'Nou, het lijkt erop dat we een van de eersten zijn.' Ellie glimlachte en keek tevreden om zich heen. 'Alle ruimte nog om het beste plekje uit te zoeken!'
'Ja, want wij hebben veel ruimte nodig. Grote tent, weet je wel.' DJ grijnsde schuldbewust. Ze was haar eerste grote tent nog niet vergeten, en ze had nu dan ook niet kleiner gewild. Zeker niet als je er met zijn tweeën in moest. Los daarvan benauwden kleine ruimtes haar, zoals zoveel tegenwoordig.
'Wat vindt je van die plek?' wees Jasper. DJ en Ellie volgden zijn blik en knikten goedkeurend.
'O, mooi ja!' knikte Ellie. Mooi uitzicht op het meer, niet te ver van de toiletten en douches.'
'Perfect,' beaamde DJ. Het was al snikheet en DJ pakte de kaart van de tent. 'Dit zou heel gemakkelijk moeten gaan, toch?'
'Heb je hem nog niet eerder gebruikt?' vroeg Ellie, die al bezig was met haar tentje.
DJ schudde haar hoofd. 'Nee, hij is nieuw. Onze laatste vakantie was in een luxe resort.'
'Jullie huwelijksreis?' glimlachte Ellie.
DJ knikte opnieuw en boog haar gezicht over de kaart. 'Ja. Het zal even wennen zijn. Hotelkamers wennen gauw.' Jasper knielde ook naast haar neer en DJ begreep met zijn instructies al gauw wat ze moest doen. Niet veel later klopten ze tevreden het gras van hun handen en bewonderden hun tenten.
'Top plek,' vond Ellie. 'Nog bedankt dat ik met jullie mee mocht reizen trouwens.'
'El, dat heb je nu al tig keer gezegd. We reisden toch alle drie vanuit Heemstede. Wat dacht je? Dat we zouden zeggen dat je niet naast ons in het vliegtuig mocht zitten?' grinnikte ze.
'Nou ja, ik wilde het gewoon nog even kwijt.' Ellie bloosde. 'Ik ga maar eens uitpakken.'
DJ knikte. 'Ja, wij ook.' Ze dokten alle drie hun tenten in en DJ ritste een van de koffers open.
'Heb je Lot nog gesproken?' vroeg ze.
'Nee. Dat is alweer een paar uur geleden,' antwoordde Jasper.
'Ik heb ze wel gemist. Iedereen.' DJ pakte zwijgend het grote tweepersoons aerobed uit de koffer en blies deze op met een kleine, doch effectieve pomp. Ze trok het hoeslaken eroverheen en tenslotte een dun laken dat als dekbed fungeerde. Ze staarde even naar het eindresultaat en hoopte maar dat het comfortabel zou liggen. Ze sliep al zo slecht de laatste tijd. Het was fijn om haar vrienden weer terug te zien, maar toch herinnerde het haar ook altijd aan alle gebeurtenissen die ze samen hadden meegemaakt. Hen weer zien versterkte die herinneringen alleen maar. Toch waren er meer pluspunten, want ze zagen elkaar de laatste tijd maar weinig. Iedereen leefde zijn eigen leven en deze vakanties waren het enige dat hen nog bij elkaar hield.
You were born with wings. Why prefer to crawl through life?