• Hellow ;)
    26 januari is het gedichtendag
    & nu moeten we voor school een gedicht maken over stroom
    Nu moeten jullie eerlijk zijn, denken jullie dat ik een kans maak om te winnen ?



    Dit is mijn gedicht voor gedichtendag.
    Als jullie ook gedichtjes hebben voor gedichtendag, mogen jullie die hier plaatsen ;)
    -x-

    [ bericht aangepast op 16 jan 2012 - 18:09 ]


    ~ Don't remember the days, remember the moments. ~

    Hij is niet te lezen op dat plaatje ;x


    I am an idiot, I move.

    Krach schreef:
    Hij is niet te lezen op dat plaatje ;x


    Ex astris, sciencia

    Ik krijg hem niet groter, maar als je rechts klikt & dan afbeelding bekijken, dan is hij wel groot :'D


    ~ Don't remember the days, remember the moments. ~

    Ik denk zeker dat je een kans hebt, hoewel ik het niet zo heel veel met 'stroom' te maken vind hebben.
    Ook zou ik dat &-teken vervangen door het woordje 'en' en misschien iets minder vaak bloedrood gebruiken.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik vind het als ik eerlijk ben, niet zo lekker lopen...
    Maar succes!


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Stroom is hier bedoeld heel breed, het mag gaan over water, liefde, elektriciteit, luchtstroom ...


    ~ Don't remember the days, remember the moments. ~

    @ Darius

    Dankje voor je eerlijkheid :'D
    Ik vind hem persoonlijk wel mooi, ik vind het ingewikkelde juist heel mooi
    & dit is ook de manier waarop ik al mijn gedichtjes schrijf, ingewikkeld maar toch zitten mijn gevoelens ergens er wil in.


    ~ Don't remember the days, remember the moments. ~

    Ik zet hier even het gedicht neer, wacht even, dan kunnen ze het makkelijker lezen:
    Smaakt als zout water
    klinkt als golven die de schelpen verplaatsen
    voelt als een doorn die door je hand prikt
    ziet eruit als een bloedrode roos
    ruikt als een zoete geur
    stroom is zoals
    een roos die op het strand ligt
    een stroom spoelt de roos net niet weg
    als de roos verwelkt
    is dit de voetstap naar de dood van de mens
    maar het water denkt er anders over
    het water blijft weg van de bloedrode roos
    en de rust keert stilletjes aan terug
    maar de roos beweegt zachtjes door de wind
    de wind die stroomt door de lucht
    en die zachtjes over zee blaast
    die rust keert terug
    terug over de stroom & de roos


    Mijn mening:
    Mijn eerste punt is al dat ik niet snap wat een roos en stroom met elkaar te maken hebben. Verder zie ik paar dingen die naar mijn idee met een ander woord beter staan. Hier volgen ze:
    Maar de roos beweegt zachtjes door de wind -> De roos beweegt (zonder maar, de maar is overbodig)
    En die zachtjes over zee blaast -> in deze context En zachtjes over zee blaast (zonder die)
    Terug over de stroom & de roos -> voluit EN schrijven, dus Terug over de stroom en de roos

    Maar je gedicht is wel goed, dat zeker. Je kan wel dichten.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Persoonlijk vind ik het gedicht een beetje saai ;s
    Ik ben na enkele zinnen al gestopt met lezen, omdat er - dit is mijn mening - geen goed ritme of rijmschema inzit en je geen alinea's maakt.
    Ik raad je aan om het gedicht over te typen, want het is erg moeilijk te lezen


    comfort in c h a o s

    Ik vind het wel een mooi gedicht, maar ik hou ervan als er in een gedicht een goed ritme zit.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Ik snap niet wat een roos met stroom te maken heeft. Hij leest ook niet echt leuk door en sommige dingen herhaal je te vaak.Bovendien zit er geen ritme in. Ik vind dit geen leuk gedicht.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2012 - 18:19 ]


    Ex astris, sciencia

    De roos en het water
    Daar draait het eigenlijk om
    Water = een stroom
    Nja, misschien heb je wel gelijk
    Maar ik wil eerst weten wat mijn klasgenoten zeggen, daarna kan ik het nog aanpassen, het is pas voor 26 januari ;)
    Maar morgen moet ik een klad versie afgeven, dus kan ik nog wat dingen veranderen.


    @ Austen, ik hou niet van rijmen (;
    Dus bij mij zul je noot rijmpjes vinden, ik vind dat dit juist niet echt makkelijk leest.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2012 - 18:20 ]


    ~ Don't remember the days, remember the moments. ~

    Ik denk dat je wel kans hebt. Maar ik denk inderdaad dat je duidelijker zou moeten wat een roos en stroom met elkaar te maken hebben. + wat Austen zegt. En wat jij zegt; het zullen nooit rijmpjes worden. Daar kan ik mee in. Maar om ritme te krijgen hoeft niet persé rijm in te zitten. Het moet lekker lopen. En dat heeft te maken met het aantal lettergrepen per zin.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2012 - 18:33 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik vind het jammer dat er niet echt een systeem in zit, ik voel geen ritme en de zinnen zijn ook van totaal verschillende lengtes. Ook herhaal je sommige woorden te vaak, zoals "bloedrood" en "roos" en "stroom", je kan er beter wat vervangen door andere woorden of weglaten, maar ik vind 't wel goed gedaan ^^


    “Love is a contradiction.”

    Slotje op aanvraag.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn