• Disclaimer: dit topic is voornamelijk voor mezelf om even alles op een rijtje te krijgen en het gaat hoogstwaarschijnlijk vreselijk onsamenhangend zijn, omdat ik nou niet bepaald een ster ben en ook een beetje in de knoop zit met mezelf, mijn gevoelens en gedachten. En yay voor ADHD Dat rijmt).

    Dus. Seksualiteit. Wat een leuk iets. :-))))))
    Sinds een vriendin van mij vertelde dat ze bi was en ik into de gay ships werd, heb ik me meer verdiept in seksualiteit dan eerder (lees: ik was er iets meer van bewust dat gay people existed). Sinds toen was ik open voor iedereen en heb ik ook crushes op meisjes gehad, iets wat hiervoor nooit was gebeurd, omdat ik zo zeker van was dat ik en de rest van de wereld toch alleen maar hetero konden zijn.
    Nou niet dus. Ik wist in ieder geval dat ik niet hetero was, dus dacht ik nah ik ben dan denk bi. Dus dat heb ik ook een hele tijd gedacht. Maar het ding is dat ik met uitzondering van één persoon echt geen seksuele aantrekking tot jongens heb. Romantisch trouwens ook niet. Lol. Voor meisjes heb ik wel seksuele aantrekking, maar ook niet heel sterk. In ieder geval veel meer dan tot jongens. Nou is het zo dat ik ook eigenlijk geen romantische aantrekking tot meisjes heb gehad. Ik ben dus nog nooit in mijn leven verliefd geweest???????? Ik heb wel crushes gehad, en gedroomd dat een jongen mij verkering vroeg, maar meestal had die jongen geen gezicht en ook geen naam en was het puur materialistisch en om het feit dat ik me echt kut voelde en wilde dat er iemand was die van me hield. Met meisjes heb ik meer een soort friend-crush. - Is that a thing? I just made it a thing.- Dit houdt in dat ik zoveel van mijn beste vriendinnen hou, dat ik er gewoon een beetje verward van word en ze leuk vind. Maar niet VLINDERS IN MN BUIK HOOFD OP HOL IK WIL MET JE TROUWEN EN KINDEREN MET JE HEBBEN leuk. Gewoon heel lowkey.

    Ik weet dus echt bij god niet wat het nou is. Ben ik aromantisch? Of demi? Of grey? Of aego? Waarom heb ik wel crushes maar niet zoals normale personen? Ben ik überhaupt bi? RIP.

    Aromantic: not being able to experience romantic attraction
    Greyromantic: A grey-romantic (gray-romantic) is a person with a romantic orientation that is somewhere between aromantic and romantic.
    For example, a gray-romantic may:
    -Experience romantic attraction but not very often.
    -Experience romantic attraction, but not desire romantic relationships.
    -Desire relationships which are not quite platonic and not quite romantic.
    Demiromantic: A type of grey-romantic who only experiences romantic attraction after developing an emotional connection beforehand.
    Aegoromantic: Someone who enjoys the idea of romance, but does not wish to be a participant in romantic activities / a disconnection between oneself and a romantic target.



    Ha funny ik heb het niet op een rijtje NICE


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Childs schreef:
    (...)

    Queer is, heel basic gezegd, toch gewoon 'niet heteroseksueel'? Dat is inderdaad wel de makkelijkste titel in geval van verwarring.

    Eerder noemde ik me ook gewoon not straight, omdat ik het niet wist, maar ik wel wist dat ik niet straight was. EN TOEN KWAM IK IN DEZE MESS.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Hoechlins schreef:
    Ik weet niet zo goed hoor ik moet reageren hoor, maar. Ik zal het proberen.

    Het label gedoe is natuurlijk niet nodig, maar ik vind het wel fijn om het een label te geven als ik weet dat mijn gevoelens wat seksualiteit betreft, niet helemaal normaal zijn. Het voelt gewoon raar om te weten dat ik nu echt de enige ben van mijn leeftijd die nog nooit verliefd is geweest en alleen maar wat vage crushes heeft gehad. Ik wil me dus graag kunnen labelen, zodat ik me minder alleen en zoekend voel en mezelf snap.
    Natuurlijk heeft dit tijd nodig, maar ik ben nou eenmaal niet zo geduldig. :')

    En bedankt en zo. VOOR DE SUPPORT. DIE IK OVERDUIDELIJK NODIG HEB. IN DEZE TRAGISCHE MOEILIJKE TIJDEN.


