• Semi Final 1 : 10 mei

Armenia
    Austria
    Azerbaijan
    Bosnia & Herzegovina
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Estonia
    Finland
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Russia
    San Marino
    The Netherlands

Semi Final 2: 12 mei

Albania
    Australia
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Denmark
    F.Y.R. Macedonia
    Georgia
    Ireland
    Israel
    Latvia
    Lithuania
    Norway
    Poland
    Romania
    Serbia
    Slovenia
    Switzerland
    Ukraine

Finals : 14 mei

France
    Germany
    Italy
    Spain
    Sweden
    United Kingdom

[/spoiler]

De deelnemers: 43

Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Bosnia & Herzegovina
    Bulgaria
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Denmark
    Estonia
    F.Y.R. Macedonia
    Finland
    France
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israel
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Norway
    Poland
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    Ukraine
    United Kingdom

Winner : Ukraine-
    New voting system:

[ bericht aangepast op 1 feb 2017 - 16:04 ]

Credendo Vides

Ahjammer, ik hoopte op Frankrijk

And don't forget, Elvendork! It's unisex!

Jafar schreef:
    Lol, I have Rowling on my side. Yay.

Wauw, zijn er kanten dan? Leuk dat jij wel blij bent met de winnaar maar ik wist niet dat er kanten bestonden. Ik bedoel jij verwacht dat wij accepteren dat jij tevreden bent maar het lijkt alsof jij niet kan accepteren dat andere er niet tevreden over zijn.

[ bericht aangepast op 15 mei 2016 - 8:38 ]

"Ignite, my love. Ignite."

ImAwesome schreef:
    (...)

Wauw, zijn er kanten dan? Leuk dat jij wel blij bent met de winnaar maar ik wist niet dat er kanten bestonden. Ik bedoel jij verwacht dat wij accepteren dat jij tevreden bent maar het lijkt alsof jij niet kan accepteren dat andere er niet tevreden over zijn.

Wow zo bedoelde ik het niet. Ongelukkige verwoording. Ik ga al.

Happy Birthday my Potter!

ImAwesome schreef:
    (...)

Ik weet dat je dit niet tegen mij zegt, maar ik zou er toch ook graag even op reageren. Ik kan er zelf best tegen dat mensen een andere mening hebben dan mij op wie er een wedstrijd wint, maar ik hebt het moeilijk met het feit dat echt letterlijk bijna iedereen opeens tegen Oekraïne is omdat ze een geschiedenis geïnspireerd lied hebben, terwijl wij hier ook om de zoveel tijd Rusland veroordelen om haar heden en haar geschiedenis. Mocht iemand over WOII zingen, zou niemand zich druk maken om het feit dat je een politiek lied "om Duitsland de grond in te boren" (of zoiets) zingt. En ja, er zijn momenteel nogal wat spanningen tussen Rusland en Oekraïne, maar daar gaat dit helemaal niet over. Het lied gaat over Stalin in 1944, niet over Putin in 2016.
    Dus dat je het lied niet goed vind, dat vind ik helemaal oké, het was ook niet mijn favoriet lied van de avond, maar al die haat (en ik heb het nu niet specifiek tegen jou) op "politieke" zooi et cetera, vind ik erover. De politiek heeft nooit buiten het ESC gestaan en dat zal het ook nooit doen. Daarbij heeft Rusland de televoting gewonnen, dus vanuit het publiek is meer niet politiek dan wel politiek gestemd. Ik bedoel maar, waarom zou Zweden vorig jaar in plaats van Rusland gewonnen zijn? In de eerste helft stond Rusland pittig neig voor, tot alle landen kwamen die Rusland niet mochten en toen eindigden ze tweedes.

[ bericht aangepast op 15 mei 2016 - 9:07 ]

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Whoah, Q. Dit zag ik niet echt aankomen, ik ben juist vet blij dat Oekraïne won. :'D

Nog veel blijer dat Polen zoveel punten kreeg van de televotes, want serieus, hij verdiende het niet om een na laatste te worden eN TOEN WERD HIJ ACHTSTE. Zo trots. :Y)

Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

Ik zal mijn uitspraak even contextualiseren: ik volgde de discussie op twitter en daar is idd veel van die haat. Toen zag ik Rowlings tweet over Ukraine en vond ik het leuk dat zij het eens was met de non-Ukraine haters. Wel grappig ergens ook. Dat ging dus over twitter. Niet per se over hier oid. Dat had ik erbij moeten zetten. Iedereen mag zijn eigen mening hebben. Ik hoop enkel dat men zijn avond niet heeft laten verpesten door de uitslag natuurlijk. Mijn oprechte excuses. Ik ga nu weer offline.

Happy Birthday my Potter!

Jafar schreef:
    Ik zal mijn uitspraak even contextualiseren: ik volgde de discussie op twitter en daar is idd veel van die haat. Toen zag ik Rowlings tweet over Ukraine en vond ik het leuk dat zij het eens was met de non-Ukraine haters. Wel grappig ergens ook. Dat ging dus over twitter. Niet per se over hier oid. Dat had ik erbij moeten zetten. Iedereen mag zijn eigen mening hebben. Ik hoop enkel dat men zijn avond niet heeft laten verpesten door de uitslag natuurlijk. Mijn oprechte excuses. Ik ga nu weer offline.

Ik zou alleen het woord "haters" niet gebruiken. ^^

DreamerN schreef:
    Dit heb ik snel op dit late uur in elkaar weten te flansen xD Mijn hoofd moet nog steeds tot rust komen. Zal binnenkort kijken of ik hem wat beter in elkaar kan krijgen.

You are a hero ^^

Wait, what? Heeft Oekraïne gewonnen? Wat een bullshit! Hebben ze stront in hun oren?

Slightly drunk.

Ewel, hé. Ik vond het een achterlijk zagelied. In de nabespreking had Tom Helsen (hoofd Belgische vakjury) het over een verkrachter-kalkoen en ik vind dat hij vet gelijk had. Stop dat wijf alsjeblieft in een dwangbuis, want het leek wel alsof ze een inzinking had op het podium. En het kan mij niets schelen over wat het gaat. Het is gewoon een feit, dat als het over soep en patatjes zou gegaan zijn, ze niet gewonnen.

(En na de winst stond ze helemaal alleen op podium, nadat ze haar liedje had gezongen. Normaal barst het feest daar los en staat plots iedereen op podium. Had dat iets te maken met de schermen op de vloer?)

Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

Een inzinking x) juiste woord ja.
    Ik vond het de sfeer van een griezelig kerkhof hebben. Zo'n lied laat je dan toch niet winnen?

Slightly drunk.

Jerker schreef:
    Wait, what? Heeft Oekraïne gewonnen? Wat een bullshit! Hebben ze stront in hun oren?

Het was een beetje corrupt denk ik. Politiek gebeuren enzo..

Sorry? Een beetje?

Slightly drunk.

Een beetje heel erg. (':

Oh en Putin, er zit een doorn boom in je oog.

Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28