• Semi Final 1 : 10 mei

Armenia
    Austria
    Azerbaijan
    Bosnia & Herzegovina
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Estonia
    Finland
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Russia
    San Marino
    The Netherlands

Semi Final 2: 12 mei

Albania
    Australia
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Denmark
    F.Y.R. Macedonia
    Georgia
    Ireland
    Israel
    Latvia
    Lithuania
    Norway
    Poland
    Romania
    Serbia
    Slovenia
    Switzerland
    Ukraine

Finals : 14 mei

France
    Germany
    Italy
    Spain
    Sweden
    United Kingdom

[/spoiler]

De deelnemers: 43

Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Bosnia & Herzegovina
    Bulgaria
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Denmark
    Estonia
    F.Y.R. Macedonia
    Finland
    France
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israel
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Norway
    Poland
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    Ukraine
    United Kingdom

Winner : Ukraine-
    New voting system:

[ bericht aangepast op 1 feb 2017 - 16:04 ]

Credendo Vides

Anatomy schreef:
    (...)

WRIJF HET ER NOU NIET IN PLS.

Ik bedoelde gewoon dat we het niet samen kunnen kijken ok? D: (Niet dat ik het zou kijken, ik heb een bloedhekel aan voetbal)

Sidera nostra contrahent solem lunamque

ImAwesome schreef:
    Maar we hebben toch de olympische spelen. Het mooiste sportevenement ooit. Het

Die wil ik wél samen kijken!

Thrones schreef:
    (...)
    Ik bedoelde gewoon dat we het niet samen kunnen kijken ok? D: (Niet dat ik het zou kijken, ik heb een bloedhekel aan voetbal)

We kunnen toch allemaal voor België zijn? c:

Happy Birthday my Potter!

ImAwesome schreef:
    Maar we hebben toch de olympische spelen. Het mooiste sportevenement ooit. Het

Jajajajajaja. Daar kijk ik zo hard naar uit.

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

Woah, slow down brothers

LaAt ZiEn WiE jE bENt

Jafar schreef:
    (...)

We kunnen toch allemaal voor België zijn? c:

Doe maar. Ik luister wel weer naar de buren om te weten of de Duivels winnen:')

[ bericht aangepast op 15 mei 2016 - 1:13 ]

Jafar schreef:
    (...)

Politiek heeft nooit buiten het songfestival gestaan en ik denk dat dat ook nooit zo zal zijn. Overigens is er al een hele discussie geweest over de politieke lading geweest, waaruit de conclusie was: dit nummer zelf is gebaseerd op iets uit het verleden en heeft op zichzelf geen politieke lading nu. Hoe het geïnterpreteerd wordt door het publiek, is aan het publiek zelf. Zij zijn degenen die de politieke lading eraan geven. Als Rusland er zelf geen punt van had gemaakt -zij zijn namelijk degenen die het opgeblazen hebben en het benoemd hebben tot oproep tegen Rusland- dan was die lading er waarschijnlijk véél minder geweest en had Rusland nu gewonnen.

Dat zit er dik in ja. Naja, je zult waarschijnlijk nooit weten met welk idee een bepaald nummer is geschreven e.d.

"A good book is always good, no matter how many times you've read it."

Oké, ik heb weer een heel topic gemist dus ik heb geen idee of dit een controversiële mening is hier, al klinkt het een beetje zo, maar ik was eigenlijk heel erg blij met de winnaar. Australië was technisch gezien beter, maar Oekraïne vond ik ook enorm mooi en het had een heel duidelijke boodschap, en dat is 50% van wat Eurovisie uiteindelijk altijd is. (En ik was bijna zeker dat Rusland zou winnen van tevoren en ben stiekem heel blij dat dat niet zo is, eigenlijk, maar dat staat daar redelijk los van.)

Een van de weinige dingen die ik echt heel jammer vond was dat Duitsland met elf punten op de allerlaatste plek eindigde. Het was misschien een beetje raar, maar dat mag, en het nummer en optreden verdienden beter dan elf punten, wat mij betreft.

Ik ben trouwens ook heel tevreden met de elfde plek van Nederland. Jammer dat we net niet in de top tien zitten, maar België staat op die plek, dus daar kan ik nauwelijks over klagen. Ik vond België heel leuk en positief in dit jaar vol duistere optredens en gun het Laura enorm. *O*

[ bericht aangepast op 15 mei 2016 - 1:14 ]

"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

Ik kijk dus ook super hard uit naar de olympische spelen.

vooral na die ene over vier jaar

"Ignite, my love. Ignite."

oke was dit het opblijven waard?

meh

Heaven is a place that we all have

Thrones schreef:
    (...)
    Die wil ik wél samen kijken!

Dan doen we dat :Y)

"Ignite, my love. Ignite."

Dit is btw ook wel een cute picture (;

Credendo Vides

Thrones schreef:
    (...)

Hahaha ik weet dat je het zo bedoelde, don't worry!!

Maar ja, met de Olympische Spelen moet er een topic komen indd.

but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

Ik snap de hele heisa om "politieke zooi" niet helemaal, honestly. Als ik wil zingen over Wereldoorlog II, gaat toch ook niemand daarover klagen dat ik Duitsland aanval?

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

And another one xD

Credendo Vides