    Je bent sowieso niet de enige. Nooit. Als tiener zijnde denk je veel sneller dat je 'verliefd' bent en als je er later op terug kijkt besef je dat dat helemaal niet zo was. Zo ben ik op mijn 22e ook nog nooit écht verliefd geweest en zo zijn er zoooooveel meer. Het is gewoon een beetje de standaard dat iedereen in hun tienerjaren weleens verliefd wordt, terwijl dat echt niet zo hoeft te zijn. Dat heeft ook niets te maken met geaardheid en er is ook niets mis met je. (flower)


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Be Aromatic! Dan ruik je lekker ^-^ Sorry, was nodig

    Maar hey, je hoeft geen labeltje op jezelf te plakken. Jij bent jij. Even heel simpel voorbeeld, mensen vragen mij wel eens of ik nou een gothic ben of een emo en ik antwoord dan heel simpel met Mezelf. Iedereen is anders, iedereen is uniek en iedereen is gewoon zichzelf.
    Gewoon afwachten en anders word je gewoon iemand die een leuke baan heeft en dieren ofzo ;)


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik ben helemaal niet mee in het 'buiten straight'-seksualiteit-(ik zoek een woord dat niet negatief klinkt. :'D). Wat ik wel even wil zeggen, is dat ik en dan geloof ik velen andere met mij, nog nooit de nood heb gehad om stante pede de huwelijksboot in te duiken of me überhaupt op een romantische manier te binden. Oh, yes, ik heb zware crushes. Echt, dat ik er niet van kan slapen. Maar het idee van 'een koppeltje' zijn schrikt me enorm af. Ik ben geloof ik gewoon een beetje verliefd op het idee van verliefd zijn/crushes hebben. Niet zozeer met meisjes, dat wel niet, hoewel er plenty actrices en celebrities zijn waarvoor ik een uitzondering zou maken.
    (Yee, wat een messy zinnen. Sorry. :'D)


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Khal schreef:
    (...)

    Je bent sowieso niet de enige. Nooit. Als tiener zijnde denk je veel sneller dat je 'verliefd' bent en als je er later op terug kijkt besef je dat dat helemaal niet zo was. Zo ben ik op mijn 22e ook nog nooit écht verliefd geweest en zo zijn er zoooooveel meer. Het is gewoon een beetje de standaard dat iedereen in hun tienerjaren weleens verliefd wordt, terwijl dat echt niet zo hoeft te zijn. Dat heeft ook niets te maken met geaardheid en er is ook niets mis met je. (flower)

    Asdflkajdlfkjsf dankje. Iedereen om me heen werd verliefd en sommigen kregen verkering en ik dacht lol. Toen vertelde een van mijn eerste vriendinnen zomaar dat ze verliefd was, terwijl dat helemaal niet in haar karakter in mijn hoofd past en ik dacht WOWOWOW SHIT. Nu is er sowieso iets mis met me. Ik ben misschien ook wel een tikkeltje dramatisch. Soms.

    Raisei schreef:
    Be Aromatic! Dan ruik je lekker ^-^ Sorry, was nodig

    Maar hey, je hoeft geen labeltje op jezelf te plakken. Jij bent jij. Even heel simpel voorbeeld, mensen vragen mij wel eens of ik nou een gothic ben of een emo en ik antwoord dan heel simpel met Mezelf. Iedereen is anders, iedereen is uniek en iedereen is gewoon zichzelf.
    Gewoon afwachten en anders word je gewoon iemand die een leuke baan heeft en dieren ofzo ;)

    Haha ja ik ga transformen naar Aromatic. Heb ik ook lekker geen gedachten meer. :'D

    Ja dat is waar en ik vind het ook heel goed dat je staat voor wie jij bent, alleen denk ik dat dit meer een ding voor mezelf is, zodat ik mij leer snappen. Ik ben voor de wereld buiten internet immers nog hetero.

    Wasikowska schreef:
    Ik ben helemaal niet mee in het 'buiten straight'-seksualiteit-(ik zoek een woord dat niet negatief klinkt. :'D). Wat ik wel even wil zeggen, is dat ik en dan geloof ik velen andere met mij, nog nooit de nood heb gehad om stante pede de huwelijksboot in te duiken of me überhaupt op een romantische manier te binden. Oh, yes, ik heb zware crushes. Echt, dat ik er niet van kan slapen. Maar het idee van 'een koppeltje' zijn schrikt me enorm af. Ik ben geloof ik gewoon een beetje verliefd op het idee van verliefd zijn/crushes hebben. Niet zozeer met meisjes, dat wel niet, hoewel er plenty actrices en celebrities zijn waarvoor ik een uitzondering zou maken.
    (Yee, wat een messy zinnen. Sorry. :'D)

