• Ik ben een doorgewinterde digibeet die vandaag klaar is met haar slome (windows 8) laptop. Hij is traag en ik kan eigenlijk alleen op internet (wel eens waar met hangen en wurgen en een grote hoeveelheid geduld).

    Er staat een legale virusscanner op en een paar sims 3 spelletjes die ik niet kan spelen vanwege de uitermate traagheid van mijn laptoppie. Verder is de laptop schoon.

    Nu vraag ik me af of windows 10 misschien wat verbetering kan scheppen? Of zijn er nog andere dingen ik uit kan proberen?

    Xx (:

    [ bericht aangepast op 23 april 2016 - 13:36 ]


    I can't stop 'til the whole world knows my name

    Ik heb van de meeste mensen gehoord dat Windows 10 niet in positieve aard valt (kan zijn dat er wel mensen zijn die blij zijn met Windows 10). Zijn het die Sims spellen misschien niet die je laptop doen vertragen?


    16 - 09 - '17

    Hoe oud is je laptop als ik vragen mag?


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik heb ook Windows 8 en ik krijg elke keer een melding m up-te-daten van Windows 10, maar die klik ik elke keer weg omdat ik dat niet wil. Mijn laptop heeft nu zelf ingesteld wanneer hij gaat updaten, dus ik kan het niet meer ontkomen denk ik.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Chaerin schreef:
    Ik heb ook Windows 8 en ik krijg elke keer een melding m up-te-daten van Windows 10, maar die klik ik elke keer weg omdat ik dat niet wil. Mijn laptop heeft nu zelf ingesteld wanneer hij gaat updaten, dus ik kan het niet meer ontkomen denk ik.


    Jawel, als je gewoon klikt op 'Niet plannen' doet je laptop niks met die Windows 10. Dat is toch zo bij mij.


    16 - 09 - '17

    Chaerin schreef:
    Ik heb ook Windows 8 en ik krijg elke keer een melding m up-te-daten van Windows 10, maar die klik ik elke keer weg omdat ik dat niet wil. Mijn laptop heeft nu zelf ingesteld wanneer hij gaat updaten, dus ik kan het niet meer ontkomen denk ik.


    Inderdaad. Even doorbikkelen en steeds op 'niet plannen' blijven drukken. Ik hou me krampachtig vast aan mijn Windows 7. :'D


    The truth is out there.

    Heb je hem al eens ontstoft?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik heb eigenlijk vrij weinig problemen met 10. Ik heb wel problemen met m'n laptop (dat ie altijd hele vreemde meldingen geeft als ie opstart), maar dat is m'n eigen schuld.
    En WiFi ligt er soms uit, maarja dat is de schuld van Ziggo of ons WiFi-signaal (dat laatste is eigenlijk vrijwel nooit meer het probleem).
    Dus ik snap eerlijk waar niet waarom andere mensen zoveel problemen ermee hebben. Ik denk dat enkele mensen foutjes van hun laptop op windows 10 hebben afgeschreven, terwijl het eigenlijk gewoon hun eigen schuld was.


    Deep inside, I've never felt alive

    Jily schreef:
    Ik heb eigenlijk vrij weinig problemen met 10. Ik heb wel problemen met m'n laptop (dat ie altijd hele vreemde meldingen geeft als ie opstart), maar dat is m'n eigen schuld.
    En WiFi ligt er soms uit, maarja dat is de schuld van Ziggo of ons WiFi-signaal (dat laatste is eigenlijk vrijwel nooit meer het probleem).
    Dus ik snap eerlijk waar niet waarom andere mensen zoveel problemen ermee hebben. Ik denk dat enkele mensen foutjes van hun laptop op windows 10 hebben afgeschreven, terwijl het eigenlijk gewoon hun eigen schuld was.


    Windows 10 is eigenlijk alleen geschikt voor pc's die +/- een jaar oud zijn. Zodra je op een oudere laptop windows 10 zet, is de kans groot dat het verkeerd gaat. Dit heb ik trouwens van iemand die in de ict werkt.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Iroquois schreef:
    (...)

    Windows 10 is eigenlijk alleen geschikt voor pc's die +/- een jaar oud zijn. Zodra je op een oudere laptop windows 10 zet, is de kans groot dat het verkeerd gaat. Dit heb ik trouwens van iemand die in de ict werkt.

