• Waarschijnlijk heeft een meerderheid een beugel (gehad). Iedereen die dat had/heeft weet precies waar ik de komende tijd ontzettend over ga klagen. Klaag op dit topic tot je een ons weegt over hoeveel pijn het doet, hoevaak je naar de ortho moet en dat soort dingen! En hoelang je het moet, en voor de users die al een beugel gehad hebben: Beschrijf maar nauwkeurig hoe het voelt zonder een beugel! Dan kunnen we daar allemaal naar uitkijken!

    P.S. Voor de mensen die geen beugel hoeven: Hoe krijg je het voor elkaar?! En, wees blij!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    oeps... Sorry voor mijn foute titel, het moet zijn: Beugel Frustraties...


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Frutsaties werkt anders wel als woord.
    Frutsaties, frutsaties, frutsies, frustsaties (cat)


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik heb nooit een tut gehad of geduimd, en ik was altijd een late wisselaar waardoor ik altijd plaats genoeg had. Oh, en ze vielen één per één uit, dus ze konden ook niet scheef groeien ^^ Ik heb op mijn 15de/16de nog twee melkkiezen moeten laten trekken zodat mijn echte tanden konden groeien. So yeah, I'm a lucky bastard (;
    Veel sterkte! Hoelang moet je?


    Mhm?

    Van een beugel krijg je wel mooie tanden, en je weet wat ze zeggen ''Wie mooi wilt zijn moet pijn leiden.''


    Ik ging vanaf mijn negende al naar de ortho

    [ bericht aangepast op 14 mei 2016 - 15:22 ]


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    Twee weken voor m'n vijftiende verjaardag kreeg ik mijn beugel, iets voor mijn achttiende verjaardag ging die eruit. Moest eerst vier kiezen laten trekken en zelfs nu is het nog spannend of mijn gebit oké blijft als mijn verstandkiezen door komen


    If a writer falls in love with you, you can never die

    ik moet m waarschijnlijk 2 jaar....


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Mijn boven beugel heb ik sinds februari 2015 en de onderbeugel augustus 2015. Dus beiden al bijna een jaar. De orthodontist zei dat ik de beugel tussen 2 en 2,5 jaar zou moeren hebben, maar ik denk dat hij er al wel snel uit kan, sinds de tand die meer naar voren stond gewoon in de rij zit, mijn overbeet al erg snel weg was en mijn tanden nu weer recht staan. Volgende maand bij de volgende controle vraag ik de orthodontist hoe lang ik beide beugels nog zou moeten


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Ik heb nooit een beugel gehad en hoop er ook nooit één nodig te zullen hebben (:
    Veel sterkte aan de mensen die er wel eentje hebben/krijgen ^^


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Mijn tanden hebben er van buitenaf altijd oké uit gezien, maar blijkbaar was dat niet zo en ik heb dan ook een aantal jaar met een beugel rondgelopen. Wel ben ik er ook al een paar jaar vanaf.
    Ik heb eerst echt een verschrikkelijke beugel gehad, waardoor ik zelfs amper kon kauwen, slikken en die steeds moest worden aangedraaid, wat ontzettend veel pijn deed.
    Later heb ik een gewone slotjesbeugel gehad en nu heb ik nog steeds van die draadjes achter mijn voortanden.
    Ik weet nog wel dat toen mijn beugel eruit kon, dat dat echt heel vreemd aanvoelde in het begin en dat ik steeds met mijn tong over mijn tanden bewoog, omdat het echt heel raar was.
    In elk geval nog sterkte met je beugel!


    She was always looking for more..

    Sterkte met je beugel! Ik kreeg volgens mij eind groep 7/begin groep 8 mijn eerste beugel. Zo'n losse in je gehemelte. Ik heb drie verschillende gehad en eind eerste klas mocht mijn slotjesbeugel eruit. Aan het begin zul je last hebben van je tanden en kun je bijna niet kauwen omdat het pijn doet. De eerste paar dagen kun je prima overleven op yoghurt, vla enzo. Dingen zoals aardappels kun je ook nog prakken. Ik ben zeer tevreden met het resultaat. Nu heb ik nog van die draadjes achter mijn tanden gelijmd. Mijn gebit was verschrikkelijk, alles was schots en scheef :')


    No guts no glory.

    Ik moet elke maand naar de ortho, ik heb gewoon slotjes, blokjes, hoe je het ook wilt noemen. Ik heb er nooit echt last van gehad, gelukkig, alleen de dag als ik naar de ortho ben gegaan want dan heeft ze er vaak een nieuw en strakker draad in gedaan maar meer problemen heb ik er niet mee, behalve met hard eten want dat gaat gewoon niet. Verder soms wat gevoeligheid en de binnenkant van mijn lippen en wangen is soms wat ruw, maar net als wat er eerder is gezegd; wie mooi wilt zijn moet pijn lijden. c: Ik heb ook van die ringen achter om mijn bovenste kiezen, die deden in het begin wel een beetje pijn want 1tje was er in mijn tandvlees geschoten, maar sinds dat is verholpen geen last meer van gehad.

    Wel lach ik elke afspraak met mijn ortho, sinds ik het vertik om een andere kleur dan zilver/grijs te kiezen als elastiekjes, en ze blijft elke keer vragen: wil je echt geen andere kleur deze keer? Nee! hahaha.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ik heb lang geduimd, ik was een vroege wisselaar en mijn tanden staan recht zonder beugel. Ik denk dat mijn gebit een wonder is :') verder heeft wel de hele familie een beugel gehad


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik ga er op 1 juni na anderhalf jaar eindelijk vanaf zijn!


    I wanna be a wizard!

    Pia schreef op 14 mei 2016 - 17:31:
    Sterkte met je beugel! Ik kreeg volgens mij eind groep 7/begin groep 8 mijn eerste beugel. Zo'n losse in je gehemelte. Ik heb drie verschillende gehad en eind eerste klas mocht mijn slotjesbeugel eruit. Aan het begin zul je last hebben van je tanden en kun je bijna niet kauwen omdat het pijn doet. De eerste paar dagen kun je prima overleven op yoghurt, vla enzo. Dingen zoals aardappels kun je ook nog prakken. Ik ben zeer tevreden met het resultaat. Nu heb ik nog van die draadjes achter mijn tanden gelijmd. Mijn gebit was verschrikkelijk, alles was schots en scheef :')


    Haha, oke! ik zal mn ouders vragen om veel vla te kopen xD


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Vandaag moest ik voetballen in Maarssen, vroeg in de ochtend. Krijg ik opeens een bal half tegen m'n lip en half tegen m'n neus. Bloed neus PLUS bloed lip omdat ik boven en onder slotjes heb. ): At the moment zit ik dus met een open lip. :/


    "If there ever comes a day when we can't be together, keep me in your heart and stay there forever"~ Winnie the Pooh