• Ik was dus gisteren mijn slangen aan het voeren. Een muisje had mijn witte slang al, maar mijn bruine wilt het andere muisje blijkbaar niet. Nu begin ik dit heel zielig te vinden want het muisje zit al sinds gisteren middag in het terrarium, en het is nu heel erg gestresst. Ik probeer hem eruit te pakken (of eigenlijk eruit te scheppen met mijn handen) maar het muisje is ook nog eens hardstikke eigenwijs en springt de hele tijd uit mijn handen.

    Muisje, ik probeer je leven te redden, begrijp dat dan!


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Die reacties dat het zielig is laten me lachen. Deze muizen worden er speciaal voor gefokt, met als slachtkoeien voor ons.

    Even denken. Het kan zijn dat de slang geen honger heeft. Kun je de muis niet gewoon bij zijn staart grijpen en hem er zo uit halen? Dat is de meest efficiënte manier om een muis te pakken. Zo zou je hem ook snel kunnen overzetten in zijn hokje zonder dat hij valt.
    Wat voor slang heb je eigenlijk? Een slang eet geloof ik 1 keer in de week c:

    [ bericht aangepast op 14 mei 2016 - 10:49 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jonty schreef:
    Die reacties dat het zielig is laten me lachen. Deze muizen worden er speciaal voor gefokt, met als slachtkoeien voor ons.

    Even denken. Het kan zijn dat de slang geen honger heeft. Kun je de muis niet gewoon bij zijn staart grijpen en hem er zo uit halen? Dat is de meest efficiënte manier om een muis te pakken. Zo zou je hem ook snel kunnen overzetten in zijn hokje zonder dat hij valt.
    Wat voor slang heb je eigenlijk? Een slang eet geloof ik 1 keer in de week c:


    Ik grijp hem liever niet bij zijn staart want dan doe ik hem pijn en maak ik hem heel erg gestresst. Ik heb gewone maisslangen. Deze slangen voer ik elke vrijdag.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2016 - 10:56 ]


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Darcia schreef:
    (...)

    Ik grijp hem liever niet bij zijn staart want dan doe ik hem pijn en maak ik hem heel erg gestresst. Ik heb gewone maisslangen. Deze slangen voer ik elke vrijdag.


    Je doet een muis niet pijn als je hem bij het begin van zijn staart vastpakt. En trouwens, hij zou anders toch zijn gestorven, dus wat is het probleem eigenlijk, hahah.

    Je kunt iedere muis gewoon bij de staart vastpakken aan het begin, dus bij de kont. Ze voelen dit echt niet.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jonty schreef:
    (...)

    Je doet een muis niet pijn als je hem bij het begin van zijn staart vastpakt. En trouwens, hij zou anders toch zijn gestorven, dus wat is het probleem eigenlijk, hahah.

    Je kunt iedere muis gewoon bij de staart vastpakken aan het begin, dus bij de kont. Ze voelen dit echt niet.


    Het probleem is dat ik liever heb dat het dier een snelle dood heeft dan pijn lijden. En de slang heeft het recht om het te doden en op te eten. Ik niet. En je doet wel dergelijk een muis pijn als je hem oppakt bij de staart, maar ik ga hier geen discussie starten.


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Darcia schreef:
    (...)

    Ik voer mijn slangen elke vrijdag. Mijn vader heeft al meer dan 20 jaar slangen.


    Dan zal die het wel weten.
    Heb je misschien iets van een schep/vangnetje? Wellicht dat je hem daarmee kan vangen.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Deryth schreef:
    (...)

    Dan zal die het wel weten.
    Heb je misschien iets van een schep/vangnetje? Wellicht dat je hem daarmee kan vangen.


    Nee die heb ik niet, en de muis is ook nog eens hardstikke snel ook.


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Darcia schreef:
    (...)

    Het probleem is dat ik liever heb dat het dier een snelle dood heeft dan pijn lijden. En de slang heeft het recht om het te doden en op te eten. Ik niet. En je doet wel dergelijk een muis pijn als je hem oppakt bij de staart, maar ik ga hier geen discussie starten.


    Goed, dan toch niet. Dat laat je die muis toch lekker gestrest bij die slang zitten. Ga dan geen advies vragen als je er toch niets mee doet.(cat)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik heb geen slangen maar ik wil er wel. Ik zou alleen denk ik nooit levend voer geven. Is het een probleemeter of zo?


    What would Emma do?

    Jonty schreef:
    (...)

    Goed, dan toch niet. Dat laat je die muis toch lekker gestrest bij die slang zitten. Ga dan geen advies vragen als je er toch niets mee doet.(cat)


    Je hoeft ook weer niet zo te doen.


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Darcia schreef:
    (...)

    Je hoeft ook weer niet zo te doen.


    (Y)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    StanLee schreef:
    Ik heb geen slangen maar ik wil er wel. Ik zou alleen denk ik nooit levend voer geven. Is het een probleemeter of zo?


    Ik heb nooit echt problemen gehad met het voeren van de slang, maar nu wilt hij opeens niet meer.


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Darcia schreef:
    (...)

    Ik heb nooit echt problemen gehad met het voeren van de slang, maar nu wilt hij opeens niet meer.


    Wat voor een is het trouwens? En hoe vaak voerde je nu weer? :'D


    What would Emma do?

    Darcia schreef:
    (...)

    Nee die heb ik niet, en de muis is ook nog eens hardstikke snel ook.


    Niet zo heel gek gezien het beestje zo gestrest als de neten is. Ik vrees alleen dat er niks anders op zit dan hem óf bij z'n staart pakken óf iets anders zien te vinden waar je hem mee kunt vangen - of de slang krijgt alsnog honger (moet die misschien niet vervellen?)


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik denk dat je hem beter in één keer bij het begin van zijn staart kunt vastpakken, zoals Jonty heeft aangeraden, en hem dan in een andere bak zetten. Als het pijn doet is dat maar voor heel even, nu heeft hij immers veel meer last van de stress.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik snap al waarom hij niet wilde eten, want de slang is nu aan het vervellen.

    Edit : Ik heb hem bij zijn staart gepakt en nu heeft de slang gegeten.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2016 - 12:29 ]


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.