Facebook-groepen zijn je antwoord in dit geval! Als je echt serieus bent in je gitaarspel en een toekomst wil als muzikant, kun je je zelfs aanmelden voor speciale opleidingen zoals de Rock Academie in Tilburg. Maar tot die tijd, is Facebook gewoon de handigste optie. Vraag rond, maak statussen waar je om bands vraagt, etc etc. Maar pas wel op; dat jij een band hebt gevonden, betekent niet dat jullie een muzikale klik hebben en dat het altijd goed zal gaan. Optreden is ook een lastig puntje, aangezien je toch wel een naam en connecties moet hebben, wil je willen optreden op festivalletjes en in kleine concertzaaltjes. En een bandpot, die moet er ook zeker zijn. Als je op een gegeven moment merchandise wil verkopen en een EP'tje wil opnemen, is een bandpot heel handig, omdat de kosten van een EP zo rond de 2500 euro kunnen liggen. Bedenk dus goed of je dat wel allemaal wil.
Als je vragen hebt, beantwoord ik ze graag. Mijn vriend is op weg om een professionele muzikant te worden en ik ken alle ins and outs nu wel zo'n beetje.
(USER WAS BANNED FOR THIS POST)