I V Y A U R É L I E L I B E R T Y
Horned Serpent | Eightteen | 8th year | Halfblood | Head Cheerleader | In Salem with Sebastian
De koele wind die door Salem blies, zorgde ervoor dat ik rilde. Mijn rode krullen dansten in de wind, om vervolgens weer neer te dalen. Even glimlachte ik. Het voelde goed om weer in Salem te zijn. Hoewel het plaatsje maar klein was, had ik het gemist tijdens de zomervakantie. Ik vond het heerlijk om er rond te wandelen met vrienden en de winkeltjes te bekijken.
Nu er vanavond een openingsbal plaatsvond, had ik een extra reden om me nu in Salem te bevinden. Ik was erop belust om de mooiste en spectaculairste jurk aan te schaffen om vanavond te kunnen schitteren. Het bal zag ik als ik een mogelijkheid om plezier te maken, maar daarnaast ook als een reden om er op mijn best uit te zien.
Even keek ik naar Sebastian King, de lange, donkerharige Pukwudgie die naast me liep en wie ik met trots mijn beste vriend kon noemen. Ik bukte even en kroop onder zijn arm. Nu zijn arm losjes, maar beschermend over mijn schouders lag, legde ik mijn hoofd tegen zijn schouder. Eigenlijk was ik een stuk kleiner, maar de hoge hakken onder de schoenen die ik droeg, verkleinden het lengteverschil tussen ons aanzienlijk.
Terwijl we verder liepen, zag ik verschillende medestudenten naar ons kijken. Met een glimlach bedacht ik me dat mensen zich vast afvroegen of we een stelletje waren of niet. Seb en ik moesten hier altijd om lachen. Niet iedereen vond het vanzelfsprekend dat een jongen en een meisje bevriend konden zijn. Daarbij kwam dat we regelmatig met elkaar naar bed gingen, wat de meeste mensen al helemaal niet konden begrijpen. Bijna dagelijks maakte er wel iemand een opmerking dat we gewoon een relatie met elkaar moesten beginnen, maar daar waren wij het absoluut niet mee eens.
Ik had een lieve, zorgzame, knappe beste vriend, maar ik zou geen relatie met hem willen. Ik vond het prima hoe het tussen ons was en op de een of andere manier werkte het.
Met mijn hoofd nog steeds op zijn schouder, begon ik te praten.
'Seb, ik heb wel echt een jurk nodig. Niet omdat ik er niet genoeg heb, maar ik wil geen jurk aan die ik al ooit eerder heb gedragen. Help me even, oké. Dan ben ik je voor eeuwig dankbaar.' Ik glimlachte mijn witte tanden bloot en sperde mijn groene ogen open in een smekende blik.
[Ik heb toestemming van Unrequited]
____________________________________________________________________________________________________________________________
Falling in love with yourself first doesn't make you selfish or vain, it makes you indestructable
I was an angel living in the garden of evil