    Jaaa., dit voel ik ook wel Dit is ook een reden waarom ik struggle, want misschien ben ik onderbewust nog helemaal niet klaar voor liefdesgedoe en heb ik daardoor het gevoel dat ik aromantisch of iets in die trant ben. Maar dan ben ik het dus niet. En dan ben ik boos op mezelf omdat ik niet precies de waarheid heb gedacht over mezelf en dan gaat mijn mind weer lopen fucken dat ik niet eerlijk ben en dat ik niet te vertrouwen ben en een aandachtshoer. Zoveel moeite.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Hoechlins schreef:
    (...)
    Jaaa., dit voel ik ook wel Dit is ook een reden waarom ik struggle, want misschien ben ik onderbewust nog helemaal niet klaar voor liefdesgedoe en heb ik daardoor het gevoel dat ik aromantisch of iets in die trant ben. Maar dan ben ik het dus niet. En dan ben ik boos op mezelf omdat ik niet precies de waarheid heb gedacht over mezelf en dan gaat mijn mind weer lopen fucken dat ik niet eerlijk ben en dat ik niet te vertrouwen ben en een aandachtshoer. Zoveel moeite.


    Ho, ho, dat bedoelde ik helemaal niet. Het was als geruststelling bedoeld. (: Ik vind persoonlijk niet dat dat soort crushes iets is om me voor te schamen. Zolang ik niet met alles en iedereen in bed kruip, fine.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik heb dit ook, maar ik heb zelfs geen duidelijke crushes gehad en ik ben 15.... Maar het komt waarschijnlijk nog wel.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Hoechlins schreef:
    (...)
    Jaaa., dit voel ik ook wel Dit is ook een reden waarom ik struggle, want misschien ben ik onderbewust nog helemaal niet klaar voor liefdesgedoe en heb ik daardoor het gevoel dat ik aromantisch of iets in die trant ben. Maar dan ben ik het dus niet. En dan ben ik boos op mezelf omdat ik niet precies de waarheid heb gedacht over mezelf en dan gaat mijn mind weer lopen fucken dat ik niet eerlijk ben en dat ik niet te vertrouwen ben en een aandachtshoer. Zoveel moeite.


    Om nog even terug te komen op mijn dingetje: Geef het wat tijd hè. Je bent misschien ongeduldig, maar dit is niet iets dat je zomaar uit kan vinden. Het is niet zoiets als met kleding van Goh, dat vind ik leuk, nu ga ik die stijl dragen. Het ligt een stukje gecompliceerder, zowel bij jezelf als in de maatschappij (al moet dat je echt niet tegenhouden). Wees gewoon jezelf, heb plezier, heb friend-crushes en most of all: niet overhaasten. Je leeft waarschijnlijk toch tot je 80ste, dus als je pas 30 bent als je beslist dat je demiseksueel of aromantisch bent, helemaal geen probleem hè.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    @ Hoechlins

    Nee, je bent niet dramatisch. Het is heel logisch dat je zo denkt en helemaal gaat twijfelen. Ik wil je gewoon even laten weten dat het normaal is zodat je (hopelijk) stopt met het twijfelen aan jezelf. Misschien wordt je ooit verliefd en misschien ook niet. En allebei is prima, want je bent gewoon perfect zoals je bent, of je nu een relatie hebt of niet. En als je daar nog aan twijfelt: nou, dan ben je alsnog niet alleen, want dan zijn we samen gek en afwijkend! Ook gezellig, toch? :"D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik weet niet of iemand dit al heeft gezegd, maar heb je aan asexual gedacht? Ik ben niet ontzettend goed in uitleggen, dus zie hier het woordenboek.

    asexual: a person who is not interested in or does not desire sexual activity, either within or outside of a relationship. asexuality is not the same as celibacy, which is the willful decision to not act on sexual feelings. asexuals, while not physically sexual-type folks, are none the less quite capable of loving, affectionate, romantic ties to others.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Hoechlins schreef:
    Ik weet niet zo goed hoor ik moet reageren hoor, maar. Ik zal het proberen.

    Het label gedoe is natuurlijk niet nodig, maar ik vind het wel fijn om het een label te geven als ik weet dat mijn gevoelens wat seksualiteit betreft, niet helemaal normaal zijn. Het voelt gewoon raar om te weten dat ik nu echt de enige ben van mijn leeftijd die nog nooit verliefd is geweest en alleen maar wat vage crushes heeft gehad. Ik wil me dus graag kunnen labelen, zodat ik me minder alleen en zoekend voel en mezelf snap.
    Natuurlijk heeft dit tijd nodig, maar ik ben nou eenmaal niet zo geduldig. :')

    En bedankt en zo. VOOR DE SUPPORT. DIE IK OVERDUIDELIJK NODIG HEB. IN DEZE TRAGISCHE MOEILIJKE TIJDEN.


