• Op youtube is er een nieuwe actie gestart, (of ergens anders, maar op YT ben ik het tegengekomen) en het is #proudtobe. Allemaal youtubers en andere mensen laten eigenlijk zien dat ze trots zijn om queer te zijn. Ik vind het zo hartverwarmend om te zien, zeker nadat ik een heel deel filmpjes heb gezien als reactie op Orlando waar gewoon mensen (queer of niet) bijna in huilen zijn uitgebarsten in hun filmpje. Dat heeft mij ook wel geraakt, om te zien hoe deze vreselijke gebeurtenis queer mensen in Amerika raakte. En deze actie/hashtag vind ik dan hartverwarmend, en dat wil ik graag op Quizlet delen. Dus bij deze, ik ben trots om te zeggen dat ik queer ben. Ik heb besloten geen label op mijn seksualiteit te plakken. (ben ik aseksueel, demi, bi, lesbi, wie weet?) En daar ben ik trots op.
    Dus, Queer-Q, verenig u!
    Ook wil ik even mededelen dat Q de enigste site is waar ik nooit twee keer getwijfeld heb om uit te kast te komen omdat jullie altijd zo hartelijk zijn en niet veroordelen en daar ben ik jullie echt ontzettend dankbaar voor! Jullie zijn echt allemaal geweldig! <3


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Huh, maar queer is toch sowieso een label? Erg algemeen, maar het is er wel eentje.

    Ik vind het altijd mooi als mensen zich zo verenigen en elkaar steunen.


    Your make-up is terrible

    Yes, ik sta helemaal achter alle beetjes regenboogkleurige positiviteit. Wat een fijn topic. *O*

    Ik heb zelf ook geen idee wat precies het beste bij mij past of waar ik me het beste bij voel, maar ik denk dat (grey-)ace waarschijnlijk mijn voorkeurshokje zou zijn op dit punt. (Cue een lange, verwarrende gedachtegang over of het niet veel beter zou zijn om labels voor seksuele/romantische oriëntatie als maatschappij veel meer te zien als een compacte beschrijving van huidige interesse en/of seksuele/romantische geschiedenis van een individu in plaats van noodzakelijk als rigide, onveranderlijke stempel op iemands toekomst, maar dat zal ik de wereld verder besparen.) In ieder geval ben ik het helemaal met je eens wat Q betreft - over het algemeen zijn de mensen hier heel vriendelijk en staan ze open voor andere identiteiten, en dat is soms ontzettend bemoedigend om te zien, en geeft me zoveel hoop voor onze generatie. (bloos)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Kun je ook gewoon #proudtobe mezelf zijn?

    Ik snap echt helemaal geen donder van al die labeltjes. Ja, hetero, homo, bi, die ken ik wel. En ik weet ook wel wat een transgender is. Maar verder, demi? Pan? Ace? Huh? Of iemand moet het me even uitleggen, maar ik snap het niet haha.

    Mij boeit het niet, weet je, ik zie vanzelf wel als het zover is wie ik leuk vind. Tot nu toe waren dat jongens, maar ja, wie weet wat de toekomst brengt, ik ben geen helderziende.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik vind het altijd mooi dat mensen elkaar op dit soort manieren kunnen steunen. Voor mij blijft het echter altijd #proudtobefout. Haha.


    26 - 02 - '16

    Ik had er nog niet van gehoord, maar ik leef dan ook al een aantal weken onder een steen met mijn cursussen en boeken. Wel fijn om te lezen dat er zoiets als dit de ronde doet.


    Take me to wonderland

    Mensen zouden gewoon de labels like pan, ace, demi, en wat er nog ronddrijft, moeten afschaffen. Val je op hetzelfde geslacht? Fine. Laat iedereen gewoon van elkaar houden, no matter what.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 22:10 ]


    Heaven is a place that we all have

    Derks schreef:
    Kun je ook gewoon #proudtobe mezelf zijn?

    Ik snap echt helemaal geen donder van al die labeltjes. Ja, hetero, homo, bi, die ken ik wel. En ik weet ook wel wat een transgender is. Maar verder, demi? Pan? Ace? Huh? Of iemand moet het me even uitleggen, maar ik snap het niet haha.

    Mij boeit het niet, weet je, ik zie vanzelf wel als het zover is wie ik leuk vind. Tot nu toe waren dat jongens, maar ja, wie weet wat de toekomst brengt, ik ben geen helderziende.