    Achso, dat helpt. Ik heb mijn pc pas sinds anderhalf jaar ofzo, dus ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Grappig dat ik dit topic nu hier tegenkom. Bij een vriendin was alles goed gegaan, maar ik krijg alleen een zwart scherm te zien en kan niks meer met mijn computer. Nu bel ik de helpdesk, voor negentig cent per minuut, en na drie minuten heeft nog steeds niemand opgenomen. Ik ben pissed.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Flowey schreef:
    Grappig dat ik dit topic nu hier tegenkom. Bij een vriendin was alles goed gegaan, maar ik krijg alleen een zwart scherm te zien en kan niks meer met mijn computer. Nu bel ik de helpdesk, voor negentig cent per minuut, en na drie minuten heeft nog steeds niemand opgenomen. Ik ben pissed.


    Ik zie die ict gast vandaag nog (het is de vriend van mn ma haha), dus als ze nog steeds niet opnemen kan ik wel het een en ander voor je vragen?


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Iroquois schreef:
    (...)

    Ik zie die ict gast vandaag nog (het is de vriend van mn ma haha), dus als ze nog steeds niet opnemen kan ik wel het een en ander voor je vragen?

    Oh, dat zou echt heel fijn zijn ja! Ik ben na drie minuten opgehangen, aangezien het er ook niet op leek dat er snel opgenomen zou worden.

    Het precieze probleem:
    Windows 10 gedownload, instellingen bepaald, vervolgens kreeg ik op het scherm afwisselende teksten over dat Windows 10 is geïnstalleerd, dat hij aan het voorbereiden is, en ik niet de computer moet uitschakelen. Uiteindelijk, op het moment dat hij had moeten opstarten, kreeg ik een zwart scherm te zien waarop ik alleen mijn muis kon zien bewegen. Meerdere keren geprobeerd af te sluiten en opnieuw op te starten, dan krijg ik gewoon zo'n aanmeldscherm te zien. Maar telkens als ik mijn wachtwoord invoer, komt hij weer op dat zwarte scherm terug.
    Een paar van de sneltoetsen werken, en zo kan ik wel dingen opstarten als het vergrootglas, taakbeheer en een toegankelijkheidscentrum waar ik niks mee kan, ook kan ik dingen als de helderheid aanpassen of het scherm kantelen, maar voor de rest bijna niks.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik merkte bij mijn laptop geen verschil toen die een Windows 10 update had, maar bij een vriendin ging de hele computer er van raar doen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Flowey schreef:
    (...)
    Oh, dat zou echt heel fijn zijn ja! Ik ben na drie minuten opgehangen, aangezien het er ook niet op leek dat er snel opgenomen zou worden.

    Het precieze probleem:
    Windows 10 gedownload, instellingen bepaald, vervolgens kreeg ik op het scherm afwisselende teksten over dat Windows 10 is geïnstalleerd, dat hij aan het voorbereiden is, en ik niet de computer moet uitschakelen. Uiteindelijk, op het moment dat hij had moeten opstarten, kreeg ik een zwart scherm te zien waarop ik alleen mijn muis kon zien bewegen. Meerdere keren geprobeerd af te sluiten en opnieuw op te starten, dan krijg ik gewoon zo'n aanmeldscherm te zien. Maar telkens als ik mijn wachtwoord invoer, komt hij weer op dat zwarte scherm terug.
    Een paar van de sneltoetsen werken, en zo kan ik wel dingen opstarten als het vergrootglas, taakbeheer en een toegankelijkheidscentrum waar ik niks mee kan, ook kan ik dingen als de helderheid aanpassen of het scherm kantelen, maar voor de rest bijna niks.


    Oké, als je windows 10 er nog geen maand opstaat, moet je het volgende doen:

    Als je naar je configuratiescherm gaat, zou daar een optie moeten zijn om terug te gaan naar windows 7. Als je daar dan op klikt, dan zou het opgelost moeten zijn. Als het er langer dan een maand op staat dan kun je dat zelf niet meer hertellen en dan moet je het dus door iemand terug moeten laten zetten.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Als je waarde hecht aan je laptop, zou ik Windows 10 er absoluut niet opzetten. Windows 10 besloot namelijk als late 1-april grap dat het wel grappig zou zijn om zich zonder mijn toestemming op mijn laptop te zetten. Ik wilde het een kans geven, maar toen de batterij, die normaal pas na 9 uur leeg gaat, na 2 uur leeg was/is, had ik er eigenljk al schoon genoeg van. En Word was compleet verdwenen door een bug van het besturingssysteem. En de vingerscan functie viel soms gewoon compleet weg waardoor ik de laptop opnieuw op moet starten.

    Kortom: Windows 10 is zaad.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)