    Als er iets is wat ik letterlijk iedere tiener met twijfels absoluut zou willen meegeven, is het dat je nooit zo "niet helemaal normaal" bent als je zelf denkt. Je bent gegarandeerd niet alleen en er is al helemaal niet iets mis met je. De Q in LGBTQIA staat niet alleen voor Queer, maar ook voor Questioning. Er is een hele letter voor in die woordenbrij, wat misschien niet heel veel troost biedt, maar toch wel duidelijk aangeeft dat je niet de enige zoekende persoon bent.
    En wat nog nooit verliefd zijn geweest betreft - beeld je in dat ik nu mijn hand opsteek. :'D Ik word over anderhalve maand twintig, dus je bent echt, echt, écht niet de enige van jouw leeftijd.

    Dat verlangen naar een label klinkt heel begrijpelijk! Niet om neerbuigend te doen tegenover mensen die nooit in de war zijn geweest of wel maar daar nooit moeite mee hadden of juist geen labels willen, maar het is, zeker voor hetero mensen, soms best wel gemakkelijk om te zeggen dat labels onnodig zijn. Je hebt ze dan immers vrij weinig nodig, want je weet wie je bent en de wereld vindt dat prima. Zodra je richting niet-hetero leunt, wordt het allemaal wat ingewikkelder en soms ook enger, want mensen ontwikkelen zich, maar nog lang niet alles wordt zomaar geaccepteerd. Al die woorden die mensen zo verwarrend en onnodig vinden zijn best wel onmisbaar om daar op een zinnige manier over te kunnen praten, én om andere mensen te vinden die ongeveer dezelfde ervaringen hebben als jij, wat soms echt ontzettend belangrijk kan zijn voor iemand die zich heel lang anders/raar/verloren heeft gevoeld. Een groep willen hebben, mensen die je begrijpen, is een hartstikke basic menselijk verlangen.
    Anyway, mijn punt was, iedereen mag voor zichzelf denken over labels wat hij of zij wil, maar dat betekent niet dat ze voor iedereen nutteloos zijn of dat er iets mis mee is als jij er wél graag eentje wilt. You do you, en laat je niet neerhalen door discussies over het nut van vocabulaire. Dat we ooit geen woord hadden voor atomen, betekent niet dat ze niet de hele tijd al hebben bestaan of nu minder echt zijn, of dat dat woord niet tien keer beter werkt dan telkens een hele beschrijving neerplonsen om aan te geven wat je bedoelt. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik vind labels zelf ook ontzettend prettig - voor mezelf dan, wat andere mensen doen moeten ze lekker zelf weten, natuurlijk - omdat ik me dan minder raar voel. Als ik weet dat bepaalde dingen die ik doe/voel/etc een reden hebben, kan ik het meestal loslaten en maak ik me er daarna geen zorgen meer over.

    Je hoeft niet het label te vinden wat het beste beschrijft hoe jij bent, maar het label waar jij je het prettigst bij voelt. En als dat morgen of volgend jaar of op je drieëntachtigste niet meer dezelfde is als vandaag, kan je het nog gewoon veranderen! Wat voor jou het beste is kan ik natuurlijk niet zeggen, maar ik weet wel dat ik me een heel stuk prettiger voel sinds ik gewoon over mezelf denk als aseksueel/aromantisch. Nu stress ik niet meer over of en wanneer ik verliefd ga worden, en op wie dan, en hoe moet dat, enzovoorts. Als ik ooit toch verliefd word, ga ik dat heus niet onderdrukken omdat ik nu mijn labeltje al uitgezocht heb - dan ga ik gewoon kijken wat ik dan wél ben. Kijk gewoon waar je je nu het prettigst bij voelt, en probeer die onzekerheid over of het wel klopt, los te laten.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Fictionalworld schreef:
    Ik heb dit ook, maar ik heb zelfs geen duidelijke crushes gehad en ik ben 15.... Maar het komt waarschijnlijk nog wel.

    Join de club. :Y)

    Standal schreef:
    Ik weet niet of iemand dit al heeft gezegd, maar heb je aan asexual gedacht? Ik ben niet ontzettend goed in uitleggen, dus zie hier het woordenboek.

    Jaa, ik heb als eerste gedacht aan asexual, maar toen dacht ik er meer over na en alhoewel ik echt huiver van seks met mannen, zie ik vrouwen op zich nog wel zitten, dus dat is het denk ik niet.

    Square en Khal en Raisei en Antigone en basically iedereen die iets aardigs heeft gezegd: Ik weet niet goed hoe ik moet reageren op mensen die aardig zijn behalve met sarcasme, maar daar heb ik geen zin in. Just imagine a lot of smiles and nose scrunches. c:

    [ bericht aangepast op 22 juni 2016 - 20:17 ]


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Laat je niet gek maken door die namen. Ikzelf ken er maar 4: aseksueel, hetere, bi of gay. Het kan zijn dat je pas na jaren achter je seksualiteit komt. Mijn tante had haar ware liefde pas ontmoet toen ze in de 30 was.


    No growth of the heart is ever a waste