    Uitleg is altijd mogelijk! :Y) Ik kopieer even wat ik een paar maanden geleden in een ander topic typte, dus dit is wat uitgebreider dan wat je vroeg:

    Korte begrippenlijst gebaseerd op termen die in dit topic zijn gebruikt en waarvan ik vermoed dat ze niet heel algemeen bekend zijn:
    [list][*]aseksueel = als je je niet seksueel voelt aangetrokken tot mensen van welk geslacht dan ook
    [*]ace = afkorting voor aseksueel
    [*]demiseksueel = als je je alleen seksueel aangetrokken voelt tot een persoon als je daar een emotionele band mee hebt OF als je alleen heel soms seksuele aantrekking tot iemand voelt (de term demi zegt niets over tot welke geslacht je je dan aangetrokken voelt; je kunt dus demi heteroseksueel zijn)
    [*]panseksueel = als je je seksueel voelt aangetrokken tot mensen ongeacht geslacht (wordt soms als synoniem gebruikt voor biseksueel, hoewel de standaard definitie daarvan is "als je je voelt aangetrokken tot meer dan één geslacht", wat kan leiden tot subtiele verschillen, al komt het doorgaans ongeveer op hetzelfde neer)
    [*]aromantisch = als je je niet romantisch aangetrokken voelt tot mensen van welk geslacht dan ook (er kan in principe dus een verschil zijn tussen je seksuele oriëntatie en je romantische oriëntatie, al komen deze voor veel mensen overeen)
    [*]agender = als je je niet identificeert als jongen of meisje (dat heeft niets te maken met wat er tussen je benen zit; het gaat om hoe je je voelt)
    [*]genderfluid = nogal brede term, maar kan over het algemeen worden beschreven als wanneer je je soms meer het ene geslacht voelt en soms meer het andere[/list]
    Dit zijn geen perfecte definities en het kan soms per persoon verschillen wat de bepaalde term voor die persoon precies inhoudt, maar dit is voor zover ik weet de meest algemeen aanvaardde uitleg voor deze woorden.



    Aerate schreef:
    Mensen zouden gewoon de labels like pan, ace, demi, en wat er nog ronddrijft, moeten afschaffen. Val je op hetzelfde geslacht? Fine. Laat iedereen gewoon van elkaar houden, no matter what.


    Sorry, misschien bedoel je dit anders dan wat ik er nu uit opmaak, maar ik snap je uitspraak niet helemaal. (krul) Je wilt de woorden pan/ace/demi afschaffen, maar noemt vervolgens iets wat in principe alleen geldt voor mensen die homo of bi zijn (of pan, dus die klopte dan deels wel, I guess). Die andere labeltjes staan allemaal voor volkomen andere dingen die niet hetzelfde zijn als "valt op hetzelfde geslacht". Waarom zou daar dan geen woord voor moeten zijn? Je noemt een vork ook geen lepel, immers, want het is gewoon niet hetzelfde ding. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Sorry, misschien bedoel je dit anders dan wat ik er nu uit opmaak, maar ik snap je uitspraak niet helemaal. (krul) Je wilt de woorden pan/ace/demi afschaffen, maar noemt vervolgens iets wat in principe alleen geldt voor mensen die homo of bi zijn (of pan, dus die klopte dan deels wel, I guess). Die andere labeltjes staan allemaal voor volkomen andere dingen die niet hetzelfde zijn als "valt op hetzelfde geslacht". Waarom zou daar dan geen woord voor moeten zijn? Je noemt een vork ook geen lepel, immers, want het is gewoon niet hetzelfde ding. :'D


    Nee, nee, ik wil al die woordjes gewoon weg. En die 'valt op hetzelfde geslacht' is eigenlijk omdat ik geen zin had om nog idk hoeveel andere geslachtstypes uit te schrijven C:


    Heaven is a place that we all have

    Aerate schreef:
    (...)

    Nee, nee, ik wil al die woordjes gewoon weg. En die 'valt op hetzelfde geslacht' is eigenlijk omdat ik geen zin had om nog idk hoeveel andere geslachtstypes uit te schrijven C:


    Ah, oké! Ik ben het niet met je eens, haha, maar dat is een andere kwestie. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ah, oké! Ik ben het niet met je eens, haha, maar dat is een andere kwestie. :Y)


    Meningen verschillen, it's only human (fish).


    Heaven is a place that we all have

    Derks schreef:
    Kun je ook gewoon #proudtobe mezelf zijn?

    Ik snap echt helemaal geen donder van al die labeltjes. Ja, hetero, homo, bi, die ken ik wel. En ik weet ook wel wat een transgender is. Maar verder, demi? Pan? Ace? Huh? Of iemand moet het me even uitleggen, maar ik snap het niet haha.

    Mij boeit het niet, weet je, ik zie vanzelf wel als het zover is wie ik leuk vind. Tot nu toe waren dat jongens, maar ja, wie weet wat de toekomst brengt, ik ben geen helderziende.

    Zover ik weet is dat Panseksueel een soort van queer is, geen idee...
    Ace is iig volgens mij dat je aseksueel bent?


    Try to trust people who support you in hard times. Because you can't trust others. –– Me.

    Oh poh, panseksueel is allesbehalve queer. Laat maar.


    Try to trust people who support you in hard times. Because you can't trust others. –– Me.