date dan."
[ bericht aangepast op 7 juli 2016 - 12:50 ]