• Hoi lieve Q'ers,
    ik kwam gisterenavond aan op mijn kot, toen ik op de mat bij ons terras een lief klein muisje zag liggen. Hij bewoog niet (buiten zijn ademhaling), dus ik nam aan dat hij gewond/ziek was. We hebben hem een klein bedje gemaakt, wat kaas en brood ernaast gelegd en hem 'Kat' gedoopt. Deze morgen was zowel de kaas als het broodje weg (dus ik nam aan dat Kat beiden had opgegeten), wat betekende dat hij het wel zou overleven!

    Maar net ben ik gaan kijken en helaas... Kat is dood :c dus nu ben ik sad, aangezien ik hem echt als ons kot-huisidiertje zag. Voor de nieuwsgierigen, dit was Kat:



    Mneh. Hebben jullie ook onlangs een huisdiertje verloren/gezorgd voor gewond dier?

    [ bericht aangepast op 30 mei 2016 - 14:42 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Aww! Eh, helaas heb ik de laatste tijd een scala aan verwonde muizen (minstens één per dag) en één vogel gehad, maar met mijn moordlustige kat valt daar weinig aan te doen. :/


    Every villain is a hero in his own mind.

    N'awwh.. Zo heb ik een gewond koolmezenjong tot Kees gedoopt en geprobeerd te redden. Het arme beestje had een verlamde vleugel door de val uit het nest en overleed kort nadat ik hem vond :'c


    26 - 02 - '16

    Wat een poepie! Muisjes zijn echt te lief!

    En ja, dat heb ik ook eens meegemaakt, maar dan met dit vogeltje:



    Was super leuk, we hoorden ze al een paar dagen in dat nestje en nu kwam ie er voor het eerst uit. Dus wij foto's maken en uiteindelijk maakt dat beestje dus een duik voor zijn eerste vlucht. Nou, plof op de grond, ging niet zo best. Mama kijkt toe vanaf de tafel (vogelhuisje hing boven de tafel). Baby vogel hopt over het gras en INEENS komt onze nieuwe pup eraan gesjeest en HAP zó dat vogeltje in z'n bek. Dus ik duik bovenop de hond, hond laat los en vogel plopt weer op 't gras, maar toen was het al te laat ):


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Aw, wat zielig! :/ Bij ons zijn enkele van de jonge vogeltjes overleden. Ligt 100 % aan mijn opa, die er niet goed voor zorgt...


    What would Emma do?

    Awww. :c In ieder geval heb je nog je best gedaan!

    Ooit, jaren geleden, vond mijn moeder tijdens het wandelen met de hond een konijn, waarschijnlijk uitgezet, ergens op een parkeerplaats. Die heeft toen nog een week of twee bij ons gewoond, maar hij was duidelijk al ziek toen we hem vonden, dus hij leefde niet meer lang. Een jaar of twee geleden vonden een vriendin en ik ergens een heel klein vogeltje. Die hebben we naar een opvang in de buurt gebracht, maar ik heb geen idee of hij het heeft overleefd of niet. Het is jammer dat dat soort verhalen vaak een verdrietig einde hebben.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ah, wat jammer dat hij het niet overleeft heeft maar wel goed dat je het geprobeerd hebt.

    Gisteren had mijn vriend bijna per ongeluk een vogel aangereden. Ik zat echt met een hartstilstand in de auto.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Naww... Nou ja Kat heeft nog wel waardevolle laatste uren beleefd. ^^

    Wij hadden ooit een nestje met mereltjes in onze tuin (in een opgehangen vuurkorf onder afdakje), maar plotseling werden ze door één of andere indringer uit het nest gegooid en de moeder was toen echt helemaal van streek. :c
    Laatst lagen er ook weer twee babyvogeltjes (de soort die je pas van dichtbij gezien vogel kan noemen), zomaar in onze tuin. Beetje een mysterie hoe ze daar terecht zijn gekomen, maar misschien dat een roofvogel ze had beetgenomen en op weg naar nest laten vallen?


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Aaaah, wat zielig! Hij ziet er nogthans super schattig uit!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Och jeetje. Wat jammer dat Kat het niet overleefd heeft, maar wel echt super dat je de arme muis een kans hebt gegeven en ervoor gezorgd hebt!


    Pretty is just a pretty word.

    Wat zielig!

    Ikzelf heb het niet echt geprobeerd, gezien mijn katten die muizen meestal al half op hadden gegeten, maar mijn moeder toen ze klein was wel heel vaak. Dat lukte meestal alleen niet, haha. Maar Kat is/was wel schattig!


    obsessive rage

    Aw, wat jammer :/ Het was echt een heel schattig muisje.

    Wij vinden hier best vaak muisjes die we proberen te redden, maar ze gaan 90% van de tijd toch dood. Het laatste diertje dat we zijn verloren was de dwerghamster van mijn broertje, die uit zijn kooi ontsnapt was en helaas hebben we hem nooit meer terug gevonden...


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Aahw wat een schatje, jammer dat hij het niet heeft overleefd :/

    Mijn vader heeft eens langs de weg een konijntje gevonden, daar achtergelaten om zowat te sterven. Het beestje was jammer genoeg er erger aan toe dan we dachten en is na enkele daagjes bij ons in de tuin overleden.
    Ook een piepklein vogeltje dat uit het nestje was gewaaid, en waar we jammer genoeg niets voor hebben kunnen doen.
    Onze kat hebben we ook binnengenomen. Ze was achtergelaten door mensen, en duidelijk een huiskat (ze is een Noorse Boskat, langharig en erg aanhankelijk aan mensen). Na drie jaar stelt ze het erg goed hier in huis en wil helemaal niet meer naar buiten toe. Gelukkig komt ze ook een beetje overweg met onze hond c:


    soul made of stardust and chaos.

    Achgossie, arme Kat. :C

    Ik heb ooit een aantal dagen een babymuisje verzorgd wiens moeder was overleden. Sil overleefde het langer dan verwacht, maar niet lang genoeg omdat hij slecht at. Mis dat beestje soms nog steeds een beetje


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Aw, gelukkig had hij nog een lekkere maaltijd voordat hij ging.

    Anderhalve maand geleden is mijn konijn van bijna 11 jaar overleden aan kanker. Ondertussen hebben we alweer een nieuw konijn geadopteerd van een gezin dat hem mishandelde en hij is al flink opgeknapt. Het blijkt dat hij nog best een temperamentje heeft, maar aangezien we hem accepteren zoals hij is, begint hij rustiger en gehoorzamer te worden :)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Wow zoveel verhalen van gewonde diertjes! Aan iedereen hier die een poging heeft gedaan het beestje te redden: een hele dikke knuffel (:



    Faith in humanity: restored.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien